Sworznie zwrotnicy a piercien ABS na polosi
Moderator: Mroczny
Sworznie zwrotnicy a piercien ABS na polosi
Czy ktorys z Was, kto wymienial sworznie zwrotnicy w XJ, spotkal sie z takim przypadkiem:
Po wprasowaniu w most dolnego sworznia i zamontowania polosi, zwrotnicy i piasty okazuje sie, ze koronka od ABS (ta zamontowana na polosi) koliduje z wystajaca z mostu gorna czescia sworznia? (tak,ze nie mozna swobodnie obrocic kolem?
Czy to normalne? Podobno tak bywa i co niektorzy radza zeszlifowac troche gorna czesc powierzchni sworznia???
Cos mi tu nie pasuje?
Po wprasowaniu w most dolnego sworznia i zamontowania polosi, zwrotnicy i piasty okazuje sie, ze koronka od ABS (ta zamontowana na polosi) koliduje z wystajaca z mostu gorna czescia sworznia? (tak,ze nie mozna swobodnie obrocic kolem?
Czy to normalne? Podobno tak bywa i co niektorzy radza zeszlifowac troche gorna czesc powierzchni sworznia???
Cos mi tu nie pasuje?
'00 XJ LIMITED
numer sie zgadza, tzn No. zamiennika (OMIX) odpowiada dokladnie numerowi oryginalnego sworznia i sprzedawca zapewnia mnie, ze do XJ nic innego nie wystepuje. Jedyna roznica (wizualna) jest w dlugosc stozka, na ktorym blokuje sie zwrotnica. Daje to wlasnie w/w efekt.raffik pisze:źle dobrany zamiennik
zdarza się
I co teraz? Prawde mowiac nie przekonuje mnie jakies tam "doszlifowanie". To troche tak jakbym kupil sobie letnie opony a poniewaz chcialem miec zimowe, to sam nacinam w domu nozem lamele.... chyba cos tu nie gra.
'00 XJ LIMITED
No nie za bardzo to widze. Dolny sworzen jest staly i na nim bazuje sie zwrotnice. jedyne co mozna dociagnac to gorny sworzen, ktory ma swobode ruchu w plaszczyznie pionowej. Tak wiec pozycjonowanie zwrotnicy jest jednoznaczne i zalezy od polozenia dolnego sworznia. Brak jest mozliwosci regulacji.misman pisze:Nie tyle sworznia, co położenie samej zwrotnicy góra-dół. To się daje reglować o parę mmdanielpoz pisze:a w jaki sposob chciales wyregulowac polozenie sworzniamisman pisze:Nie możesz tego podregulować ?
Ale spekulujmy juz o czyms, co niczego nei wnosi do sprawy. Spotkal sie ktos ze szlifowaniem sworznia, lub problemem ocieraznia koronki ABS? To jest wazne, bo mi tu ludzie rozne teorie wymyslaja....
No niech sie ktos z doswiadczeniem wypowie, bo auo mi wisi na podnosniku i musze podjac decyzje co dalej.
'00 XJ LIMITED
Połozenie zwrotnicy regulujesz wkręcając/wykręcając tuleję stozkową w której osadza się dolny sworzeń. Dzięki temu uzyskujesz te parę mm w położeniu zwrotnicy góra-dół. Tuleję tą powinieneś był otrzymać jako komplet naprawczy razem ze sworzniem dolnym, a istniejącą (i najprawdopodobniej zapieczoną) wyjąć, i zamienić je. Przynajmniej ja taki komplet otrzymałem, kupowałem sworznie kanadyjskiej firmy Chassis (czy jakoś tak).wof pisze: No nie za bardzo to widze. Dolny sworzen jest staly i na nim bazuje sie zwrotnice. jedyne co mozna dociagnac to gorny sworzen, ktory ma swobode ruchu w plaszczyznie pionowej. Tak wiec pozycjonowanie zwrotnicy jest jednoznaczne i zalezy od polozenia dolnego sworznia. Brak jest mozliwosci regulacji.
No chyba że w nowszych rocznikach coś jest inaczej..
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
W nowszych juz nie ma tej tulejki - kiedys niezle sie nakombinowalem po co mi ta tuleja w komplecie z nowym swozniemmisman pisze: Po³ozenie zwrotnicy regulujesz wkrêcaj±c/wykrêcaj±c tulejê stozkow± w której osadza siê dolny sworzeñ. Dziêki temu uzyskujesz te parê mm w po³o¿eniu zwrotnicy góra-dó³. Tulejê t± powiniene¶ by³ otrzymaæ jako komplet naprawczy razem ze sworzniem dolnym, a istniej±c± (i najprawdopodobniej zapieczon±) wyj±æ, i zamieniæ je. Przynajmniej ja taki komplet otrzyma³em, kupowa³em sworznie kanadyjskiej firmy Chassis (czy jako¶ tak).
No chyba ¿e w nowszych rocznikach co¶ jest inaczej..

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Łee... To ja już nie chcę nowszego rocznikaRadek666 pisze:W nowszych juz nie ma tej tulejki - kiedys niezle sie nakombinowalem po co mi ta tuleja w komplecie z nowym swozniemmisman pisze: Połozenie zwrotnicy regulujesz wkręcając/wykręcając tuleję stozkową w której osadza się dolny sworzeń. Dzięki temu uzyskujesz te parę mm w położeniu zwrotnicy góra-dół. Tuleję tą powinieneś był otrzymać jako komplet naprawczy razem ze sworzniem dolnym, a istniejącą (i najprawdopodobniej zapieczoną) wyjąć, i zamienić je. Przynajmniej ja taki komplet otrzymałem, kupowałem sworznie kanadyjskiej firmy Chassis (czy jakoś tak).
No chyba że w nowszych rocznikach coś jest inaczej..


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Przecież powiedziałem Ci, jak było u mnie. Ja sobie podkręciłem na tulejkach, i jestwof pisze:No to przynajmniej tyle sie wyjasnilo![]()
To jak to jest naprawde? Wszyscy co zmieniali sworznie!!! Szlifowaliscie cos, czy nie bylo zadnych problemow po zamontowaniu sworznia?
Jakas taka cisza w tej materii panuje na forum? Nie wiem, czy to tylko ja zmieniam sworznie...

A że masz nowsze auto, to teraz cierp



"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Tak żeby było bardziej "nieinwazyjnie" to prędzej młotekMiskiller pisze:spawarka ...?raffik pisze:...zdarza sie że sworznie zaluźno wchodzą w pochwę ale wtedy sobie jakoś radzimy




"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
He, bo w sumie górne sa mniej krytyczne dla układu, większe obciążenia wydają się przenosić dolnePrest pisze:Ja miałem luz w gniazdach górnych sworzni , zrobiłem moletkę na sworzniach
i narazie śmiga . A dolnych nie musiałem szlifować --- miałem widocznie
idealnie dobrane pod Wawelem

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Bo tutaj nie chodzi o ponadnormatywne wystawanie sworznia. Problem lezy w wymiarach stozka na trzpieniu. Stozka, na ktorym osadza sie dolna czesc zwrotnicy.
Otoz w sworzniach (OMIX) jest on wykonany niewlasciwie(inne wymiary) a to powoduje, ze zwrotnica blokuje sie na nim zbyt nisko...... no i efekt opisywany na poczatku tego postu jest murowany. Zwrotnica nie podchodzi do samej gory, wiec automatycznie piasta w niej osadzona i polos tez, sa troche przesuniete w dol.
Moj problem sie juz rozwiazal. Kupilem nowe sworznie i jest tak jak byc powinno, sworzen wystaje, zwrotnica montuje sie we wlasciwej pozycji a odstep pomiedzy koronka a gorna powiezchnia dolnego sworznia jest zachowany..... Ot i rozwiazanie
Jedyny wniosek to taki, ze niektore zamienniki sa niezgodne z oryginalem
!
No i mnie sie to akurat przytrafilo........
Otoz w sworzniach (OMIX) jest on wykonany niewlasciwie(inne wymiary) a to powoduje, ze zwrotnica blokuje sie na nim zbyt nisko...... no i efekt opisywany na poczatku tego postu jest murowany. Zwrotnica nie podchodzi do samej gory, wiec automatycznie piasta w niej osadzona i polos tez, sa troche przesuniete w dol.
Moj problem sie juz rozwiazal. Kupilem nowe sworznie i jest tak jak byc powinno, sworzen wystaje, zwrotnica montuje sie we wlasciwej pozycji a odstep pomiedzy koronka a gorna powiezchnia dolnego sworznia jest zachowany..... Ot i rozwiazanie

Jedyny wniosek to taki, ze niektore zamienniki sa niezgodne z oryginalem

No i mnie sie to akurat przytrafilo........

'00 XJ LIMITED
dokladniewof pisze:Bo tutaj nie chodzi o ponadnormatywne wystawanie sworznia. Problem lezy w wymiarach stozka na trzpieniu. Stozka, na ktorym osadza sie dolna czesc zwrotnicy.
Otoz w sworzniach (OMIX) jest on wykonany niewlasciwie(inne wymiary) a to powoduje, ze zwrotnica blokuje sie na nim zbyt nisko...... no i efekt opisywany na poczatku tego postu jest murowany. Zwrotnica nie podchodzi do samej gory, wiec automatycznie piasta w niej osadzona i polos tez, sa troche przesuniete w dol.
Moj problem sie juz rozwiazal. Kupilem nowe sworznie i jest tak jak byc powinno, sworzen wystaje, zwrotnica montuje sie we wlasciwej pozycji a odstep pomiedzy koronka a gorna powiezchnia dolnego sworznia jest zachowany..... Ot i rozwiazanie![]()
Jedyny wniosek to taki, ze niektore zamienniki sa niezgodne z oryginalem!
No i mnie sie to akurat przytrafilo........
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co
XJeep pisze:mam nadzieje ze nie FALCONY...wof pisze:(...)
Moj problem sie juz rozwiazal. Kupilem nowe sworznie i jest tak jak byc powinno, (...)![]()
![]()
bo za chwile problemik powróci jak bumerang...

Tym razem kupilem MOPARowskie. Moze nie byly najtansza, ale na pewno pasowaly i dzieki temu nastepnego dnia auto znow jezdzilo.
'00 XJ LIMITED
Moletowanie to inaczej radełkowanie , a po polskiemu to takie wykończenieRadek666 pisze:Radek666 pisze:co to jet "moletka" ?!
swoznia.
?????????????????????????????????????????
powierzchni jak np. na rękojeści klucza francuskiego

Wykonuję się to na tokarcem przy użyciu specjalnych rolek , które wygniatają na powierzchni metalu "moletkę"

Dzięki tej operacji można zwiększyć średnicę .
FZJ80
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości