Problem z Wałem
Moderator: Student
Problem z Wałem
Witam pare dni temu kupiliśmy Gaza 69m z silnikiem od Mercedesa 123 2,0 D. Problem do tyczytego że podczas jazdy na 3 i 4 biegu cos zaczyna strasznie walic wydaje nam sie ze jest to wał miedzy reduktorem a skrzynią biegów. Wał ten jest przerobiony z orginalnego metoda kowalska bo do koncówki wału od gaza jest przyspawana końcówka wału od Mietka na jakiejs dziwnej flanszy tak zeby pasowało do skrzyni.
Macie jakies pomysły co z tym zrobic?
Pozdrawiam
Macie jakies pomysły co z tym zrobic?
Pozdrawiam
BRUDNY ALE SZCZESLIWY
Ostanio przerabiałem ten problem. Miałem dokładnie tak samo zrobione przez warsztat w którym zmieniałem silnik. Objawy były podobne.
Później pojechałem do warsztatu, gdzie zajmują się wałami. Facet do flanszy od mesia dospawał końcówkę pod wał od żuka, żeby było tak jak w oryginalnej skrzyni. Podobno dopiero wtedy dobrze pracują krzyżaki. Do tego jeszcze wyważył wał i zrobił na odpowiednią długość. Cała przyjemność kosztowała mnie 200zł.
Oczywiście nie rozwiązało to wszystkich problemów. Teraz przy wyższej prędkości znów wchodził w wibracje. Pojechałem znów wyważyć tym razem tylni wał i okazało się, że problem jest w reduktorze. Najprawdopodobniej łożyska mają jakiś luz i wałek szaleje.
Najlepiej, żeby sprawdzić to odłączyć napęd (prawa dźwignia reduktora do połowy
i rozpędzić się (na sucho). Jeżeli wejdzie w wibracje to znaczy, że krótki wałek.
Później pojechałem do warsztatu, gdzie zajmują się wałami. Facet do flanszy od mesia dospawał końcówkę pod wał od żuka, żeby było tak jak w oryginalnej skrzyni. Podobno dopiero wtedy dobrze pracują krzyżaki. Do tego jeszcze wyważył wał i zrobił na odpowiednią długość. Cała przyjemność kosztowała mnie 200zł.
Oczywiście nie rozwiązało to wszystkich problemów. Teraz przy wyższej prędkości znów wchodził w wibracje. Pojechałem znów wyważyć tym razem tylni wał i okazało się, że problem jest w reduktorze. Najprawdopodobniej łożyska mają jakiś luz i wałek szaleje.
Najlepiej, żeby sprawdzić to odłączyć napęd (prawa dźwignia reduktora do połowy

Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014
- Żuczek
-
- Posty: 215
- Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
A skąd będziesz wiedział że to krótki wałek tłucze jak podczas jazdy zawsze przynajmniej tylny wał pracuje (na reduktorze wyłączysz ale od kół będzie napędzany).drwal pisze:.
Najlepiej, żeby sprawdzić to odłączyć napęd (prawa dźwignia reduktora do połowyi rozpędzić się (na sucho). Jeżeli wejdzie w wibracje to znaczy, że krótki wałek.
Gaz- Designed for Żuczek
Zaraz, zaraz czegoś nie rozumiem. Jak go odłączę, to tylko krótki się obraca a oba napędowe stoją w miejscu. Wtedy będzie wiadomo czy to przez niego jest bicie. Tak u siebie sprawdzałem i wibracje były. Jak założyłem nowy po wyważeniu problem zniknął.Żuczek pisze:A skąd będziesz wiedział że to krótki wałek tłucze jak podczas jazdy zawsze przynajmniej tylny wał pracuje (na reduktorze wyłączysz ale od kół będzie napędzany).drwal pisze:.
Najlepiej, żeby sprawdzić to odłączyć napęd (prawa dźwignia reduktora do połowyi rozpędzić się (na sucho). Jeżeli wejdzie w wibracje to znaczy, że krótki wałek.
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014
No co Ty, napędza go most przez koła i się będzie kręcił, podbnie zresztą jak przedni. Po to właśnie są sprzęgiełka żeby odłączać dyfer od kół. No ale jeszcze nie widziałem sprzęgiełek w tylnim mościedrwal pisze:Zaraz, zaraz czegoś nie rozumiem. Jak go odłączę, to tylko krótki się obraca a oba napędowe stoją w miejscu. Wtedy będzie wiadomo czy to przez niego jest bicie. Tak u siebie sprawdzałem i wibracje były. Jak założyłem nowy po wyważeniu problem zniknął.

Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
Chyba się nie rozumiemy. Reduktor ma 3 połozenia. Pociągniesz do końca do tyłu wtedy jest przełożenie szosowe. Pchniesz do końca do przodu jest terenowe. Jak ustawisz na środku wtedy napęd nie jest przenoszony na żaden z wałów. obraca się tylko krótki wałek od skrzyni biegów. No chyba, że ja mam jakiś wyjąkowy reduktor, ale wątpię.
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... =297&pos=2
Na dole po prawej stronie zdjęcia zaznaczone sa 3 położenia.
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... =297&pos=2
Na dole po prawej stronie zdjęcia zaznaczone sa 3 położenia.
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014
Nie musisz mi tłumaczyć jak działa skrzynia rozdzielczadrwal pisze:Chyba się nie rozumiemy. Reduktor ma 3 połozenia. Pociągniesz do końca do tyłu wtedy jest przełożenie szosowe. Pchniesz do końca do przodu jest terenowe. Jak ustawisz na środku wtedy napęd nie jest przenoszony na żaden z wałów. obraca się tylko krótki wałek od skrzyni biegów. No chyba, że ja mam jakiś wyjąkowy reduktor, ale wątpię.



Drwalu mój Ty drogi a powiedz mi na jakiej zasadzie działa odpalanie samochodu na pych? Przemyśl to sobie, a potem zweryfikuj co piszesz

Pozdrawiam

Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
kacperekk pisze:Nie musisz mi tłumaczyć jak działa skrzynia rozdzielczadrwal pisze:Chyba się nie rozumiemy. Reduktor ma 3 połozenia. Pociągniesz do końca do tyłu wtedy jest przełożenie szosowe. Pchniesz do końca do przodu jest terenowe. Jak ustawisz na środku wtedy napęd nie jest przenoszony na żaden z wałów. obraca się tylko krótki wałek od skrzyni biegów. No chyba, że ja mam jakiś wyjąkowy reduktor, ale wątpię.Zauważ że odłączasz za jej pomocą, przeniesienie napędu z silnika, ale wały zawsze wtedy będą napędzane przez obracające się koła, no chyba że jakoś odłaczysz dyfer od piasty - do tego własnie służą sprzęgiełka - jak masz je zapięte to mimo że nie masz apiętego 4x4 to przedni wał i tak się kręci.
A tylni to już wogóle bo nie ma opcji odłącz
![]()
Drwalu mój Ty drogi a powiedz mi na jakiej zasadzie działa odpalanie samochodu na pych? Przemyśl to sobie, a potem zweryfikuj co piszesz![]()
Pozdrawiam
a w którym miejscu drwal napisał, że samochód ma jechać


LJ 70
Żesz kurna to wyraźniej gadajta że padaczka ma stać w miejscu
to bym się nie rozpisywał, a chyba od razu było widać że się nie dogadujemy to ktoś mógł naprostować 


Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
No to dzisiaj włączyłem w reduktorze luz(N) włączyłem bieg i jak puściłem sprzęgło to wałek miedzy reduktorem a skrzynia miał 1cm bicia Potem po zgaszeniu zbadałem to przykładając śrubokręt i kręcąc wałem obawy sie potwierdzily ma 1cm bicia. Teraz szukam orginalnego wału od gaza żeby przerobic to po swojemu. Jesli ktos ma taki wał prosze o kontakt najlepiej z Wrocka lub okolic
Pozdrawiam
Pozdrawiam
BRUDNY ALE SZCZESLIWY
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości