Ochrona alternatora i zapłonu

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Ochrona alternatora i zapłonu

Post autor: kpt.zbik » pt sie 18, 2006 11:52 am

Dłubał może ktoś przy tym. Na Ukrainie widziałem Nivę ukrainskich geodetów która miała obudowany alternator i podpiety w jakis wiadomy tylko kierowcy sposób do snorkela. ale co z zapłonem po konsultacji z elektrykiem stwierdzismy ze przeniesienie wyżej jest jakimś sposbem ale tez nie daje jakies mega gwarancji że po kolejnym nurku auto bedzie palić jak malowanie. pozdrawiam
GR'RED TEAM

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » pt sie 18, 2006 10:28 pm

jeśli przerabiasz nive to polecam bez stykowy aparat zapłonowy i spokój, co do snurkela to bardzo dziwna sprawa, do końca sam nierozumiem tej konskrukcji ale to coś takiego:

http://polenlada.w.interia.pl/ofertat/silnik1.jpg

tylko niewiem czy ten wirnik alternatora ciągnie powietrze czy pcha na alternator

Roman Królikowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 26, 2005 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

pytanie

Post autor: Roman Królikowski » czw sie 31, 2006 11:45 am

Co padło po kompieli na kozackich
Wodorek

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sie 31, 2006 11:51 am

ale i tak smiem twierdzic ze alternator nie jest wodoszczelny,wiec raczej trzeba go uszczelnic
nastepne co,to wydaje mi sie bez sensu motac jakies snorkele do alternatora gdy on sie od samego zanuzenia nie rozsypuje natychmiast.
w sumie montaz alternatora wyzej niz jest jest lepszym rozwiazaniem,gdyz i tak mala jest szansa ze go woda zabijesz

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » czw sie 31, 2006 1:33 pm

po kompieli trzebabyło przelutowac szczotki dzielny elektryk w dolinie zrobił to za uwaga - 12 PLN :D i działa jak nowy .
a co do uszczelniania alternatora to nie wiem czy jest to możliwe bo mógłby sie wtedy przegrzać .
GR'RED TEAM

Mirosław Kłódka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 7:59 pm
Lokalizacja: Gruszeczka,pow.Milicz

Post autor: Mirosław Kłódka » sob wrz 09, 2006 8:57 am

Po tym , jak dwa razy straciłem ładowanie, zrobiłem sobie taki snorkel alternatora z końcem pod maską i problemy się skończyly. Łopatki wirnika na kole pasowym zasysają powietrze z alternatora, a on łapie je z pod maski. A co do wysokiego napięcia ,to wystarczył mi dobry sylikon.

Awatar użytkownika
Kazior4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 18, 2005 4:52 pm
Lokalizacja: Koszalin / Zachodniopomorskie

Post autor: Kazior4x4 » sob wrz 09, 2006 5:28 pm

kpt.zbik pisze:po kompieli trzebabyło przelutowac szczotki dzielny elektryk w dolinie zrobił to za uwaga - 12 PLN :D i działa jak nowy .
a co do uszczelniania alternatora to nie wiem czy jest to możliwe bo mógłby sie wtedy przegrzać .
Hehe...to zrobiłem to sam, za "uwaga" - 8 pln. Koszt szczotek :lol:
Życie to nie bajka, nie głaszcze nas po jajkach

Były: Ładzianka 1.9D, Suza 1.3B
Jest: Vitka 1.6B

trzesik
 
 
Posty: 137
Rejestracja: sob lis 08, 2003 2:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: trzesik » czw wrz 14, 2006 9:00 pm

Mirosław Kłódka pisze:Po tym , jak dwa razy straciłem ładowanie, zrobiłem sobie taki snorkel alternatora z końcem pod maską i problemy się skończyly. Łopatki wirnika na kole pasowym zasysają powietrze z alternatora, a on łapie je z pod maski. A co do wysokiego napięcia ,to wystarczył mi dobry sylikon.
moze podasz jakies szczegóły, jak to zrobiłes - fotki i jakis opisik.
Była NIVA 1,7 + GAZ `95 teraz jest Land Rover Discovery 300 tdi z 1997 r.

Mirosław Kłódka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 7:59 pm
Lokalizacja: Gruszeczka,pow.Milicz

Post autor: Mirosław Kłódka » czw wrz 14, 2006 9:22 pm

Na alternatorze w tylnej częsci jest (jesli jest:))nakładka z króćcem o jakiejś małej średnicy ( 40mm ?). Trzeba tylko poszukać w sklepach jakiejś najlepiej giętkiej rury. Ja miałem jakąś śmiesznie powyginaną rurę spłuczkową (sztywną), którą dla testu przykleiłem szczelnie taśmą , przykręciłem do błotnika i... tak już zostało. Zakończyłem to jeszcze kapturkiem. Wlot był za kierunkowskazem. Oczywiście nie zatapiałem całkiem po maskę :D
Kiedyś Nivka.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw wrz 14, 2006 9:36 pm

LR_Olek pisze:ale i tak smiem twierdzic ze alternator nie jest wodoszczelny,wiec raczej trzeba go uszczelnic
hi.. hi.. tym samym zabijesz go bo niebedzie mial wentylacji... jak chcesz go uszczelnic ? zaspawac otwory wentylacyjne w obudowie ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt wrz 15, 2006 6:38 am

Miskiller pisze:
LR_Olek pisze:ale i tak smiem twierdzic ze alternator nie jest wodoszczelny,wiec raczej trzeba go uszczelnic
hi.. hi.. tym samym zabijesz go bo niebedzie mial wentylacji... jak chcesz go uszczelnic ? zaspawac otwory wentylacyjne w obudowie ?
to bylo napisane w sensie,ze proby zrobienia wododpornego alternatora sa do niczego,bo po co

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt wrz 15, 2006 9:44 am

w semaku zrobilem przekaznik odcinajacy jedna ze szczotek alternatora... przy wjezdzie do wody wylanczam wzbudzenie i moze sie moczyc...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt wrz 15, 2006 6:04 pm

Miskiller pisze:w semaku zrobilem przekaznik odcinajacy jedna ze szczotek alternatora... przy wjezdzie do wody wylanczam wzbudzenie i moze sie moczyc...
zara,ale przeciez alternator produkuje(czasem) prad pod woda ,tylko tu raczej chodzilo o zabijanie go woda i syfem bagiennym,a w szczegolnosci lozysk szczotek itd.
wiecco ci da odlaczenie pradowe jak pasek nim kreci?

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt wrz 15, 2006 7:04 pm

LR_Olek pisze:...zara,ale przeciez alternator produkuje(czasem) prad pod woda ,tylko tu raczej chodzilo o zabijanie go woda i syfem bagiennym,a w szczegolnosci lozysk szczotek itd.
wiecco ci da odlaczenie pradowe jak pasek nim kreci?
i tu sie mylisz...

pod woda produkuje do czasu....
woda wleci i wyleci....
lozyska sa kryte...
szczotko trzymacz w japonskich autach jest uszczelniony... w przeciwienstwie do LR... :D

i co ma do tego czy kreci czy nie ? jak niekreci to woda nie wplynie ? a mul bagienny tez nie wplynie ? :wink:
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt wrz 15, 2006 7:18 pm

Miskiller pisze:
LR_Olek pisze:...zara,ale przeciez alternator produkuje(czasem) prad pod woda ,tylko tu raczej chodzilo o zabijanie go woda i syfem bagiennym,a w szczegolnosci lozysk szczotek itd.
wiecco ci da odlaczenie pradowe jak pasek nim kreci?
i tu sie mylisz...

pod woda produkuje do czasu....
woda wleci i wyleci....
lozyska sa kryte...
szczotko trzymacz w japonskich autach jest uszczelniony... w przeciwienstwie do LR... :D

i co ma do tego czy kreci czy nie ? jak niekreci to woda nie wplynie ? a mul bagienny tez nie wplynie ? :wink:
wiec po co bawic sie w kombinacje alpejskie ze snorkelami i odlaczeniami?
jak i tak sie rozsypie kiedys sam z siebie?
dla szpanu?
"mam odlaczany alternator...i silniczek od spryskiwacza"

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt wrz 15, 2006 10:22 pm

niepotrzebnie bijesz piane.... napisalem, ze pod woda robi ale do czasu... odlanczanie go przedluza znacznie jego zywotnosc.

dwa... snorkel do alternatora to fajna rzecz.... zasysa powietrze do chlodzenia a nie wode z mulem...

wszystkie te zabiegi pomagaja mu zyc ...

masz jeszcze jakies pytania na temat silniczka od spryskiwacza ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob wrz 16, 2006 7:58 am

Miskiller pisze:niepotrzebnie bijesz piane.... napisalem, ze pod woda robi ale do czasu... odlanczanie go przedluza znacznie jego zywotnosc.

dwa... snorkel do alternatora to fajna rzecz.... zasysa powietrze do chlodzenia a nie wode z mulem...

wszystkie te zabiegi pomagaja mu zyc ...

masz jeszcze jakies pytania na temat silniczka od spryskiwacza ?
piany nie bije,tylko wprawiaja mnie w zadume czasem bezsensowne zabiegi "majace usprawnic auto"
jakbym zapytal czy na mtekach mozna jezdzc po sniegu zmrozonym do -15,to bym juz bil piane...

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » sob wrz 16, 2006 12:20 pm

LR_Olek pisze:jakbym zapytal czy na mtekach mozna jezdzc po sniegu zmrozonym do -15,to bym juz bil piane...
a można? ?? :oops: <lama>

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob wrz 16, 2006 8:40 pm

LR_Olek pisze:piany nie bije,tylko wprawiaja mnie w zadume czasem bezsensowne zabiegi "majace usprawnic auto"
ziew... wiem LR nie potrzebuja tych zabiegow...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob wrz 16, 2006 8:49 pm

Podobnie ma gelanda w standardzie :)2 a audi A6 można spokojnie przedłużyć
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob wrz 16, 2006 8:50 pm

Miskiller pisze:
LR_Olek pisze:piany nie bije,tylko wprawiaja mnie w zadume czasem bezsensowne zabiegi "majace usprawnic auto"
ziew... wiem LR nie potrzebuja tych zabiegow...
I bez tego się rozsypie :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob wrz 16, 2006 9:05 pm

klucz13 pisze:
Miskiller pisze:
LR_Olek pisze:piany nie bije,tylko wprawiaja mnie w zadume czasem bezsensowne zabiegi "majace usprawnic auto"
ziew... wiem LR nie potrzebuja tych zabiegow...
I bez tego się rozsypie :)21
jo,a uaz musi byc z andoria,bo inaczej kupa :lol:

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob wrz 16, 2006 9:11 pm

LR_Olek pisze:
klucz13 pisze:
Miskiller pisze: ziew... wiem LR nie potrzebuja tych zabiegow...
I bez tego się rozsypie :)21
jo,a uaz musi byc z andoria,bo inaczej kupa :lol:
Nie no nie przesadzajmy jest to tylko idealna opcja bo wszystkie inne nie są tak doskonałe :)21
Dyskoteka nie ma najlepszego alternatora ale jest chyba najlepiej umieszczony ze wszystkich terenówek i zalać go to sztuka
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob wrz 16, 2006 9:52 pm

klucz13 pisze:
LR_Olek pisze:
klucz13 pisze: I bez tego się rozsypie :)21
jo,a uaz musi byc z andoria,bo inaczej kupa :lol:
Nie no nie przesadzajmy jest to tylko idealna opcja bo wszystkie inne nie są tak doskonałe :)21
Dyskoteka nie ma najlepszego alternatora ale jest chyba najlepiej umieszczony ze wszystkich terenówek i zalać go to sztuka
Fakt,nie jest najlepszy ,ale mam juz na wymiane inny.
Tylko zastanawia mnie dlaczego on ma sprzeglo,tzn. kreci w jedna strone a w druga jest luzny.
Alternator od vw polo 1.9sdi, jakies 110A czy tam 120A...

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob wrz 16, 2006 10:23 pm

LR_Olek pisze:
klucz13 pisze:
LR_Olek pisze: jo,a uaz musi byc z andoria,bo inaczej kupa :lol:
Nie no nie przesadzajmy jest to tylko idealna opcja bo wszystkie inne nie są tak doskonałe :)21
Dyskoteka nie ma najlepszego alternatora ale jest chyba najlepiej umieszczony ze wszystkich terenówek i zalać go to sztuka
Fakt,nie jest najlepszy ,ale mam juz na wymiane inny.
Tylko zastanawia mnie dlaczego on ma sprzeglo,tzn. kreci w jedna strone a w druga jest luzny.
Alternator od vw polo 1.9sdi, jakies 110A czy tam 120A...
Nie widziałem takiego atentu :o
Może po to że jak silnik zapali odwrotnie ( do tyłu jak dwusów) to żeby nie rozladowywał :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości