Przerobienie bębna hamulowego na tarczę

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Przerobienie bębna hamulowego na tarczę

Post autor: Fazi » sob kwie 14, 2007 7:51 pm

No - motał ktoś coś takiego ? Jak prosto zamienić bębny w tylnym moście K-160 na tarcze. Czekam na burzę mózgów :-)
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

przemo69
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 13, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: tarnobrzeg

Post autor: przemo69 » sob kwie 14, 2007 8:16 pm

Do zrobienia z kilkoma problemami. W trakcie mojej walki z hamulcami rozpatrwałem temat ale nie skończyłem bo bagateła po 2miesiącach :)26 wyczaiłem gdzie jest problem z tylnymi hamulcami i sobie odpuściłem. Gdybym jednak dysponował starym, zezłomowanym mostem to chętnie bym dalej gryzł ten problem. Dla mnie kłopotem podczas dywagacji było dobranie zacisku ham. z ręcznym

sweetek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sie 29, 2005 9:25 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: sweetek » ndz kwie 15, 2007 3:16 pm

po co - przeciez reczny jest na wale...
i jak zwykle pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » ndz kwie 15, 2007 3:31 pm

sweetek pisze:po co - przeciez reczny jest na wale...
To ty ręcznym hamujesz cały czas?
CHARIOT Rally Team 4x4

przemo69
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 13, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: tarnobrzeg

Post autor: przemo69 » ndz kwie 15, 2007 5:15 pm

najmocniej przepraszam ale ja patrze pod kątem hiszpana i dlatego o tym wspomniałem

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pn kwie 16, 2007 11:39 am

Cos ta "burza" Fazi nie nadciąga :D
A i ja chetnie bym sie jej poprzyglądał, bo dość mam juz spowalniania bolidu na samym przodzie. bo tył to juz daaawno przestał współpracować.
:D
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Re: Przerobienie bębna hamulowego na tarczę

Post autor: Bogdan 4x4 » pn kwie 16, 2007 11:48 am

Fazi pisze:No - motał ktoś coś takiego ? Jak prosto zamienić bębny w tylnym moście K-160 na tarcze. Czekam na burzę mózgów :-)
Nie szukaj daleko 8)
Przechodziło cos takiego przez moje ręce :)23

Awatar użytkownika
MirasII
 
 
Posty: 121
Rejestracja: pn sty 08, 2007 9:11 am

Post autor: MirasII » pn kwie 16, 2007 1:16 pm

Trzeba znaleźć tarcze pasujace np. przód od K 160, albo tył og GR bo nie wentylowane i zaciski które przypasują, ktos zdaje mi sie motał z zaciskami od Granady. Ja w Terrano założyłem tarcze od Sonaty a zaciski ze starej Audi 100 i działa. Wyciety został kawałek osłony bębna, zacisk założony na tarczę, ustawiony ściskami i wspawane tulejki do przykręcenia jarzma.

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » pn kwie 16, 2007 6:35 pm

przemo69 pisze:najmocniej przepraszam ale ja patrze pod kątem hiszpana i dlatego o tym wspomniałem
To hiszpany miały ręczny na wale :o ?? to chyba mam jakieś inne hiszpany.... :roll:
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pn kwie 16, 2007 10:43 pm

8) a nie prosciej tarcze i zaciski od gr ?? ?? ??

i kupic sobie 2 kliny pod koła :)21







a tak na serio to reczny zrobic na wale ?? pozostanie tylko skrócic wał o kruszynke

i tarcze beda i reczny
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

przemo69
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 13, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: tarnobrzeg

Post autor: przemo69 » wt kwie 17, 2007 7:45 am

maney czytaj uważnie - dlatego potrzebuje zaciski z ręcznym BO NIE MIAŁY

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » śr kwie 18, 2007 7:24 am

sweetek pisze:po co - przeciez reczny jest na wale...
?? ?? ?? ??
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » śr kwie 18, 2007 7:32 am

przemo69 pisze:maney czytaj uważnie - dlatego potrzebuje zaciski z ręcznym BO NIE MIAŁY
Czytam w miarę uważnie i ktos tam napisał ze jest na wale...ale mniejsza z tym. Ostatnio zakładałem w "hiszpańskim" reduktorze ręczny od GR'a poszło gładko i sprawnie. Co prawda hiszpan nie ma otworów na reduktorze do mocowania tarczy kotwicznej ale są tam prawie że juz zapunktowane miejsca gdzie otwory zrobić, reszta z grata. Pokusił bym się o stwierdzenie że nie trzeba skracać wału bo chodzi o tu o grubość bębna czyli coś ok. 4-5mm, ja akurat montowałem "hiszpański" reduktor w gracie i nie miałem takiego dylematu. Pozatym wydaje mi sie że bedzie łatwiej zmotać ręczny na wale niż kombinować z wymyślnymi zaciskami, no i "hiszpan" bedzie już PRAWIE GR'em.... :)21
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

przemo69
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 13, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: tarnobrzeg

Post autor: przemo69 » śr kwie 18, 2007 7:43 am

Maney, wpadły mi wczoraj w łapy zaciski od iweco (tylne z ręcznym). Czy będe zakładał od GR czy od iweco - to kombinować muszę tak samo. Z tym, że przy kombinowaniu od GR to musze jeszcze dodatkowo jeszcze kombinować z ręcznym. Tak czy nie tak :)
pozdr

przemo69
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 13, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: tarnobrzeg

Post autor: przemo69 » śr kwie 18, 2007 7:45 am

Żeby nie było niedomówień w tym momencie chodzi mi o k260.

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » śr kwie 18, 2007 7:46 am

przemo69 pisze:Maney, wpadły mi wczoraj w łapy zaciski od iweco (tylne z ręcznym). Czy będe zakładał od GR czy od iweco - to kombinować muszę tak samo. Z tym, że przy kombinowaniu od GR to musze jeszcze dodatkowo jeszcze kombinować z ręcznym. Tak czy nie tak :)
pozdr
Jak juz masz sprzęt to faktycznie szkoda robić dwie rzeczy na raz, a na załączonym napędzie to i tak 4 koła będą stały:)2 . Powodzenia. Pozdr.
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości