Wpływ przysłonięcia filtru powitrza na zużycie gazu i benz.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Wpływ przysłonięcia filtru powitrza na zużycie gazu i benz.

Post autor: GikroV » pn kwie 30, 2007 5:26 pm

Chciałbym zasięgnąć informacji na temat działania "patentu" polegającego na częściowym zasłonięciu (zatkaniu) filtru powietrza np. gąbką.
Po moich niedawnych problemach ze zbyt wysokimi obrotami na biegu jałowym silnika (zasilanie gazem) niby wyregulowałem gaz, ale nie byłem z działania silnika zadowolony. Pewien koleś polecił mi przytkanie filtru i dopiero wtedy regulować - fakt silnik chodzi cichutko i równo jak nie Uaz 8)
Ale mam wrażenie że muł sie z niego zrobił... na benzynie mocy nie ma wcale, ksztusi sie parcha itp... Wydaje mi sie że ma za mało powietrza.

Proszę o podpowiedź jak rozegrać tę partię, czy zasłanianie filtru ma jakiś sens? ew. jaka szczelina powinna być pozostawiona.

Dlaczego jak zmniejszę dawkę gazu żeby silnik nie zap*** jak głupi na biegu jałowym to dostaje na 3 biegu takiego muła że nie jedzie?
Jechać do serwisu LPG czy kombinować samemu?

No i najważniejsza kwestia czyli ekonomia użytkowania pojazdu marki Uaz z instalką gazową... możliwe żeby na gazie i benzynie silnik chodził ok i była moc? nie płacąc za to ogromnym zużyciem paliwa

Podobne tematy były już poruszane ale nie znalazłem tam jednoznacznych wskazówek :roll: proszę o wyrozumiałość bo jestem w zdesperowanej kropce jak zobaczyłem że po 10 min spokojnej jazdy ubyło mi około 5 litrów gazu :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » pn kwie 30, 2007 6:14 pm

Witam.
Z tym przytykaniem to gaziarze tak robią jak niemogą wyregulować gazu albo reduktor za mało wydajny, przytykają połowe wlotu pow. na wolnych chodzi ok a na wysokich jest większe podciśnienie i ciągnie więcej gazu i niby chodzi lepiej ale na mocy traci bo pow. mniej dostaje.
a jaki masz reduktor.
monterey 3.2 xtztdm 850

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pn kwie 30, 2007 7:02 pm

Jak przytkasz powietrze to dostaje więcej paliwa. Tak na benzynie działa ssanie. Silnik ładnie chodzi na wolnych ale na wysokie obroty nawet nie wchodzi. Z gazem nie mam doświadczenia więc się nie odzywam ale pewnie jest podobnie. Robi się muł bo ma za bogato.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn kwie 30, 2007 7:20 pm

Mam reduktor ELPIGAZ Cometa 100HP.
Więc z tym przytykaniem to tak jakby mit :wink: niebardzo pokrywający się z prawdą?
Jak dam samochód do regulacji gazu będe miał pewność że zrobią to ok i nie będzie palił 30l gazu na 100km?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » pn kwie 30, 2007 8:15 pm

A czym konkretnie go ustawiałeś na gazie któryą śrube kręciłeś
niewiem jak kąkretnie wygląda twój reduktor ale napewno jest na nim śrubka do ustawiania biegu jałowego a ta na wężu do miksera(gaźnika) jest do dawkowania gazu na wyższych obr. jeżeli skręciłeś nią obr. to nic dziwnego że słaby i na odwrut może być jeżeli za bardzo wykręcisz to obroty też spadną bo za dużo gazu dostaje i pali wtedy jak smok
bieg jałowy ustawia się na reduktorze, a z tego co wiem gaziaże cudów nie zrobią lepiej sam poprubuj metodą prób i blędów

pozd.
monterey 3.2 xtztdm 850

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn kwie 30, 2007 8:49 pm

A no i sie wyjaśnia powoli...
Próbowałem regulować nie na reduktorze tylko na przewodzie idącym do miksera :roll: dałem ciała :)21
Ktoś wie jak zacząć taką regulacje? odkręcić na maxa śrubę przed mikserem i wyregulować obroty jałowe a potem wysokie? czy jakoś inaczej?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » pn kwie 30, 2007 9:25 pm

to proste najpierw wolne obroty śrube wykręcasz powinny rosnąć i na odwrót jakie ci pasują, tą śrubke na wężu wykręć (tylko nie całkiem) później dajesz obr. silnika na około 3tys. nie musi być dokładnie i wkręcasz śrubę na wężu jak zaczyna przerywać(spadać z obrotów) to wykręć około obrut i jak trzyma wolne takie jak chciałeś to ok a jak nie to jeszcze wolnymi się pobawić, jeżeli będzie brakować mocy to jeszcze odkręcić ale bez przesady coś kosztem czegoś, a przykręcając na odwrót.
monterey 3.2 xtztdm 850

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pn kwie 30, 2007 9:52 pm

GikroV pisze:A no i sie wyjaśnia powoli...
Próbowałem regulować nie na reduktorze tylko na przewodzie idącym do miksera :roll: dałem ciała :)21
Ktoś wie jak zacząć taką regulacje? odkręcić na maxa śrubę przed mikserem i wyregulować obroty jałowe a potem wysokie? czy jakoś inaczej?
http://xoops.citroen.triger.com.pl/modu ... php?id=177

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » wt maja 01, 2007 11:54 am

:)2 dzięki, wygląda na to że wyregulowałem mniej więcej - chodzi ok, zasłonięcie filtru wywaliłem.
Pewnie będzie chlał 30 l gazu na 100km:D lajf is brutal
A żeby było śmieszniej to na benzynie chodzi tylko bez obciążenia, bo jak chce jechać to parcha prycha kaszle i zdycha :roll: jak już wejdzie na wysokie obroty to tylko czasem strzeli ale jedzie.... i wir w zbiorniku :evil:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt maja 01, 2007 6:59 pm

Sprwadz poziom paliwa w komorze. Tak naprwdę to ma wpływ na pracę na wysokich obrotach (pod warunkiem że nie masz na max wykręconych wolnych obrotów). Jeśli masz gaźnik z szybką w komorze, poziom powienien być w dolnej części znaczników (ale to upierdliwa robota)

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » wt maja 01, 2007 8:24 pm

a skąd wiesz że będzie wir w baku na gazie mogło tak być jak był rozregulowany a na benzynie może nie dostawać tyle paliwa ile potrzeba na wysokich mój uaz żadko widzi benzynke i też ma problemy z wkręcaniem się na obr. dopiero jak się zagrzeje chodzi ok.
monterey 3.2 xtztdm 850

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » wt maja 01, 2007 9:16 pm

regulacja gazu w zakładzie zajmującym się montażem instalacji gazowych to kosz 30pln :)2
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr maja 02, 2007 8:41 am

pietro pisze: ma problemy z wkręcaniem się na obr. dopiero jak się zagrzeje chodzi ok.
Bo UAZ ma z założenia kłopoty z pracą zanim się rozgrzeje. Nawet instrukcja mówi aby z jazdą poczekać aż się rozgrzeje. To chyba kwestia jednogardzielowego gaźnika i podgrzewania mieszanki przez kolektor wydechowy.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » śr maja 02, 2007 10:05 am

Rafał D pisze:Sprwadz poziom paliwa w komorze. Tak naprwdę to ma wpływ na pracę na wysokich obrotach (pod warunkiem że nie masz na max wykręconych wolnych obrotów). Jeśli masz gaźnik z szybką w komorze, poziom powienien być w dolnej części znaczników (ale to upierdliwa robota)
A jak sprawdzić poziom paliwa jadąc? mam szybkę w komorze pływakowej, i na postoju poziom jest ok. Wkręca się na obroty ok... z 1-ki ruszy ale z 2-ki nie da rady. Na gorącym silniku jest lepiej, ale i tak nie ruszy:D
Czy to możliwe że padła pompa paliwa? niby poziom jest ok ale przejście z gazu na paliwo nie udało się... silnik gasł, tak jakby pompa niebyła w stanie dopompować paliwa do gaźnika
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr maja 02, 2007 10:43 am

Generalnie poziom paliwa sprawdza się na postoju pompując ręcznie do "oporu", aż przestanie przybywać w komorze.
Pompa jak wszystko może paść. Gdyby padła przepona to miałbyś paliwo w oleju (przybywa oleju i spada ciśnienie). Napompuj gaźnik do oporu i po chwili odkręć przewód paliwowy od gaźnika. Paliwo powinno być pod ciśnieniem (jak padły zaworki w pompie albo sprężyna pod przeponą to ciśnienia nie będzie). Można też zatkać palcem przewód i popompować - zobaczysz czy jest ciśnienie.
Problem może być jeszcze w zatkanych dyszach w gaźniku - one nie biorą udziału w pracy na gazie a lubią się bardzo szybko zatkać.
Jak piszesz, że bez obciązenia wchodzi na obroty a na biegu nie, to sprawdz jeszcze podciśnieniowe wyprzedzenie zapłonu (przewód łączy gaźnik i aparat zapłonowy). Najprościej w miejsce gaźnika włączyć pompkę od piłki z odwróconym tłokiem i zassać powietrze. Wtedy powinna obrócić się płytka aparatu zapłonowego i tak zostać aż odłączysz podciśnienie.
Jak wspominałem nie mam praktyki z gazem ale wiem że do gazu ustawia się także nieco inaczej zapłon. Może trzeba poszukać tam jakiegoś kompromisu między gazem a benzyną?

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr maja 02, 2007 2:36 pm

[quote="Rafał DJak wspominałem nie mam praktyki z gazem ale wiem że do gazu ustawia się także nieco inaczej zapłon. Może trzeba poszukać tam jakiegoś kompromisu między gazem a benzyną?[/quote]

?? ?? ??
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr maja 02, 2007 6:11 pm

wofka pisze:[quote="Rafał DJak wspominałem nie mam praktyki z gazem ale wiem że do gazu ustawia się także nieco inaczej zapłon. Może trzeba poszukać tam jakiegoś kompromisu między gazem a benzyną?
?? ?? ??[/quote]

no i co ?? Może kolega coś zaproponuje, bo rada "30 dychy w kieszeń i do warszatu" nie wymaga konsultacji na forum :)21

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr maja 02, 2007 6:17 pm

30 pln i do warsztatu to nie rada tylko jedna z opcji którą akurat ja zaproponowałem :)2
dziwi mnie stwierdzenie o inaczej ustawianym zapłonie do instalacji gazowych ??
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr maja 02, 2007 6:43 pm

GikroV pisze: A jak sprawdzić poziom paliwa jadąc?
Nie ma takiej potrzeby. Jeśli ma dobry poziom na postoju to to wystarczy aby sprawnie ruszył z miejsca. Jeśli poziom za niski w czasie jazdy się robi (słaba pompa, zatkane filtry-przewody, nieszczelne przewody-ssie powietrze zamiast paliwa) to przerywa przy większych prędkościach dopiero lub przy dłuższym trzymaniu na obrotach.

Jeśli problemy sa od razu to coś innego - jak strzela zbyt ubogo - jak dusi się bez prychania, czuć paliwo i widaś dym - zbyt bogato.

Zapłon do lpg można lekko przyspieszyć - gaz ma wyższą liczbę oktanowa i wolniej trochę się pali.

Poczytać w instrukcji o regulacji zapłonu, składu mieszanki, zaworów ewentualnie i z instrukcją w ręku wykonać powyższe.
Jak nie pomoże będzie można mądrzyć się dalej :wink:

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » śr maja 02, 2007 6:47 pm

Zapłonu nie ruszałem i wcześniej palił dobrze na gazie i na benzynie. Więc zapłon jest raczej ok. Pompa paliwowa daje duże ciśnienie, poziom paliwa w kom. pływakowej też ok, filtr powietrza jest ok. Na gazie chodzi zarypiaście dobrze.
Na benzynce jest dokładnie tak:
niskie obroty na biegu jałowym są równe, żadnych skoków prychnięć itp.
wciskam troszke gaz, ale gwałtownie, prawie że momentalnie gaśnie.
wciskam baaardzo powoli gaz , silnik wchodzi ładnie na obroty.

Się okazało że z obciążeniem jak i bez zdycha. Sprawdzę jeszcze tylko przyśpieszanie zapłonu. Ale jeśli nie to... to mam problem :wink:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wpływ przysłonięcia filtru powitrza na zużycie gazu i be

Post autor: Grzegorz G. » śr maja 02, 2007 6:51 pm

GikroV pisze: No i najważniejsza kwestia czyli ekonomia użytkowania pojazdu marki Uaz z instalką gazową... możliwe żeby na gazie i benzynie silnik chodził ok i była moc? nie płacąc za to ogromnym zużyciem paliwa
Prawie niemożliwe.

Aby na LPG chodził ładnie musi mieć porządny mikser trochę mniejszy od śrenicy gardzieli w gaźniku. Bez tego wyregulowanie lpg jest raczej niewykonalne. A taki mikser ogranicza lekko dopływ powietrza i do jazdy na benzynie powinno się go usuwać - co nie jest z drugiej strony strasznie kłopotliwe. Oczywiscie nie chdzi o zwykłe odpalenie na benzynie, ale o jazdę z wykorzystaniem pełnych możliwości silnika.

Ja w tej chwili mam testowo doprowadzenie gazu do filtra i daje się jeździć, ale jest wieczna walka z regulacją.

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr maja 02, 2007 6:53 pm

GikroV pisze:wciskam troszke gaz, ale gwałtownie, prawie że momentalnie gaśnie. wciskam baaardzo powoli gaz , silnik wchodzi ładnie na obroty.
Instrukcja i regulacja składu mieszanki.

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » śr maja 02, 2007 7:18 pm

wofka pisze:[quote="Rafał DJak wspominałem nie mam praktyki z gazem ale wiem że do gazu ustawia się także nieco inaczej zapłon. Może trzeba poszukać tam jakiegoś kompromisu między gazem a benzyną?
Do gazu zapłon powinien być przyspieszony
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » śr maja 02, 2007 7:21 pm

GikroV pisze:wciskam troszke gaz, ale gwałtownie, prawie że momentalnie gaśnie. wciskam baaardzo powoli gaz , silnik wchodzi ładnie na obroty.
Jeżeli występuje to na gazie to dostaje za dużo powietrza spróbuj przesłonić dolot
P.S nie miałem czasu dochodzić czy chodzi o gaz
:wink:
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr maja 02, 2007 7:31 pm

lisiurski pisze:Jeżeli występuje to na gazie to dostaje za dużo powietrza spróbuj przesłonić dolot
P.S nie miałem czasu dochodzić czy chodzi o gaz
:wink:
:)2 :lol: dobre !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości