Terrano I 3.0 se Duzi sie powyżej 3 tyś obrotow

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Baleron78
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr lip 25, 2007 6:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Terrano I 3.0 se Duzi sie powyżej 3 tyś obrotow

Post autor: Baleron78 » wt gru 04, 2007 5:25 pm

Witam

Mam dziwny przypadek w aucie. Na benzynie nie chce jechać. Dochodzi do 3000 obrotów i zaczyna się dusić tak jakby odcinał zapłon. Rzecz dzieje się tylko na benzynie bo na gazie śmiga normalnie. Swojego czasu działo się tak tylko po przełączeniu z gazu na benzyne, ale teraz nawet po nocy odpala na benzynie ale chodzi tylko do 3000 tysięcy obrotów. Czy to może być coś z pompą, a może wtrysk mono się posypał? Kiedyś miełem coś podobnego w 2,4 benz. ale nie zdążyłem naprawić. Zna się ktoś?
wymarzone V8!
HondaVTR1000diabeł
Jestem wielki, jestem łysy, i wpierd... wciąż irysy!

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Terrano I 3.0 se Duzi sie powyżej 3 tyś obrotow

Post autor: ernil » wt gru 04, 2007 6:26 pm

Baleron78 pisze:(...) Kiedyś miełem coś podobnego w 2,4 benz. ale nie zdążyłem naprawić (...)
A dlaczego? Wybuchlo? :)21

Zacznij od filtra paliwa.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt gru 04, 2007 7:03 pm

a zakończ na pompie
miałem to samo w 2.4
najpierw chodził do max 3 tys obr/min
później klęknął od razu tak, że na benie wogóle nie chciał zapalać
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt gru 04, 2007 7:07 pm

Dlatego wlasnie stale i wciaz wybieram diesla :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Post autor: Jeti » wt gru 04, 2007 7:18 pm

ernil pisze:Dlatego wlasnie stale i wciaz wybieram diesla :)21
Nie nie, to nie problem benzyny samej sobie tylko instalacji LPG w Terrano.
Mało kto potrafi zrobić dobrze instalację do Terrano. Było już o tym na forum, sam temat przerabiałem.

'Odcinanie' powyżej 3k obrotów wynika ze złego stanu komputera. Prawdopodobnie jest w trybie awaryjnym.
Emulator po przełączeniu na gaz oszukuje komputer, powrót do benzyny wymaga resetu komputera.

Baleron78 przełącz auto na benzynę, odepnij klemy od akumulatora na jakieś 10 minut - powinien się zresetować komputer.
Podłącz i odpal maszynę. Jeśli po drodze nie przeskoczy na gaz powinno być dobrze.
Właściwie samo wyłącznie zapłonu po przejściu z LPG na PB powinno pomóc, ale różne są instalacje na tym świecie - u mnie tak działało.
Jak to nie pomoże to po prostu odłącz na chwilę instalację gazową i zobacz jak lata na benzynie bez miksera i podpiętego emulatora.

W Terrano przynajmniej wersji z silnikiem 2.4 jest układ twin-spark, wielu
mechaniorów i gazowników sobie z tym nie radzi. Trzeba podjechać kogoś
kto się zna na Alach Romeo, jakieś stare modele miały identyko układ.
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Post autor: kulkagsx1200 » wt gru 04, 2007 10:09 pm

takze niektore japonskie auta maja tak rozwiazany wtrysk [np niektore modele hondy]
gadalem dzisiaj z moim gazownikiem i mowil ze spoko -zaden problem . robil juz takie rzeczy i wie o co kaman :wink:
jak koledzy wczesniej mowili komp -przejscie na tryb zasilania gazem ,odbiera jako usterke i przestawia sie na tryb awaryjny . za pomoca dodatkowego przekaznika mozna oszukac kompa i bedzie ok. [ponoc :roll: :wink: ]
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Baleron78
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr lip 25, 2007 6:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Baleron78 » wt gru 04, 2007 11:28 pm

Filtry paski i kopułki powymieniałem zaraz po kupnie. Hm musze sprawdzić jutro z tym oszukiwaniem komputera.

Ostatnio jak odłączyuem kabelki od instalacji gazowej to nie odpalił mi na benzynie, więc zaprzestałem męczenia rozrusznika.
wymarzone V8!
HondaVTR1000diabeł
Jestem wielki, jestem łysy, i wpierd... wciąż irysy!

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr gru 05, 2007 12:31 pm

po cofnięciu na benzynę trza resetować komputer, dokładasz przekaźnik który zwira do masy pin komputera i jest reset i wsio działa, to występuje w 2,4 i 3.0V6


poszukaj było już opisywane na forum
Czwarte serce :cry:

Baleron78
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr lip 25, 2007 6:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Baleron78 » pt gru 07, 2007 8:21 am

Gebels a się to zrobić samemu? napisz dokłądnie co z czym zwierać?:)
wymarzone V8!
HondaVTR1000diabeł
Jestem wielki, jestem łysy, i wpierd... wciąż irysy!

Baleron78
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr lip 25, 2007 6:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Baleron78 » pt gru 07, 2007 2:34 pm

Yeti mogę widze tego tematu co mowisz ze był. Jaki on miał temat powiedz zeby mi się łatwiej robiło " szukaj"
wymarzone V8!
HondaVTR1000diabeł
Jestem wielki, jestem łysy, i wpierd... wciąż irysy!

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Post autor: Jeti » pt gru 07, 2007 2:40 pm

Baleron78 pisze:Yeti mogę widze tego tematu co mowisz ze był. Jaki on miał temat powiedz zeby mi się łatwiej robiło " szukaj"
Mixer Terrano, albo Terrano LPG
Szczerze nie pamiętam wątku o zabawie z komputerem, ale tak jak Ci Gebels mówi, a on doktorat z Terrano ma ;-)
trzeba zewrzeć pin żeby się komp zresetował.
Szczegóły to gazownik powinien znać, ale powiem Ci że w Trójmieście to ciężko znaleźć gazownika który jest w stanie
poprawnie zagazować Terrano.

Jedź do Perfectauto przy Klifie, zaraz obok peronu SKM gdzie robią tłumiki
i strumiennice. Tam w załodze gazowników jest kolo o imieniu Paweł który
elektronikę ma w małym palcu i generalnie chłopak jest kumaty.
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » sob gru 08, 2007 10:39 am

Jezeli to jest wina źle podłączonej instalacji LPG to po przeżuceniu wyłącznika tylko na benzynę, wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu będzie wszystko oki. Tak jak koledzy powiedzieli - pracująca instalację gazu komp silnik awidzi jako błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Jeżeli po włączeniu zapłonu nie włączy się instalacja gazowa to błędu tez nie ma i wszystko śmiga jak trza.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Post autor: muhha » sob gru 08, 2007 12:48 pm

a nie masz zrobionej redukcji na doplywie powietrza???????????????? bo cos mi sie wydaje ze mozesz miec jakas zwezke zrobiana zeby nie przygasal, wtedy na benzynce bedzie tak wariowal,















mialem identycznie w swoim terrano 3.0V6 8)

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: KJarosław » sob gru 08, 2007 3:27 pm

Miałem podobny problem w nissanie maximie 3,0 , to bardzo podobny silnik i problem tkwił w przepływomierzu, na początek zdejmij z niego kostke i sprawdz czy bedzie różnica w pracy silnika. po wymianie przepływomierza powietrza chodzi do dziś.
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61

Baleron78
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr lip 25, 2007 6:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Baleron78 » sob gru 08, 2007 9:33 pm

No odłącyłem mu aku na jakis czas i nic to nie dało nie zrobił się reset. Nie mam pojęcia o tym co pisze GEbels o zwieraniu do masy PINU?. Panowie a przepływomierz to jak się odłącza?
wymarzone V8!
HondaVTR1000diabeł
Jestem wielki, jestem łysy, i wpierd... wciąż irysy!

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob gru 08, 2007 11:16 pm

poprzez zdjecie kostki z niego :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » ndz gru 09, 2007 10:44 pm

Muha z calym szaqcunkiem ale tu jest wtrysk 2 punktowy

Ps. baleron nie wiem ktory pin, nie jestem gazownikiem a on to robil, jak bede u mechaniora to popatrze ktory to, fakt faktem ze terrano to nie mega monstrum terenowe ale ale ja smigan tylko na gazie i w terenie tez i mocy mu nie brak , czyli sie da

Ps.2 co do swirowania obrotuow i spalania w 2,4 to jeszcze kwestia kolektora wydechowego ktory lubi pekac po jakims tam przebiegu, ana to malo kto zwraca uwage, kazdy olewa i tyle, jak sonda lapie lewe powietrze to tez kicha, spawac kolektora nie polecam lepiej kupic nie spekana uzywke w dobrym stanie o ktora latwo nie jest, albo zrobic jak ja............. Ale to temat na inny post, zreszta kiedys chyba juz o tym pisalem

Ps.3 kwitujac da sie, palic sredninio na oponach 31'' ma 17 litrow i mocy ma mu nie brakowac


Sorki za brak polskich czcionek ale naginam z telefonu
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » pn gru 10, 2007 7:14 am

A dlaczego nie spawać? - są specjalne elektrody do żeliwa.
Ja niestety nie posiadałem ich a musiałem na szybkiego pokleic kolektor przed dłuższą trasą i zwykłym migomatem pospawałem - miała to byc tylko prowizorka a już rok robi i jak na razie jest ok.
Oczywiście można sprobować z kolektorem od T2, ale wtedy pewnie potrzeba również wymienić rurę za kolektorem a szczerze mowiąc mi się nie udało jej wyciągnąć - rozebrałem całą resztę układu wydechowego łącznie z kolektorem a i tak nie znalazłem spsobu aby ją wyjąć ani od góry ani od dołu.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Post autor: muhha » pn gru 10, 2007 8:31 am

wiec dziwna sprawka gebels, ze tak bylo u mnie :-? mialem rocznik 88

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn gru 10, 2007 10:41 am

[quote="Sill"]A dlaczego nie spawać? - są specjalne elektrody do żeliwa.
quote]


bo jak jest juz wypalony to po spawaniu i tak pęknie obok
Czwarte serce :cry:

Baleron78
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr lip 25, 2007 6:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Baleron78 » śr gru 12, 2007 10:26 pm

Panowie a gdzie fabrycznie powinna być kostka diagnostyczna? Amoże ktoś ma jej zdjęcie? ALbo zrobiłby takie zdjęcie i wkleił?
wymarzone V8!
HondaVTR1000diabeł
Jestem wielki, jestem łysy, i wpierd... wciąż irysy!

Awatar użytkownika
krzysdl
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:35 am
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontaktowanie:

Post autor: krzysdl » czw gru 13, 2007 11:44 pm

Baleron78 pisze:Panowie a gdzie fabrycznie powinna być kostka diagnostyczna? Amoże ktoś ma jej zdjęcie? ALbo zrobiłby takie zdjęcie i wkleił?

komputera:
w terancu nie ma kostki diagnostycznej do kompa, odczytujesz po diodach

opcja search na forum

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Post autor: kulkagsx1200 » wt gru 18, 2007 9:49 pm

http://moto.allegro.pl/item283791155_mi ... olska.html
koledzy czy to sie nada do 3.0 z 89r?
znalazlem jeszcze taki:
miby pod wtrysk sie to montuje
http://moto.allegro.pl/item286060798_mi ... 2_4_l.html
ale do 2,4
zna sie ktos na tym?
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » śr gru 19, 2007 8:04 pm

Do 3,0 v6 i 2,4 są oczywiście zupełnie inne miksery.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr gru 19, 2007 11:50 pm

z tego co pamietam to mikser do terrano z 2 punktowym wtryskiem przypomina "Batmana" a żaden z llinków nawet nie jest podobny


może są dobre niewiem nie testowałem


ale uwaga moja jest taka do terrano I z silnikiem 2,4 i 3.0 V6 z 2 punktowym wtryskiem miksery są takie same, innym jest dla wtrysku wielopunktowego


wlasnie se swojego przywiozłem od mechaniora wiec po nowym roku robie elektryke to zrobie troche fotek, ale na 100% 2,4 i 3.0V6 dwu punktowe miksery sa takie same, choć wiązki elektryczne i komputery inne
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość