lift na drążkach?

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

lift na drążkach?

Post autor: KOBZI » śr wrz 24, 2008 12:24 pm

Witam
kręcąc drążkami skrętnymi i podnosząc tym samym auto do góry (frontera, terrano, amigo itp.) powodujemy że są one bardzo naprężone.
Czy istnieje możliwość przestawienia ich o kilka zębów (nie wiem ile) w taki sposób że wachacze pójdą w dół a drążek będzie pracował "po staremu"?
aktualnie brak 4x4

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr wrz 24, 2008 12:25 pm

nie :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr wrz 24, 2008 12:49 pm

tak
:)21

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 24, 2008 12:51 pm

zależy :)21
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr wrz 24, 2008 12:54 pm

ale musisz być świadom tego co robisz :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » śr wrz 24, 2008 12:57 pm

he he
ile ludzi tyle odpowiedzi :D
przekręcam drążki pod spód wachaczy i chcę podnieść zawias poprzez takie działanie (da to kilka cm) no i właśnie przełożenie spowoduje że wachacz "się tak jakby wydłuży (pójdzie w dół)"
no i czy lepiej przestawić drążek o kilka ząbków niż na chamca go naprężać? celem liftu
aktualnie brak 4x4

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr wrz 24, 2008 1:07 pm

Ciekaw jestem, czy ktoś zrozumiał - ja nie - czym różni się naprężanie drążka od jego przestawiania w gnieździe - czyż efekt nie jest ten sam - auto wyżej kosztem drążków, które pracując w większym zakresie mogą przekroczyć zakres odkształceń sprężystych?
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » śr wrz 24, 2008 1:32 pm

nie o to chodzi
"załużmy" że drążek pracuje: plus minus 5 cm
po podkręceniu: pracuje plus 3, minus 7 cm (inny rozkład naprężeń na góre i dół))
no i jak się taki drążek przestawi w gnieździe będzie on pracował: plus minus 5 cm tylko że wachacz pójdzie w dół

dobrze myślę?
aktualnie brak 4x4

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr wrz 24, 2008 1:34 pm

KOBZI pisze:he he
ile ludzi tyle odpowiedzi :D
przekręcam drążki pod spód wachaczy i chcę podnieść zawias poprzez takie działanie (da to kilka cm) no i właśnie przełożenie spowoduje że wachacz "się tak jakby wydłuży (pójdzie w dół)"
no i czy lepiej przestawić drążek o kilka ząbków niż na chamca go naprężać? celem liftu
przestawiasz na wieloklinie jak są umarłe, normalnie podkręcasz jak jeszcze żyją

a najlepiej zakładasz nowe HD i masz święty spokój
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr wrz 24, 2008 1:47 pm

regulacja drążka nie ma nic wspólnego z jego naprężaniem. Przestawia sie tylko geometryczne ustawienie wahacza. Przestawianie drążków na wieloklinie zabiegiem nie właściwym jest :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » śr wrz 24, 2008 1:52 pm

no i dowiedziałem się :)
czyli normalnie kręcić drążki

a wersja HD różni się od seryjnej?
aktualnie brak 4x4

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr wrz 24, 2008 1:56 pm

Eskapada pisze:regulacja drążka nie ma nic wspólnego z jego naprężaniem. Przestawia sie tylko geometryczne ustawienie wahacza. Przestawianie drążków na wieloklinie zabiegiem nie właściwym jest :)21
Może i nie jest ale większość tak robi i to im wystarcza. :)21 Kolejnego etapu bez inwestycji pieniędzy już nie ma :(
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr wrz 24, 2008 2:50 pm

@ Balu-Balu a i owszem zgadza się, ja też tak zrobiłem i z perspektywy czasu uważam to za błąd :)3

Drążki HD różnią się od seryjnych tym że mają większą nośność statyczną. Lift jest rzeczą drugorzędną i praktycznie rzecz biorąc po wymianie drążków na HD jest to lift teoretyczny :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » śr wrz 24, 2008 4:50 pm

Lift nie lift zalezy jak ustawisz chodzi o to zeby po obciazeniu zderzak, winch nie padly ...

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » śr wrz 24, 2008 5:30 pm

reasumując:
drążków raczej nie ruszać z gniazd tylko podkręcić je na żądaną wysokość (byle nie za dużo) i poprzedłużać wachacze i takie tam mocowania koła?

pozdrawiam
i dzięki za odpowiedzi (teraz jestem ciut mądrzejszy)
aktualnie brak 4x4

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » śr wrz 24, 2008 6:54 pm

KOBZI pisze:...poprzedłużać wachacze i takie tam mocowania koła?... (teraz jestem ciut mądrzejszy)...
Ja nie zrozumiałem sensu Twojej wypowiedzi :oops:

Rozwiń swoją myśl jak możesz, bo też chciałbym trochę z tej mądrości zaczerpnąć :wink:

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr wrz 24, 2008 7:01 pm

Najlepiej nabyć auto które ma inny typ zawieszenia. Drążki skrętne to chyba najbardziej niewdzięczny temat do modyfikacji. :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » śr wrz 24, 2008 7:10 pm

;) staram się to wszystko zrozumieć :)
chciałem podnieść przód i zastanawiałem się jak to zrobić
na końcu wachaczy mam sworznie które da się zamocować (przełożyć) pod spód wachacza i tu się ładnie już podnosi
Obrazek
(+trzeba dorobić podkładki bo podobno inaczej nie da się ustawić kątów pochylenia zwrotnicy)
Obrazek
nie byłem pewien właśnie co do drążków skrętnych więc pytałem :)
zostanie tylko zdystansowanie przednigo mostu w dół - co by półosie wytrzymały ciut dłużej

no i tak staram się walczyć

pozdrawiam
aktualnie brak 4x4

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » czw paź 02, 2008 7:28 am

mozna podkladkami pod sworzen gornego wachacza zwiekszac skok zawieszenia, ale trzeba pamietac, zeby nie przekroczyc maksymalnego zgiecia przegubu, bo zamiast koncowej granicy na odbojniku gumowym bedziesz mial na przegubie, a ten raczej tego nie lubi i powie szybko dosyc. :)21

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » czw paź 02, 2008 8:16 am

ano dobrze prawicie
ale właśnie trochę odsadzam most w dół co by mi przeguby nie siadały :)
aktualnie brak 4x4

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » czw paź 02, 2008 8:28 am

OK, a drążki kierownicze które zaczynają pracować głównie pod dziwnym kątem? ;)
same starocie

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » czw paź 02, 2008 11:13 am

a będziemy myśleć :D może coś się da zmienić co by nie były bardzo powyginane
aktualnie brak 4x4

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » sob paź 04, 2008 7:36 pm

Eskapada pisze:regulacja drążka nie ma nic wspólnego z jego naprężaniem.
przepraszam ze to napisze, ale to jest bzdura totalna.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob paź 04, 2008 8:26 pm

redzik pisze:
Eskapada pisze:regulacja drążka nie ma nic wspólnego z jego naprężaniem.
przepraszam ze to napisze, ale to jest bzdura totalna.
cóż masz prawo być w mylnym błędzie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob paź 04, 2008 8:33 pm

Ech, mechaniki ...

@Eskapada ma rację, w ogólności. Naprężenia w drążku nie zależą od tego, jak wysoko auto stoi na zawieszeniu. Różnice pojawiają się, jak auto jedzie i zawieszenie pracuje. Wtedy, wachacz, który wykonuje dłuższy skok bardziej skręca drążek. To chyba logiczne i oczywiste.

Ale jak auto stoi, to naprężenia w drążku są nawet mniejsze na bardziej podkręconym (wynika to z geometrii zawieszenia) :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości