Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Moderator: Albert_N
Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Mam moze ktos wiadomosci na temat roznicy faz rozrzadu po miedzy g13b a g13ba??
- Chalski
-
- Posty: 276
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
- Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Jesli oba silniki to czterosuwy to fazy rozrządu będą takie same:
ssanie, sprężanie, praca i wydech.
Sorki za kasztana
Może chodzi ci o inne kąty otwarcia i zamknięcia zaworów na wałku rozrządu - tu już mogą być jakieś niewielkie różnice.
ssanie, sprężanie, praca i wydech.
Sorki za kasztana
Może chodzi ci o inne kąty otwarcia i zamknięcia zaworów na wałku rozrządu - tu już mogą być jakieś niewielkie różnice.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Chalski pisze:Jesli oba silniki to czterosuwy to fazy rozrządu będą takie same:
ssanie, sprężanie, praca i wydech.
Sorki za kasztana
Może chodzi ci o inne kąty otwarcia i zamknięcia zaworów na wałku rozrządu - tu już mogą być jakieś niewielkie różnice.
Spoko. Wlasnie chodzi mi o tez roznice katow.
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Sprawdź na: http://daniels.lumena.com/suzuki/ o ile pamiętam coś chyba było.Samaeli pisze: Wlasnie chodzi mi o tez roznice katow.
Galloper LWB - turysta
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Mierzyłem swój wałek od SJ413 z 1986 roku (gaźnik) i kąty wyglądają tak:
dolot 246/wydech 240 przy luzie pomiarowym 0,40 mm
Kąt pomiędzy osiami krzywek jest 114 stopni, przy czym na luzie pomiarowym 0,40 jeszcze jest tzw. rozbieg i kąt 114 ustala się gdzieś od 0,50-0,60 mm wzniosu.
To może brzmi trochę skomplikowanie, ale jest tak, że silnik ma wprawdzie przy pracy luzy 0,25 mm, ale reaguje na kąty dla 0,40-0,50.
Jeżeli chodzi o silnik G13B, to jest 16V, montowany w Swiftach GTI i tam rzeczywiste kąty pracy są 236/238 a kąt pomiędzy osiami 110. Robiłem kupę tych motorów do rallycrossu i wiem, że w tym przypadku dane fabryczne mijają się z rzeczywistością (producent podaje 224/228). Z G13A (Samurajowy 8V) jest o tyle gorzej, że tu producent w ogóle nic nie podaje.
dolot 246/wydech 240 przy luzie pomiarowym 0,40 mm
Kąt pomiędzy osiami krzywek jest 114 stopni, przy czym na luzie pomiarowym 0,40 jeszcze jest tzw. rozbieg i kąt 114 ustala się gdzieś od 0,50-0,60 mm wzniosu.
To może brzmi trochę skomplikowanie, ale jest tak, że silnik ma wprawdzie przy pracy luzy 0,25 mm, ale reaguje na kąty dla 0,40-0,50.
Jeżeli chodzi o silnik G13B, to jest 16V, montowany w Swiftach GTI i tam rzeczywiste kąty pracy są 236/238 a kąt pomiędzy osiami 110. Robiłem kupę tych motorów do rallycrossu i wiem, że w tym przypadku dane fabryczne mijają się z rzeczywistością (producent podaje 224/228). Z G13A (Samurajowy 8V) jest o tyle gorzej, że tu producent w ogóle nic nie podaje.
SJ413 w wersji patent-turystyk
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Dzieki. Dane mi sa potrzebne gdyz robilem przeszczep ze swifta ktory mial silnik g13BA a ja g13B. jak wiadomo roznica pojemnosci.No i roznil sie naped aparatu zaplonowego. Wiec walek przelozylem od swojego g13B i mimo ze trzyma kompresje i nie bierze oleju ogolnie silnik igla to jakis slaby jest. Tzn pod gorke na obwodowej trojmiejskiej jade nie wiecej niz 70km/h. Predkosc max 100km/h. Nie mam porownania gdyz to jedyny samurai jakim sie wozilem, a wydaje mi sie ze poprzedni silniczek mimo ze jadl olej 100/100 to byl jakis mocniejszy. Oczywscie jest to gaznikowiec.
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Jak to jest z oznaczeniami silników suzuki wg strony danielsa G13B to silnik 8 zaworowy 1324 cm3. Natomiast wg wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_G_engine G13B to silnik z Swifta GTI. A z SJ 413 silnik ma oznaczenie G13A.
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Tak, dokładnie. Silnik G13B to Swift GTI 16V.
SJ413 w wersji patent-turystyk
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
No to w takim razie autorowi postu chodzi raczej o silniki G13A 1324 cm3 i G13BA 1298 cm3. Więc dane dotyczące silnika ze swifta GTI raczej mu się nie przydadzą 

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Zonk pisze:No to w takim razie autorowi postu chodzi raczej o silniki G13A 1324 cm3 i G13BA 1298 cm3. Więc dane dotyczące silnika ze swifta GTI raczej mu się nie przydadzą
Tak jak mowisz:)

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Witam wszystkich.Chcialem zapytac czy ma moze ktos schemat rozrzadu silnika 1,6 16v w suzuki vitara 
nie moge znalezc na tej nowej wyszukiwarce
Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam Banko

nie moge znalezc na tej nowej wyszukiwarce

Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam Banko
tel 695-288-825
- Chalski
-
- Posty: 276
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
- Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
A co tam skomplikowanego - 2 koła zębate, napinacz i tyle pomylić się nie da ustawić źle też bo są znaki.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
wlasnie o te znaki mi chodziChalski pisze:A co tam skomplikowanego - 2 koła zębate, napinacz i tyle pomylić się nie da ustawić źle też bo są znaki.
tel 695-288-825
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z silnikiem G13BB? mam takowy w hiszpanie z 93 roku i tak mnie to nurtuje jakie są w nim różnice pomiędzy silnikami G13B czy to tylko komuś się nabijak dwa razy odbił a ja mam zagadkę .
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V
Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA
dzięki serdeczne ,czyli moc się rodzi w G13BB większa
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość