Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Samaeli » śr sty 07, 2009 11:00 am

Mam moze ktos wiadomosci na temat roznicy faz rozrzadu po miedzy g13b a g13ba??

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Chalski » śr sty 07, 2009 12:52 pm

Jesli oba silniki to czterosuwy to fazy rozrządu będą takie same:
ssanie, sprężanie, praca i wydech.

Sorki za kasztana


Może chodzi ci o inne kąty otwarcia i zamknięcia zaworów na wałku rozrządu - tu już mogą być jakieś niewielkie różnice.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Samaeli » śr sty 07, 2009 4:03 pm

Chalski pisze:Jesli oba silniki to czterosuwy to fazy rozrządu będą takie same:
ssanie, sprężanie, praca i wydech.

Sorki za kasztana


Może chodzi ci o inne kąty otwarcia i zamknięcia zaworów na wałku rozrządu - tu już mogą być jakieś niewielkie różnice.

Spoko. Wlasnie chodzi mi o tez roznice katow.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Jogi4x4 » czw sty 08, 2009 9:40 pm

Samaeli pisze: Wlasnie chodzi mi o tez roznice katow.
Sprawdź na: http://daniels.lumena.com/suzuki/ o ile pamiętam coś chyba było.
Galloper LWB - turysta

MSp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn sie 11, 2003 2:36 pm
Lokalizacja: Wawa-Olsztyn

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: MSp » pt sty 09, 2009 2:24 pm

Mierzyłem swój wałek od SJ413 z 1986 roku (gaźnik) i kąty wyglądają tak:
dolot 246/wydech 240 przy luzie pomiarowym 0,40 mm
Kąt pomiędzy osiami krzywek jest 114 stopni, przy czym na luzie pomiarowym 0,40 jeszcze jest tzw. rozbieg i kąt 114 ustala się gdzieś od 0,50-0,60 mm wzniosu.
To może brzmi trochę skomplikowanie, ale jest tak, że silnik ma wprawdzie przy pracy luzy 0,25 mm, ale reaguje na kąty dla 0,40-0,50.

Jeżeli chodzi o silnik G13B, to jest 16V, montowany w Swiftach GTI i tam rzeczywiste kąty pracy są 236/238 a kąt pomiędzy osiami 110. Robiłem kupę tych motorów do rallycrossu i wiem, że w tym przypadku dane fabryczne mijają się z rzeczywistością (producent podaje 224/228). Z G13A (Samurajowy 8V) jest o tyle gorzej, że tu producent w ogóle nic nie podaje.
SJ413 w wersji patent-turystyk

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Samaeli » pt sty 09, 2009 3:47 pm

Dzieki. Dane mi sa potrzebne gdyz robilem przeszczep ze swifta ktory mial silnik g13BA a ja g13B. jak wiadomo roznica pojemnosci.No i roznil sie naped aparatu zaplonowego. Wiec walek przelozylem od swojego g13B i mimo ze trzyma kompresje i nie bierze oleju ogolnie silnik igla to jakis slaby jest. Tzn pod gorke na obwodowej trojmiejskiej jade nie wiecej niz 70km/h. Predkosc max 100km/h. Nie mam porownania gdyz to jedyny samurai jakim sie wozilem, a wydaje mi sie ze poprzedni silniczek mimo ze jadl olej 100/100 to byl jakis mocniejszy. Oczywscie jest to gaznikowiec.

Awatar użytkownika
Zonk
 
 
Posty: 226
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Zonk » pt sty 09, 2009 4:02 pm

Jak to jest z oznaczeniami silników suzuki wg strony danielsa G13B to silnik 8 zaworowy 1324 cm3. Natomiast wg wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_G_engine G13B to silnik z Swifta GTI. A z SJ 413 silnik ma oznaczenie G13A.

MSp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn sie 11, 2003 2:36 pm
Lokalizacja: Wawa-Olsztyn

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: MSp » pt sty 09, 2009 4:37 pm

Tak, dokładnie. Silnik G13B to Swift GTI 16V.
SJ413 w wersji patent-turystyk

Awatar użytkownika
Zonk
 
 
Posty: 226
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Zonk » pt sty 09, 2009 5:24 pm

No to w takim razie autorowi postu chodzi raczej o silniki G13A 1324 cm3 i G13BA 1298 cm3. Więc dane dotyczące silnika ze swifta GTI raczej mu się nie przydadzą :D

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Samaeli » ndz sty 18, 2009 8:38 pm

Zonk pisze:No to w takim razie autorowi postu chodzi raczej o silniki G13A 1324 cm3 i G13BA 1298 cm3. Więc dane dotyczące silnika ze swifta GTI raczej mu się nie przydadzą :D


Tak jak mowisz:) :)2

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Banko » wt sty 20, 2009 7:53 am

Witam wszystkich.Chcialem zapytac czy ma moze ktos schemat rozrzadu silnika 1,6 16v w suzuki vitara ??
nie moge znalezc na tej nowej wyszukiwarce :(
Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam Banko
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Chalski » wt sty 20, 2009 2:06 pm

A co tam skomplikowanego - 2 koła zębate, napinacz i tyle pomylić się nie da ustawić źle też bo są znaki.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: Banko » śr sty 21, 2009 9:17 pm

Chalski pisze:A co tam skomplikowanego - 2 koła zębate, napinacz i tyle pomylić się nie da ustawić źle też bo są znaki.
wlasnie o te znaki mi chodzi
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: pawely60 » pt sty 23, 2009 3:14 pm

Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z silnikiem G13BB? mam takowy w hiszpanie z 93 roku i tak mnie to nurtuje jakie są w nim różnice pomiędzy silnikami G13B czy to tylko komuś się nabijak dwa razy odbił a ja mam zagadkę .
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: piotrk_gd » pt sty 23, 2009 3:33 pm

Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Fazy Rozrzadu G13B a G13BA

Post autor: pawely60 » pn sty 26, 2009 8:58 am

dzięki serdeczne ,czyli moc się rodzi w G13BB większa
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość