Jimny w teren

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

leśny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 5:29 pm

Jimny w teren

Post autor: leśny » czw lut 26, 2009 2:42 pm

Witam, szukałem trochę, ale widzę że jeszcze mało na forum jest o jimnym. Chciałem zapytać, kogoś kto jeździ tym już w terenie na co zwrócić szczególną uwagę po zakupie. Tzn,. co należny wzmocnić, wymienić itd., tak aby auto było w miarę niezawodne. Gdzieś wyczytałem, że mosty są słabsze niż w samuraju, reduktor … . Co najczęściej wysiada?
Czy silnik 1,3 82 KM dobrze wymiata w terenie – czy uciągnie np. większą oponę (235) simexopodobną.
No i przede wszystkim jakie są Wasze odczucia w terenie – czy jest bardziej dzielny od samuraja i czy warto wydać więcej, aby nie motać w samuraju wspomagania, wahaczy i mocniejszego silnika, bo w sumie Jimny już to niby ma.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Misiek Bielsko » czw lut 26, 2009 2:50 pm

Hmmm.. ciężka sprawa - rama i mosty dużo słabsze, reduktor na łańcuszku, też lipa, 235 simexa to będzie słabo ciągnąć, no i krótko raczej. Można wzmocnić mosty, zmienić przeguby i reduktor, ale to spore koszty.
Fajnie się tym jeździ w serii - daje radę pod warunkiem, że obok nie siedzi taki np. Czesław, bo autko wyraźnie wtedy słabnie :)21

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Jimny w teren

Post autor: tybero » czw lut 26, 2009 2:53 pm

my mamy seryjnego, ale po 2 latach w gorach moge stwierdzic, ze:
- reduktor o duuuuuuuuzo za szybki, a co dopiero na wiekszych kolach
- silnik nie ma dolu, ale tu nie ma sie czego spodziewac po 1,3 benzynowym
- za lekki tyl - jest problem w zimie pod gore
- troche niebezpieczne jest to auto na sliskim asfalcie, szczegolnie dla kobiet nie potrafiacych skutecznie kontrowac :)21
Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 2:55 pm przez tybero, łącznie zmieniany 1 raz.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Jimny w teren

Post autor: tybero » czw lut 26, 2009 2:55 pm

zapomnialem o plusach:
- malo pali
- nie psuje sie (no poza tym jednym razem, co czeslaw immo zepsul) :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Jimny w teren

Post autor: Dmieszcz » czw lut 26, 2009 2:56 pm

Reduktor z Samuraia pomoże, ale przy tym rozmiarze opon, to będzie problem z wytrzymałością półosi i przegubów.
Słyszałem, że można mosty na samurajowe zamienić, zdaje się węższe ale wytrzymalsze i więcej wzmacnianych elementów na rynku.
Zapytaj Suzusa, pewnie powie Ci znacznie dokładniej jak problem rozwiązać.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Jimny w teren

Post autor: elmex » czw lut 26, 2009 3:03 pm

A ja uważam że na temat Jimny to sporo do powiedzenia może mieć Trasek
Jak się pytać to takiego gościa co całkiem skutecznie jezdzi w terenie no i sam przerabia
takie samochody czyli przystosowuje do jazdy w terenie
Tomek
Jimnyota

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: st.Medard » czw lut 26, 2009 3:07 pm

Do Jimisa są dostępne wszystkie wzmacnione części do off roadu: Mocowanie do reduktora od samuraia, oczywiście z nowymi przełożeniami np. 4.16:1, półosie HD na przód i tył, te same co do samuraia czyli most szeroki, blokady, kompletne zawieszenia z liftem tj. sprężyny, amortyzatory, wachacze ze zmienionym kątem. Napewno łatwiej motać Jimisa bo wszystkie graty są montowalne bez zmian konstrukcyjnych typu wymiana resorów na sprężyny. Dzisiaj ceny Jimisów nie są wiele wyższe od samurai w dobrym stanie. Wszystko zależy od posiadanych środków. :)21
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

leśny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 5:29 pm

Re: Jimny w teren

Post autor: leśny » czw lut 26, 2009 3:17 pm

No to docelowo może warto zainwestować w jimniego. Wiem, że to pachnie trochę leniwcem, ale będę wdzięczny jak wskazałbyś jakieś linki gdzie najlepiej kupić takie szpeje do zmotania. Na stronie Traska sklep jeszcze nie działa, a przed ewentualnym zakupem auta chciałbym wiedzieć z jakimi finansami trzeba się zmierzyć aby to w miarę chodziło.

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Jimny w teren

Post autor: Dmieszcz » czw lut 26, 2009 4:20 pm

Zadzwoń do nich. Z doświadczenia wiem, że jak chcesz coś kupić, ale nie jesteś pewien co, co najpierw żeby dwa razy nie motać itp. to doradzą.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: st.Medard » czw lut 26, 2009 6:46 pm

Offroadowca to z Ciebie nie będzie jak Ty leniwy jesteś :)21
Wystarczy zacząć od sklepiku zakładowego http://www.sklep4x4.pl/sklep/szukaj.php
A do Traska dzwoń to przy okazji dowiesz się dużo ciekawych rzeczy na temat jimisa.
A tak poza tym to cała przyjemność samemu sobie coś znaleźć i się jeszcze z kolegami na forum tym podzielić.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Salata123 » czw lut 26, 2009 7:55 pm

Misiek Bielsko pisze:Hmmm.. ciężka sprawa - rama i mosty dużo słabsze[...]

?? ?? :o
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny w teren

Post autor: KSikorski » czw lut 26, 2009 7:58 pm

A nie lepiej poszukać samuraia coily? Jakoś głupio by mi było rysować piękne nowe nadwozie gałęziami, no i ten reduktor na guziczek...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Misiek Bielsko » czw lut 26, 2009 9:16 pm

Salata123 pisze:
Misiek Bielsko pisze:Hmmm.. ciężka sprawa - rama i mosty dużo słabsze[...]

?? ?? :o

"strefy zgniotu"...

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Salata123 » czw lut 26, 2009 9:27 pm

o tak... 5cm z przodu, to sprawia, że ta rama jest słabsza od ramy samuraia :lol: ?

jak już mowa o słabych ramach to vitara ma słabą ramę, ale nie jimny :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Misiek Bielsko » czw lut 26, 2009 9:40 pm

Jakie 5cm? Stary, widziałeś ramę w swoim jimniku? Przednie podłużnice z gównolitu wsuwane w podłużnice właściwe. Nie 5cm, ale ok. metra.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Salata123 » czw lut 26, 2009 9:51 pm

a czym te podłużnice z gównolitu różnią się od podłużnic właściwych? i z czego jest gównolit? :)9
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Misiek Bielsko » czw lut 26, 2009 9:59 pm

Gównolit to materiał, z którego jimnik ma radiusy :)21
Mam jimnika, to fajne autko, ale nie rozumiem zaślepienia... Dziś jakiś dzień fanatyka, czy co - w dziale Chevroleta to samo :)16

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Salata123 » czw lut 26, 2009 10:03 pm

ja mam 410 i to jeszcze fajniejsze autko ;-)

a gównolitem nazwał bym rame vitary :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Misiek Bielsko » czw lut 26, 2009 10:06 pm

Ale Tata jeździ Jimnym chyba, czy cuś?
410 jest gites, rama vitary to rama vitary - niska i bez sensu, a dodatku gnije jeszcze szybciej, niż w jimniku.
Dobrze, że w 410-413 i samuraiu ramy były jeszcze atomowe i ze stali.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: Salata123 » czw lut 26, 2009 10:22 pm

tak :) ja też jeżdżę :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

leśny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 5:29 pm

Re: Jimny w teren

Post autor: leśny » pt lut 27, 2009 9:37 am

st.Medard pisze:Offroadowca to z Ciebie nie będzie jak Ty leniwy jesteś :)21
Wystarczy zacząć od sklepiku zakładowego http://www.sklep4x4.pl/sklep/szukaj.php
A do Traska dzwoń to przy okazji dowiesz się dużo ciekawych rzeczy na temat jimisa.
A tak poza tym to cała przyjemność samemu sobie coś znaleźć i się jeszcze z kolegami na forum tym podzielić.
Dzięki :)21 Sklepik sprawdziłem wcześniej. Masz rację, co to za przyjemność korzystać z gotowca, na ale jak już jest ?? !! Jak coś znajdę ciekawego to się podzielę, chociaż z tego co piszecie nie ma chyba co otwierać otwartych drzwi i trzeba pytać w Gdańsku.

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 466
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
Kontaktowanie:

Re: Jimny w teren

Post autor: blizzard » pt lut 27, 2009 9:46 pm

KSikorski pisze: no i ten reduktor na guziczek...
W starych nie ma guziczków :)
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI

Awatar użytkownika
Prox
 
 
Posty: 113
Rejestracja: sob mar 12, 2005 11:32 pm
Lokalizacja: Gdynia/Chwaszczyno

Re: Jimny w teren

Post autor: Prox » ndz mar 01, 2009 11:04 am

Osobiście posiadam Jimnika przerobionego do hardcorowych przeprawówek . jeżdzony w zeszłym sezonie.
Obecnie buduje drugiego jeszcze bardziej zmotanego

Powiem tak z perspektywy użytkownika i budowniczego.
Silnik słaby od dołu ale po zaslepieniu EGR i nakładki na komputer rewelacja + łatwo uszczelnić aparat zapłonowy
problem z Immobilizeram od wilgoci potrafi zrobić psikusa - trzeba wypróć i uszczelnić razem z komputerem
Mosty pochwy słabe przód trzeba wzmocnić tył może zostać.
po wygięciu przodu w banan kolejny wzocniłem i jest OK
dyfry OK nic sie nie dzieje
półosie przód trzeba wzmocnić
półosie tył nie dotykać
hamulce przód OK tył wymienić na tarcze.
reduktor oczywiście samuraj + 4,16 albo wiecej ja mam 4,9 koła 31''
Panhardy trzeba wzmocnić przód i tył oryginał waży z 2kg :) albo mniej
Wahacze wygladaja jak kute :) ale to nie GR tylko słaby odlew przód obowiązkowo do wymiany tył jak kto woli ja jeżdźe do przodu :) a i tak zmieniłem tył.
Alternator troche za mały ja mam dwie grzechotki i jedna z TWINEM i było za mało teraz mam jakieś VW 180A albo wiecej :)
Dostępność cześci jeszcze słaba wiekszość do samuraja - cześć pasuje do Jimnyka a dużo nie.
Jakość cześci słaba lub przeciętna zdażają sie duże MINY :)
Po zakupie kilku zestawów dużo było do poprwanienia ale mam już swoje patenty nauczony doświadczeniem
Duzy plus ze auto leciutkie moj gotowy do walki 1040 kg (dwie grzechotki + 2 acu klatka) ,swieże i przyszłościowe a co za tym idzie będzie coraz wiecej części.
jimny 1.3 turbo simex 30'' 2x8274
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''

leśny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 5:29 pm

Re: Jimny w teren

Post autor: leśny » pn mar 02, 2009 9:18 am

Dzięki za konkret. Jeżeli ktoś ma jeszcze takie doświadczenia to chętnie (myślę, że nie tylko ja) poczytamy

mdes
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr kwie 30, 2008 7:28 am
Lokalizacja: Bochnia

Re: Jimny w teren

Post autor: mdes » pn mar 23, 2009 10:12 am

jeżdżę samurajem z silnikiem jimny 1300 na gazie koła 31" wyciągarka mechanik i elektryk w trudnym terenie daje radę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość