Jimny w teren
Moderator: Albert_N
Jimny w teren
Witam, szukałem trochę, ale widzę że jeszcze mało na forum jest o jimnym. Chciałem zapytać, kogoś kto jeździ tym już w terenie na co zwrócić szczególną uwagę po zakupie. Tzn,. co należny wzmocnić, wymienić itd., tak aby auto było w miarę niezawodne. Gdzieś wyczytałem, że mosty są słabsze niż w samuraju, reduktor … . Co najczęściej wysiada?
Czy silnik 1,3 82 KM dobrze wymiata w terenie – czy uciągnie np. większą oponę (235) simexopodobną.
No i przede wszystkim jakie są Wasze odczucia w terenie – czy jest bardziej dzielny od samuraja i czy warto wydać więcej, aby nie motać w samuraju wspomagania, wahaczy i mocniejszego silnika, bo w sumie Jimny już to niby ma.
Czy silnik 1,3 82 KM dobrze wymiata w terenie – czy uciągnie np. większą oponę (235) simexopodobną.
No i przede wszystkim jakie są Wasze odczucia w terenie – czy jest bardziej dzielny od samuraja i czy warto wydać więcej, aby nie motać w samuraju wspomagania, wahaczy i mocniejszego silnika, bo w sumie Jimny już to niby ma.
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: Jimny w teren
Hmmm.. ciężka sprawa - rama i mosty dużo słabsze, reduktor na łańcuszku, też lipa, 235 simexa to będzie słabo ciągnąć, no i krótko raczej. Można wzmocnić mosty, zmienić przeguby i reduktor, ale to spore koszty.
Fajnie się tym jeździ w serii - daje radę pod warunkiem, że obok nie siedzi taki np. Czesław, bo autko wyraźnie wtedy słabnie
Fajnie się tym jeździ w serii - daje radę pod warunkiem, że obok nie siedzi taki np. Czesław, bo autko wyraźnie wtedy słabnie

Re: Jimny w teren
my mamy seryjnego, ale po 2 latach w gorach moge stwierdzic, ze:
- reduktor o duuuuuuuuzo za szybki, a co dopiero na wiekszych kolach
- silnik nie ma dolu, ale tu nie ma sie czego spodziewac po 1,3 benzynowym
- za lekki tyl - jest problem w zimie pod gore
- troche niebezpieczne jest to auto na sliskim asfalcie, szczegolnie dla kobiet nie potrafiacych skutecznie kontrowac
- reduktor o duuuuuuuuzo za szybki, a co dopiero na wiekszych kolach
- silnik nie ma dolu, ale tu nie ma sie czego spodziewac po 1,3 benzynowym
- za lekki tyl - jest problem w zimie pod gore
- troche niebezpieczne jest to auto na sliskim asfalcie, szczegolnie dla kobiet nie potrafiacych skutecznie kontrowac

Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 2:55 pm przez tybero, łącznie zmieniany 1 raz.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Jimny w teren
zapomnialem o plusach:
- malo pali
- nie psuje sie (no poza tym jednym razem, co czeslaw immo zepsul)
- malo pali
- nie psuje sie (no poza tym jednym razem, co czeslaw immo zepsul)

Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Jimny w teren
Reduktor z Samuraia pomoże, ale przy tym rozmiarze opon, to będzie problem z wytrzymałością półosi i przegubów.
Słyszałem, że można mosty na samurajowe zamienić, zdaje się węższe ale wytrzymalsze i więcej wzmacnianych elementów na rynku.
Zapytaj Suzusa, pewnie powie Ci znacznie dokładniej jak problem rozwiązać.
Słyszałem, że można mosty na samurajowe zamienić, zdaje się węższe ale wytrzymalsze i więcej wzmacnianych elementów na rynku.
Zapytaj Suzusa, pewnie powie Ci znacznie dokładniej jak problem rozwiązać.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
Re: Jimny w teren
A ja uważam że na temat Jimny to sporo do powiedzenia może mieć Trasek
Jak się pytać to takiego gościa co całkiem skutecznie jezdzi w terenie no i sam przerabia
takie samochody czyli przystosowuje do jazdy w terenie
Tomek
Jak się pytać to takiego gościa co całkiem skutecznie jezdzi w terenie no i sam przerabia
takie samochody czyli przystosowuje do jazdy w terenie
Tomek
Jimnyota
Re: Jimny w teren
Do Jimisa są dostępne wszystkie wzmacnione części do off roadu: Mocowanie do reduktora od samuraia, oczywiście z nowymi przełożeniami np. 4.16:1, półosie HD na przód i tył, te same co do samuraia czyli most szeroki, blokady, kompletne zawieszenia z liftem tj. sprężyny, amortyzatory, wachacze ze zmienionym kątem. Napewno łatwiej motać Jimisa bo wszystkie graty są montowalne bez zmian konstrukcyjnych typu wymiana resorów na sprężyny. Dzisiaj ceny Jimisów nie są wiele wyższe od samurai w dobrym stanie. Wszystko zależy od posiadanych środków. 

Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
Re: Jimny w teren
No to docelowo może warto zainwestować w jimniego. Wiem, że to pachnie trochę leniwcem, ale będę wdzięczny jak wskazałbyś jakieś linki gdzie najlepiej kupić takie szpeje do zmotania. Na stronie Traska sklep jeszcze nie działa, a przed ewentualnym zakupem auta chciałbym wiedzieć z jakimi finansami trzeba się zmierzyć aby to w miarę chodziło.
Re: Jimny w teren
Zadzwoń do nich. Z doświadczenia wiem, że jak chcesz coś kupić, ale nie jesteś pewien co, co najpierw żeby dwa razy nie motać itp. to doradzą.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
Re: Jimny w teren
Offroadowca to z Ciebie nie będzie jak Ty leniwy jesteś
Wystarczy zacząć od sklepiku zakładowego http://www.sklep4x4.pl/sklep/szukaj.php
A do Traska dzwoń to przy okazji dowiesz się dużo ciekawych rzeczy na temat jimisa.
A tak poza tym to cała przyjemność samemu sobie coś znaleźć i się jeszcze z kolegami na forum tym podzielić.

Wystarczy zacząć od sklepiku zakładowego http://www.sklep4x4.pl/sklep/szukaj.php
A do Traska dzwoń to przy okazji dowiesz się dużo ciekawych rzeczy na temat jimisa.
A tak poza tym to cała przyjemność samemu sobie coś znaleźć i się jeszcze z kolegami na forum tym podzielić.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
Re: Jimny w teren
Misiek Bielsko pisze:Hmmm.. ciężka sprawa - rama i mosty dużo słabsze[...]



Re: Jimny w teren
A nie lepiej poszukać samuraia coily? Jakoś głupio by mi było rysować piękne nowe nadwozie gałęziami, no i ten reduktor na guziczek...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: Jimny w teren
Salata123 pisze:Misiek Bielsko pisze:Hmmm.. ciężka sprawa - rama i mosty dużo słabsze[...]
![]()
![]()
"strefy zgniotu"...
Re: Jimny w teren
o tak... 5cm z przodu, to sprawia, że ta rama jest słabsza od ramy samuraia
?
jak już mowa o słabych ramach to vitara ma słabą ramę, ale nie jimny

jak już mowa o słabych ramach to vitara ma słabą ramę, ale nie jimny

- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: Jimny w teren
Jakie 5cm? Stary, widziałeś ramę w swoim jimniku? Przednie podłużnice z gównolitu wsuwane w podłużnice właściwe. Nie 5cm, ale ok. metra.
Re: Jimny w teren
a czym te podłużnice z gównolitu różnią się od podłużnic właściwych? i z czego jest gównolit? 

- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: Jimny w teren
Gównolit to materiał, z którego jimnik ma radiusy 
Mam jimnika, to fajne autko, ale nie rozumiem zaślepienia... Dziś jakiś dzień fanatyka, czy co - w dziale Chevroleta to samo

Mam jimnika, to fajne autko, ale nie rozumiem zaślepienia... Dziś jakiś dzień fanatyka, czy co - w dziale Chevroleta to samo

Re: Jimny w teren
ja mam 410 i to jeszcze fajniejsze autko
a gównolitem nazwał bym rame vitary

a gównolitem nazwał bym rame vitary

- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: Jimny w teren
Ale Tata jeździ Jimnym chyba, czy cuś?
410 jest gites, rama vitary to rama vitary - niska i bez sensu, a dodatku gnije jeszcze szybciej, niż w jimniku.
Dobrze, że w 410-413 i samuraiu ramy były jeszcze atomowe i ze stali.
410 jest gites, rama vitary to rama vitary - niska i bez sensu, a dodatku gnije jeszcze szybciej, niż w jimniku.
Dobrze, że w 410-413 i samuraiu ramy były jeszcze atomowe i ze stali.
Re: Jimny w teren
Dziękist.Medard pisze:Offroadowca to z Ciebie nie będzie jak Ty leniwy jesteś![]()
Wystarczy zacząć od sklepiku zakładowego http://www.sklep4x4.pl/sklep/szukaj.php
A do Traska dzwoń to przy okazji dowiesz się dużo ciekawych rzeczy na temat jimisa.
A tak poza tym to cała przyjemność samemu sobie coś znaleźć i się jeszcze z kolegami na forum tym podzielić.



- blizzard
- Posty: 466
- Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
- Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
- Kontaktowanie:
Re: Jimny w teren
W starych nie ma guziczkówKSikorski pisze: no i ten reduktor na guziczek...

był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI
KLUB SUZUKI
Re: Jimny w teren
Osobiście posiadam Jimnika przerobionego do hardcorowych przeprawówek . jeżdzony w zeszłym sezonie.
Obecnie buduje drugiego jeszcze bardziej zmotanego
Powiem tak z perspektywy użytkownika i budowniczego.
Silnik słaby od dołu ale po zaslepieniu EGR i nakładki na komputer rewelacja + łatwo uszczelnić aparat zapłonowy
problem z Immobilizeram od wilgoci potrafi zrobić psikusa - trzeba wypróć i uszczelnić razem z komputerem
Mosty pochwy słabe przód trzeba wzmocnić tył może zostać.
po wygięciu przodu w banan kolejny wzocniłem i jest OK
dyfry OK nic sie nie dzieje
półosie przód trzeba wzmocnić
półosie tył nie dotykać
hamulce przód OK tył wymienić na tarcze.
reduktor oczywiście samuraj + 4,16 albo wiecej ja mam 4,9 koła 31''
Panhardy trzeba wzmocnić przód i tył oryginał waży z 2kg
albo mniej
Wahacze wygladaja jak kute
ale to nie GR tylko słaby odlew przód obowiązkowo do wymiany tył jak kto woli ja jeżdźe do przodu
a i tak zmieniłem tył.
Alternator troche za mały ja mam dwie grzechotki i jedna z TWINEM i było za mało teraz mam jakieś VW 180A albo wiecej
Dostępność cześci jeszcze słaba wiekszość do samuraja - cześć pasuje do Jimnyka a dużo nie.
Jakość cześci słaba lub przeciętna zdażają sie duże MINY
Po zakupie kilku zestawów dużo było do poprwanienia ale mam już swoje patenty nauczony doświadczeniem
Duzy plus ze auto leciutkie moj gotowy do walki 1040 kg (dwie grzechotki + 2 acu klatka) ,swieże i przyszłościowe a co za tym idzie będzie coraz wiecej części.
Obecnie buduje drugiego jeszcze bardziej zmotanego
Powiem tak z perspektywy użytkownika i budowniczego.
Silnik słaby od dołu ale po zaslepieniu EGR i nakładki na komputer rewelacja + łatwo uszczelnić aparat zapłonowy
problem z Immobilizeram od wilgoci potrafi zrobić psikusa - trzeba wypróć i uszczelnić razem z komputerem
Mosty pochwy słabe przód trzeba wzmocnić tył może zostać.
po wygięciu przodu w banan kolejny wzocniłem i jest OK
dyfry OK nic sie nie dzieje
półosie przód trzeba wzmocnić
półosie tył nie dotykać
hamulce przód OK tył wymienić na tarcze.
reduktor oczywiście samuraj + 4,16 albo wiecej ja mam 4,9 koła 31''
Panhardy trzeba wzmocnić przód i tył oryginał waży z 2kg

Wahacze wygladaja jak kute


Alternator troche za mały ja mam dwie grzechotki i jedna z TWINEM i było za mało teraz mam jakieś VW 180A albo wiecej

Dostępność cześci jeszcze słaba wiekszość do samuraja - cześć pasuje do Jimnyka a dużo nie.
Jakość cześci słaba lub przeciętna zdażają sie duże MINY

Po zakupie kilku zestawów dużo było do poprwanienia ale mam już swoje patenty nauczony doświadczeniem
Duzy plus ze auto leciutkie moj gotowy do walki 1040 kg (dwie grzechotki + 2 acu klatka) ,swieże i przyszłościowe a co za tym idzie będzie coraz wiecej części.
jimny 1.3 turbo simex 30'' 2x8274
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''
Re: Jimny w teren
Dzięki za konkret. Jeżeli ktoś ma jeszcze takie doświadczenia to chętnie (myślę, że nie tylko ja) poczytamy
Re: Jimny w teren
jeżdżę samurajem z silnikiem jimny 1300 na gazie koła 31" wyciągarka mechanik i elektryk w trudnym terenie daje radę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość