
Światła eu i usa
Moderator: Marcin-Kraków
Światła eu i usa
Ku potomnym ze względu na inną charakterystykę świateł usa ( wcale nie gorszą ) i jurop podaję klasyfikację tych że: amerykańska to" DOT" a europejska to" SEA" lub napis EURO a większość świateł w nowszych wozach ma taki przałącznik że samemu się decyduje na jakiej charakterystyce chce się jeżdzić i mają napis" DOT And SAE Certified".Pozostaje kwestja wszech obecnych ksenonów a więc jeżeli na certfikacie ( nie wiem jak na samych lampach) masz napis :" Xenon or High Intensity Discharge ( HID )" a do tego " SEA" to se możesz pomykać na kompletnym legalu na ksenonach a całej jurop


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Światła eu i usa
Tak, tak. Grunt to mieć dobre samopoczucie.
Sprawa wcale nie jest taka jednoznaczna.
Poczytaj więcej tutaj: http://asu.pl/modules.php?name=Forums&f ... pic&t=5244

Sprawa wcale nie jest taka jednoznaczna.
Poczytaj więcej tutaj: http://asu.pl/modules.php?name=Forums&f ... pic&t=5244
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- grusiak
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 7:46 pm
- Lokalizacja: Sulejówek k/W-wy
Re: Światła eu i usa
w hameryce światła świecą symetrycznie, w Europie asymentrycznie. Z ksenonami jest tak, że zależy chyba od preodecenta, ponieważ testując nowgo Peugeota 4007 sprawdziłem jak świecą światła i nie odcinały do góry...
dziwne. W Europie dodatkowo trzeba mieć przeciwmgielne z tyły, migaczenie przednie nie mogę być jednocześnie postojowymi jak w hameryce itp itd.
dziwne. W Europie dodatkowo trzeba mieć przeciwmgielne z tyły, migaczenie przednie nie mogę być jednocześnie postojowymi jak w hameryce itp itd.
Re: Światła eu i usa
A to sobie założyciel wątku popłynął, że aż miło. DOT to ni mniej ni więcej tylko Departament Transportu (takie ichnie ministerstwo), a SAE (a nie żadne SEA) to Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacyjnych. Ich dopuszczenia wystarczają ale dla USA, a nie Europy. W Europie musi być litera E w kółeczku i z numerem, który określa w jakim kraju europejskim homologowano światła. Oczywiście możliwe są odstępstwa (najłatwiejsze w Niemczech) ale odstępstwa to nie reguła. Poza tym cały problem na tym forum jest dęty, bo do Blazera są dostępne światła GM z homologacją europejską, świecące asymetrycznie. Ja miałem problem ze światłami do Pontiaca Grand Am, bo tam wersji europejskiej nie było. Kupiłem światła soczewkowe (ale nie żadne HIDy) i soczewki są asymetryczne, a światło nareszcie oświetla drogę, a nie wszystko dookoła jak było w oryginale. Co prawda homologacji nie mam ale wszystkie parametry wiązki są zgodne z przepisami więc nie mam problemów. A jeśli chodzi o matołków zakładających HIDy do zwykłych lamp to mam nadzieję, że nie wypłacą się z mandatów - tego w zwykłej lampie nie daje się dobrze ustawić, ze względu na inne niż w żarówce położenia żarnika i potem taki pajac jeden z drugim oświetla mi podsufitkę.
Pozdrawiam, Marcin
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Światła eu i usa
A ja się tam nie stresuje kto ma jakie światła bo tylko tiry mogą mi oświetlić podsufitkę i to tylko jak odpalą halogeny na dachu
a tak to te osiołki co zakładają HIDy sridy czy ktoś na długich w niczym mi nie przeszkadza 


Dodge Ram w200 / m880 1976.
Re: Światła eu i usa
" SAE/DOT STREET LEGAL APPROVAL & ISO CERTIFIED STANDARD " ten napis świadczy o legalu w juropMarcin1 pisze:A to sobie założyciel wątku popłynął, że aż miło. DOT to ni mniej ni więcej tylko Departament Transportu (takie ichnie ministerstwo), a SAE (a nie żadne SEA) to Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacyjnych. Ich dopuszczenia wystarczają ale dla USA, a nie Europy. W Europie musi być litera E w kółeczku i z numerem, który określa w jakim kraju europejskim homologowano światła. Oczywiście możliwe są odstępstwa (najłatwiejsze w Niemczech) ...........
Pozdrawiam, Marcin
S.A.E. - Society of Automotive - Wydaje zaświadczenie że dany produkt jest zgodny z homologacją poza usa czyli na światłach ma to takie znaczenie że spełniają warunki ue i kanady a więc są legalne , może byś jeszcze napis EURO lub EURO PROJECTOR
D.O.T. - Department of Transportation - wydaje homologację tylko na stany
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Światła eu i usa
Euro czy Euro projector jest określeniem typu handlowego. Jeżeli twierdzisz, że w Europie są dopuszczalne światła bez europejskiej homologacji to podaj przepisy. Europejska homologacja to E w kółku. Zatem czekam na konkretne uregulowania i paragrafy?
Marcin
Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Światła eu i usa
Uregulować to se możesz rachunek za prądMarcin1 pisze: Zatem czekam na konkretne uregulowania i paragrafy?
Marcin


Hujnia przewiduje takie coś jak "certyfikat zgodności" lub "poświadczenie zgodności" oraz parę podobnych zwrotów które nie są bez znaczenia i mają swoje zastosowanie.W celu bliższego zpoznania proponuję przeglądnięcie odpowiednich aktów prawnych a jak to okarze się za trudne lub niemożliwe to skorzystanie z pomocy osób trzecich zaznajomionych w/w prawem

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Światła eu i usa
Cały czas mnie jedna sprawa zastanawia o czym ten wątek i w czym problem jakoś albo jestem głupi albo nie potrafię go zakumać.
Dodge Ram w200 / m880 1976.
Re: Światła eu i usa
klucz13 pisze:Uregulować to se możesz rachunek za prądMarcin1 pisze: Zatem czekam na konkretne uregulowania i paragrafy?
Marcina żeby cytowć paragrafy to najpierw muszą być artykuły
![]()
Hujnia przewiduje takie coś jak "certyfikat zgodności" lub "poświadczenie zgodności" oraz parę podobnych zwrotów które nie są bez znaczenia i mają swoje zastosowanie.W celu bliższego zpoznania proponuję przeglądnięcie odpowiednich aktów prawnych a jak to okarze się za trudne lub niemożliwe to skorzystanie z pomocy osób trzecich zaznajomionych w/w prawem
Czyli paplesz trzy po trzy bez żadnych podstaw prawnych. Zatem dla mnie koniec wątku.
M.
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Światła eu i usa
JaberNTT pisze:Cały czas mnie jedna sprawa zastanawia o czym ten wątek i w czym problem jakoś albo jestem głupi albo nie potrafię go zakumać.
Zakumasz jak będziesz miał taką kontrolę jak ja ostatnio, czyli:
- kontrola homologacji światełek
- kontrola ustawienia i asymetrii
Kto nie miał tylko homologacji, a światła były asymetryczne to jakoś próbował się bronić (ale nie wiem na czym stanęło, bo ja mam owo magiczne E w kółku), a kto miał światła symetryczne tracił dowód od ręki i z kwitem opisującym usterkę może jechać do diagnosty. Bawiła się w to policja z takim specjalnym samochodem będącym tak na prawdę jeżdżącym laboratorium, przy okazji szły na pomiar przyciemnienia przednich szyb różne oklejone BMW, spaliny itp. Asystowali krokodyle.
M.
Blazer 4.3V6 LS 4x4
- grusiak
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 7:46 pm
- Lokalizacja: Sulejówek k/W-wy
Re: Światła eu i usa
Marcin, chyba nie do końca jest tak, że u gebelsów jest mniej restrykcyjnie. Z tego co wiem, to nawet muszą u nich zasłaniach cyferblat jak są i mile i kilometry.
Re: Światła eu i usa
Pewnie tak ale w blazerze mam światła z jeepa i mają E bo sa identyczne jak oryginały to luz tylko nie wiem jakie by mieli miny jak by musieli to zza grilla wyczaićMarcin1 pisze:JaberNTT pisze:Cały czas mnie jedna sprawa zastanawia o czym ten wątek i w czym problem jakoś albo jestem głupi albo nie potrafię go zakumać.
Zakumasz jak będziesz miał taką kontrolę jak ja ostatnio, czyli:
- kontrola homologacji światełek
- kontrola ustawienia i asymetrii
Kto nie miał tylko homologacji, a światła były asymetryczne to jakoś próbował się bronić (ale nie wiem na czym stanęło, bo ja mam owo magiczne E w kółku), a kto miał światła symetryczne tracił dowód od ręki i z kwitem opisującym usterkę może jechać do diagnosty. Bawiła się w to policja z takim specjalnym samochodem będącym tak na prawdę jeżdżącym laboratorium, przy okazji szły na pomiar przyciemnienia przednich szyb różne oklejone BMW, spaliny itp. Asystowali krokodyle.
M.

A do Tahoe 95 kloszy z E nie widziałem więc pomykam na kloszach z napisami SAE , DOT ,HB3,HB4 a jak one świecą i czy dobrze czy źle to w sumie nigdy mnie nie martwiło pewnie do pierwszej takiej wnikliwej kontroli ale na mojej prowincji to raczej na to nie wpadną a na dzień dobry i tak wyłapią 70% narodu w BMW

Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 10:33 am przez JaberNTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodge Ram w200 / m880 1976.
Re: Światła eu i usa
@klucz13
Lektura do poduszki o oznaczeniach homologacyjnych w Europie:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 254:PL:PDF
Lektura do poduszki o oznaczeniach homologacyjnych w Europie:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 254:PL:PDF
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Światła eu i usa
Mnie tam zatrzymywali już kilka razy i tylko zdjęcie chcieli sobie zrobić i zapytać jaki to ma silnik
Amerykańskie lampy jak są dobrze ustawione to nikogo nie oślepiają co najwyżej nie doświetlają dobrze pobocza i tylko taka różnica - a co myślicie że pały nie mają co robić i będą sprawdzać homologacje?? Przecież oni sami się na tym nie znają. Kiedyś to rozpoznawali Chamerykańskie po "cyckach"

Amerykańskie lampy jak są dobrze ustawione to nikogo nie oślepiają co najwyżej nie doświetlają dobrze pobocza i tylko taka różnica - a co myślicie że pały nie mają co robić i będą sprawdzać homologacje?? Przecież oni sami się na tym nie znają. Kiedyś to rozpoznawali Chamerykańskie po "cyckach"

K5 5700 SILVERADO
Re: Światła eu i usa
Widziałem samochody z DE z czerwonymi kierunkami z tyłu i symetrykami z przodu - legalnie zarejestrowane w Niemczech i co więcej mające takie fajne rejestracje w rozmiarze US.grusiak pisze:Marcin, chyba nie do końca jest tak, że u gebelsów jest mniej restrykcyjnie. Z tego co wiem, to nawet muszą u nich zasłaniach cyferblat jak są i mile i kilometry.
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Światła eu i usa
A to fakt. Tyle, że mam lampy EU też z "cyckami". Ale w Łodzi kupili sobie takie fajne auto do kontroli to się bawią. A poza tym ja mam wyjątkowo upierdliwego diagnostę - to dobrze, bo żadnej lipy nie przepuści (nawet pasy bezpieczeństwa ogląda, czy nie naruszona struktura) ale muszę być super przepisowy. On jest pod auspicjami ITM i się stara.Jerry JEEP pisze:Mnie tam zatrzymywali już kilka razy i tylko zdjęcie chcieli sobie zrobić i zapytać jaki to ma silnik![]()
Amerykańskie lampy jak są dobrze ustawione to nikogo nie oślepiają co najwyżej nie doświetlają dobrze pobocza i tylko taka różnica - a co myślicie że pały nie mają co robić i będą sprawdzać homologacje?? Przecież oni sami się na tym nie znają. Kiedyś to rozpoznawali Chamerykańskie po "cyckach"
M.
Blazer 4.3V6 LS 4x4
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Światła eu i usa
Z tego co sie dowiedzialem, w Finlandii mozna zarejestrowac pojazd z USA bez przerobek jesli zostal sprowadzony jako "mienie przesiedlencze". Znajomy pracowal 2 lata w US i wracajac przyprowadzi ze soba jakiegos Lincolna.Marcin1 pisze:Widziałem samochody z DE z czerwonymi kierunkami z tyłu i symetrykami z przodu - legalnie zarejestrowane w Niemczech
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Światła eu i usa
Marcin1 pisze:A to fakt. Tyle, że mam lampy EU też z "cyckami". Ale w Łodzi kupili sobie takie fajne auto do kontroli to się bawią. A poza tym ja mam wyjątkowo upierdliwego diagnostę - to dobrze, bo żadnej lipy nie przepuści (nawet pasy bezpieczeństwa ogląda, czy nie naruszona struktura) ale muszę być super przepisowy. On jest pod auspicjami ITM i się stara.Jerry JEEP pisze:Mnie tam zatrzymywali już kilka razy i tylko zdjęcie chcieli sobie zrobić i zapytać jaki to ma silnik![]()
Amerykańskie lampy jak są dobrze ustawione to nikogo nie oślepiają co najwyżej nie doświetlają dobrze pobocza i tylko taka różnica - a co myślicie że pały nie mają co robić i będą sprawdzać homologacje?? Przecież oni sami się na tym nie znają. Kiedyś to rozpoznawali Chamerykańskie po "cyckach"
to zmien diagnoste na szczescie jeszcze ich nie przypisuja na stale do samochodu
M.
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość