p38 4.6 tuleje silnika

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: StArSzY » wt paź 27, 2009 10:01 am

Witajcie,

pacjent p38 4.6

Pojawiła się woda na 2 środkowych cylindrach. Po sprawdzeniu cisnieniowym głowicy wynik pozytywny lecz powierzchnia do planowania (delikatne wykrzywienie)

Naocznie tuleje nie są pęknięte.

Mam oto teraz do was pytanie: czy tuleje silnika są równo z blokiem? Pytanie zadaje poniewaz tuleje mają mikro obsunięcie. Są delikatnie poniżej powierzchi bloku.

Pozdrawiam
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: czesław&jarząbek » wt paź 27, 2009 9:30 pm

blok do tulejowania.
wszystkie osiem.

inaczej sraka.

nie kutwić.
zrobić porządnie.
#noichuj

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: StArSzY » wt paź 27, 2009 9:54 pm

No to przesrane...


Ma ktoś dostęp do części?
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: LR_Olek » wt paź 27, 2009 10:29 pm

StArSzY pisze:No to przesrane...


Ma ktoś dostęp do części?

są w każdym sklepie

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: Leonidas » śr paź 28, 2009 6:56 pm

Fabrycznie - wsadzisz paznokieć - ma się rozumieć "to obsunięcie".
I tu masz dwa wyjścia. Tulejować albo zrobić jedynie nowe uszczelki.
Dwa środkowe niecodzienność. Zwykle 8-my. Raczej bym stawiał na uszczelkę. Za 100 kupisz obie uszczelki pod gł. - zobaczysz. Plus naprawa. Jak dalej oznaki - to tuleje. "Naocznie" nie zobaczysz. To najtańszy sposób na weryfikację. Powodzenia.
no i ostrożnie - allegro z naprawą bloku w Konstantynowie Łódzkim ... rzekomo "dożywotnią"
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: StArSzY » śr paź 28, 2009 8:34 pm

Podobno był w tej Łodzi..... ale jaka w tym prawda nie wiem.
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
Zięba
 
 
Posty: 101
Rejestracja: czw sie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: Zięba » czw paź 29, 2009 11:22 am

ja tam robiłem blok kompleksowo + wał i jakoś tam chodzi aczkolwiek teraz poszedłbym inną drogą, właśnie jestem w trakcie szukania alternatywnego rozwiązania

Awatar użytkownika
darek_s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn lip 28, 2008 10:15 am

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: darek_s » pt paź 30, 2009 10:25 pm

Leonidas pisze:Fabrycznie - wsadzisz paznokieć - ma się rozumieć "to obsunięcie".
I tu masz dwa wyjścia. Tulejować albo zrobić jedynie nowe uszczelki.
Dwa środkowe niecodzienność. Zwykle 8-my. Raczej bym stawiał na uszczelkę. Za 100 kupisz obie uszczelki pod gł. - zobaczysz. Plus naprawa. Jak dalej oznaki - to tuleje. "Naocznie" nie zobaczysz. To najtańszy sposób na weryfikację. Powodzenia.
no i ostrożnie - allegro z naprawą bloku w Konstantynowie Łódzkim ... rzekomo "dożywotnią"
śmiem się z przdmówcą nie zgodzić... w okolicy środkowych cylindrów NIE MA przejścia wody z bloku do głowicy, jedynie przy siódmym i ósmym cylindrze. Woda na środkowych może pojawić się z:
1. Pękniętej głowicy --rzadko
2. Pękniętego kolektora ssącego --bardzo rzadko
3. rozszczelnionej tulei -- prawie zawsze

:cry:

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: Leonidas » sob paź 31, 2009 2:06 pm

Nie będę się sprzeczał, bo są oczywiście różne doświadczenia. Za mało jednak danych. Jeśli auto jechało ok dłuższy czas nagrzane i NAGLE zaczęło się gotować np. przy gwałtownym przyspieszeniu to też stawiałbym na tuleję albo i dwie. Taki strzał bąbla do układu chłodzenia. Tak to przynajmniej objawiało się u mnie przed naprawą. Niezależnie od wszystkiego - wbrew obiegowym opiniom o fabrycznej wadliwości bloku - nauczony doświadczeniem, sprawdziłbym, ze względu na koszty najpierw nowe uszczelki. Tak czy inaczej powodzenia.
Aha - przy nagrzewaniu po naprawie sprawdź w nagrzanym garażu koniecznie termostat i to ciągle trzymając rękę na chłodniczym wężu dolnym. Jak puści z chłodnicy do 20 min po pełnym nagrzaniu to ok. Zawieszenie się tego sk.... jest prawie natychmiest przyczyną przegrzania. Pakowanie w stare auto znacznej kasy (tuleje) :evil: się nie opłaca. Zrobiłem podsumowanie wydatków i wyszło mi, że wrzuciłem w mojego więcej niż sama cena kupna. Jest idealny - ale będę go sprzedawał za cenę rynkową... Nie warto.
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: LR_Olek » sob paź 31, 2009 2:41 pm

Leonidas pisze:Pakowanie w stare auto znacznej kasy (tuleje) :evil: się nie opłaca. Zrobiłem podsumowanie wydatków i wyszło mi, że wrzuciłem w mojego więcej niż sama cena kupna. Jest idealny - ale będę go sprzedawał za cenę rynkową... Nie warto.

land rovery sie kupuje z przekonania i uwielbienia marki,a nie z checi zysku ..
i robienia obliczen :)21

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: Leonidas » sob paź 31, 2009 7:57 pm

Olo - każde uczucie może minąć. Poza tym - jaka chęć zysku? A obliczenia same się nasuwają.
Ktoś złośliwy mógłby powiedzieć, że jeździmy trupami co to się bez przerwy psują i dlatego potrzebna nadbudowa w postaci "legendy marki". Znasz dowcipy o Alfa Romeo? Też niemłoda marka. :D
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: LR_Olek » sob paź 31, 2009 8:19 pm

Leonidas pisze:Olo - każde uczucie może minąć.

bez jaj ...

land rover uber alles :)21

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: Leonidas » sob paź 31, 2009 11:27 pm

Ok nie chcę rujnować Ci sensu życia. Żartowałem. :lol:
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: LR_Olek » ndz lis 01, 2009 10:08 am

Leonidas pisze:Ok nie chcę rujnować Ci sensu życia. Żartowałem. :lol:
dlatego powinienes sprzedac rendza,bo materialistyczne masz podejscie do zycia :)21

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: StArSzY » śr sty 13, 2010 10:19 am

Witajce,

poajwił sie koleny problem z silnikiem....

po regeneracji silnika ubywa płynu podcas jazdy. Powstaje cisnienie w układzie chłodzenia. Test co2 wykonany, wydostaje sie czyste powietrze wyrzucając płyn. Dodam tylko, że dzieje się tak tylko przy "uzbrojonym" w ten dzyndzel korku w zbiorniczku wyrównawczym.

WTF ?? :)11

Czy 4,6 jest tak ciężkie w odpowietrzaniu ? (silnik zasilany PB + LPG)

pozdrawiam
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: N2O » śr sty 13, 2010 5:13 pm

Może LPG ci pompuje w układ chłodzenia.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: LR_Olek » śr sty 13, 2010 7:37 pm

a moze trzeba zlozyc reklamacje u skladacza silnika?

Awatar użytkownika
Zięba
 
 
Posty: 101
Rejestracja: czw sie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: Zięba » czw sty 14, 2010 3:16 pm

LR_Olek pisze:a moze trzeba zlozyc reklamacje u skladacza silnika?
to nic nie da, to jest nie do naprawienia :)3

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: StArSzY » pt sty 15, 2010 7:33 am

Gdzies coś było z pękniętym kolektorem ssącym.... jest to możliwe w tym przypadku ?? ?? ??
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

falis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pn kwie 14, 2008 10:33 pm

Re: p38 4.6 tuleje silnika

Post autor: falis » pn sty 18, 2010 11:48 am

Hej.
RR 4,6 jest ciezki w odpowietrzaniu. Mnie dopiero pomoglo nawiercenie termostatu. Stopniowo uzupelnialem plyn delikatnie zwiekszajac mu obroty. Caly czas kontrolowalem gorny waz chlodnicy, az do momentu gdy wyraznie bedzie wyczowalna ciecz.

Pozdrawiam.
Marcin

Ps. To powinno pomoc http://www.range-rover.org/viewtopic.php?f=54&t=180

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości