podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
cziko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
Kontaktowanie:

podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: cziko » pn sty 18, 2010 7:13 pm

Hell'o

W sobotę kupiłem oryginalne lampy tylne i chcę w końcu zastąpić aktualne (chyba od żuka / stara, czy cholera wie czego).
Czy ktoś może podpowiedzieć jak je podłączyć??? Która żarówka jest kierunkowskazem (stop, czy pozycja??) Pozycje to te dolne??
Przeglądałem schemat instalacji elektrycznej, ale niebardzo łapię.

Z góry wielkie dzięki za pomoc.


Pozdr
:)21

Awatar użytkownika
raciok
Posty: 329
Rejestracja: czw lut 21, 2008 8:21 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontaktowanie:

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: raciok » pn sty 18, 2010 9:13 pm

na temat lamp jest postów 5000 więc radze poszukać
a co do kierunkowskazów to dupa blada oryginalny gaz nie posiadał migaczów no chyba ze zmienisz żarówki na dwuwłóknowe ale przy okazji musisz wywalić oprawki oryginalne
a żarówka stopu będzie z migaczem ale tak jeżdzić po naszych drogach nie wolno z powodu czerwonych kloszy bo to nie ameryka

Awatar użytkownika
cziko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
Kontaktowanie:

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: cziko » pn sty 18, 2010 9:22 pm

... no ok, a jak Ty zrobiłeś u siebie??
Podobno już można w PL mieć z tyłu czerwone kierunki.... tymbardziej jak auto jest sprzed iluś tam lat... (niestety nie podepre się żadnym artykułem :))
:)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: Mag69 » pn sty 18, 2010 10:10 pm

lampki z tył mogą być czerwone

schemat instalacji elektrycznej z ostatnich lat produkcji w której to są uwzględnione kierunki posłałem na @

w lampce góra stop-kierunek, dół pozycja

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
cziko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
Kontaktowanie:

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: cziko » pn sty 18, 2010 10:16 pm

Mag69 pisze:lampki z tył mogą być czerwone
schemat instalacji elektrycznej z ostatnich lat produkcji w której to są uwzględnione kierunki posłałem na @
w lampce góra stop-kierunek, dół pozycja
:)21
...WIELKIE dzięki..... a możesz przytoczyć jakieś wiarygodne źródło ad czerwonych kierunków???
Dzięki za maila :)
:)21

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: Piter69A » wt sty 19, 2010 8:11 am

Oj wcale nie ostatnie lata produkcji miały kierunki :wink:
Już od 1959r w gazikach były kierunkowskazy. Przednie lampki na błotnikach dostały 2-żarnikowe żarówki i wtpukłe szkiełka. Tablica zmieniła daszki oswietlenia, pojawiła sie kontrolka kierunkowskazów oraz uprosciła się lampka świateł drogowych. Z tyłu pojawiły się 2 lampy ( wcześniej zniknęło też prawe przetłoczenie).
Układ działania po amerykańsku, tj. stop i kierunek na tej samej żarówce 21W. Sygnał do kombinacji stop/kierunek podłączany jest do stycznika przy pompie hamulcowej.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
cziko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
Kontaktowanie:

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: cziko » wt sty 19, 2010 9:05 am

Piter69A pisze:Układ działania po amerykańsku, tj. stop i kierunek na tej samej żarówce 21W. Sygnał do kombinacji stop/kierunek podłączany jest do stycznika przy pompie hamulcowej.
Ok, ale jak on ma migać przy wciśniętym pedale hamulca???
:)21

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: Piter69A » wt sty 19, 2010 9:26 am

Napiecie na żarówki podowane moze byc ze stycznika pompy oraz z przełącznika kierunków. W przypadku gdy dzialaja jednoczesnie to napiecie ze stycznika pompy poprzez wlacznik kierunkow i przerywacz podawane jest pulsacyjnie na 1 żarówkę a druga swieci swiatlem ciagłym.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
cziko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
Kontaktowanie:

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: cziko » wt sty 19, 2010 9:43 am

Piter69A pisze:Napiecie na żarówki podowane moze byc ze stycznika pompy oraz z przełącznika kierunków. W przypadku gdy dzialaja jednoczesnie to napiecie ze stycznika pompy poprzez wlacznik kierunkow i przerywacz podawane jest pulsacyjnie na 1 żarówkę a druga swieci swiatlem ciagłym.
Mówisz żeby połączyć to szeregowo?? Ale wtedy nie będzie w ogóle działał stop/kierunek przy wyłączonym tym drugim..... (???)

Albo źle rozumuję ;)
:)21

Awatar użytkownika
rafał29
 
 
Posty: 4844
Rejestracja: śr cze 30, 2004 11:33 am
Lokalizacja: beskidy

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: rafał29 » wt sty 19, 2010 9:55 am

cziko - byłeś na weteranie w sobote? napisz co bylo ciekawego do gaza, wybieralem sie ale nie dotarłem

Awatar użytkownika
cziko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
Kontaktowanie:

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: cziko » wt sty 19, 2010 9:58 am

Niestety nie mogłem być w sobotę w Łodzi :(


ad tematu: spróbuję z żarówką dwuwłóknową :)
:)21

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69

Post autor: grobas » ndz gru 26, 2010 10:30 pm

cziko pisze:
Piter69A pisze:Napiecie na żarówki podowane moze byc ze stycznika pompy oraz z przełącznika kierunków. W przypadku gdy dzialaja jednoczesnie to napiecie ze stycznika pompy poprzez wlacznik kierunkow i przerywacz podawane jest pulsacyjnie na 1 żarówkę a druga swieci swiatlem ciagłym.
Mówisz żeby połączyć to szeregowo?? Ale wtedy nie będzie w ogóle działał stop/kierunek przy wyłączonym tym drugim..... (???)

Albo źle rozumuję ;)
No bo kluczem sukcesu oryginalnych kierunkowskazów, jest oryginalny przełącznik na kierownicę. On właśnie zapina na żarówki stopu napięcie z czujnika stopu, jak nie masz włączonych kierunków. Jak wrzucasz kierunek to w przełączniku jest rozpinany stop z jednej żarówki, a włączany jest obwód z przerywaczem.
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości