Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

sajnek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:52 pm
Lokalizacja: Pruszków

Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: sajnek » pn mar 21, 2011 8:32 pm

Witam wszystkich serdecznie,
W piątek stałem się dość przypadkowo posiadaczem w.w. Chevroleta za rozsądną cenę. Nigdy nie byłem posiadaczem auta amerykańskiego, tym bardziej trochę terenowego.... to dla mnie w ogóle inna bajka motoryzacyjna niż do tej pory, stąd liczę na Waszą pomoc!

1) Obsługa napędów (2wd, 4wd hi, 4wd lo); rozumiem że na co dzień jezdze na 2wd... kiedy uzywam 4wd hi i lo? Czy muszę się zatrzymywać aby przelaczac je ?
2) Obsługa panelu klimy - jest cos takiego jak AC off i tylko nawiew ? Bo z tego co patrzę to jest AC off ale wtedy nic nie leci - tak ?
3) Nie podświetla się kabina jak wchodzę do auta - to normalne czy powinna się świecić ? (jest gdzies włącznik/wyłącznik tego? )
4) Ile autko powinno palić ? (ja mam sekwencyjny gaz)
5) Wskaźniki na desce... Pierwszy raz mam taki zestaw i pytania - ile powinna wynosić temp wody? 90? Ile ciśnienie oleju ? Ładowanie pokazuje mi minimalnie poniżej 14... to chyba przy mało? Wskazówka paliwa przy przyspieszaniu lekko się podnosi przy hamowaniu lekko opada - ten typ tak ma ?
6) Dramat.... oświetlenie - czy reflektory z przodu (rozumiem że to te uniwersalne ogólnodostępne prostokąty na H4) to świeczki? u każdego taki dramat przy świeceniu ? Tak ma być ?
7) Czy te auto generalnie może coś zdziałać w terenie ? Czy wejdą mi bez przeróbek koła 31`` AT ? (mogę mieć w rozsądnej cenie)


Dobra, chyba tyle wystarczy na początek, mam nadzieję że dobrze sprecyzowałem pytania :)
ps. jakieś foto postaram się dodać na dniach

Pozdrawiam, Marcin
Ostatnio zmieniony śr mar 23, 2011 9:14 am przez sajnek, łącznie zmieniany 2 razy.
Chevy Blazer 96`

arthurr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr mar 17, 2010 11:17 pm

Re: Blazer LS 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: arthurr » wt mar 22, 2011 10:15 am

1. na co dzień po asfalcie jeździsz na 2wd, 4wd hi możesz załączyć w czasie jazdy ale żeby nie rozwalić napędu powinieneś tego używać na luźnych nawierzchniach (śnieg, błoto, szuter itp) - nie masz centralnego mechanizmu różnicowego i dlatego na suchym asfalcie nie używasz 4wd. 4wd lo to po prostu ten sam napęd na 4 tylko z reduktorem - przydatny jak potrzebna siła ciągu a nie prędkość ;)
2. nie wiem jaki masz panel klimy - jeśli wszyskie regulacje na pokrętle to pewnie część z nich nie używa klimy, część używa, a ostatnia pozycja - ac off - pewnie wyłącza wszystko - musi odpowiedzieć ktoś kto ma taki panel jak ty
3. powinieneś mieć po lewej stronie przy kierownicy przycisk dome override czy jakoś tak - on wyłącza oświetlenie kabiny
4. ile zalejesz tyle weźmie ;) a tak poważnie to nie wiem, mam auto bez gazu
5. woda będzie dochodziła do ok. 80, olej najprościej tłumacząc - na rozgrzanym i wolnych obrotach ma się wskazówka podnosić, po zwiększeniu obrotów - ma rosnąć. jednostek nie kojarzę do dziś. Wędrówek wskaźnika paliwa nie zauważyłem u siebie - ale skoro przy przyspieszaniu się podnosi to widać oszczędnie jest twoim autem tylko przyspieszać ;) Ładowanie masz ok - regulator jest ustawiany na 13,6 - 13,8 V
6. nie wiem - mam inne reflektory (też nie najlepsze ;) )
7. nie wiem - w zasadzie oprócz jazd po łące - nie próbowałem. Kółka pewnie upchniesz, ale musisz pamiętać że to ciężki kloc

sajnek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:52 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: Blazer LS 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: sajnek » wt mar 22, 2011 11:16 am

Dzięki serdeczne za pomoc!

Porobię fotki swojego panelu i wrzucę :)
Chevy Blazer 96`

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Blazer LS 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: xymenez » wt mar 22, 2011 1:36 pm

- zgodnie z instrukcją, napęd 4wd HI można właczać do 120 km/h, ale lepiej przy mniejszych prędkościach;
- z klimą i nawiewami bywają jaja; Sprawdź, czy nie masz sparciałych i nieszczelnych tych wszystkich rurek pod maską i czy masz podpięta tę gruszkę podciśnieniową;
- wskaźnik paliwa tak czasem się wychyla; ja tak miałem w starszym, w nowszym nie mam;
- światła kwadratowe są najgorsze, fakt. Wyjmij je, wyczyść czymś od środka (z kurzu, osadów), wstaw żarówki 70-90W, wyreguluj i może będzie lepiej :)
- bez podniesienia auta i spiłowania nadkoli nie wstawisz 31" na przód; Nawet z podniesionym są kłopoty przy skrętach, trza trochę przerobić owe nadkola...
- wlasciwości terenowe są całkiem nienajgorsze, nawet ze średnimi oponami (polecam np. Kumho A/T).
Wstaw fotkę!
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

sajnek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:52 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: Blazer LS 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: sajnek » śr mar 23, 2011 9:12 am

Hej

Wg kalkulatora opon teraz moja ma 29 cali (225/80/15), przy odpowiednich felgach mysle ze cos tam upchnę, tymbardziej ze z tego co czytalem opona oponie nie równa :)
Zamówiłem sobie H4 OSRAM nightbreaker, niby 90% wiecej swiatla i w ogole oh ah, wieczorem się okaze, bo reflektory mam nowe...
Muszę jeszcze kilka rzeczy ogarnąć i powinien mi posłużyć, widze sporo moich bolączek jest opisanych na forum (np. ciężkie odpalanie na zimnym).

Pytanko jeszcze kto w Warszawie lub okolicy ogarnia te autka najlepiej ? Komu go powierzyć ?

Pozdrawiam
Chevy Blazer 96`

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: uczniak » śr mar 23, 2011 7:27 pm

ja u siebie mam opony fulda tramp 265/75/15 czyli 30" lekko przy skręcie obcierała nadkole ale ja mam podniesione auto na drążkach o 2". w terenie już parę razy byłem i daje radę całkiem nieźle, myśle że podniesiony jeszcze o 2-3" z 33" oponami MT śmigał by całkiem dobrze (taki mam plan na najbliższy czas). Możesz zobaczyć w podpisie mam link a w nim kilka galerii z wypadów w teren :]

PS. światła w moim też są jak świeczki i nie pomogły żarówki osram +50%

sajnek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:52 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: sajnek » pn mar 28, 2011 11:41 am

Witam

Na chwilę obecną wygląda on tak:

Obrazek

Nie podobają mi się te halogeny ale to już sobie wymienie... no i beznadziejnie wygląda na tych kołach, dlatego muszę zmienić felgi z oponami żeby ładnie wypełniły całe nadkola.

Pytanie jeszcze odnośnie lamp, aby wymienić głupie żarówki trzeba je wykręcić całe? Bo tam z tyłu to miejsca nie ma w ogóle za nimi...
Chevy Blazer 96`

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: xymenez » pn mar 28, 2011 12:05 pm

Lampy trzeba odkręcić, niestety. Ten typ tak ma...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: uczniak » pn mar 28, 2011 8:57 pm

sajnek pisze:Witam

Na chwilę obecną wygląda on tak:

Obrazek

Nie podobają mi się te halogeny ale to już sobie wymienie... no i beznadziejnie wygląda na tych kołach, dlatego muszę zmienić felgi z oponami żeby ładnie wypełniły całe nadkola.

Pytanie jeszcze odnośnie lamp, aby wymienić głupie żarówki trzeba je wykręcić całe? Bo tam z tyłu to miejsca nie ma w ogóle za nimi...
jak byś chciał się pozbyć tej lotki z maski to ja chętnie odkupię :D

sajnek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:52 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: sajnek » pn mar 28, 2011 10:11 pm

Mam co do niej mieszane uczucia ale chyba zostanie :)

Pytanie kolejne - od czego pasuje do niego termostat ? bo w kilku katalogach pod blazerkiem nic nie ma a zawiesil mi sie chyba na 60 stopniach i pali mi po 25l gazu ...
Chevy Blazer 96`

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: uczniak » wt mar 29, 2011 9:58 am

ja bez problemu kupiłem u nas na wsi podając rocznik i silnik, dałem coś około 40zł. ale powiem Ci że auto nagrzewa się do około 90s i podam spada na 60s i tak jest cały czas w takich temp jakie były zimą i są teraz. Pamiętam latem było coś około 80-90s a w upałach nawet więcej.

sajnek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:52 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: sajnek » pt kwie 01, 2011 8:38 pm

Witam
Zrodziło się kolejne zapytanie - auto ma silnik na łańcuchu tak ? Teoretycznie mam 200.000 tys km... powinienem się tym zająć?
Chevy Blazer 96`

gelu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 26, 2008 7:59 pm
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań

Post autor: gelu » sob kwie 02, 2011 10:20 pm

termostat pasuje od matiza idealnie i duzo tanszy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość