Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redukcji

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redukcji

Post autor: PAJERO Driver » pt lis 18, 2011 9:11 pm

Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Od pewnego czasu mam problem ze swoim Pajero III 3.2 DI-D, niestety nawet trwająca kilka dni diagnoza w "niby" renomowanym warsztacie samochodowym nie była w stanie rozwiać moich wątpliwości.
Od niedawna zaobserwowałem w swoim aucie niepokojące zjawisko - przy gwałtownym przyspieszaniu i gwałtownej redukcji słychać specyficzne stuknięcie w podwoziu, według mnie w tylnej części auta. Pierwsza diagnoza - luzy w zawieszeniu, tym bardziej prawdopodobna, że przez jakiś czas jeździłem z wyrobionymi, "szarpiącymi" tylnymi tarczami hamulcowymi - została, po szczegółowym przeglądzie, obalona. Część mechaników zbagatelizowała ten problem argumentując, że "auta terenowe tak mają, taki ich urok". Ja jednak wolę podziwiać inne uroki mojego auta :wink: i martwię się tym bardziej, że zjawisko to w moim odczuciu nasila się z dnia na dzień.

Proszę pomóżcie, być może któryś z Was spotkał się z podobnymi objawami w swoim aucie, będę bardzo wdzięczny za wszelkie próby zdiagnozowania problemu mojego Pajeraka.

Pozdrawiam - Marek.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: goszen » pt lis 18, 2011 11:34 pm

PAJERO Driver pisze:Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Od pewnego czasu mam problem ze swoim Pajero III 3.2 DI-D, niestety nawet trwająca kilka dni diagnoza w "niby" renomowanym warsztacie samochodowym nie była w stanie rozwiać moich wątpliwości.
Od niedawna zaobserwowałem w swoim aucie niepokojące zjawisko - przy gwałtownym przyspieszaniu i gwałtownej redukcji słychać specyficzne stuknięcie w podwoziu, według mnie w tylnej części auta. Pierwsza diagnoza - luzy w zawieszeniu, tym bardziej prawdopodobna, że przez jakiś czas jeździłem z wyrobionymi, "szarpiącymi" tylnymi tarczami hamulcowymi - została, po szczegółowym przeglądzie, obalona. Część mechaników zbagatelizowała ten problem argumentując, że "auta terenowe tak mają, taki ich urok". Ja jednak wolę podziwiać inne uroki mojego auta :wink: i martwię się tym bardziej, że zjawisko to w moim odczuciu nasila się z dnia na dzień.

Proszę pomóżcie, być może któryś z Was spotkał się z podobnymi objawami w swoim aucie, będę bardzo wdzięczny za wszelkie próby zdiagnozowania problemu mojego Pajeraka.

Pozdrawiam - Marek.
Nadmierny luz na tylnym moście, to najczęściej. Odkręć wał od mostu i zobacz jaki jest luz.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: bazylisek » sob lis 19, 2011 11:50 pm

efekt wagonowy
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: Ryżak » ndz lis 20, 2011 10:14 am

A stukania takiego nie powoduje czasem krzyzak? U mnie tak bylo. Po wymianie ustalo. A podobnie bylo + jeszcze wibracje w przedziale predkosci od 70km/h do 90km/h. Powyzej albo ponizej tych predkosci drzenie i buczenie ustawalo.
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: PAJERO Driver » ndz lis 20, 2011 11:30 am

Krzyżak też mi chodził po głowie ale widać jestem jeszcze laikiem w tych sprawach, bo zdałem się na opinię mechanika, że cyt."w tym aucie nie ma krzyżaków". Rozumiem, że kolega miał na myśli krzyżaki na wale napędowym?
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: dziczek » ndz lis 20, 2011 11:51 am

PAJERO Driver pisze:Krzyżak też mi chodził po głowie ale widać jestem jeszcze laikiem w tych sprawach, bo zdałem się na opinię mechanika, że cyt."w tym aucie nie ma krzyżaków". Rozumiem, że kolega miał na myśli krzyżaki na wale napędowym?
może chodziło mu o pająki .... :)21
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: goszen » ndz lis 20, 2011 11:59 am

bazylisek pisze:efekt wagonowy
Tam są w tylnym wale homokinetyki.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: PAJERO Driver » ndz lis 20, 2011 12:23 pm

Rozumiem, że na wał przypadają dwa krzyżaki?
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: goszen » ndz lis 20, 2011 12:27 pm

PAJERO Driver pisze:Rozumiem, że na wał przypadają dwa krzyżaki?
Tam nie ma krzyżaków tylko połączenia przegubowe (homokinetyki) ale nawet jak są wybite nie dają takiego efektu. to luzy na moście lub suma luzow skrzynia+reduktor. ale to pierwsze bardziej.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: Wiarus » ndz lis 20, 2011 12:37 pm

Auto trzeba zabrać na kanał i z dołu słuchać przy ruszaniu.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: Ryżak » ndz lis 20, 2011 2:51 pm

No nie wiem jak jest w tym pajero, myslalem ze podobnie i dalem taka podpowiedz tylko. Ja mam 2.8 td i takie cos u mnie sie dzialo. Wiec jak wprowadzilem w blad to przepraszam :P
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: PAJERO Driver » pn lis 21, 2011 3:08 pm

Wymieniłem już tuleje na wahaczach wzdłużnych. Pytałem maechanika o tuleje mocowania mostu (jest ich 4 szt.), powiedział mi, że nie wyczuwa tam jakichkolwiek luzów :cry:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: Wojtek_W » pn lis 21, 2011 3:30 pm

Ale z tego co widze to jasno Ci napisali co jest przyczyna..
Chcesz na sile pol auta wymienic? :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: PAJERO Driver » sob gru 10, 2011 3:46 pm

Wymieniłem wszystkie tuleje związane z tylnym mostem - za radą "goszena". Efekt - stuki słychać w dalszym ciągu :-? .
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: Wiarus » sob gru 10, 2011 4:12 pm

Ja Ci raz już pisałem co masz zrobić,a Ty możesz wymieniać dalej.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: goszen » sob gru 10, 2011 4:52 pm

PAJERO Driver pisze:Wymieniłem wszystkie tuleje związane z tylnym mostem - za radą "goszena". Efekt - stuki słychać w dalszym ciągu :-? .
Przeczytaj dobrze posty moje, ja ci nie kazałem tulei wymieniać tylko sprawdzić pewne rzeczy.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: PAJERO Driver » ndz gru 11, 2011 12:06 pm

Mam prośbę, napiszcie proszę jakie są objawy wadliwego, kończącego się koła dwumasowego w Pajero III 3.2 DI-D ??
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: Wiarus » ndz gru 11, 2011 12:09 pm

Zaczynasz do problemu podchodzić od d... stony.Czytaj co piszemy.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: PAJERO Driver » ndz gru 11, 2011 2:07 pm

Odkręciłem wał napędowy, wspólnie z mechanikiem stwierdziłem luz na tulejach tylnego mostu - łącznie 4 tuleje. Po wymianie dwóch pierwszych stuki uległy redukcji o około 75 %, zostały do wymiany tylko 2 tuleje mocowania tylnego mostu. Zamówiłem je z firmy SuperPro. Po ich zamontowaniu stuki przy redukcji i gwałtownym przyspieszaniu i zwalnianiu (na każdym biegu) dalszym ciągu wyraźnie słychać. Luzów z tyłu już nie ma, nie ma już nawet miejsca w którym mogłyby być. Przy ruszaniu tych stuków w ogóle nie słychać, pojawiają się nieco później, przy większej prędkości i gwałtownym zwalnianiu, przyspieszaniu i gwałtownym operowaniu sprzęgłem.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: Wiarus » ndz gru 11, 2011 2:28 pm

Trzeba szukać dalej w przeniesieniu napędu.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: PAJERO Driver » ndz gru 11, 2011 4:04 pm

Pewien niewielki luz jest wyczuwalny na homokinetykach wału, nie wierze jednak by taki luzik generował aż tak wyraźne stuki. Z drugiej strony wymieniać "na czuja" dwa elementy za blisko 400 zł średnio mi się uśmiecha. Przy wbijaniu każdego biegu słychać wyraźny dwuetapowy stuk i później po puszczeniu sprzęgła wyraźne uderzenie w tylnej części auta.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: goszen » ndz gru 11, 2011 4:05 pm

PAJERO Driver pisze:Odkręciłem wał napędowy, wspólnie z mechanikiem stwierdziłem luz na tulejach tylnego mostu - łącznie 4 tuleje. Po wymianie dwóch pierwszych stuki uległy redukcji o około 75 %, zostały do wymiany tylko 2 tuleje mocowania tylnego mostu. Zamówiłem je z firmy SuperPro. Po ich zamontowaniu stuki przy redukcji i gwałtownym przyspieszaniu i zwalnianiu (na każdym biegu) dalszym ciągu wyraźnie słychać. Luzów z tyłu już nie ma, nie ma już nawet miejsca w którym mogłyby być. Przy ruszaniu tych stuków w ogóle nie słychać, pojawiają się nieco później, przy większej prędkości i gwałtownym zwalnianiu, przyspieszaniu i gwałtownym operowaniu sprzęgłem.
Jak odkręciłeś wał to sprawdziłeś bezwład tylnego mostu? W moście labo skrzyni biegów+ reduktor leży problem.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: PAJERO Driver » ndz gru 11, 2011 6:34 pm

Rozumiem. Załóżmy, że tylny most jest w porządku (w zasadzie wszystko zostało przejrzane). Wszystkie poduszki w moim aucie również nie budzą zastrzeżeń. Co w takim razie może być z tą skrzynią i reduktorem?
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: Blues_M07 » ndz gru 11, 2011 7:43 pm

PAJERO Driver pisze:Rozumiem. Załóżmy, że tylny most jest w porządku (w zasadzie wszystko zostało przejrzane). Wszystkie poduszki w moim aucie również nie budzą zastrzeżeń. Co w takim razie może być z tą skrzynią i reduktorem?
Cześć.Sprawdziłeś czy jest luz na tylnym moście? Miałem kiedyś to samo w W123,to był właśnie most.Wymieniłem wszystkie poduchy wózka,mostu,nawet półosie zmieniłem i dalej stukało.No ale "beczka" miała już dużo km najechane,miała prawo :)21
Dyfer był cichy,nie wył ale miał luz.Sprawdź to.
Pozdrawiam
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

Post autor: goszen » ndz gru 11, 2011 9:33 pm

PAJERO Driver pisze:Rozumiem. Załóżmy, że tylny most jest w porządku (w zasadzie wszystko zostało przejrzane). Wszystkie poduszki w moim aucie również nie budzą zastrzeżeń. Co w takim razie może być z tą skrzynią i reduktorem?
Most nie jest w porządku bo most fabrycznie ma już luzy, a później się powiększa.
problem jest tego typu, że ty nie czytasz postów, a mi się nie chce pisać ciągle to samo. Tym bardziej, że temat był już przerabiany.
Suma luzów, to suma wszystkich kół zębatych w skrzyni i reduktorze. Jeśli ktoś jeździł na rozwalonym kole dwumasowym to w skrzyni i reduktorze pogłębiają się luzy.
w skrzyni masz ok 10 kół zębatych i w reduktorze 6. Jak na każdym zrobi się luz 1 mm to ile razem jest? 16 mm, to tak obrazowo. Jak włożysz wal do reduktora, to sprawdź ile musisz walem obrócić na 5 biegu, zanim poczujesz opór, i w moście tak samo.
Ostatnio zmieniony pn gru 12, 2011 7:50 am przez goszen, łącznie zmieniany 1 raz.
GG 3597101 tel. 602-673-905

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości