skrzynia aluminiowa a żeliwna

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

fraberger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 8:30 pm
Kontaktowanie:

skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: fraberger » czw sty 05, 2012 9:30 pm

Witam!
Padła mi skrzynia w Pajero I 2,5td, wiem już że są dwa rodzaje (alu i żeliwo) może będzie ktoś mógł pomóc w temacie jaka jest różnica?
W moim była aluminiowa, a przyjechała żeliwna+reduktor :)11 z jakimi problemami mogę się natknąć przy montażu i jak ewentualnie je rozwiązać
Pajero I 2,5td daje radę
Robię dobre wrażenie i wstyd rodzinie

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: Kajen » czw sty 05, 2012 9:37 pm

Więc tak:
Miałeś km-145
Masz V5MT1


Ja bym się tam cieszył...

Problemy ? Ponoć pasuje plug&play, a jak nie pasuje to różnica może być w szczegółach czyli:

Inna blacha między silnikiem i skrzynią
Inny rozrusznik, czyli ile wystają zęby
Koła zamachowe, czytałem ze są różne ale co i jak to nie wiem :)21
Wałów nie powinieneś przerabiać.

Więc, reasumując, ideałem jest V5MT1 z SS (ale tu już rzeźba w wałach).Ta sama skrzynia z ES jest niezajebliwa.
Aisin-warner robi dobre skrzynie.
O ile mają olej ;)

fraberger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 8:30 pm
Kontaktowanie:

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: fraberger » czw sty 05, 2012 9:47 pm

A więc tak, przedni wał pasuje do reduktora, sprzęgło pasuje, a jak na razie problem pojawił się przy tylnym wale i reduktorze inny rozmiar na wieloklinie i teraz mam dylemat czy adaptacja całego wału czy tylko wieloklin, a jak tylko wieloklin to czy krzyżak będzie pasował
Pajero I 2,5td daje radę
Robię dobre wrażenie i wstyd rodzinie

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: Kajen » czw sty 05, 2012 9:50 pm

Bo skrzynie to się kupuje razem z wałami :)21

fraberger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 8:30 pm
Kontaktowanie:

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: fraberger » czw sty 05, 2012 9:56 pm

No teraz to już będę wiedział, ale teraz pytanie czy wał od tamtej wersji będzie pasował do mojego mostu?
Pajero I 2,5td daje radę
Robię dobre wrażenie i wstyd rodzinie

fraberger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 8:30 pm
Kontaktowanie:

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: fraberger » czw sty 05, 2012 9:57 pm

A jak na razie to ja mam wała :)16
Pajero I 2,5td daje radę
Robię dobre wrażenie i wstyd rodzinie

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: Kajen » czw sty 05, 2012 10:07 pm

To se dokup całego wała i po problemie...

fraberger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 8:30 pm
Kontaktowanie:

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: fraberger » czw sty 05, 2012 10:18 pm

No, problem jest w 200 km.w jedna stronę, no ale jak gdzieś bliżej się nie znajdzie to będzie trza jechać.
Problem w tym że auto musi być na niedzielę
Pajero I 2,5td daje radę
Robię dobre wrażenie i wstyd rodzinie

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: goszen » pt sty 06, 2012 8:53 am

fraberger pisze:A więc tak, przedni wał pasuje do reduktora, sprzęgło pasuje, a jak na razie problem pojawił się przy tylnym wale i reduktorze inny rozmiar na wieloklinie i teraz mam dylemat czy adaptacja całego wału czy tylko wieloklin, a jak tylko wieloklin to czy krzyżak będzie pasował
Kup od gościa jeszcze wał tylny ale weź tez zabierak do tylnego mostu, bo inny jest rozstaw śrub. Zabierak przełożysz.
GG 3597101 tel. 602-673-905

fraberger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 8:30 pm
Kontaktowanie:

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna

Post autor: fraberger » sob sty 07, 2012 2:02 am

Jutro, a tak naprawdę dzisiaj, sprawdzę czy reduktor da się przełożyć. Wał miał dojechać PKS-em i ZONK nie dojechał, nie wiem czy przyczyna tkwi w złym rozkładzie czy dzień świąteczny chociaż "pani" w info poinformowała że jedzie
Pajero I 2,5td daje radę
Robię dobre wrażenie i wstyd rodzinie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości