Silnik T 108 z Tatry 128

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Silnik T 108 z Tatry 128

Post autor: GikroV » wt cze 12, 2012 10:25 am

Postawili mi w garażu maszynę z silnikiem jak w temacie V8 - pali, ale wymaga ogarnięcia.
Mam problem ze znalezieniem instrukcji obsługi silnika (całej maszyny mam ale brak tam schematów silnika)

Brakowało cięgieł - więc nie ma gaszenia :-?
http://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/34 ... dily-2.jpg
pompa podobna do tej ze zdjęcia, czy ta dźwignia na górze po prawej to gaszenie ew. co to jest?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

Post autor: tomek » śr cze 13, 2012 1:18 pm

zaraz tu pewnie Czesław przyjdzie i Ci powie :wink: On chyba wszystkim jeździł co stare brzydkie i ciężarowe...

ale..ale... ta Tatra to ona z 50 ` lat, to i on może nie pamietać :wink:
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

Post autor: Kuszman » śr cze 13, 2012 1:33 pm

Taką mam rycinkę pompy do tatry. Może pomoże.
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 6102r.jpg/
Wychodzi na to ze to jest dźwignia urządzenia rozruchowego. (przesuwa listwę w pozycje przy której podawane jest dodatkowe paliwo przy rozruchu na zimno). Gaszenie w tych sprzętach realizowane jest tą samą dźwignia co "dodawanie gazu" tylko w druga stronę.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

Post autor: GikroV » śr cze 13, 2012 4:12 pm

No i się rozjaśniło, dzięki :)21

Silnik uruchomiony, elektryka i hamulce zrobione. Problem pozostaje ze sprzęgłem hydrokinetycznym - albo olej zrobił się za gęsty albo silnik ma za wysokie obroty biegu jałowego

Sprzęcik o którym mowa to wyciągarka szybowcowa taka jak ta:
http://www.youtube.com/watch?v=Kew4k2ISTqs
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

Post autor: jarekstryszawa » czw cze 14, 2012 6:44 pm

Twoja też tak fajnie kopci?
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

Post autor: GikroV » czw cze 14, 2012 10:46 pm

Raczej mniej. W każdym razie odpalenie i wyjazd z garażu to prawdziwy show :wink: i dwie godziny wietrzenia :roll:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

Post autor: GikroV » pn lut 10, 2014 1:38 pm

Pytanie dla znawców:
jaki olej wlać do tego silnika - chłodzony powietrzem 130 koni około ?
jaki do sprzęgła ? polecano mi "UTTO" bez żadnych parametrów
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

Post autor: Tomek Kulik » śr lut 19, 2014 9:28 am

Olej do sprzęgła, to markowy ATF do automatycznych skrzyń - będzie idealny.
Do silnika, to klasy nie niższej niż CF, a lepkość jak do Tatry, czyli im wyższa lepkość dynamiczna, tym lepiej :)

Proponuję skontaktować się z Aeroklubem w Przasnyszu - tam mają wyciągarkę z Tatrą.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

Post autor: gebels » ndz gru 14, 2014 3:33 pm

Tomek Kulik pisze:Olej do sprzęgła, to markowy ATF do automatycznych skrzyń - będzie idealny.
Do silnika, to klasy nie niższej niż CF, a lepkość jak do Tatry, czyli im wyższa lepkość dynamiczna, tym lepiej :)

Proponuję skontaktować się z Aeroklubem w Przasnyszu - tam mają wyciągarkę z Tatrą.


Pitolisz pan, jak te silniki produkowali nikt o klasach olejow jeszcze mie slyszal


Zalej 15 do ciezarowek, obojetnie jakiej klasy



Z tym atfem tez pojechales


Albo utto, albo suto lub unitrans
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości