Uszczelka pod głowica?
Moderator: Albert_N
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Ok ale ja nie pisze o zapowietrzeniu reduktora tylko calego układu
Ja musiałem założyć dodatkowy zawór odpowietrzający. Ustaw auto tak aby korek był najwyższym punktem i dolewaj płynu
Ja czasami dolewałem na włączonym silniku żeby pompa wypychała powietrze
Ja musiałem założyć dodatkowy zawór odpowietrzający. Ustaw auto tak aby korek był najwyższym punktem i dolewaj płynu
Ja czasami dolewałem na włączonym silniku żeby pompa wypychała powietrze
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Pisałeś ze węże sa miękkie a to znaczy ze korek chłodnicy nie trzyma cisnienia
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Uszczelka pod głowica?
Cały czas z chłodnicy walą drobne bomble, korek od zbiornika wyrownawczego jest najwyższym punktem ale odkrecam też ten Od chłodnicy. Co sie stanie jak wywalę bebechy Od termostatu, silnik powinien być niedogrzany?
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Ale po co chcesz to robic
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Uszczelka pod głowica?
Sprawdzić czy termostat jest do wywalenia?
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Jeszcze raz zacznij od podstaw
Wypłucz porzadnie układ. U mnie to zajęło tydzień 2 plany do płukania i z 40-50litrpw wody demineralizowanej
Jak chcesz to podczas płukania sprawdź jak pracuje bez termostatu
Jak wypłuczesz załóż nowy termostat i nowy korek chłodnicy (raczej nie jest drogi)
I zrób porządek z wentylatorem. Musi chodzić z automatu plus możesz go sobie sam włączać i wyłączać
Wypłucz porzadnie układ. U mnie to zajęło tydzień 2 plany do płukania i z 40-50litrpw wody demineralizowanej
Jak chcesz to podczas płukania sprawdź jak pracuje bez termostatu
Jak wypłuczesz załóż nowy termostat i nowy korek chłodnicy (raczej nie jest drogi)
I zrób porządek z wentylatorem. Musi chodzić z automatu plus możesz go sobie sam włączać i wyłączać
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Uszczelka pod głowica?
Wentylator włączyłem zawsze jak wskaźnik był na 90 stopniach. Jak teraz chłodnica stała w occie cały dzień i noc to walila z niej brązowa piana. Powiedz mi wodę demineralizowana można łączyć z płynem chlodniczym?
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Można
Ale kup specjalny plyn do płukania kosztuje 20zl
Poszukaj filmików jak się pouczę układ np chyba robili miłośnicy czterech kółek
Ale kup specjalny plyn do płukania kosztuje 20zl
Poszukaj filmików jak się pouczę układ np chyba robili miłośnicy czterech kółek
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Uszczelka pod głowica?
Baca1051 dokładnie tak jak pisze Kpeugeot są bardzo dobre płukanki do układów chłodzenia (np Prestone lub K2) ale po nich trzeba dobrze wszystko wypłukać wodą,bo te środki to kwas.Baca1051 zawsze po napełnieniu układu z chłodnicy lub zbiorniczka przez pewien czas walą bąbelki powietrza i to jest normalne.Całkowite,dokładne odpowietrzenie układu następuje przy temperaturze gdy otworzy się tzw duży obieg czyli pełen przepływ płynu przez chłodnicę i załączy się wentylator.W tym momencie układ odpowietrza się najdokładniej.Jeszcze myślę o takiej rzeczy ale wierzę,że tego błędu nie popełniasz-napełnianie,odpowietrzanie układu chłodzenia trzeba robić z otwartym zaworem ogrzewania.Inaczej układ się nie odpowietrzy.
Re: Uszczelka pod głowica?
Tak robię do kabiny wali gorące powietrze.
Re: Uszczelka pod głowica?
Ta płukanka nie rozszczelni układu? Czy nie lepiej ocet i kwasek cytrynowy?
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Nie będzie lepszy
Czasami kutwienie sie nie opłaca -serio
Czasami kutwienie sie nie opłaca -serio
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Uszczelka pod głowica?
Dziś kolejny dzień walki.
- waz Od reduktora zdjęty - suchy
- na wolnych obrotach 90 stopni złapał po 14 min. ( z zegarkiem w ręku)
- chłodnicy zimna ( ostatnio grzała cała)
- wąż termostat chlodnica zimny
- waz Od reduktora zdjęty - suchy
- na wolnych obrotach 90 stopni złapał po 14 min. ( z zegarkiem w ręku)
- chłodnicy zimna ( ostatnio grzała cała)
- wąż termostat chlodnica zimny
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
no to chyba czas wywalić termostat
wypłukałeś porzadnie silnik?
wypłukałeś porzadnie silnik?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Uszczelka pod głowica?
Płakałem ale octem, rdza, błoto, ogólnie syf. Masz na myśli wymianę termostatu?
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
jak masz zasyfiony silnik to ci nowy termostat niewiele pomoże
Wyjmij ten co jest, poskładaj cały układ
zrób płukanie porządnie jak wcześniej ci pisałem i dopiero rób cokolwiek dalej
Wyjmij ten co jest, poskładaj cały układ
zrób płukanie porządnie jak wcześniej ci pisałem i dopiero rób cokolwiek dalej
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Uszczelka pod głowica?
Cześć:
- mój jeep najlepiej się odpowietrza gdy stanę przodem na jakiejś górce (przodem do góry),
- układ może się zapowietrzać przez membranę parownika, lpg puszcza bąbelki w układ chłodzenia, do testów odłącz parownik przewody "mostkując" rurką,
- napraw wentylator,
- skoro termostat puszcza ci płyn gdy masz 110 stopni na zegarze to albo oszukuje zegar albo termostat.
Powodzenia.
- mój jeep najlepiej się odpowietrza gdy stanę przodem na jakiejś górce (przodem do góry),
- układ może się zapowietrzać przez membranę parownika, lpg puszcza bąbelki w układ chłodzenia, do testów odłącz parownik przewody "mostkując" rurką,
- napraw wentylator,
- skoro termostat puszcza ci płyn gdy masz 110 stopni na zegarze to albo oszukuje zegar albo termostat.
Powodzenia.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: pn gru 31, 2018 12:13 pm
Re: Uszczelka pod głowica?
Mam pytanie. Nie dawno kupiłem nivke więc jestem zielony. Rok 2004 mpi. Temperatura u mnie ok. W korkach tak między 90-95(trudno dokładnie określić na tym wskaźniku). Ja przyjechałem pod dom to spojrzałem czy wentylatory chodzą i chodził tylko jeden od strony pasażera. Nie miał problemy ze schłodzeniem aż do wyłączenia. Pytanie dlaczego działa jeden. Ten drugi włącza się przy wyższej temperaturze czy poprostu coś popsute i mam robote? 

Re: Uszczelka pod głowica?
Muszą zawsze pracować jednocześnie.I też miałem taką awarię.Sprawdż bezpieczniki w skrzynce z naklejką silnika,tam są cztery i czy któryś nie jest przepalony.Następnie sprawdż kostki od elektrowentylatorów które są pod samą chłodnicą.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: pn gru 31, 2018 12:13 pm
Re: Uszczelka pod głowica?
Ok maja chodzić oby dwa, tyle wystarczy, resztę już jakoś dojdę. Obstawiam te kostki pod chłodnicą co wiszą. Jak na razie wszystko udaje mi sie naprawić czyszcząc wtyczki i kostki. Pod maską jest trochę syf, sporo błotka. Pewnie pośniedziało.
- goralski
-
- Posty: 10925
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica?
Podłącz na krótko najpierw - jak działa to sterowanie, jak nie to silnik
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Re: Uszczelka pod głowica?
Kostki wentylatorów nie są hermetyczne.Należy je dokładnie oczyścić i obwinąć taśmą izolacyjną co jest trochę trudne bo tam jest mało miejsca.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: pn gru 31, 2018 12:13 pm
Re: Uszczelka pod głowica?
Dobra, wszystko działa. Jednak tylko bezpiecznik. Wentylatory wlączają się tak przy ok 95stopniach. Szybko chłodzą, 20-25sek i silniczek już ma równo 90
bezpieczniki podczas pracy zimne więc ok. Swoją drogą dobrze że ten jeden się przepalił bo drugi był po "naprawie". Ktoś go zlutował kawałkiem drutu. Dobrze że tam zajrzałem. Oczywiście wymieniłem. Dzięki za pomoc 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości