wszystko o niwce
Moderator: Albert_N
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » wt lis 23, 2004 5:47 pm
Niva'94 pisze:Przemek wawa pisze:ryba pisze:6,5L

raczej nie
toz to niemozliwe. z napedem na 4x4 teoretycznie stalym? smarowanie nic nie da.

No chyba że ktoś z gór nad morze jechał. Przecież miał cały czas z górki

Mam pomysl, pewnie pol drogi go holowali.
Wtedy by sie zgadzalo, pol o wlasnych silach ze srednio 13 i pol na holu, na koniec wyszlo 6,5
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
Gorbi
-

- Posty: 200
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: Gorbi » wt lis 23, 2004 7:59 pm
albo cała droge 40km/h i ze stała predkoscią na V jazda!!! i raz na gazie & na benzynie to uwierze
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » wt lis 23, 2004 8:09 pm
Bart03 pisze:6,5

Jak on tego dokonal

Przecież pisałem wyżej, żagiel założył

Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » wt lis 23, 2004 8:11 pm
Gorbi pisze:albo cała droge 40km/h i ze stała predkoscią na V jazda(...)
Akurat w tym przypadku nic by nie zaoszczędził, wręcz odwrotnie...

Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz gru 05, 2004 11:45 pm
Kurde panowie konczy sie benzyna uniwersalna. Czy ktos wie czy mozna jezdzic na bezolowiowej i czy glowice nivek rocznik 90 byly przystosowane do takiego paliwa.
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » śr gru 08, 2004 12:09 am
Ja bym nie jeździł...
Na razie ma zniknąć z Orlenu... później wogóle z rynku...
Mam nadzieje że pojawią się jakieś dodatki do paliw bezołowiowych powodujące smarowanie materiałów używanych w silnikach nivovskich.
Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » śr gru 08, 2004 10:08 am
Na BP juz znikla i maja jakis zasrany dodatek. Buteleczka na 60 litrow paliwa. Kurde przeciez ja nie mam trabanta, znowu bede jakies dolewki stosowal

Co za kraj.
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » sob gru 18, 2004 9:10 pm
Niestety akurat tutaj wyjątkowo nie jest to ani bezpośrednia ani pośrednia wina kraju i ogólnie chorego systemu w jakim żyjemy...
Za tym działaniem przemawia aspekt ekonomiczny - tzn. benzyna uniwersalna stanowi jedynie 3% całości sprzedawanych w Polsce paliw.
Wielkość popytu na nią systematycznie się zmniejsza a koszty jej produkcji i dostarczenia na rynek wciąż rosną, więc decyzja ta wydaje się (niestety) uzasadniona racjonalnie...
Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Vojti
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
- Lokalizacja: Poznan
Post
autor: Vojti » pn gru 20, 2004 5:43 pm
a co ze smarowaniem w przypadku jezdzenia na LPG? tez jest ono ograniczone
czy silniki az tak dostaja w dupe przy bezolowiowych benzynach
czy problemem jest wyzsza ilosc oktanow?
-
wieprzowina
-

- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: wieprzowina » wt gru 21, 2004 6:37 am
Vojti pisze:a co ze smarowaniem w przypadku jezdzenia na LPG? tez jest ono ograniczone
czy silniki az tak dostaja w dupe przy bezolowiowych benzynach
czy problemem jest wyzsza ilosc oktanow?
problemem nie jest smarowanie - to nie dwusuw – nie smaruje paliwo, tylko temperatura spalania
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » wt gru 21, 2004 10:20 am
a niestety wlasnie ta temp w paliwach bezolowiowych jest wyzsza i moze wypalic gniazda zaworowe w glowicach ktore nie sa przystosowane to takiego paliwa.
I w koncy dalej nie wiem czy moja niwka ma taka glowice czy nie ale obawiam sie ze niestety nie jest przystosowana

-
Vojti
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
- Lokalizacja: Poznan
Post
autor: Vojti » wt gru 21, 2004 11:04 am
czy da sie to jakos sprawdzic wg jakis katalogow nr silnika?
to czy glowica jest przystosowana do wyzszych temp.
pozdrawiam
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » czw gru 23, 2004 2:23 pm
Zadzwoń do serwisu na Grudzieńcu ( do pana bereta

) podaj im numery i rocznik silinika a wszystkiego się dowiesz.
A tutaj link do tematu dyskusji od motocyklistów - kilka ciekawych info na tematy benzynowe
http://www.forum.motocyklistow.pl/viewt ... 17ba94482c
Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Vojti
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
- Lokalizacja: Poznan
Post
autor: Vojti » pn sty 03, 2005 11:03 pm
[quote="Sniper"]Zadzwoń do serwisu na Grudzieńcu ( do pana bereta

) podaj im numery i rocznik silinika a wszystkiego się dowiesz.
Czesc Sniper
masz nr do tego kolesia na Grudziencu? podaj namiary dzieki
pozdrowionka!
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » śr sty 05, 2005 1:36 am
Ok podaje numery:
8521180
P.S. Tylko nie powołuj się na mnie bo nie będzie ciekawie
stary zatarg o parę stówek co to ode mnie niby wziął i co rzekomo były trefne.... a przecież były prosto z drukarni tfu... z banku

Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Vojti
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
- Lokalizacja: Poznan
Post
autor: Vojti » śr sty 05, 2005 12:42 pm
dzieki Sniper
zaraz dzwonie
dobrze, ze tam gdzie jade maja benzyne 95 i 89 ale chyba da rade bz przestawiania zaplonu?
pozdrowionka
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » wt kwie 26, 2005 2:36 pm
Hej Vojti jak minęła wycieczka??
Jakieś problemy itd?
Napisz coś więcej

Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » śr maja 04, 2005 7:43 am
Czy spotkał się ktoś z fabryczną normą zużycia oleju silnikowego w Nivce 1600? Jakoś w danych technicznych tego nie podają. Przejechałem już około 10 000 km i zastanawiam się czy ten typ tak ma.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » śr maja 04, 2005 7:49 am
a ile wziela oleju na te 10000km

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » śr maja 04, 2005 9:59 am
Coś ze 4 litry półsyntetyka
-
Mobutu
- jestem tu nowy...

- Posty: 63
- Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: Mobutu » śr maja 04, 2005 12:47 pm
Chciałem zapytać o olej. Mam wlany do swojej nivy rzekomo-podobno półsyntetytk 10W40 (bo ja ten olej dostałem bez opakowania).
Teraz zamierzam zmienić olej i waham się czy wlać Lotos 10W40 czy Lotos GAS 15W40. Jeżdże na LPG.Czytałem na tym forum wiele o olejach do silnika nivy i wywnioskowałem,że niva bardziej woli mineralne..Jak pański samochód pracuje na tym półsytetyku. Mój ma przejechane 44000km i niewiele oleju dolewam,prawie raz dolałem w ciągu 4000 km.
Dziękuję za odp. Szacunek i pozdrowienia
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » śr maja 04, 2005 1:22 pm
Samochód od nowości chodził na półsyntetyku Lotos coś tam (tak przynajmniej wynika z zapisków na naklejkach). Ja zrobiłem tym pojazdem 10 000 km i właśnie przymierzam się do wymiany. Zastanawiałem się nad przejściem na pełny mineral, ale jak na razie czekam na opinie innych, co już takiej zamiany dokonali.
Coś o olejach już było napisane:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=8255
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » śr maja 04, 2005 1:58 pm

polsyntetyk w nivie. Toz to samobojstwo. Przeciez te motory takich olejow nienawidza. Zalej mineral 15W40 a jak nie pomoze to zalej 20W50. Ten drugi napweno pomoże tym bardziej ze nadchodzi lato i zuzycie bedzie nadal roslo.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » śr maja 04, 2005 2:37 pm
Tak też chyba uczynię. Dzięki za rady.
-
Mobutu
- jestem tu nowy...

- Posty: 63
- Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: Mobutu » pt maja 06, 2005 6:27 am
Ja też chyba zaleje 15W40.
Moja nie konsumuje oleju w nadmiernych ilościach zatem 20W50 na razie nie będe wlewał.
Dzięki za opinie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości