szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw kwie 09, 2015 10:44 am

Nie znalazłem innego miejsca, więc tutaj...

Skorzystałem z pomocy @Eskorciarza w sprowadzeniu części z Rosji. Jestem pod wrażeniem Jego wyrozumiałości i chęci do udzielenia pomocy koledze "z błota" ! Jeśli ktoś z Was jest w potrzebie, zgłoście się do Niego (proponował taką pomoc na forum, więc nie mam obiekcji).

Dzięki raz jeszcze, Mariusz :)2 :)2 :)2
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: escorciarz » czw kwie 16, 2015 9:31 pm

Wojtek pisze:Nie znalazłem innego miejsca, więc tutaj...

Skorzystałem z pomocy @Eskorciarza w sprowadzeniu części z Rosji. Jestem pod wrażeniem Jego wyrozumiałości i chęci do udzielenia pomocy koledze "z błota" ! Jeśli ktoś z Was jest w potrzebie, zgłoście się do Niego (proponował taką pomoc na forum, więc nie mam obiekcji).

Dzięki raz jeszcze, Mariusz :)2 :)2 :)2
No dzięki, nie spodziewałem się. ;-) Przyznaję, że nie było to łatwe. ;-) No, ale w sumie poszło gładko, chociaż długo to trwało.

Czuję, że wkrótce znów coś wymyślisz. ;-)

Pozdro.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » pt kwie 17, 2015 7:34 am

:)21
... oj myślę, myślę... :wink:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » wt kwie 28, 2015 9:53 am

Wojtek pisze:Prośba do ADMINA :
możesz otworzyć "szybkie pytanie-szybka odpowiedz 2" a ten zamknąć ? Tu jest 150 stron i coraz częściej mam kłopoty z otworzeniem - wywala mi error.
Prośba po raz wtóry :)16 :)16 :)16
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

kozbi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:00 am
Lokalizacja: Brzeg

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kozbi » śr kwie 29, 2015 7:54 pm

Witam! Mam problemik padl mi rozrusznik, zamówiłem w Jacarsie firmy Fenox z przekładnią ponoć mocniejszy. ale po założeniu tylko terkocze nie przenosi napędu na kolo zamachowe. Po wykręceniu sprawdziłem na kablach -wysuwa się bendix i kręci, po wyłączeni zapłonu normalnie cofa. Zęby na kole ok. W nowym rozruszniku zębatka jest kilka milimetrow bardziej wysunieta w stronę koła zamachowego. Dlaczego nie kręci?

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: silverstone » wt maja 05, 2015 11:13 pm

Mg34 pisze:Witam
Mam problem z nivką. Wczoraj przy zmianie biegów zagwizdała przeciągle. Dzisiaj jedynie warczy po zmianie ale nie jedzie. Dopiero po włączeniu blokady biegi działają w przód i tył. Podpowiedzcie proszę co to może być.
Najpierw sprawdź przeguby. Jak masz któryś ukręcony, to też bez blokady nie ruszysz. A one częściej lecą niż mosty.
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Lesnydziad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Lesnydziad » śr maja 06, 2015 9:43 pm

Mam pytanie odnośnie oringów wodzików reduktora. Kapie mi olej z reduktora właśnie z wodzików, w jacarsie powiedzieli mi, że oringów nie ma i w najbliższym czasie nie będzie, w innym sklepie sprzedawca mówił że można dobrać z golfa II, ale nie wie dokładnie z którego elementu. W Muninie kobieta powiedziała, że pierwszy raz ktoś pyta o oringi wodzików reduktora. Przerabiał ktoś może kiedyś ten temat?

Awatar użytkownika
mixol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 10, 2011 5:52 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: mixol » śr maja 06, 2015 10:17 pm

Jakimi momentami skręcać tylne zawieszenie oraz wał napędowy?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw maja 07, 2015 10:07 am

Lesnydziad pisze:Mam pytanie odnośnie oringów wodzików reduktora. Kapie mi olej z reduktora właśnie z wodzików, w jacarsie powiedzieli mi, że oringów nie ma i w najbliższym czasie nie będzie, w innym sklepie sprzedawca mówił że można dobrać z golfa II, ale nie wie dokładnie z którego elementu. W Muninie kobieta powiedziała, że pierwszy raz ktoś pyta o oringi wodzików reduktora. Przerabiał ktoś może kiedyś ten temat?
Mam rozebrany reduktor, zerknę jak będę w garażu...
Generalnie - pomierz średnicę wałka wodzika i grubość starego oringa, idź do sklepu (z łożyskami, simeringami) i kup taki sam albo o 0,5 mm grubszy mówiąc, że pracuje na wałku o średnicy "X" . Kłopot jest jedynie z montażem, ponieważ nacięcia na wodziku pod kulki zatrzasków i otwór pod śrubę mocującą widełki potrafią uszkodzić gumę - ściąć trochę. Każdy ma "swój" sposób, ja daję olej i powolutku pokręcam przy wsuwaniu...
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

canispl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn mar 09, 2015 3:18 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: canispl » czw maja 07, 2015 2:46 pm

Witam wszystkich,

dwa szybkie pytania.

1. Założyłem opony 195/80/15 na felgi ET 45, 6" od Kii Sportage. To forum twierdziło, że nie będą obcierać, niestety trą jak cholera na jakichkolwiek wykrzyżach. Teraz pytanie: ciąć blachę czy wystarczy wymienić sprężyny (+ ew. amortyzatory) i dorzucić podkładki? Sprężyny prawdopodobnie nie wymieniane od nowości (10 lat).

2. W terenie coś zazgrzytało w reduktorze i na jego dźwigni pojawiło się niewielkie wybrzuszenie, jakby coś chciało wypchnąć drążek przez gumę na kuli dźwigni. Reduktor działa, nie używam, bo nie chcę pogłębiać problemu. Co może być przyczyną?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

RafałC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 09, 2015 11:58 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: RafałC » pt maja 08, 2015 8:48 am

Co do pierwszego pytania zanim zaczniesz ciąć nadkola, pomierz na podnośniku czy lift 2 cale nie załatwi sprawy, a na pewno poprawi dzielność w terenie. Gotowe patenty są tutaj http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... erLift.htm. Piszesz, że zawieszenie nie ruszane od 10 lat więc na pewno siadło, na szczęście ceny nowych nie zabijają.

Teraz moje pytanie. W jakich latach jakie silniki były montowane, jedyne informacje jakie znalazłem to lista w sklepie jacars.Do 93 -1.6 gaźnik, do 95 1.7, do 2000 1.7i, i potem 1.7 mpi. Czy te dane są prawidłowe? Czy poszczególne modele silnikowe różnią się też zastosowanymi półosiami i innymi elementami przeniesienia napędu?, auto ma być używane jedynie do zabaw w terenie, więc w grę wchodzi lekki lift i większe koła niż oryginalne voltyrki.

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » pt maja 08, 2015 10:21 am

RafałC pisze:... Teraz moje pytanie. W jakich latach jakie silniki były montowane, jedyne informacje jakie znalazłem to lista w sklepie jacars.Do 93 -1.6 gaźnik, do 95 1.7, do 2000 1.7i, i potem 1.7 mpi. Czy te dane są prawidłowe? Czy poszczególne modele silnikowe różnią się też zastosowanymi półosiami i innymi elementami przeniesienia napędu?, auto ma być używane jedynie do zabaw w terenie, więc w grę wchodzi lekki lift i większe koła niż oryginalne voltyrki.
Jeżeli głownie do zabawy w lesie to kup zwykłego 1.6 na gaźniku i bez żadnej elektroniki. U mnie jedyną elektroniką są diody w alternatorze i CB-radio. Napędy różniły się prócz oczywiście przełożeń w mostach, także ilością frezów na półosiach 22 i 24.
Najważniejsze, żeby buda była w miarę zdrowa, bo Niva jest samonośna i korozja jej nie służy.
Niva `88 1.6 zagazowana

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » ndz maja 10, 2015 3:13 pm

Z wolnymi obrotami na LPG akurat na dniach walczyłem.W tym,że ja mam 1.7MPi i instalacje zwykłą,nie sekwencje.Po 10 latach bez względu na przebieg w reduktorze LPG u mnie był obraz nędzy i rozpaczy.Membrany jedna twarda jak kamień,a druga pomarszczona jak firanka,mimo że spuszczam okresowo kondensat to było w nim dużo jakiejś czarnej mazi.Po wymianie membran i wcześniejszym umyciu wszystkiego wolne obroty są idealne i regulować nic nie trzeba było.Zacznij od wymiany membran.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » pn maja 11, 2015 6:48 pm

Forumowicze szanowni pytanie na szybko gdzie znajdę czujnik faz rozrządu bo szukałem i nie mogę znaleźć a zaczyna błędy walić . Chyba , że go u mnie nie ma bo zauważyłem , że na obudowie silnika nad miską olejową jest wybite 21213 a silnik na wielopunkcie ... gdzieś tu widziałem takie hasło o skrzyżowaniu muła z osłem .... zauważyłem że po wywaleniu błędu zaczyna szarpać silnikiem i trochę słabnie nieważne czy na pb czy lpg . Podejrzewam problem z masami i starym akumulatorem bo ma już 5 lat ale auto na nim zapala od strzała ostatniej zimy też nie było problemu , chyba że jak traci pojemność z wiekiem to komp widzi głupoty . Ładowanie w normie chociaż komp auta widzi nie więcej niż 12,2 v komp gazowy tyle co w rzeczywistości czyli około 14v, Odpiąłem kostkę od kompa owszem było trochę śniedzi wypucowałem ale niewiele to dało . Już głupieję akumulator pierwszy zmienię i czujnik temperatury bo też temp na full a jest w normie .co jeszcze zauważyłem jak ciepły ciężej pali po chwili kręcenia pstyknie jakiś przekaźnik i odpala na zimnym i po dłuższym postoju ciepłego też tego objawu nie ma ...Dodam że imo mam jakoś odłączone bo mam te kłódeczki ale nigdy nie musiałem ich użyć . Jak nic nie wymyślę auto muszę odstawić do elektronika od aut ....
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt maja 12, 2015 4:06 am

Kaczortasior.W MPI czujnik faz rozrządu (inaczej czujnik położenia wałka rozrządu) znajduje się w głowicy od strony chłodnicy,zaraz pod pokrywą zaworów.To się zgadza,że na benzynie gdy czujnik jest uszkodzony silnik szarpie i jest zamulony,ale z pracą na LPG nie ma on nic wspólnego.Chyba że masz sekwencje.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » wt maja 12, 2015 4:51 am

Witam właśnie że mam sekwencję lpg sirocco więc tu może leżeć przyczyna . żeby się do jego kostki dostać to wystarczy pokrywę zaworów zdjąć ?
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt maja 12, 2015 11:10 am

Kaczortasior.Mój błąd.Nie trzeba odkręcać pokrywy zaworów.On się znajduje poniżej pokrywy zaworów w głowicy od strony chłodnicy.A ja napisałem pod pokrywą zaworów co mogłeś żle zrozumieć.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » wt maja 12, 2015 7:13 pm

A czy możesz Januszu na podstawie tego zdjęcia http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... 21214.html podpowiedzieć gdzie szukać bo jestem już trochę skołowany
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt maja 12, 2015 7:36 pm

Kaczortasior.Tak jak pokazuje numer 17,w tym że on pokazuje całą głowice,a czujnik jest w tym miejscu.Górny przewód chłodnicy Ci go zasłania i bardzo możliwe,że przewody wodne podgrzewania reduktora LPG.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » śr maja 13, 2015 3:02 pm

Super dziękuję się będę brał za szukanie i wyjęcie go , bo muszę go sprawdzić , połączenia do niego oczyścić ewentualnie wymienić . Właśnie łobuza wyjąłem co nie jest taką prostą sprawą . Aby mieć do czujnika położenia wału rozrządu lub jak pisze mi na testerze czujnika faz rozrządu najlepiej jest sobie odkręcić maskę , mamy wtedy dostęp na wprost . Po odkręceniu śrubki mocującej podciągamy go rękoma do przodu a jeżeli nie chce wyjść to nigdy nie karczymy śrubokrętem bo go wyłamiemy . Ja po przekręceniu go i lekkim wyjęciu ( uwaga można potrzeć łapy o chłodnicę ) łapiemy go w mały klucz francuski a śrubokrętem lekko podkarczamy kręcąć w prawo i lewo czujnikiem uchwyconym w klucz . Mi wyskoczył po 5 ruchach . Gniazdo było zaolejone na full mimo że uszczelka ale nie będę go montował dam nowy i miejmy nadzieję że będzie spokój ...
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kaczortasior » śr maja 13, 2015 7:59 pm

https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU tu jest ładnie pokazana moja usterka tylko tu gość pokazuje na czujniku od wału głównego jak u nivy ten dolny ale u mnie właśnie jak temperatura wzrośnie to pomiaru nie ma ....
Czujnik wymieniony od położenia rozrządu i od temperatury błędy skasowałem i auto jeździ normalnie pali na dotyk .
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Huskybor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt sie 23, 2013 10:24 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Huskybor » czw maja 14, 2015 11:56 pm

Pytanie tym razem z kategorii "Z Archiwum X". Moja Nivka ciągle płata jakieś psikusy i po zrobieniu jednego problemu, pokazuje się drugi. Ostatnio wymieniłem silniczek krokowy, bo były problemy z obrotami ( niby był wsadzony z ostrym grzybkiem, ale zamontowałem z tym spłaszczonym). Po odpaleniu i kilku kilometrach było wszystko w miarę ok. Później zaczęła coraz mocniej przerywać - wcześniej miała delikatne przerywania ale te z czasem zaczęły być mocniejsze i nie wiem czy po wymianie krokowca nie większe - fakt że te mniejsze były od czasu kiedy z okolic katalizatora pojawiły się dźwięki jakby gdzieś był nieszczelny ale nie dam ręki uciąć czy na prewno w tym samym czasie. Owe przerywania (szarpania) następują podczas dodawania gazu, lub kiedy trzymam silnik na stalych obrotach przy jeździe w trasie, w mieście, natomiast na jałowym biegu czasami łapie kaprych jakby chciała strzelić z rury. Zrobiłem 100 km i pojawiło się coś takiego ze obroty jałowe na poziomie 1,5 tys ( a niekiedy potrafi sama podnosić je do prawie 2 tys.) a po krótkim podjeździe -500 obrotów. Dodam że silnik pracuje tak jakby jechał z górki i pod górke coś na zasadzie falowania i jakby palił więcej (spaliny nie są niebieskie, ubytek płynu zlikwidowany), plus to że jak pojawiły się większe szarpania to jakby jej moc uciekła. Zauważyłem że na ciepłym silniku trzeba chwilę zakręcić żeby silnik zaskoczył.O co może chodzić? Walnięty czujnik przepustnicy? Fakt ze pokrywa filtra powietrza trzyma sie na jednej śrubie, bo dwie pozostałe postanowiły podziękowac za współprace, ale nawet jak były trzy to szarpania były. Fakt faktem że od jakiegoś czasu stukają panewki (chyba). Proszę o radę, bo już ręce rozkładam. Sinik 1.7i (jednopunkt), przewody świece krokowiec, filtr paliwa nowe, pompa paliwa pracuje
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2015 3:41 pm przez Huskybor, łącznie zmieniany 2 razy.

kozbi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:00 am
Lokalizacja: Brzeg

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kozbi » wt maja 19, 2015 6:04 pm

Witam!
Koledzy mam pytanko : czy przy wymianie przedniego wału napędowego muszę go zamontować w tej samej pozycji co stary ? Czy w przypadku nowego nie ma to znaczenia?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt maja 19, 2015 8:29 pm

Kozbi.O jaką pozycje chodzi?Montujesz go wielowypustem od strony reduktora.

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » śr maja 20, 2015 7:41 am

Kozbi. jeśli chodzi o obrót wzdłuż jego osi w stosunku do reduktora czy mostu (ze względu np. na wyważenie czy synchronizację) to niema czegoś takiego. A wielowypust tak jak napisał Janusz 73.
niva challenge accepted

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości