4 kółka i co ?
Moderator: Mroczny
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
4 kółka i co ?
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy B2500, a że w okolicach aż roi się od piaszczystych wertepów, czasami zbaczam z czarnej szosy żeby pobawić się nową jak dla mnie , zabawką.
Wczoraj bawiłem się tak skutecznie, że udało mi się zawiesić autko na piaszczystej górce. Fakt moja wina ewidentna, górka w miarę stroma ale niska, ja podjeżdzałem baaardzo powoli no i w momencie kiey przednie koła wjechały na szczyt, wpadły w zagłębienie i autko zawiesiło się na podwoziu.
Cóż, widząc że nie ma szans wyjechać zabrałęm sie dziarsko do wykopywania piachu spod auta i kiedy siadło na kołach, wyjechałem.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Otóż kręciło mi się tylko jedno koło (tylnie lewe) które "kopało" w piachu, reszta nie pracowała, a miałem wrażenie że mogłby by sporo pomóc.
Prawe przednie , o ile to ma znaczenie było w powietrzu, bo mogłem je obracać ręką, inne chyba nie ale nie sprawdzałem.
Czy mógłby ktoś łopatologicznie mi wytłumaczyć ? Czy może mam coś spsutego ?
pozdro
Pablos
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy B2500, a że w okolicach aż roi się od piaszczystych wertepów, czasami zbaczam z czarnej szosy żeby pobawić się nową jak dla mnie , zabawką.
Wczoraj bawiłem się tak skutecznie, że udało mi się zawiesić autko na piaszczystej górce. Fakt moja wina ewidentna, górka w miarę stroma ale niska, ja podjeżdzałem baaardzo powoli no i w momencie kiey przednie koła wjechały na szczyt, wpadły w zagłębienie i autko zawiesiło się na podwoziu.
Cóż, widząc że nie ma szans wyjechać zabrałęm sie dziarsko do wykopywania piachu spod auta i kiedy siadło na kołach, wyjechałem.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Otóż kręciło mi się tylko jedno koło (tylnie lewe) które "kopało" w piachu, reszta nie pracowała, a miałem wrażenie że mogłby by sporo pomóc.
Prawe przednie , o ile to ma znaczenie było w powietrzu, bo mogłem je obracać ręką, inne chyba nie ale nie sprawdzałem.
Czy mógłby ktoś łopatologicznie mi wytłumaczyć ? Czy może mam coś spsutego ?
pozdro
Pablos
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
cos na wzor synchro w VW ?Autko to jako Ford Ranger oferowany jest na rynkach Europy (za dużo powiedziane: Niemcy, Czechy, Skandynawia, Półwysep Iberyjski (?)) tylko z silnikiem Diesla 2.5 (D i TD). W Stanach oczywiście też jako Ford i królują silniki tam silniki benzynowe od 2.3 do bodajże 6.0. W Azji (i chyba Portugali (????)) sprzedawany jest jako Mazda Fighter (B2500). Na pierwszy rzut oka zarówno obie wersje Forda jak i Mazda różnią się atrapami chłodnicy. Na drugi rzut Amerykan ma rózniącą się znacznie od Europejczyka i Azjaty skrzynię ładunkową. Istnieją też wersje Mazdy na rynek USA (B3000, B4000 - oznaczenia uzależnione od pojemności).
Nie jest to też pierwsza wersja Rangera - w Stanach auta o tej nazwie produkowane są od ok. 30 lat. A w tym zeszłym roku wersja amerykańska przeszła kolejne odmłodzenie.
Ostatnio zmieniony czw wrz 08, 2005 9:46 pm przez Miskiller, łącznie zmieniany 1 raz.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
No właśnie też nabrałem podejrzeń ze przód mi sie nie załączył. Czy w ogóle nie działa to nie wiem, podejrzewam ze działa ale nie wiem jak to sprawdzić. Na czuja,wydaje mi sie że tak, wjechałęm w kopny piach na 2H, auto się zakopało, wrzuciłem 4H i wyjechało bez problemów. Na chłopski rozum wytłumaczyłem sobie ze jest ok.
Możliwe ze rozłączyłem napęd na 4 po wjechaniu na górkę i nie chciał se powtórnie załaczyć? bo wahlowałem tą dżwignią już na wszystkie sposoby.
Możliwe ze rozłączyłem napęd na 4 po wjechaniu na górkę i nie chciał se powtórnie załaczyć? bo wahlowałem tą dżwignią już na wszystkie sposoby.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6
Mazda Tribute 3.0 V6
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
Napęd na 4
Oznaczenia na dźwigni zmiany napędów: 2H,4H i 4L i do tego przycisk R.F.W na desce. Z tego co wyczytałem i dowiedziałem sie tu na forum, działa mniej wiecej tak:
dołączam przód - zapala sie lampka r.f.w i napędzam 4 kółka. W momencie kiedy rozłączam przód i przechodze na 2H, lampka ciągle sie pali i gaśnie dopiero po wyłaczeniu tym przyciskiem. Na osłonie słonecznej kierowcy opisane jest to w ten sposób, ze przy zapalonym RFW i jeździe na samym tyle, mogę podczas jazdy załączyć 4H (tylko do 4L - reduktor musze sie zatrzymać)
Troche to chaotycznie opisałem ale jeszcze nie załapałem terminologii
Oznaczenia na dźwigni zmiany napędów: 2H,4H i 4L i do tego przycisk R.F.W na desce. Z tego co wyczytałem i dowiedziałem sie tu na forum, działa mniej wiecej tak:
dołączam przód - zapala sie lampka r.f.w i napędzam 4 kółka. W momencie kiedy rozłączam przód i przechodze na 2H, lampka ciągle sie pali i gaśnie dopiero po wyłaczeniu tym przyciskiem. Na osłonie słonecznej kierowcy opisane jest to w ten sposób, ze przy zapalonym RFW i jeździe na samym tyle, mogę podczas jazdy załączyć 4H (tylko do 4L - reduktor musze sie zatrzymać)
Troche to chaotycznie opisałem ale jeszcze nie załapałem terminologii
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6
Mazda Tribute 3.0 V6
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
Na pełnym bucie podjechałbym bez problemu , bo pewenie samym rozpędem ten mały dołem na szczycie bym przejechał, no ale to moja pierwsza "większa" górka była więc troche sie bałem i zonk.
Na szczeście człowiek sie uczy i.... juz szukam fajnej saperki, bo wykopywanie pachu spod auta kawałkiem lewarka, to cięzka robota
Na szczeście człowiek sie uczy i.... juz szukam fajnej saperki, bo wykopywanie pachu spod auta kawałkiem lewarka, to cięzka robota
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6
Mazda Tribute 3.0 V6
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Niesmialo zapytam - wiedziales, ze kreci sie tylne lewe, bo to widac z miejsca kierowcy, ale skad wiedziales, co robi przednie prawe?
Moim zdaniem wszystko bylo OK - po prosu zlapales wykrzyz i tyle. To autko nie oszalamiajacych parametrow, jesli chodzi o skok zawieszenia...
Blokady... pewnie mozna dostac, ale daj sobie spokoj - to horrendalne koszty. Przy takim uzytkowaniu, jakie Ty planujesz (jak mniemam) - zupelnie bez sensu.

Moim zdaniem wszystko bylo OK - po prosu zlapales wykrzyz i tyle. To autko nie oszalamiajacych parametrow, jesli chodzi o skok zawieszenia...
Blokady... pewnie mozna dostac, ale daj sobie spokoj - to horrendalne koszty. Przy takim uzytkowaniu, jakie Ty planujesz (jak mniemam) - zupelnie bez sensu.
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
Z tą blokadą dyfra tak tylko zapytałem, to autko to głownie maszynka do kosztów na firmę, a że troche jeździ po terenie , to aż żal nie spróbować, choć skłaniam sie raczej w stronę turystycznego podróżowania po wertepach.
Co do kółek
po prostu nie byłem sam tylko z lepsza połową, która widać rozsądniejsza jest bo mówiła nie wjeżdzaj
))
Co do kółek


Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6
Mazda Tribute 3.0 V6
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
A szukałem długo
i napaliłem sie akurat na to. Przyzwyczajenie do marki po prostu, choć to bliźniak Forda.
Co du autka do moge juz co nieco powiedzieć, po pierwsze zajefajny silnik
). Na trasie do wyprzedzania nadaje sie wyśmienicie , w terenie hmmm na razie zielony jestem ale po kopnym piachu jeździ fajnie .
Co do "ton na pakę" to nie mozna tu mówić o tonach, bo wg papierów tylko 1050 kg.
Dla mnie fajny kompromis między autem osobowym, a czymś uciężarowionym (VAT). Mam działkę w beskidach więc na wypady w górki jak znalazł, rowery mozna wrzucić, deskę snowboardowe zimą, namioty duperele, w środku 5 osób podrózuje wygodnie, klima , elektryka bajerki.
Jedyna co sie daje we znaki, to twarde zawieszenie. Na naszych polskich drogach każdą dziurę czuć i chyba nie bardzo da sie z tym coś zrobić
Jak chcesz jeszcze o coś pytać, pytaj

Co du autka do moge juz co nieco powiedzieć, po pierwsze zajefajny silnik

Co do "ton na pakę" to nie mozna tu mówić o tonach, bo wg papierów tylko 1050 kg.
Dla mnie fajny kompromis między autem osobowym, a czymś uciężarowionym (VAT). Mam działkę w beskidach więc na wypady w górki jak znalazł, rowery mozna wrzucić, deskę snowboardowe zimą, namioty duperele, w środku 5 osób podrózuje wygodnie, klima , elektryka bajerki.
Jedyna co sie daje we znaki, to twarde zawieszenie. Na naszych polskich drogach każdą dziurę czuć i chyba nie bardzo da sie z tym coś zrobić
Jak chcesz jeszcze o coś pytać, pytaj
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6
Mazda Tribute 3.0 V6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości