4 kółka i co ?

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

4 kółka i co ?

Post autor: Pablos » czw wrz 08, 2005 9:32 pm

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy B2500, a że w okolicach aż roi się od piaszczystych wertepów, czasami zbaczam z czarnej szosy żeby pobawić się nową jak dla mnie , zabawką.

Wczoraj bawiłem się tak skutecznie, że udało mi się zawiesić autko na piaszczystej górce. Fakt moja wina ewidentna, górka w miarę stroma ale niska, ja podjeżdzałem baaardzo powoli no i w momencie kiey przednie koła wjechały na szczyt, wpadły w zagłębienie i autko zawiesiło się na podwoziu.

Cóż, widząc że nie ma szans wyjechać zabrałęm sie dziarsko do wykopywania piachu spod auta i kiedy siadło na kołach, wyjechałem.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Otóż kręciło mi się tylko jedno koło (tylnie lewe) które "kopało" w piachu, reszta nie pracowała, a miałem wrażenie że mogłby by sporo pomóc.
Prawe przednie , o ile to ma znaczenie było w powietrzu, bo mogłem je obracać ręką, inne chyba nie ale nie sprawdzałem.

Czy mógłby ktoś łopatologicznie mi wytłumaczyć ? Czy może mam coś spsutego ?

pozdro
Pablos

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Post autor: lemur » czw wrz 08, 2005 9:40 pm

klania sie brak blokady..........
Niva 93r.

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw wrz 08, 2005 9:43 pm

Blokady dyferencjału? czyli tzw szpera? dobrze mi sie o uszy obiło?
A czy jest możliwość coś takiego dorobić do auta, które nie posiada tego fabrycznie?
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw wrz 08, 2005 9:45 pm

Autko to jako Ford Ranger oferowany jest na rynkach Europy (za dużo powiedziane: Niemcy, Czechy, Skandynawia, Półwysep Iberyjski (?)) tylko z silnikiem Diesla 2.5 (D i TD). W Stanach oczywiście też jako Ford i królują silniki tam silniki benzynowe od 2.3 do bodajże 6.0. W Azji (i chyba Portugali (????)) sprzedawany jest jako Mazda Fighter (B2500). Na pierwszy rzut oka zarówno obie wersje Forda jak i Mazda różnią się atrapami chłodnicy. Na drugi rzut Amerykan ma rózniącą się znacznie od Europejczyka i Azjaty skrzynię ładunkową. Istnieją też wersje Mazdy na rynek USA (B3000, B4000 - oznaczenia uzależnione od pojemności).
Nie jest to też pierwsza wersja Rangera - w Stanach auta o tej nazwie produkowane są od ok. 30 lat. A w tym zeszłym roku wersja amerykańska przeszła kolejne odmłodzenie.
cos na wzor synchro w VW ?
Ostatnio zmieniony czw wrz 08, 2005 9:46 pm przez Miskiller, łącznie zmieniany 1 raz.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » czw wrz 08, 2005 9:46 pm

Zakładam że w twoim aucie jest dołączany przód. Jeśli miałeś go wajchą włączony i kręciło się tylko tylne lewe to znaczy że przedni napęd nie działa.

Michał
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw wrz 08, 2005 9:52 pm

No właśnie też nabrałem podejrzeń ze przód mi sie nie załączył. Czy w ogóle nie działa to nie wiem, podejrzewam ze działa ale nie wiem jak to sprawdzić. Na czuja,wydaje mi sie że tak, wjechałęm w kopny piach na 2H, auto się zakopało, wrzuciłem 4H i wyjechało bez problemów. Na chłopski rozum wytłumaczyłem sobie ze jest ok.
Możliwe ze rozłączyłem napęd na 4 po wjechaniu na górkę i nie chciał se powtórnie załaczyć? bo wahlowałem tą dżwignią już na wszystkie sposoby.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw wrz 08, 2005 9:53 pm

Miskiller nie za bardzo Cię zrozumiałem?

"cos na wzor synchro w VW ? " ?
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » czw wrz 08, 2005 10:00 pm

4H wlaczasz zanim sie auto zakopie a nie jak już tył siedzi na moście.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw wrz 08, 2005 10:02 pm

nieznam tego auta , ale ma ono naped na 4 ? masz jakies dzwignie do napedow ? przyciski ? cos w tym stylu ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw wrz 08, 2005 10:10 pm

Napęd na 4
Oznaczenia na dźwigni zmiany napędów: 2H,4H i 4L i do tego przycisk R.F.W na desce. Z tego co wyczytałem i dowiedziałem sie tu na forum, działa mniej wiecej tak:

dołączam przód - zapala sie lampka r.f.w i napędzam 4 kółka. W momencie kiedy rozłączam przód i przechodze na 2H, lampka ciągle sie pali i gaśnie dopiero po wyłaczeniu tym przyciskiem. Na osłonie słonecznej kierowcy opisane jest to w ten sposób, ze przy zapalonym RFW i jeździe na samym tyle, mogę podczas jazdy załączyć 4H (tylko do 4L - reduktor musze sie zatrzymać)

Troche to chaotycznie opisałem ale jeszcze nie załapałem terminologii
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw wrz 08, 2005 10:13 pm

cianbo - na górkę wjechałem na 4L, dopiero jak sie zawiesiło i nie dało sie zjechać/podjechać próbowałem włączać co popadnie , troche bez pomysłu przyznaje ale sytuacja juz wydawała mi sie beznadziejna
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » czw wrz 08, 2005 10:20 pm

No to mogło się coś porozpinać jak zaczałeś mieszać lewarkiem.
Nastepnym razem zaatakuj górke na tzw. pełnym bucie to przejdzie. :D
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw wrz 08, 2005 10:23 pm

Na pełnym bucie podjechałbym bez problemu , bo pewenie samym rozpędem ten mały dołem na szczycie bym przejechał, no ale to moja pierwsza "większa" górka była więc troche sie bałem i zonk.

Na szczeście człowiek sie uczy i.... juz szukam fajnej saperki, bo wykopywanie pachu spod auta kawałkiem lewarka, to cięzka robota
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3941
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » czw wrz 08, 2005 10:26 pm

lub cos sie urwie :lol:
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw wrz 08, 2005 10:30 pm

Eeee chyba nie, to był dosyć grząski piasek,chwilami nawet łapami go wykopywałem ale fakt, lepiej juz bede oceniał to pod co mam podjechać.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt wrz 09, 2005 11:40 am

Niesmialo zapytam - wiedziales, ze kreci sie tylne lewe, bo to widac z miejsca kierowcy, ale skad wiedziales, co robi przednie prawe? :o
Moim zdaniem wszystko bylo OK - po prosu zlapales wykrzyz i tyle. To autko nie oszalamiajacych parametrow, jesli chodzi o skok zawieszenia...
Blokady... pewnie mozna dostac, ale daj sobie spokoj - to horrendalne koszty. Przy takim uzytkowaniu, jakie Ty planujesz (jak mniemam) - zupelnie bez sensu.

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » pt wrz 09, 2005 11:49 am

ja bym wolał wydać pieniądze na dobre opony raczej.

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pt wrz 09, 2005 1:38 pm

Z tą blokadą dyfra tak tylko zapytałem, to autko to głownie maszynka do kosztów na firmę, a że troche jeździ po terenie , to aż żal nie spróbować, choć skłaniam sie raczej w stronę turystycznego podróżowania po wertepach.
Co do kółek ;) po prostu nie byłem sam tylko z lepsza połową, która widać rozsądniejsza jest bo mówiła nie wjeżdzaj ;)))
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt wrz 09, 2005 1:49 pm

Offroad z rozsadkiem ma niewiele wspolnego, tak, ze dobrze, iz jej nie posluchales :D

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pt wrz 09, 2005 1:54 pm

Gdyby sama gdyby jechała , zrobiła by podobnie, odważna kobietka jak to góralka z Bielska Białej ;)))
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pt wrz 09, 2005 1:58 pm

Gdyby sama gdyby jechała , zrobiła by podobnie, odważna kobietka jak to góralka z Bielska Białej ;)))
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz wrz 11, 2005 4:49 pm

Skąd Ty takie auto wytrzasnął? :o
Nie powiem, ciekawe nawet, w Tajlandii robione, fajny silnik (z opisu), duża paka
Widze ze przygody z górkami dopiero zaczynasz, a worków z kartoflami pewnie nie wozisz :)21 a ja chciałem popytać jak w terenie, ile ton na pake i takie tam :wink:
same starocie

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » ndz wrz 11, 2005 5:27 pm

A szukałem długo ;) i napaliłem sie akurat na to. Przyzwyczajenie do marki po prostu, choć to bliźniak Forda.
Co du autka do moge juz co nieco powiedzieć, po pierwsze zajefajny silnik ;)). Na trasie do wyprzedzania nadaje sie wyśmienicie , w terenie hmmm na razie zielony jestem ale po kopnym piachu jeździ fajnie .
Co do "ton na pakę" to nie mozna tu mówić o tonach, bo wg papierów tylko 1050 kg.
Dla mnie fajny kompromis między autem osobowym, a czymś uciężarowionym (VAT). Mam działkę w beskidach więc na wypady w górki jak znalazł, rowery mozna wrzucić, deskę snowboardowe zimą, namioty duperele, w środku 5 osób podrózuje wygodnie, klima , elektryka bajerki.
Jedyna co sie daje we znaki, to twarde zawieszenie. Na naszych polskich drogach każdą dziurę czuć i chyba nie bardzo da sie z tym coś zrobić
Jak chcesz jeszcze o coś pytać, pytaj
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz wrz 11, 2005 6:17 pm

Pablos pisze: to twarde zawieszenie. Na naszych polskich drogach każdą dziurę czuć i chyba nie bardzo da sie z tym coś zrobić
resor z tylu ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » ndz wrz 11, 2005 7:29 pm

Tak resor i w sumie dziwnie sie tym jedzie, przód twardy i każdą dziurę zalicza , a pasażer z tyłu na każdym śpiącym policjancie skacze pod sufit
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości