montaz wyciagarki - tyl

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

montaz wyciagarki - tyl

Post autor: maxpatrol » pt cze 30, 2006 5:56 pm

jak zamontowac (przymocowac) wyciagarke z tylu (patrol K-160)??
znaczy do czego przykrecic plyte? .... nie chce zeby byla dluga na cala poprzeczke ramy ...
moze da rade np. na 4 sruby "U" .... obejmujace ta poprzeczke??
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt cze 30, 2006 7:05 pm

Ja bym zrobił zderzak z płytą ,a zderzak do ramy
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » pt cze 30, 2006 8:25 pm

Michał_1989 pisze:Ja bym zrobił zderzak z płytą ,a zderzak do ramy
z tylu w patrolu :o bez sensu

bede mial ten sam problem co ty za niedlugo ale mysle ze jakos sie to bedzie dalo tam upchac
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » sob lip 01, 2006 10:54 am

ja przod nie chce juz wkladac dodatkowego ciezaru ... itak juz nurkuje ...

planowalem ja zalozyc z tylu i line pociagnac do przodu ... ale jednak chyba nie da rady bo mi bak przeszkadza...

wiec doszedlem do wniosku ze bedzie na tyl .... :roll:
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob lip 01, 2006 1:54 pm

To może zamiast kombinować z wyciągarką na tyle dać mocniejsze resory/sprężyny i zamontować na przodzie :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » sob lip 01, 2006 2:14 pm

nie chodzi mi o to czy zawieszenie wytrzyma czy nie ...
bardziej o to ze jak wjezdzam w "kaluze" to mi przed nurkuje .... a dupa stosunkowo lekka ....
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz lip 02, 2006 9:46 am

maxpatrol pisze:nie chodzi mi o to czy zawieszenie wytrzyma czy nie ...
bardziej o to ze jak wjezdzam w "kaluze" to mi przed nurkuje .... a dupa stosunkowo lekka ....
A w suzuce jak jest?? :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lip 02, 2006 10:11 am

jak mozna porownywac suke do 2 razy ciezszego patrola. Patrol ma tak cholernie ciezki motor ze niestety to go gubi - jak wchodzisz na klepie do bajora to czasem ciezki przod patrola potrafi sie "wbic" w bloto i kleska. Ta sama miala miejsce w uazie w ktorym wlozylem motor z MB 2,4D. Ciezki jak cholera i to go gubilo, wczesniej na oryginalnym aluminiowym lepiej przechodzil.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » pn lip 03, 2006 1:25 pm

Bart03 pisze:jak mozna porownywac suke do 2 razy ciezszego patrola. Patrol ma tak cholernie ciezki motor ze niestety to go gubi - jak wchodzisz na klepie do bajora to czasem ciezki przod patrola potrafi sie "wbic" w bloto i kleska. Ta sama miala miejsce w uazie w ktorym wlozylem motor z MB 2,4D. Ciezki jak cholera i to go gubilo, wczesniej na oryginalnym aluminiowym lepiej przechodzil.
o to wlasnie chodzi :-?
stad klopot z ta wyciagarka ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn lip 03, 2006 1:58 pm


Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » pn lip 03, 2006 8:06 pm

dzieki

a masz moze jakies bardziej szczegolowe fotki??
albo opis ...
chodzi mi o sam montaz (przykrecenie) .... znaczy do czego i w ktorych miejscach ...
tez mysle o wywaleniu tylniej klapy wiec blacharka to nie klopot
jedyne co to bak mi przeszkadza ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn lip 03, 2006 9:06 pm

maxpatrol pisze:
dzieki

a masz moze jakies bardziej szczegolowe fotki??
albo opis ...
chodzi mi o sam montaz (przykrecenie) .... znaczy do czego i w ktorych miejscach ...
tez mysle o wywaleniu tylniej klapy wiec blacharka to nie klopot
jedyne co to bak mi przeszkadza ...
Montowane jest do ceownika wspawanego w ramę + zastrzały.
Bak mam inny na pace ( w jego miejscu jest mechanik od stara). Jest tak zrobiony, że zasysa paliwo nawet jak ma mało i leży na boku :)21
Zdjęcia mogę zrobić jak kupię aparat, bo właśnie mi syn unicestwił definitywnie :)21

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » wt lip 04, 2006 7:11 am

:D
dzieki
ten ceownik to jakiej grubosci?
rozumiem ze na calej szerokosci ramy ....
a co do baku to mam 120 L ... wiec na pace szkoda mi bylo tyle miejsca :)
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » wt lip 04, 2006 8:01 am

Adamo pisze:
maxpatrol pisze:
dzieki

a masz moze jakies bardziej szczegolowe fotki??
albo opis ...
chodzi mi o sam montaz (przykrecenie) .... znaczy do czego i w ktorych miejscach ...
tez mysle o wywaleniu tylniej klapy wiec blacharka to nie klopot
jedyne co to bak mi przeszkadza ...
Montowane jest do ceownika wspawanego w ramę + zastrzały.
Bak mam inny na pace ( w jego miejscu jest mechanik od stara). Jest tak zrobiony, że zasysa paliwo nawet jak ma mało i leży na boku :)21
Zdjęcia mogę zrobić jak kupię aparat, bo właśnie mi syn unicestwił definitywnie :)21
Mozesz cos wiecej o tym baku napisac (moze byc na PW) ? Jakies przegrody czy maly zbiorniczek ? Tez cos bede motal i nadmiaru wiedzy i pomyslow nigdy za wiele :D

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lip 04, 2006 8:02 am

Ja co prawda nadal nie mam patrola, ale problem był identyczny, jak wcisnąć tylnego wincha bez zakładania go na zderzak, bo mimo że kąt zjazdu w G jest lepszy niż w patrolu, to nadal mu brakuje ;)

Staneło na tym ze na pace wyciałem cztery otwory wielkosci 60 x 20 mm nad ramą (dokladnie nad wewnętrznymi sciankami ramy

Do ramy przyspawałem cztery pionowe płaskowniki, wystające ok. 20mm nad poziom podłogi, z otworkami na tym końcu który wystaje nad podłogę - wymiar tych elementów to ok. 200 x 50 x 6

Do tych otworków wystających pionowo z podłogi jest przykręcana płyta z blachy 8mm do której zamocowany jest winch. W tylnej burcie jest otwór na rolki. Całosc jest demontowalna, zostają tylko te cztery uchwyty do ktorych jest płyta przykręcana. Całkiem zgrabnie to wyszło nawet :-)

Całość wykonana z blach 6 i 8mm

Wytrzymuje katowanie wyciagarką 12500 na roznych ekstremalnych przeprawach wiec chyba konstrukcja którą można polecic :-)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lip 04, 2006 8:33 am

AdAm pisze:Mozesz cos wiecej o tym baku napisac (moze byc na PW) ? Jakies przegrody czy maly zbiorniczek ? Tez cos bede motal i nadmiaru wiedzy i pomyslow nigdy za wiele :D
Bak jest od Poloneza (nowy ok 130zł), postawiony w pionie. Zasys wycięty z patrolowego i wspawany na samym dole (zasys przy rancie).
Przegrody ma w oryginale. Pojemność mała (45l) ale na rajdy i popierdułki wystarcza) :)21

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » wt lip 04, 2006 8:58 am

Krecik pisze:Ja co prawda nadal nie mam patrola, ale problem był identyczny, jak wcisnąć tylnego wincha bez zakładania go na zderzak, bo mimo że kąt zjazdu w G jest lepszy niż w patrolu, to nadal mu brakuje ;)

Staneło na tym ze na pace wyciałem cztery otwory wielkosci 60 x 20 mm nad ramą (dokladnie nad wewnętrznymi sciankami ramy

Do ramy przyspawałem cztery pionowe płaskowniki, wystające ok. 20mm nad poziom podłogi, z otworkami na tym końcu który wystaje nad podłogę - wymiar tych elementów to ok. 200 x 50 x 6

Do tych otworków wystających pionowo z podłogi jest przykręcana płyta z blachy 8mm do której zamocowany jest winch. W tylnej burcie jest otwór na rolki. Całosc jest demontowalna, zostają tylko te cztery uchwyty do ktorych jest płyta przykręcana. Całkiem zgrabnie to wyszło nawet :-)

Całość wykonana z blach 6 i 8mm

Wytrzymuje katowanie wyciagarką 12500 na roznych ekstremalnych przeprawach wiec chyba konstrukcja którą można polecic :-)
brzmi ok :)
ale zalezy mi jeszcze na masie ... i nie chcialem klasc plyty pod wyciagrake na calej szerokosci ramy ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lip 04, 2006 9:01 am

maxpatrol pisze: brzmi ok :)
ale zalezy mi jeszcze na masie ... i nie chcialem klasc plyty pod wyciagrake na calej szerokosci ramy ...
Wyciagarka ma ok. 55 cm szerokości
u mnie brakowało po 3 cm do ramy z kazdej strony wiec sie nie bawiłem juz w oszczędnosci tylko dorobiłem te 3 cm po obu stronach i spokój. Masa - nie jest wielka (płyta w gaziku wazyła wiecej ;) , ale, swoje ważyc musi, inaczej sie rozpadnie. Mocowanie węższe niż rozstaw ramy jest pewnie mozliwe ale zaczyna sie tworzyc konstrukcje przestrzenne jakies dziwne, zastrzały itd itp... to bedzie wazyć wiecej...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » wt lip 04, 2006 9:09 am

Krecik pisze:
maxpatrol pisze: brzmi ok :)
ale zalezy mi jeszcze na masie ... i nie chcialem klasc plyty pod wyciagrake na calej szerokosci ramy ...
Wyciagarka ma ok. 55 cm szerokości
u mnie brakowało po 3 cm do ramy z kazdej strony wiec sie nie bawiłem juz w oszczędnosci tylko dorobiłem te 3 cm po obu stronach i spokój. Masa - nie jest wielka (płyta w gaziku wazyła wiecej ;) , ale, swoje ważyc musi, inaczej sie rozpadnie. Mocowanie węższe niż rozstaw ramy jest pewnie mozliwe ale zaczyna sie tworzyc konstrukcje przestrzenne jakies dziwne, zastrzały itd itp... to bedzie wazyć wiecej...
u mnie bedzie chyba zdecydowanie wiecej niz 3 cm do ramy :( ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lip 04, 2006 9:11 am

maxpatrol pisze:
Krecik pisze:
maxpatrol pisze: brzmi ok :)
ale zalezy mi jeszcze na masie ... i nie chcialem klasc plyty pod wyciagrake na calej szerokosci ramy ...
Wyciagarka ma ok. 55 cm szerokości
u mnie brakowało po 3 cm do ramy z kazdej strony wiec sie nie bawiłem juz w oszczędnosci tylko dorobiłem te 3 cm po obu stronach i spokój. Masa - nie jest wielka (płyta w gaziku wazyła wiecej ;) , ale, swoje ważyc musi, inaczej sie rozpadnie. Mocowanie węższe niż rozstaw ramy jest pewnie mozliwe ale zaczyna sie tworzyc konstrukcje przestrzenne jakies dziwne, zastrzały itd itp... to bedzie wazyć wiecej...
u mnie bedzie chyba zdecydowanie wiecej niz 3 cm do ramy :( ...
i tak robiąc dziwną konstrukcję na wadze wiele nie zaoszczędzisz. W przypadku parcha różnica w wadze 2-3 kg naprawdę nie ma znaczenia :)21

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lip 04, 2006 9:14 am

no co zrobic

mimo wszystko zrobił bym tak jak mam, czyli bezposrednio prostymi zastrzalami bezpośrednio do ramy

tam dosc duze siły występują, i kazda skomplikowana konstrukcja bedzie narazona na negatywną weryfikacje... im mniej wzmocnień, zastrzałów, skosów, itd itp.. tym mniej rzeczy to inspekcji po rajdzie :-)

ewentualnie pod budą zrobic na ramie 'półeczke' i do tej półeczki sie przykręcać... ale tu juz niech sie znawca patrola wypowiada ;-)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » wt lip 04, 2006 9:59 am

chyba macie racje :)
to wyjdzie 10 kg wiecej wiec chyba ok ...

te pionowe mocowania do ramy spawac czy moze na sruby? (znaczy dziury w ramie na wylot i przykrecac)

no i jak z dlugoscia tych mocowan? .... od ramy do gory budy jest troche ... ponad 10 cm .... da rade przy 8mm blacha?

sorry ze tak dupe truje ale jak sie za to wezme to chce szybko zrobic ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lip 04, 2006 10:02 am

maxpatrol pisze:chyba macie racje :)
to wyjdzie 10 kg wiecej wiec chyba ok ...

te pionowe mocowania do ramy spawac czy moze na sruby? (znaczy dziury w ramie na wylot i przykrecac)

no i jak z dlugoscia tych mocowan? .... od ramy do gory budy jest troche ... ponad 10 cm .... da rade przy 8mm blacha?

sorry ze tak dupe truje ale jak sie za to wezme to chce szybko zrobic ...
tez myslalem o skrecaniu ale...
pieprzenia sie z tym coniemiara
nie wiadomo czy nie pusci
ile razy to bede sciagał ???
przyspawałem w koncu :-)

u mnie jest 70mm o ile pamietam, daje rade
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lip 04, 2006 10:20 am

maxpatrol pisze:no i jak z dlugoscia tych mocowan? .... od ramy do gory budy jest troche ... ponad 10 cm .... da rade przy 8mm blacha?
u mnie leży na ramie :roll:

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » wt lip 04, 2006 10:26 am

Krecik pisze:
maxpatrol pisze:chyba macie racje :)
to wyjdzie 10 kg wiecej wiec chyba ok ...

te pionowe mocowania do ramy spawac czy moze na sruby? (znaczy dziury w ramie na wylot i przykrecac)

no i jak z dlugoscia tych mocowan? .... od ramy do gory budy jest troche ... ponad 10 cm .... da rade przy 8mm blacha?

sorry ze tak dupe truje ale jak sie za to wezme to chce szybko zrobic ...
tez myslalem o skrecaniu ale...
pieprzenia sie z tym coniemiara
nie wiadomo czy nie pusci
ile razy to bede sciagał ???
przyspawałem w koncu :-)

u mnie jest 70mm o ile pamietam, daje rade
no to bazujac na twoich doswiadczeniach pospawamy :) ...
za tydzien sie za to wezme :) ... ciekawe co wyjdzie :) ... boje sie jeszcze ze mi bedzie wadzic o wlew baku ... mam go przy samej klapie na 1/3 szerokosci :( .... bledy improwizacji wychodza ...
Ostatnio zmieniony wt lip 04, 2006 10:28 am przez maxpatrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość