montaz wyciagarki - tyl
Moderator: Misiek Bielsko
montaz wyciagarki - tyl
jak zamontowac (przymocowac) wyciagarke z tylu (patrol K-160)??
znaczy do czego przykrecic plyte? .... nie chce zeby byla dluga na cala poprzeczke ramy ...
moze da rade np. na 4 sruby "U" .... obejmujace ta poprzeczke??
znaczy do czego przykrecic plyte? .... nie chce zeby byla dluga na cala poprzeczke ramy ...
moze da rade np. na 4 sruby "U" .... obejmujace ta poprzeczke??
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
jak mozna porownywac suke do 2 razy ciezszego patrola. Patrol ma tak cholernie ciezki motor ze niestety to go gubi - jak wchodzisz na klepie do bajora to czasem ciezki przod patrola potrafi sie "wbic" w bloto i kleska. Ta sama miala miejsce w uazie w ktorym wlozylem motor z MB 2,4D. Ciezki jak cholera i to go gubilo, wczesniej na oryginalnym aluminiowym lepiej przechodzil.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
o to wlasnie chodziBart03 pisze:jak mozna porownywac suke do 2 razy ciezszego patrola. Patrol ma tak cholernie ciezki motor ze niestety to go gubi - jak wchodzisz na klepie do bajora to czasem ciezki przod patrola potrafi sie "wbic" w bloto i kleska. Ta sama miala miejsce w uazie w ktorym wlozylem motor z MB 2,4D. Ciezki jak cholera i to go gubilo, wczesniej na oryginalnym aluminiowym lepiej przechodzil.

stad klopot z ta wyciagarka ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
dzieki
a masz moze jakies bardziej szczegolowe fotki??
albo opis ...
chodzi mi o sam montaz (przykrecenie) .... znaczy do czego i w ktorych miejscach ...
tez mysle o wywaleniu tylniej klapy wiec blacharka to nie klopot
jedyne co to bak mi przeszkadza ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
Montowane jest do ceownika wspawanego w ramę + zastrzały.maxpatrol pisze:dzieki
a masz moze jakies bardziej szczegolowe fotki??
albo opis ...
chodzi mi o sam montaz (przykrecenie) .... znaczy do czego i w ktorych miejscach ...
tez mysle o wywaleniu tylniej klapy wiec blacharka to nie klopot
jedyne co to bak mi przeszkadza ...
Bak mam inny na pace ( w jego miejscu jest mechanik od stara). Jest tak zrobiony, że zasysa paliwo nawet jak ma mało i leży na boku

Zdjęcia mogę zrobić jak kupię aparat, bo właśnie mi syn unicestwił definitywnie

Mozesz cos wiecej o tym baku napisac (moze byc na PW) ? Jakies przegrody czy maly zbiorniczek ? Tez cos bede motal i nadmiaru wiedzy i pomyslow nigdy za wieleAdamo pisze:Montowane jest do ceownika wspawanego w ramę + zastrzały.maxpatrol pisze:dzieki
a masz moze jakies bardziej szczegolowe fotki??
albo opis ...
chodzi mi o sam montaz (przykrecenie) .... znaczy do czego i w ktorych miejscach ...
tez mysle o wywaleniu tylniej klapy wiec blacharka to nie klopot
jedyne co to bak mi przeszkadza ...
Bak mam inny na pace ( w jego miejscu jest mechanik od stara). Jest tak zrobiony, że zasysa paliwo nawet jak ma mało i leży na boku
Zdjęcia mogę zrobić jak kupię aparat, bo właśnie mi syn unicestwił definitywnie

Ja co prawda nadal nie mam patrola, ale problem był identyczny, jak wcisnąć tylnego wincha bez zakładania go na zderzak, bo mimo że kąt zjazdu w G jest lepszy niż w patrolu, to nadal mu brakuje 
Staneło na tym ze na pace wyciałem cztery otwory wielkosci 60 x 20 mm nad ramą (dokladnie nad wewnętrznymi sciankami ramy
Do ramy przyspawałem cztery pionowe płaskowniki, wystające ok. 20mm nad poziom podłogi, z otworkami na tym końcu który wystaje nad podłogę - wymiar tych elementów to ok. 200 x 50 x 6
Do tych otworków wystających pionowo z podłogi jest przykręcana płyta z blachy 8mm do której zamocowany jest winch. W tylnej burcie jest otwór na rolki. Całosc jest demontowalna, zostają tylko te cztery uchwyty do ktorych jest płyta przykręcana. Całkiem zgrabnie to wyszło nawet
Całość wykonana z blach 6 i 8mm
Wytrzymuje katowanie wyciagarką 12500 na roznych ekstremalnych przeprawach wiec chyba konstrukcja którą można polecic

Staneło na tym ze na pace wyciałem cztery otwory wielkosci 60 x 20 mm nad ramą (dokladnie nad wewnętrznymi sciankami ramy
Do ramy przyspawałem cztery pionowe płaskowniki, wystające ok. 20mm nad poziom podłogi, z otworkami na tym końcu który wystaje nad podłogę - wymiar tych elementów to ok. 200 x 50 x 6
Do tych otworków wystających pionowo z podłogi jest przykręcana płyta z blachy 8mm do której zamocowany jest winch. W tylnej burcie jest otwór na rolki. Całosc jest demontowalna, zostają tylko te cztery uchwyty do ktorych jest płyta przykręcana. Całkiem zgrabnie to wyszło nawet

Całość wykonana z blach 6 i 8mm
Wytrzymuje katowanie wyciagarką 12500 na roznych ekstremalnych przeprawach wiec chyba konstrukcja którą można polecic

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Bak jest od Poloneza (nowy ok 130zł), postawiony w pionie. Zasys wycięty z patrolowego i wspawany na samym dole (zasys przy rancie).AdAm pisze:Mozesz cos wiecej o tym baku napisac (moze byc na PW) ? Jakies przegrody czy maly zbiorniczek ? Tez cos bede motal i nadmiaru wiedzy i pomyslow nigdy za wiele
Przegrody ma w oryginale. Pojemność mała (45l) ale na rajdy i popierdułki wystarcza)

brzmi okKrecik pisze:Ja co prawda nadal nie mam patrola, ale problem był identyczny, jak wcisnąć tylnego wincha bez zakładania go na zderzak, bo mimo że kąt zjazdu w G jest lepszy niż w patrolu, to nadal mu brakuje
Staneło na tym ze na pace wyciałem cztery otwory wielkosci 60 x 20 mm nad ramą (dokladnie nad wewnętrznymi sciankami ramy
Do ramy przyspawałem cztery pionowe płaskowniki, wystające ok. 20mm nad poziom podłogi, z otworkami na tym końcu który wystaje nad podłogę - wymiar tych elementów to ok. 200 x 50 x 6
Do tych otworków wystających pionowo z podłogi jest przykręcana płyta z blachy 8mm do której zamocowany jest winch. W tylnej burcie jest otwór na rolki. Całosc jest demontowalna, zostają tylko te cztery uchwyty do ktorych jest płyta przykręcana. Całkiem zgrabnie to wyszło nawet
Całość wykonana z blach 6 i 8mm
Wytrzymuje katowanie wyciagarką 12500 na roznych ekstremalnych przeprawach wiec chyba konstrukcja którą można polecic

ale zalezy mi jeszcze na masie ... i nie chcialem klasc plyty pod wyciagrake na calej szerokosci ramy ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
Wyciagarka ma ok. 55 cm szerokościmaxpatrol pisze: brzmi ok
ale zalezy mi jeszcze na masie ... i nie chcialem klasc plyty pod wyciagrake na calej szerokosci ramy ...
u mnie brakowało po 3 cm do ramy z kazdej strony wiec sie nie bawiłem juz w oszczędnosci tylko dorobiłem te 3 cm po obu stronach i spokój. Masa - nie jest wielka (płyta w gaziku wazyła wiecej

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
u mnie bedzie chyba zdecydowanie wiecej niz 3 cm do ramyKrecik pisze:Wyciagarka ma ok. 55 cm szerokościmaxpatrol pisze: brzmi ok
ale zalezy mi jeszcze na masie ... i nie chcialem klasc plyty pod wyciagrake na calej szerokosci ramy ...
u mnie brakowało po 3 cm do ramy z kazdej strony wiec sie nie bawiłem juz w oszczędnosci tylko dorobiłem te 3 cm po obu stronach i spokój. Masa - nie jest wielka (płyta w gaziku wazyła wiecej, ale, swoje ważyc musi, inaczej sie rozpadnie. Mocowanie węższe niż rozstaw ramy jest pewnie mozliwe ale zaczyna sie tworzyc konstrukcje przestrzenne jakies dziwne, zastrzały itd itp... to bedzie wazyć wiecej...

Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
i tak robiąc dziwną konstrukcję na wadze wiele nie zaoszczędzisz. W przypadku parcha różnica w wadze 2-3 kg naprawdę nie ma znaczeniamaxpatrol pisze:u mnie bedzie chyba zdecydowanie wiecej niz 3 cm do ramyKrecik pisze:Wyciagarka ma ok. 55 cm szerokościmaxpatrol pisze: brzmi ok
ale zalezy mi jeszcze na masie ... i nie chcialem klasc plyty pod wyciagrake na calej szerokosci ramy ...
u mnie brakowało po 3 cm do ramy z kazdej strony wiec sie nie bawiłem juz w oszczędnosci tylko dorobiłem te 3 cm po obu stronach i spokój. Masa - nie jest wielka (płyta w gaziku wazyła wiecej, ale, swoje ważyc musi, inaczej sie rozpadnie. Mocowanie węższe niż rozstaw ramy jest pewnie mozliwe ale zaczyna sie tworzyc konstrukcje przestrzenne jakies dziwne, zastrzały itd itp... to bedzie wazyć wiecej...
...

no co zrobic
mimo wszystko zrobił bym tak jak mam, czyli bezposrednio prostymi zastrzalami bezpośrednio do ramy
tam dosc duze siły występują, i kazda skomplikowana konstrukcja bedzie narazona na negatywną weryfikacje... im mniej wzmocnień, zastrzałów, skosów, itd itp.. tym mniej rzeczy to inspekcji po rajdzie
ewentualnie pod budą zrobic na ramie 'półeczke' i do tej półeczki sie przykręcać... ale tu juz niech sie znawca patrola wypowiada
mimo wszystko zrobił bym tak jak mam, czyli bezposrednio prostymi zastrzalami bezpośrednio do ramy
tam dosc duze siły występują, i kazda skomplikowana konstrukcja bedzie narazona na negatywną weryfikacje... im mniej wzmocnień, zastrzałów, skosów, itd itp.. tym mniej rzeczy to inspekcji po rajdzie

ewentualnie pod budą zrobic na ramie 'półeczke' i do tej półeczki sie przykręcać... ale tu juz niech sie znawca patrola wypowiada

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
chyba macie racje 
to wyjdzie 10 kg wiecej wiec chyba ok ...
te pionowe mocowania do ramy spawac czy moze na sruby? (znaczy dziury w ramie na wylot i przykrecac)
no i jak z dlugoscia tych mocowan? .... od ramy do gory budy jest troche ... ponad 10 cm .... da rade przy 8mm blacha?
sorry ze tak dupe truje ale jak sie za to wezme to chce szybko zrobic ...

to wyjdzie 10 kg wiecej wiec chyba ok ...
te pionowe mocowania do ramy spawac czy moze na sruby? (znaczy dziury w ramie na wylot i przykrecac)
no i jak z dlugoscia tych mocowan? .... od ramy do gory budy jest troche ... ponad 10 cm .... da rade przy 8mm blacha?
sorry ze tak dupe truje ale jak sie za to wezme to chce szybko zrobic ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
tez myslalem o skrecaniu ale...maxpatrol pisze:chyba macie racje
to wyjdzie 10 kg wiecej wiec chyba ok ...
te pionowe mocowania do ramy spawac czy moze na sruby? (znaczy dziury w ramie na wylot i przykrecac)
no i jak z dlugoscia tych mocowan? .... od ramy do gory budy jest troche ... ponad 10 cm .... da rade przy 8mm blacha?
sorry ze tak dupe truje ale jak sie za to wezme to chce szybko zrobic ...
pieprzenia sie z tym coniemiara
nie wiadomo czy nie pusci
ile razy to bede sciagał

przyspawałem w koncu

u mnie jest 70mm o ile pamietam, daje rade
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
no to bazujac na twoich doswiadczeniach pospawamyKrecik pisze:tez myslalem o skrecaniu ale...maxpatrol pisze:chyba macie racje
to wyjdzie 10 kg wiecej wiec chyba ok ...
te pionowe mocowania do ramy spawac czy moze na sruby? (znaczy dziury w ramie na wylot i przykrecac)
no i jak z dlugoscia tych mocowan? .... od ramy do gory budy jest troche ... ponad 10 cm .... da rade przy 8mm blacha?
sorry ze tak dupe truje ale jak sie za to wezme to chce szybko zrobic ...
pieprzenia sie z tym coniemiara
nie wiadomo czy nie pusci
ile razy to bede sciagał?
przyspawałem w koncu
u mnie jest 70mm o ile pamietam, daje rade

za tydzien sie za to wezme



Ostatnio zmieniony wt lip 04, 2006 10:28 am przez maxpatrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości