TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Moderator: Mroczny
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Do nissanów i do toyota akurat sa na magazynie ale w polsce klienta na to jakos nie ma. Sam jedzę w 80-tce na progresywnych i świetna sprawa. Rokfor - każde auto z ifs z fabrycznym wachaczem będzie miało mały skok. Dlatego pisze - że dobrze jest miec regulację tego.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Dlatego aut z ifs nie liftuje się na siłę, bo tak jest "trendy".
I dlatego w Isla dźwiga się budę, a nie kombinuje przy zawiasie, żeby wsadzić większe koła.
Jeździłem już wieloma autami z przerobionym zawieszeniem - i zazwyczaj jest to zawieszenie "zepsute". Autem się jeździ źle, buja sie jak żaglówka, w pas na drodze ciężko trafić. Acz są wyjątki od tego, i znam takie auta.
U nas specyfikę tematu OR mamy jaką mamy - takie wozy jak J9, J12, czy długie parchy Y61 - z asfaltu zjeżdżają może w 1% robionych kilometrów - a jak już zjadą to jeździ się nimi delikatnie, żeby nie zepsuć za bardzo, więc w zasadzie seryjny zawias starcza aż nadto
. Dlatego moja prywatna filozofia jest taka - że auto u nas użytkowane (jako dupowóz ogólnego zastosowania) przede wszystkim ma być sensowne na czarnym.
Nawet w Isla, gdzie dróg szutrowych jest nieporównanie więcej niż u nas - mi w zupełności wystarczał zawias seryjny - acz z dużym kapciem, i małym ciśnieniem. Po sflaczeniu kół można było zapitalać cały dzień, i nawet te cienkie seryjne kayaby się ledwo ciepłe robiły
Acz kiedyś, na samym początku mojej tam bytności, jeszcze nie wiedziałem co i jak, i se pojechałem ...
Lekki stary 4R, na sztywnych mostach, i z kapciem 33/12,5 nabitym na dwa bary ...
Amory (nawet nie seryjne - już jakieś większe, trailmastery chyba) zagotowały sie po pięciu minutach tarki po spychaczu, a ja omal nie zaliczyłem rolki przez bok na prostej jak sznurek drodze ...
Drugi 4R, już z ifs - fajnie to jeździło po szutrach. Tez całkowicie seryjny zawias, duże koła i małe ciśnienie - ale miękcej zestrojony niż poprzedni sztywniak, latało to po szutrach i po 120 km/h - zupełnie bezstresowo dla kierownika, jakby się po autostradzie zapitalało ...
No - ale kapeć 33/12,5 na 15" feldze - i miękki - to jeszcze z 10 cm ekstra ugięcia się zawiasu (skok zawiasu plus uginanie sie gumy), i to w wydaniu progresywnym, bo tak działa powietrze ... 

Jeździłem już wieloma autami z przerobionym zawieszeniem - i zazwyczaj jest to zawieszenie "zepsute". Autem się jeździ źle, buja sie jak żaglówka, w pas na drodze ciężko trafić. Acz są wyjątki od tego, i znam takie auta.
U nas specyfikę tematu OR mamy jaką mamy - takie wozy jak J9, J12, czy długie parchy Y61 - z asfaltu zjeżdżają może w 1% robionych kilometrów - a jak już zjadą to jeździ się nimi delikatnie, żeby nie zepsuć za bardzo, więc w zasadzie seryjny zawias starcza aż nadto

Nawet w Isla, gdzie dróg szutrowych jest nieporównanie więcej niż u nas - mi w zupełności wystarczał zawias seryjny - acz z dużym kapciem, i małym ciśnieniem. Po sflaczeniu kół można było zapitalać cały dzień, i nawet te cienkie seryjne kayaby się ledwo ciepłe robiły




Drugi 4R, już z ifs - fajnie to jeździło po szutrach. Tez całkowicie seryjny zawias, duże koła i małe ciśnienie - ale miękcej zestrojony niż poprzedni sztywniak, latało to po szutrach i po 120 km/h - zupełnie bezstresowo dla kierownika, jakby się po autostradzie zapitalało ...


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
rokfor - podnoszenie samochodu nie ma tylko i wyłącznie za zadanie wsadzenie większego koła. W aucie wyprawowym po prostu wymieniasz zawias, żeby wytrzymał większe obciążenie ( wyciagarka, bagaże) i lepiej trzymał się drogi ( dlatego wspominałem np. o tylnych amorach 90-tki które fabryczne są połową dobrych tuningowych). Jadąc na 3-4 tygodnie w góry zabierasz kilkaset kg. szpeju.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
dzięki za szybkie szkolenie
jutro jadę obadać temat.
wszelkie dodatkowe wskazówki mile widziane ...

wszelkie dodatkowe wskazówki mile widziane ...
Y60 TD42 pojechał do ludzi
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Zibi - oczywiście że tak. Ale trzeba odróżnić budowanie wyprawówki (czy chociaż wycieczkowozu), doważonej na stałe na pół tony - od zwykłego auta, dupowozu po bółki, gdzie lift właściciel wykonuje ... wyłącznie dlatego, że tak jest ładnie, jego zdaniem
Nie bronię nikomu oczywiście - pisze jedynie, że jak dla mnie statystyka w temacie aut liftowanych, z którymi się zetknąłem - jest negatywna. Tak w 9 na 10 przypadków jest zabiegiem bezsensownym, bo auta sa dźwigane w górę, zakładany byle jaki amor albo po prostu zostawiany seryjny (te z zestawu w końcu się zużywają, potem idzie cokolwiek), brak korekcji odbojów, końcówek stabilizatorów - a auto jak jeździło głównie po czarnym - tak robi to nadal. Ino jest mniej wygodne i ciężej się prowadzi - za to wygląda ładniej na fotach na allegro ...

Nie bronię nikomu oczywiście - pisze jedynie, że jak dla mnie statystyka w temacie aut liftowanych, z którymi się zetknąłem - jest negatywna. Tak w 9 na 10 przypadków jest zabiegiem bezsensownym, bo auta sa dźwigane w górę, zakładany byle jaki amor albo po prostu zostawiany seryjny (te z zestawu w końcu się zużywają, potem idzie cokolwiek), brak korekcji odbojów, końcówek stabilizatorów - a auto jak jeździło głównie po czarnym - tak robi to nadal. Ino jest mniej wygodne i ciężej się prowadzi - za to wygląda ładniej na fotach na allegro ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
zapewne obaj macie rację.
mój przypadek to łykendowa turystyczna adrenalinka, ewentualnie wakacyjny tydzień w aucie + namiot. Generalnie autko tylko do tego, na co dzień mam XC70.
skłaniam się jednak ku rozwiązaniu @rokfor32 - podkładki bo po taniości + osłony alu. jak będzie za miękko wtedy zastosuję wg @zibi
o ile w ogóle to kupię ...
marzą mi się zderzaki rurowe . muszę pomęczyć Sambora4x4drive, on ma takie lekkie realizacje
mój przypadek to łykendowa turystyczna adrenalinka, ewentualnie wakacyjny tydzień w aucie + namiot. Generalnie autko tylko do tego, na co dzień mam XC70.
skłaniam się jednak ku rozwiązaniu @rokfor32 - podkładki bo po taniości + osłony alu. jak będzie za miękko wtedy zastosuję wg @zibi
o ile w ogóle to kupię ...
marzą mi się zderzaki rurowe . muszę pomęczyć Sambora4x4drive, on ma takie lekkie realizacje
Y60 TD42 pojechał do ludzi
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
90-tka ma zawieszenie z plasteliny i żadne podkładki pod orurowanie czy wypad pod namiot nie spełnia swojego zadania. Nie wytrzymasz psychicznie tego bujania.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
dokładnie tak
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
jasne. pierwszy wyjazd na ori zawiasie zweryfikuje wszystko.
dotarłem do właściciela
http://sprzedajemy.pl/toyota-land-cruis ... a,10071342
mała przygoda była, przynajmniej wiem co było robione. import Francja.
zapewne ciągał lawety kilka lat w PL ( nalepki na szybie ) więc interesuje mnie skrzynia i silnik, z tyłu wstawił nowe amory Monroe, nowy aku, takie tam.
jakieś tam usterki usuwane na bieżąco, serwisowany w jednym warsztacie Toyota-Polcar Kłeczek.
rozrząd będzie konieczny do wymiany przy 300000 km, olej w skrzyni wymieniony
rama koniecznie do oględzin, aczkolwiek miły Pan ręczy za jej stan
to tak dla poglądu
dotarłem do właściciela
http://sprzedajemy.pl/toyota-land-cruis ... a,10071342
mała przygoda była, przynajmniej wiem co było robione. import Francja.
zapewne ciągał lawety kilka lat w PL ( nalepki na szybie ) więc interesuje mnie skrzynia i silnik, z tyłu wstawił nowe amory Monroe, nowy aku, takie tam.
jakieś tam usterki usuwane na bieżąco, serwisowany w jednym warsztacie Toyota-Polcar Kłeczek.
rozrząd będzie konieczny do wymiany przy 300000 km, olej w skrzyni wymieniony
rama koniecznie do oględzin, aczkolwiek miły Pan ręczy za jej stan
to tak dla poglądu
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2015 8:13 pm przez psawiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Y60 TD42 pojechał do ludzi
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
raczej bym się nie rzucał..
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Się można przyzwyczaić ...Zibi pisze:90-tka ma zawieszenie z plasteliny i żadne podkładki pod orurowanie czy wypad pod namiot nie spełnia swojego zadania. Nie wytrzymasz psychicznie tego bujania.

Ja też wolę sztywniejsze zawieszenie - ale w J9 bym zawiasu nie podnosił. Usztywnił - ale nie podnosił. Są tylne sprężyny do tego modelu do obciążenia dodatkowego - ale bez liftu? i odpowiednie amory W sensie niewydłużane)? Bo auto sterczące zadem w niebo ... no mi się na przykład straszliwie nie podoba ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
znowu cały świat robi żle bo rokfor chce inaczej. 

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
si senior, rząd winietek na przedniej szybie, hak 2800 kg, 5 lat w PLMroczny pisze:raczej bym się nie rzucał..
szukamy dalej ...
dla zainteresowanych mogę podać info na priv w zakresie naprawy ...
w sumie poczciwy właściciel, opowiedział co mam wiedzieć, ale dla mnie to chyba nadto ...
Y60 TD42 pojechał do ludzi
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Ja robię zwykle po swojemu - ale ja robię pod własne, konkretne preferencje - a nie dla całego świataZibi pisze:znowu cały świat robi żle bo rokfor chce inaczej.


Miałem wcześniej RJ70, na seryjnym zawiasie, i na kapciach 33/12,5. Trochę tym pojeździłem, w Isla po piargach czy lodowcach, u nas po górkach, w Rumunii tez. Ale dopiero z tego forum sie dowiedziałem - że to auto ... się wywraca na trawesach

Cóż, na seryjnym zawiasie, się nie wywraca


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Przecież trawers to czysta matematyka i własnie jesli zrobisz lift na podkładkach to może być problem. A jesli jest zrobiony na utwardzonym zawieszeniu wtedy 5 cm w górę to ile to bedzie - 0,2 stopnia?? czyli ciężar płynu do spryskiwaczy.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Różnica w twardości sprężyny na pozionie 10 - 20 N/mm (bo taka jest mniej więcej różnica między ori a aftermarketem) to w przypadku przechyłu nadwozia na trawersie w zasadzie pomijalna sprawa. Na ori zawiasie J7 się nie wywracało - bo wychylenie ograniczało siadnięcie na odboju. To auto miało tak właśnie skonstruowany zawias - miekka sprężyna, ale sztywny amor - i odboje jako ograniczniki przechyłu. Jak się zawias podniosło - i do odboju robiło się o 5 cm więcej (a zwykle więcej, bo lift szedł na nowej sprężynie względem siadniętej zwykle ori) - to na trawersie przestawało być fajnie. Bo oczywiście mało kto liftując zawias przedłużał w tym modelu odboje - przecież nie po to liftuje, żeby potem skok zawiasu zmniejszać ...
W przypadku J9 podkładka idzie pod cały coilover, a nie sama sprężyne, i tylko z przodu. Dźwiga to przód o cal, i jednocześnie o tyle obniża skok w dół. Tył - to już zależnie od tego, co się chce. Dla J9 fabrycznych sprężyn są trzy lub cztery wersje, różniące się sztywnością.
W przypadku J7 czy J8 podkładka pod sprężyne to rzeczywiście takie se rozwiązanie - acz z jedną zaletą czy dwoma - po pierwsze jest niskobudżetowe, a to czasem ma znaczenie, i w przypadku chęci podniesienia po prostu klapnietych spręzyn do wysokości zbliżonej do oryginału - czemu nie, a po drugie fabryczna sztywność to i fabryczne krzyżowanie sie osi. Im sztywniejsze sprężyny - tym krzyżowanie mniejsze.
Ja w 4r na przykład właściwie wogule nie odczuwałem braku blokad - ale auto wykrzyż miało pełny, czyli bez problemu koła po przekątnej sięgały przeciwstawnych odbojów, wszystkie cztery jednocześnie.
Trawers to rzeczywiście matematyka - ale deko bardziej skomplikowana niż tylko statyczny pomiar kątów ...
Jeżeli potrafisz - to zmierz sobie, gdzie (na jakiej wysokości) w Twoim aucie wpada środek masy. Zdziwisz się, i to mocno 

W przypadku J9 podkładka idzie pod cały coilover, a nie sama sprężyne, i tylko z przodu. Dźwiga to przód o cal, i jednocześnie o tyle obniża skok w dół. Tył - to już zależnie od tego, co się chce. Dla J9 fabrycznych sprężyn są trzy lub cztery wersje, różniące się sztywnością.
W przypadku J7 czy J8 podkładka pod sprężyne to rzeczywiście takie se rozwiązanie - acz z jedną zaletą czy dwoma - po pierwsze jest niskobudżetowe, a to czasem ma znaczenie, i w przypadku chęci podniesienia po prostu klapnietych spręzyn do wysokości zbliżonej do oryginału - czemu nie, a po drugie fabryczna sztywność to i fabryczne krzyżowanie sie osi. Im sztywniejsze sprężyny - tym krzyżowanie mniejsze.
Ja w 4r na przykład właściwie wogule nie odczuwałem braku blokad - ale auto wykrzyż miało pełny, czyli bez problemu koła po przekątnej sięgały przeciwstawnych odbojów, wszystkie cztery jednocześnie.
Trawers to rzeczywiście matematyka - ale deko bardziej skomplikowana niż tylko statyczny pomiar kątów ...


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
czy motorek 125KM w użytkowaniu/utrzymaniu różni się znacząco od 163 KM?
dławi trochę mnie to R4
dławi trochę mnie to R4
Y60 TD42 pojechał do ludzi
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
4cyl diesle o tej pojemności winny być zakazane
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Mroku - a to niby czemu? 1KZ-T ma lepszy dół niż parchowy RD28T. I to znacznie lepszy - i wynika to właśnie z czterocylindrowej budowy, zamiast sześcio (czyli po prostu większej średnicy tłoka - daje to całkiem spory przyrost momentu obrotowego). Dopiero V8 rozwiązuje ten problem, bo fazy pracy cylindrów zaczynają sie pokrywać. Wałki wyrównoważające w 1KZ-T czy 1KD-FTV też robią swoją robotę.
Silnik 1KZ-T (czyli ten 125HP) jest generalnie bezproblemowy - o ile ma już poprawioną wersję głowicy, i dba się o układ chłodzenia.
Silnik 1KZ-T (czyli ten 125HP) jest generalnie bezproblemowy - o ile ma już poprawioną wersję głowicy, i dba się o układ chłodzenia.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Rokfor - to tak przekornie trochę. O doznania akustyczne rzecz się rozchodzi. DUży silnik musi mieć dużo cylindrów. No
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
czyli które roczniki? i nie mają tych zbędnych plastików po bokachrokfor32 pisze: Silnik 1KZ-T (czyli ten 125HP) jest generalnie bezproblemowy - o ile ma już poprawioną wersję głowicy, i dba się o układ chłodzenia.
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2015 3:09 pm przez psawiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Y60 TD42 pojechał do ludzi
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
Mroku - toć oczywiste, że V8 to jest to ...
Co do poprawionej głowicy - nie mam danych. Wiem, że w J9 była robiona akcja serwisowa pod tym kątem, więc temat dotyczy również aut normalnie idących z ta słabszą. Wielu userów wymieniało też głowice po strzale na nówki firmy AMG (połowa ceny oryginalnej) - też one nie robią problemów.

Co do poprawionej głowicy - nie mam danych. Wiem, że w J9 była robiona akcja serwisowa pod tym kątem, więc temat dotyczy również aut normalnie idących z ta słabszą. Wielu userów wymieniało też głowice po strzale na nówki firmy AMG (połowa ceny oryginalnej) - też one nie robią problemów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
leci sarkazmem
nieważne, dzięki za pomocne informacje, to zawęża moje pole poszukiwań
z drugiej strony nie pogardziłbym i 73 ( tutaj jako KJ70 )
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/to ... 000&noec=1
i w co tu się bawić

nieważne, dzięki za pomocne informacje, to zawęża moje pole poszukiwań
z drugiej strony nie pogardziłbym i 73 ( tutaj jako KJ70 )
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/to ... 000&noec=1
i w co tu się bawić

Y60 TD42 pojechał do ludzi
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
To - co Ci się bardziej spodoba
Poważnie - jeżeli to nie ma być auto robocze, czy w do jakiejś innej, konkretnej funkcji, a dla przyjemności - to po prostu ma pasować do gustu usera, i to jest podstawowe kryterium.
Inaczej by nikt przy zdrowych zmysłach nie kupił LR ...

Poważnie - jeżeli to nie ma być auto robocze, czy w do jakiejś innej, konkretnej funkcji, a dla przyjemności - to po prostu ma pasować do gustu usera, i to jest podstawowe kryterium.
Inaczej by nikt przy zdrowych zmysłach nie kupił LR ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...
a co myślicie o tej 90 125KM?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =203949375
pisze silnik wymieniony/zrobiony? 30000 km wstecz, przednia i tylna blokada? dodatkowy zbiornik ( do krótkiego ? )
podesłał mi zdjęcie tylnych foteli więc jest 5 os.
brak klimy - szkoda
usterki: "wyjedzone siedzenie", coś z kierownicą i tylnymi drzwiami
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =203949375
pisze silnik wymieniony/zrobiony? 30000 km wstecz, przednia i tylna blokada? dodatkowy zbiornik ( do krótkiego ? )
podesłał mi zdjęcie tylnych foteli więc jest 5 os.
brak klimy - szkoda
usterki: "wyjedzone siedzenie", coś z kierownicą i tylnymi drzwiami
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2015 9:35 am przez psawiak, łącznie zmieniany 2 razy.
Y60 TD42 pojechał do ludzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości