TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: Zibi » wt lut 10, 2015 12:58 pm

Do nissanów i do toyota akurat sa na magazynie ale w polsce klienta na to jakos nie ma. Sam jedzę w 80-tce na progresywnych i świetna sprawa. Rokfor - każde auto z ifs z fabrycznym wachaczem będzie miało mały skok. Dlatego pisze - że dobrze jest miec regulację tego.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: rokfor32 » wt lut 10, 2015 5:46 pm

Dlatego aut z ifs nie liftuje się na siłę, bo tak jest "trendy". :wink: I dlatego w Isla dźwiga się budę, a nie kombinuje przy zawiasie, żeby wsadzić większe koła.

Jeździłem już wieloma autami z przerobionym zawieszeniem - i zazwyczaj jest to zawieszenie "zepsute". Autem się jeździ źle, buja sie jak żaglówka, w pas na drodze ciężko trafić. Acz są wyjątki od tego, i znam takie auta.

U nas specyfikę tematu OR mamy jaką mamy - takie wozy jak J9, J12, czy długie parchy Y61 - z asfaltu zjeżdżają może w 1% robionych kilometrów - a jak już zjadą to jeździ się nimi delikatnie, żeby nie zepsuć za bardzo, więc w zasadzie seryjny zawias starcza aż nadto :wink: . Dlatego moja prywatna filozofia jest taka - że auto u nas użytkowane (jako dupowóz ogólnego zastosowania) przede wszystkim ma być sensowne na czarnym.

Nawet w Isla, gdzie dróg szutrowych jest nieporównanie więcej niż u nas - mi w zupełności wystarczał zawias seryjny - acz z dużym kapciem, i małym ciśnieniem. Po sflaczeniu kół można było zapitalać cały dzień, i nawet te cienkie seryjne kayaby się ledwo ciepłe robiły :wink: Acz kiedyś, na samym początku mojej tam bytności, jeszcze nie wiedziałem co i jak, i se pojechałem ... :)21 Lekki stary 4R, na sztywnych mostach, i z kapciem 33/12,5 nabitym na dwa bary ... :)21 Amory (nawet nie seryjne - już jakieś większe, trailmastery chyba) zagotowały sie po pięciu minutach tarki po spychaczu, a ja omal nie zaliczyłem rolki przez bok na prostej jak sznurek drodze ... :)21

Drugi 4R, już z ifs - fajnie to jeździło po szutrach. Tez całkowicie seryjny zawias, duże koła i małe ciśnienie - ale miękcej zestrojony niż poprzedni sztywniak, latało to po szutrach i po 120 km/h - zupełnie bezstresowo dla kierownika, jakby się po autostradzie zapitalało ... :wink: No - ale kapeć 33/12,5 na 15" feldze - i miękki - to jeszcze z 10 cm ekstra ugięcia się zawiasu (skok zawiasu plus uginanie sie gumy), i to w wydaniu progresywnym, bo tak działa powietrze ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: Zibi » wt lut 10, 2015 5:58 pm

rokfor - podnoszenie samochodu nie ma tylko i wyłącznie za zadanie wsadzenie większego koła. W aucie wyprawowym po prostu wymieniasz zawias, żeby wytrzymał większe obciążenie ( wyciagarka, bagaże) i lepiej trzymał się drogi ( dlatego wspominałem np. o tylnych amorach 90-tki które fabryczne są połową dobrych tuningowych). Jadąc na 3-4 tygodnie w góry zabierasz kilkaset kg. szpeju.

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: psawiak » wt lut 10, 2015 6:15 pm

dzięki za szybkie szkolenie :)2 jutro jadę obadać temat.
wszelkie dodatkowe wskazówki mile widziane ...
Y60 TD42 pojechał do ludzi

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: rokfor32 » wt lut 10, 2015 6:32 pm

Zibi - oczywiście że tak. Ale trzeba odróżnić budowanie wyprawówki (czy chociaż wycieczkowozu), doważonej na stałe na pół tony - od zwykłego auta, dupowozu po bółki, gdzie lift właściciel wykonuje ... wyłącznie dlatego, że tak jest ładnie, jego zdaniem :wink:

Nie bronię nikomu oczywiście - pisze jedynie, że jak dla mnie statystyka w temacie aut liftowanych, z którymi się zetknąłem - jest negatywna. Tak w 9 na 10 przypadków jest zabiegiem bezsensownym, bo auta sa dźwigane w górę, zakładany byle jaki amor albo po prostu zostawiany seryjny (te z zestawu w końcu się zużywają, potem idzie cokolwiek), brak korekcji odbojów, końcówek stabilizatorów - a auto jak jeździło głównie po czarnym - tak robi to nadal. Ino jest mniej wygodne i ciężej się prowadzi - za to wygląda ładniej na fotach na allegro ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: psawiak » wt lut 10, 2015 6:48 pm

zapewne obaj macie rację.
mój przypadek to łykendowa turystyczna adrenalinka, ewentualnie wakacyjny tydzień w aucie + namiot. Generalnie autko tylko do tego, na co dzień mam XC70.
skłaniam się jednak ku rozwiązaniu @rokfor32 - podkładki bo po taniości + osłony alu. jak będzie za miękko wtedy zastosuję wg @zibi
o ile w ogóle to kupię ...

marzą mi się zderzaki rurowe . muszę pomęczyć Sambora4x4drive, on ma takie lekkie realizacje
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: Zibi » wt lut 10, 2015 7:33 pm

90-tka ma zawieszenie z plasteliny i żadne podkładki pod orurowanie czy wypad pod namiot nie spełnia swojego zadania. Nie wytrzymasz psychicznie tego bujania.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40619
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: Mroczny » wt lut 10, 2015 8:06 pm

dokładnie tak

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: psawiak » wt lut 10, 2015 8:09 pm

jasne. pierwszy wyjazd na ori zawiasie zweryfikuje wszystko.
dotarłem do właściciela
http://sprzedajemy.pl/toyota-land-cruis ... a,10071342
mała przygoda była, przynajmniej wiem co było robione. import Francja.
zapewne ciągał lawety kilka lat w PL ( nalepki na szybie ) więc interesuje mnie skrzynia i silnik, z tyłu wstawił nowe amory Monroe, nowy aku, takie tam.
jakieś tam usterki usuwane na bieżąco, serwisowany w jednym warsztacie Toyota-Polcar Kłeczek.
rozrząd będzie konieczny do wymiany przy 300000 km, olej w skrzyni wymieniony
rama koniecznie do oględzin, aczkolwiek miły Pan ręczy za jej stan
to tak dla poglądu
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2015 8:13 pm przez psawiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40619
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: Mroczny » wt lut 10, 2015 8:11 pm

raczej bym się nie rzucał..

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: rokfor32 » wt lut 10, 2015 8:26 pm

Zibi pisze:90-tka ma zawieszenie z plasteliny i żadne podkładki pod orurowanie czy wypad pod namiot nie spełnia swojego zadania. Nie wytrzymasz psychicznie tego bujania.
Się można przyzwyczaić ... :)21

Ja też wolę sztywniejsze zawieszenie - ale w J9 bym zawiasu nie podnosił. Usztywnił - ale nie podnosił. Są tylne sprężyny do tego modelu do obciążenia dodatkowego - ale bez liftu? i odpowiednie amory W sensie niewydłużane)? Bo auto sterczące zadem w niebo ... no mi się na przykład straszliwie nie podoba ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: Zibi » wt lut 10, 2015 8:28 pm

znowu cały świat robi żle bo rokfor chce inaczej. :)21

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: psawiak » wt lut 10, 2015 8:28 pm

Mroczny pisze:raczej bym się nie rzucał..
si senior, rząd winietek na przedniej szybie, hak 2800 kg, 5 lat w PL
szukamy dalej ...
dla zainteresowanych mogę podać info na priv w zakresie naprawy ...
w sumie poczciwy właściciel, opowiedział co mam wiedzieć, ale dla mnie to chyba nadto ...
Y60 TD42 pojechał do ludzi

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: rokfor32 » wt lut 10, 2015 9:31 pm

Zibi pisze:znowu cały świat robi żle bo rokfor chce inaczej. :)21
Ja robię zwykle po swojemu - ale ja robię pod własne, konkretne preferencje - a nie dla całego świata :wink: Parafrazując znane powiedzenie - coś, co jest dobre dla wszystkich - nie jest dobre dla nikogo ... :)21

Miałem wcześniej RJ70, na seryjnym zawiasie, i na kapciach 33/12,5. Trochę tym pojeździłem, w Isla po piargach czy lodowcach, u nas po górkach, w Rumunii tez. Ale dopiero z tego forum sie dowiedziałem - że to auto ... się wywraca na trawesach :)21

Cóż, na seryjnym zawiasie, się nie wywraca :wink: a na tych pozostałych, co wszyscy wymieniają na super hiper i co cały świat na nich jeździ - no parę już akcji widziałem ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: Zibi » wt lut 10, 2015 9:47 pm

Przecież trawers to czysta matematyka i własnie jesli zrobisz lift na podkładkach to może być problem. A jesli jest zrobiony na utwardzonym zawieszeniu wtedy 5 cm w górę to ile to bedzie - 0,2 stopnia?? czyli ciężar płynu do spryskiwaczy.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: rokfor32 » śr lut 11, 2015 8:09 am

Różnica w twardości sprężyny na pozionie 10 - 20 N/mm (bo taka jest mniej więcej różnica między ori a aftermarketem) to w przypadku przechyłu nadwozia na trawersie w zasadzie pomijalna sprawa. Na ori zawiasie J7 się nie wywracało - bo wychylenie ograniczało siadnięcie na odboju. To auto miało tak właśnie skonstruowany zawias - miekka sprężyna, ale sztywny amor - i odboje jako ograniczniki przechyłu. Jak się zawias podniosło - i do odboju robiło się o 5 cm więcej (a zwykle więcej, bo lift szedł na nowej sprężynie względem siadniętej zwykle ori) - to na trawersie przestawało być fajnie. Bo oczywiście mało kto liftując zawias przedłużał w tym modelu odboje - przecież nie po to liftuje, żeby potem skok zawiasu zmniejszać ... :wink:

W przypadku J9 podkładka idzie pod cały coilover, a nie sama sprężyne, i tylko z przodu. Dźwiga to przód o cal, i jednocześnie o tyle obniża skok w dół. Tył - to już zależnie od tego, co się chce. Dla J9 fabrycznych sprężyn są trzy lub cztery wersje, różniące się sztywnością.

W przypadku J7 czy J8 podkładka pod sprężyne to rzeczywiście takie se rozwiązanie - acz z jedną zaletą czy dwoma - po pierwsze jest niskobudżetowe, a to czasem ma znaczenie, i w przypadku chęci podniesienia po prostu klapnietych spręzyn do wysokości zbliżonej do oryginału - czemu nie, a po drugie fabryczna sztywność to i fabryczne krzyżowanie sie osi. Im sztywniejsze sprężyny - tym krzyżowanie mniejsze.

Ja w 4r na przykład właściwie wogule nie odczuwałem braku blokad - ale auto wykrzyż miało pełny, czyli bez problemu koła po przekątnej sięgały przeciwstawnych odbojów, wszystkie cztery jednocześnie.

Trawers to rzeczywiście matematyka - ale deko bardziej skomplikowana niż tylko statyczny pomiar kątów ... :wink: Jeżeli potrafisz - to zmierz sobie, gdzie (na jakiej wysokości) w Twoim aucie wpada środek masy. Zdziwisz się, i to mocno :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: psawiak » śr lut 11, 2015 9:38 am

czy motorek 125KM w użytkowaniu/utrzymaniu różni się znacząco od 163 KM?
dławi trochę mnie to R4
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40619
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: Mroczny » śr lut 11, 2015 11:20 am

4cyl diesle o tej pojemności winny być zakazane

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: rokfor32 » śr lut 11, 2015 12:26 pm

Mroku - a to niby czemu? 1KZ-T ma lepszy dół niż parchowy RD28T. I to znacznie lepszy - i wynika to właśnie z czterocylindrowej budowy, zamiast sześcio (czyli po prostu większej średnicy tłoka - daje to całkiem spory przyrost momentu obrotowego). Dopiero V8 rozwiązuje ten problem, bo fazy pracy cylindrów zaczynają sie pokrywać. Wałki wyrównoważające w 1KZ-T czy 1KD-FTV też robią swoją robotę.

Silnik 1KZ-T (czyli ten 125HP) jest generalnie bezproblemowy - o ile ma już poprawioną wersję głowicy, i dba się o układ chłodzenia.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40619
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: Mroczny » śr lut 11, 2015 1:19 pm

Rokfor - to tak przekornie trochę. O doznania akustyczne rzecz się rozchodzi. DUży silnik musi mieć dużo cylindrów. No

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: psawiak » śr lut 11, 2015 3:05 pm

rokfor32 pisze: Silnik 1KZ-T (czyli ten 125HP) jest generalnie bezproblemowy - o ile ma już poprawioną wersję głowicy, i dba się o układ chłodzenia.
czyli które roczniki? i nie mają tych zbędnych plastików po bokach
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2015 3:09 pm przez psawiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Y60 TD42 pojechał do ludzi

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: rokfor32 » śr lut 11, 2015 6:10 pm

Mroku - toć oczywiste, że V8 to jest to ... :)21

Co do poprawionej głowicy - nie mam danych. Wiem, że w J9 była robiona akcja serwisowa pod tym kątem, więc temat dotyczy również aut normalnie idących z ta słabszą. Wielu userów wymieniało też głowice po strzale na nówki firmy AMG (połowa ceny oryginalnej) - też one nie robią problemów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: psawiak » śr lut 11, 2015 6:54 pm

leci sarkazmem :wink:
nieważne, dzięki za pomocne informacje, to zawęża moje pole poszukiwań
z drugiej strony nie pogardziłbym i 73 ( tutaj jako KJ70 )
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/to ... 000&noec=1

i w co tu się bawić :roll:
Y60 TD42 pojechał do ludzi

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: rokfor32 » śr lut 11, 2015 8:19 pm

To - co Ci się bardziej spodoba :wink:

Poważnie - jeżeli to nie ma być auto robocze, czy w do jakiejś innej, konkretnej funkcji, a dla przyjemności - to po prostu ma pasować do gustu usera, i to jest podstawowe kryterium.

Inaczej by nikt przy zdrowych zmysłach nie kupił LR ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: TOYKI z ogłoszeń -byłem, widziałem...

Post autor: psawiak » czw lut 12, 2015 9:32 am

a co myślicie o tej 90 125KM?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =203949375

pisze silnik wymieniony/zrobiony? 30000 km wstecz, przednia i tylna blokada? dodatkowy zbiornik ( do krótkiego ? )
podesłał mi zdjęcie tylnych foteli więc jest 5 os.

brak klimy - szkoda
usterki: "wyjedzone siedzenie", coś z kierownicą i tylnymi drzwiami
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2015 9:35 am przez psawiak, łącznie zmieniany 2 razy.
Y60 TD42 pojechał do ludzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości