ładowanie 4runner
Moderator: Mroczny
ładowanie 4runner
witam, czy ktoś z kolegów wie jakie powinno być napięcie na zaciskach akumulatora w 4runner 3.0 td 1995r. U mnie jest 13,8V . zaraz po uruchomieniu
przez ok.15 sek. kiedy grzeją jeszcze świece żarowe jest ok.13V . Po włączeniu klimy świateł radia itp oscyluje w granicach 13,6-13,7V . Przy jeżdzie po mieście akumulatory sa niedoładowane . Kupiłem drugi alternator używany i objawy są podobne. Czy to w tych wozach jest normą? Za wszelką pomoc dziękuję
ps. mam dwa akumulatory centra 60 Ah
przez ok.15 sek. kiedy grzeją jeszcze świece żarowe jest ok.13V . Po włączeniu klimy świateł radia itp oscyluje w granicach 13,6-13,7V . Przy jeżdzie po mieście akumulatory sa niedoładowane . Kupiłem drugi alternator używany i objawy są podobne. Czy to w tych wozach jest normą? Za wszelką pomoc dziękuję
ps. mam dwa akumulatory centra 60 Ah
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
Powinno byc między 13,8 a 14,4.
Normą natomiast jest to, że w tym silniku alternatory jakoś dziwnie często niedomagaja, więc możliwe, że kupiłeś uszkodzony. Ale - jazda po mieście generalnie ma słabo z doładowaniem baterii - przyjmuje się, że potrzeba minimum 15 minut jazdy, żeby uzupełnić prąd pobierany podczas rozruchu silnika.
Alternatory można bardzo dokładnie diagnozować - poszukaj w swojej okolicy firmy sie tematem zajmującej.
Normą natomiast jest to, że w tym silniku alternatory jakoś dziwnie często niedomagaja, więc możliwe, że kupiłeś uszkodzony. Ale - jazda po mieście generalnie ma słabo z doładowaniem baterii - przyjmuje się, że potrzeba minimum 15 minut jazdy, żeby uzupełnić prąd pobierany podczas rozruchu silnika.
Alternatory można bardzo dokładnie diagnozować - poszukaj w swojej okolicy firmy sie tematem zajmującej.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
dzięki, jeszcze pokombinuję
Re: ładowanie 4runner
a wiecie może w jaki sposób są regulowane luzy zaworowe w tym silniku?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
dzięki
Re: ładowanie 4runner
Jeszcze o alternatorze, mianowicie czy jest może podobny o większej mocy tak ok 120A żeby pasował w miarę bezinwazyjnie (tzn. podłączenie ), może od większej toyoty np land crusera? przypominam do 4runner 3.0 td 1995r. Z góry dziękuję
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
Masz za dużao kasy na zbyciu, jak widzę ...
Se zerknij na allegro za alternatorem z renówki velsatis 3,0. Mimo, że to francuz - to ma zastosowany altek denso starego typu, jak chodzi o budowę korpusu, ale nowy, segmentowy sposób nawijania statora. Wtyczka identyczna jak w J9 - altek o prądzie znamionowym 130A, w moim benzynowym 3,0V6 dawał pełne ładowanie od ... 200 rpm
idzie je zanabyć poniżej 100 pln ...

Se zerknij na allegro za alternatorem z renówki velsatis 3,0. Mimo, że to francuz - to ma zastosowany altek denso starego typu, jak chodzi o budowę korpusu, ale nowy, segmentowy sposób nawijania statora. Wtyczka identyczna jak w J9 - altek o prądzie znamionowym 130A, w moim benzynowym 3,0V6 dawał pełne ładowanie od ... 200 rpm

idzie je zanabyć poniżej 100 pln ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
sądziłem że używki są tanie, ale masz rację, pokombinuję, wielkie dzięki
mam jeszcze jeden kłopot , mianowicie mam oryginalny auto alarm i tylko jednego pilota. Planuję dalsze wypady i boję się że awarii ulegnie pilot, lub ten immobilajzer (pozatym trochę mnie on wkurza, te ciągłe zamykanie i otwieranie drzwi aby się rozbroił) Czy łatwo ten alarm usunąć, ale tak aby został centralny zamek? Czy w razie awari można na krótko podać napięcie na pompę (elektrozawór) i napięcie na automat rozrusznika tak aby silnik chodził? Czy ta pompa jest sterowana przez jakiś komputer ? wygląda na zwykłą
mam jeszcze jeden kłopot , mianowicie mam oryginalny auto alarm i tylko jednego pilota. Planuję dalsze wypady i boję się że awarii ulegnie pilot, lub ten immobilajzer (pozatym trochę mnie on wkurza, te ciągłe zamykanie i otwieranie drzwi aby się rozbroił) Czy łatwo ten alarm usunąć, ale tak aby został centralny zamek? Czy w razie awari można na krótko podać napięcie na pompę (elektrozawór) i napięcie na automat rozrusznika tak aby silnik chodził? Czy ta pompa jest sterowana przez jakiś komputer ? wygląda na zwykłą
Re: ładowanie 4runner
Se zerknij na allegro za alternatorem z renówki velsatis 3,0.
ciekawe czy wałek podejdzie pod koło dwupasowe, jak nie to się dotoczy koło
ciekawe czy wałek podejdzie pod koło dwupasowe, jak nie to się dotoczy koło
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
Napisałem przecie - velsatis to altek DENSO.
Kółka są w pełni zamienne ... 


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
Autoalarm dokładany (niefabryczny) po prostu wytargaj po kablach. Przy wyjmowaniu dotrzesz do obwodów, które są poprzecinane, celem blokowania auta - złącz je zpowrotem. Wówczas auto wróci do ustawienia fabrycznego - czyli centralny zamek będzie działał normalnie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
zasugerowałem się napisem TOYOTA na obudowie centralki.
jeszcze tylko proszę o te dwie odpowiedzi i już Cię nie męcze...
czyli jak zdejmę sprzęgiełko jednokierunkowe to podwójne stałe koło podejdzie?
Czy ta pompa wtryskowa jest sterowana przez jakiś komputer ?

jeszcze tylko proszę o te dwie odpowiedzi i już Cię nie męcze...

czyli jak zdejmę sprzęgiełko jednokierunkowe to podwójne stałe koło podejdzie?
Czy ta pompa wtryskowa jest sterowana przez jakiś komputer ?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
Sprzęgiełko i kółko są współzamienne.
Co do pompy - nie wiem co masz za typ. Jak sterowana linką bezpośrednio - to bez elektroniki. Jak linka idzie do przepustnicy w dolocie - to pompa sterowana elektronicznie. W 4runnerze mogą być oba typy, zależy na jaki rynek było auto.
Co do pompy - nie wiem co masz za typ. Jak sterowana linką bezpośrednio - to bez elektroniki. Jak linka idzie do przepustnicy w dolocie - to pompa sterowana elektronicznie. W 4runnerze mogą być oba typy, zależy na jaki rynek było auto.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ładowanie 4runner
ok, jezcze raz wielkie dzięki 

Re: ładowanie 4runner
wreszcie zamontowałem ten alternator, rewelacja. Jednakże trzeba było troszkę roztoczyć kółko dwupasowe i podłożyć podkładkę pod kółko celem odpowiedniego osiowania kółka, usunąć tylną osłonę alternatora i rozwiercić oczko przewodu do akumulatora na fi 8, reszta pasowała jak ulał, jeszcze raz dzięki za podpowiedz
ps. podczas kupna alternatora trzeba zwrócić uwagę aby miał 3 piny i schemat na tabliczce znamionowej jak w oryginale bo bywają 4 pinowe i kostka nie będzie pasowała. nr alter. 3 piny na tabliczce to; 104210-3180
ps. podczas kupna alternatora trzeba zwrócić uwagę aby miał 3 piny i schemat na tabliczce znamionowej jak w oryginale bo bywają 4 pinowe i kostka nie będzie pasowała. nr alter. 3 piny na tabliczce to; 104210-3180
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość