UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Moderator: Mroczny
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Uwikłany w wymianę zdań na temat kierunku i sensu planowanej wyprawy nie odpowiedziałem na pytanie dotyczące wymiarów płyty..
Otóż:
max długość 3,20 m
max szerokość 2,5 m
O taką zabudowę można by się pokusić, ale planuję zmieścić się w wymiarach 3,10 x 2,45
Ogólna koncepcja jawi się coraz wyraźniej, jednak funkcjonalność całości warunkowana będzie przede wszystkim detalami.
Rzucam kolejny temat - okna ! Odporne na spodziewane warunki, tanie, otwierane za zewnątrz; większość widzianych otwiera się do środka.
Swoją drogą - czy można tanie okna plastikowe do kamperów zamontować "odwrotnie", przekładając klamkę ?
Otóż:
max długość 3,20 m
max szerokość 2,5 m
O taką zabudowę można by się pokusić, ale planuję zmieścić się w wymiarach 3,10 x 2,45
Ogólna koncepcja jawi się coraz wyraźniej, jednak funkcjonalność całości warunkowana będzie przede wszystkim detalami.
Rzucam kolejny temat - okna ! Odporne na spodziewane warunki, tanie, otwierane za zewnątrz; większość widzianych otwiera się do środka.
Swoją drogą - czy można tanie okna plastikowe do kamperów zamontować "odwrotnie", przekładając klamkę ?
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Plastikowe okna do kamperów na pewno idealnie sprawdzą się w warunkach -50st mrozu... 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
No i po co przekladac klamke skoro otwieraja sie na zewnatrz ? 

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Zastanowiłbym się, czy z takim przygotowaniem merytorycznym jest sens jechać na Syberię zimą. To po pierwsze. Natomiast jeśli wciąż obstajesz przy tym pomyśle - remont auta to pierwsza rzecz. Nie wygląda na takie pierwszej świeżości. To, co pisali koledzy - sprawdź czy nic nie cieknie, czy nic nie rzęzi. Silnik, skrzynia, mosty, zawieszenie.
Jeśli chodzi o samą zabudowę, wyjścia są dwa. Jedno - dedykowana zabudowa, robiona pod wymiar. Najlepsza, ale i najdroższa. Drugie - kontener Dornier, były dwa rozmiary (pi razy drzwi 3 i 4 metry długości). Oba wchodzą na Unimoga. W obu przypadkach potrzebujesz jeszcze subramy, która montowana była na ramie w celu niwelowania skrętu ramy Unimoga. Ja właśnie zaczynam przechodzić przez temat przygotowania Moga do wyprawy, z góry mówię - im większe zabawki tym droższe, siły nie ma żeby było inaczej. Zakładając, że doprowadzisz już auto do odpowiedniego stanu, musisz liczyć minimum 50'000 PLN na zabudowę kamperową.
Jeśli chodzi o samą zabudowę, wyjścia są dwa. Jedno - dedykowana zabudowa, robiona pod wymiar. Najlepsza, ale i najdroższa. Drugie - kontener Dornier, były dwa rozmiary (pi razy drzwi 3 i 4 metry długości). Oba wchodzą na Unimoga. W obu przypadkach potrzebujesz jeszcze subramy, która montowana była na ramie w celu niwelowania skrętu ramy Unimoga. Ja właśnie zaczynam przechodzić przez temat przygotowania Moga do wyprawy, z góry mówię - im większe zabawki tym droższe, siły nie ma żeby było inaczej. Zakładając, że doprowadzisz już auto do odpowiedniego stanu, musisz liczyć minimum 50'000 PLN na zabudowę kamperową.
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Dawno mnie tu nie było, bo i praca i czas wakacyjny trzeba było wykorzystać
, ale...
.... projekt nie umarł.
Mechanicznie mój MOG już prawie ogarnięty - pozostało parę drobiazgów, pomalowanie itd.
Ważniejsze jest to co się dzieje w sprawie jego domku. A dzieje się wiele i pięknie
Zdecydowałem się jednak zlecić robotę, z czego jestem bardzo zadowolony. Z grubsza będzie to wyglądało tak:




Niedługo wybieram się pooglądać postęp prac, więc szykujcie się na zdjęcia z "reala".
Syberio, nadchodzę

.... projekt nie umarł.
Mechanicznie mój MOG już prawie ogarnięty - pozostało parę drobiazgów, pomalowanie itd.
Ważniejsze jest to co się dzieje w sprawie jego domku. A dzieje się wiele i pięknie

Zdecydowałem się jednak zlecić robotę, z czego jestem bardzo zadowolony. Z grubsza będzie to wyglądało tak:




Niedługo wybieram się pooglądać postęp prac, więc szykujcie się na zdjęcia z "reala".
Syberio, nadchodzę

Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Bez bidetu zginiesz w tym klimacie chlopie - jak mozna zima na syberie jechac bez mozliwosci podmycia sie? 

Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Wyprawa ma cel naukowy, dlatego podmywanie się jest ściśle wzbronione. Czymś trzeba nęcić szatuna - to się nazywa ścieżka zapachowaBez bidetu zginiesz w tym klimacie chlopie - jak mozna zima na syberie jechac bez mozliwosci podmycia sie?

Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Chciałbym tylko zapytać czy ten szatun ma wąsa?
Tą ścieżkę to i bez zapachu odnajdzie bezbłędnie... W tym wypadku nie będziesz musiał chyba niczym nęcić a rozumiem, że Unimog będzie różowy?

Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2014 2:57 pm przez elflesny, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Tak, w kwiatkirozumiem, że Unimog będzie różowy?

Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
spodziewalem sie sadzac po wystroju wnetrza 

Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Kończę tę jałową dyskusję i współczuję traumatycznych przeżyć ... czas ponoć goi rany.
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Tak jak obiecałem żywe zdjęcia procesu produkcyjnego zabudowy mego Moga. Jak obiecywali, tak robią
Oceńcie sami.













Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
i w tym miejscu niektórzy zaczynają szukać szczęki pod stołem ...
wątek okazuje się być bardziej realny niż się wydawało a znając podejście do tematu inwestora (nie mylić z narratorem tego wątku) koperkowy mistrz znowu się może zdziwić na środku Syberii jak samotny Unimog dogoni jego wypasiony konwój i dojedzie sporo dalej jak to już raz miało miejsce
wątek okazuje się być bardziej realny niż się wydawało a znając podejście do tematu inwestora (nie mylić z narratorem tego wątku) koperkowy mistrz znowu się może zdziwić na środku Syberii jak samotny Unimog dogoni jego wypasiony konwój i dojedzie sporo dalej jak to już raz miało miejsce

Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Fajny projekt. Szacunek.
Z przejścia między kabiną i zabudową zrezygnowałeś?
Z przejścia między kabiną i zabudową zrezygnowałeś?
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
musi być ze względów formalnych.
inaczej nie zarejestrują jako kamper.
inaczej nie zarejestrują jako kamper.
#noichuj
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Jest jakaś zaleta mania kampera w dokumentach?
Na BT można przecież bez zabudowy pojechać....
Na BT można przecież bez zabudowy pojechać....
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
jesli masz realnie kampera to jedyną zaletą wpisu jest brak dodatkowych opłat za niezgodność dokumntacji ze stanem faktycznym przy spotkaniu z funkcjonariuszami ale w przypadku DMC>3.5T korzyścią jest brak podatku od środków transportu
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
dokładnie.
pojazd specjalny-mieszkalny czy jak tam to teraz zowią.
przy dmc powyżej 3.5 oznacza to:
-tanie oc [np: 700 zamiast 2500]
-brak tacho
-brak podatku od środków transportu i innych opłat
i jeszcze pomniejsze radości.
pojazd specjalny-mieszkalny czy jak tam to teraz zowią.
przy dmc powyżej 3.5 oznacza to:
-tanie oc [np: 700 zamiast 2500]
-brak tacho
-brak podatku od środków transportu i innych opłat
i jeszcze pomniejsze radości.
#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
owszem.Maq pisze: Na BT można przecież bez zabudowy pojechać....
jako ciężarówka.
zapłacić za tacho z legalizacjąi takie tam...
gorąco polecam

#noichuj
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Nie zrezygnowałemZ przejścia między kabiną i zabudową zrezygnowałeś?

Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Jureq pisze:i w tym miejscu niektórzy zaczynają szukać szczęki pod stołem ...
wątek okazuje się być bardziej realny niż się wydawało a znając podejście do tematu inwestora (nie mylić z narratorem tego wątku) koperkowy mistrz znowu się może zdziwić na środku Syberii jak samotny Unimog dogoni jego wypasiony konwój i dojedzie sporo dalej jak to już raz miało miejsce

Pozdrawiam
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Kolejna porcja zdjęć.






Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Czy to jest materiał odporny na gałęzie, czy trzeba będzie dozbrajać osłony?
Jak to zamontujesz na aucie? Tradycyjnie śrubami to będą mostki cieplne, ale oglądając zdjęcia podejrzewam jakieś kosmiczne technologie....
Jak to zamontujesz na aucie? Tradycyjnie śrubami to będą mostki cieplne, ale oglądając zdjęcia podejrzewam jakieś kosmiczne technologie....
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
Re: UNIMOG 1300L - jak przygotować na Syberię w zimie
Padło pytanie o sposób montażu kampera na Mogu z uniknięciem mostków termicznych. Oto odpowiedź dla domyślnych…


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość