Pajero IV -3.2

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Heilsberg » czw lis 13, 2014 10:51 am

Przód to jest na podciśnienie odłączany. Jak podciśnienia braknie to się zapnie sam na amen. Dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Galik » sob lis 22, 2014 11:21 pm

Wóz niby git, ale....
Spód badziewnie ukształtowany, w subaru outback jest podobny wykrzyż i prześwit - kiedyś na jakimś rajdzie potrzebowałem dojechać do odcinka bardziej ambitną szutrówką z koleinami, ale nie był to tak na prawdę teren - kolega dojechał viano 4x4 bez scen, ja jechałem zestresowany 5 km/h bo strasznie haczylem spodem, a jest co urwać :)21 trochę obciach czuć się jak w plaskaczu i patrzeć jak lokalesi pycą golfem 2 na sprężynach z pasata, a ja zestresowany czy chlodniczki bądź czujniczka nie urwę :)21
Silnik - koszmar, nie wiem co sie stało, ale auto od nowości w rodzinie, obecnie 60 tys km, od ok 20 tys strasznie zamulony, mocy brak kompletnie, nikt nie potrafi sobie z tym poradzić, gwarant umywa ręce, swoją drogą nie mam czasu się tym zająć, kultura pracy silnika żałosna, zakres obrotów użytecznych podobnie. Od prawie początku tak miał, że miewał humory i przebłyski dynamiki - czasem super, dało sie na prawdę dynamicznie jechać i czuło sie 200km, a innym razem zamuła, obecnie zamulony non stop. Pali rzadko kiedy poniżej 12 litrów przy normalnej jeździe, przy dynamicznej, po górach, trochę delikatnego terenu z reduktorem itd. 14-15 to norma, ok 10 przy równej jeździe na trasie przy ok 110 km/h.
Fajna pakowność, funkcjonalność wnętrza ( wygodnie się śpi )napęd, zawias fajnie wybiera na szutrówkach, samochód ma w sobie coś, co sprawia, że da się go lubić.... na chwilę, natomiast używanie tego cuda przez dłużej utwierdza mnie w przekonaniu, że disco 2 td5 z 2004 roku jest przyjemniejszym i sprawniejszym samochodem niż pajero 2011. Może jakby zmienić zawias, dać jakieś osłony to auto byłoby sprawnym wozem turystycznym, ale bez wielkich ambicji offroadowych.

LennyZDW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 08, 2013 4:33 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: LennyZDW » ndz lis 23, 2014 7:44 am

selim pisze:DPF.... :)9 ja pierd....

sądziłem ,że w 2008 tego gówna nie ma (jeszcze -nie ma )

Jeszcze nie ma w 2008roku? Ja w Peugeot 307 miałem już to gówno w 2001 roku! Oczywiście pare lat temu wycięte, przeprogramowany sterownik silnika i od tamtej pory zero problemów.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: gebels » ndz lis 23, 2014 11:36 am

LennyZDW pisze:
selim pisze:DPF.... :)9 ja pierd....

sądziłem ,że w 2008 tego gówna nie ma (jeszcze -nie ma )

Jeszcze nie ma w 2008roku? Ja w Peugeot 307 miałem już to gówno w 2001 roku! Oczywiście pare lat temu wycięte, przeprogramowany sterownik silnika i od tamtej pory zero problemów.


Bo sa samochody i peugeot kontra reszta swiata :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: bandzior » ndz lis 23, 2014 5:18 pm

wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Galik » pt gru 26, 2014 7:17 pm

Dopisze jeszcze kilka słów o wozie:
W końcu jeździ, przepływka okazała się być walnięta.
I chciałem dodać, że auto ma bardzo dobrze skonfigurowaną kontrolę trakcji i stabilizację jazdy. Dzisiaj to ładnie potestowałem przy podjeździe na Hrobaczą Łąkę w zimowych warunkach. Na 4h pilnuje, żeby wóz szedł grzecznie tam gdzie ma iść, bez uślizgów, jazdy bokami i zrywania przyczepności. Na ośnieżonym podjeździe przy 4h trzeba tc wyłączyć bo zamula. Na zablokowanym dyfrze tc opóźnia swoje działanie i w na prawdę niebezpiecznych momentach prostuje wóz, przy stromych podjazdach nie zamula tylko pomaga wykorzystać przyczepność. Pokatowałem dziś trochę po ośnieżonych, górskich drogach i napęd jest naprawdę git :)2

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Galik » czw lut 26, 2015 7:08 am

Odświeżę temat:
chciałem założyć jakieś osłony, z przodu zaraz pod zderzakiem jest zylion przewodów, badziewnych wytłoczek i innych plastisiów, które można urwać. Ktoś coś poleca, czy po prostu wybrać jakiegoś gotowca typu: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/140/10268.html + osłona na drążki przód? Czy przykutwić i pójść w coś takiego:
http://allegro.pl/off-road-pajero-iii-i ... 78035.html
Nie ukrywam, że jak mam wydawać zylion an komplet osłon z asfira to wole kupić coś tańszego a zaoszczędzoną kasę wydać w knajpie :)21

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: rudypajero.koszalin » czw lut 26, 2015 8:58 pm

Ta od Mitsustyle ma poważną zaletę - wzmocnienie pod intercooler. Obie w zasadzie osłaniają tyle samo. Alu troszkę lżejsze, ale to można pominąć. Jak nie chcesz wydać zyliona, to utocz sobie sam. Koszt materiału (arkusz alu 6mm, i troszkę stali) cirka 300-350pln. Przydaje się dostęp do krawędziówki bo alu 6mm ciężko się gnie i spawarki. Z arkusza wyjdą osłony co najmniej do reduktora i jeszcze trochę zostanie. W sieci znajdziesz różne osłony pokazane na fotach i w auto cad, można coś podpatrzeć. np:

https://www.youtube.com/watch?v=XfuhK2zdgnI
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Galik » czw lut 26, 2015 11:05 pm

Dzięki za info.
Dzisiaj wóz był na przeglądzie i za śmieszne pieniądze ( ktoś zamówił i zrezygnował) mogą mi zaproponować coś takiego:
http://www.steeler.pl/pl/produkty/marki ... a/345.html
Masz może jakąś opinie na temat tych osłon?

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: alfik » pn mar 16, 2015 7:08 pm

Ja miałem takie blachy w P3 - bez tragedii, wytrzymały sporo, ale zostało wzmocnione ich przednie mocowanie. Myślę, że mocniejsze od fabrycznej, szczególnie że zestaw sięgnie aż za reduktor. Pod zbiornikiem miałem alu.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: rudypajero.koszalin » wt mar 17, 2015 12:11 am

alfik pisze:...Myślę, że mocniejsze od fabrycznej
Od fabrycznej, to wszystko jest mocniejsze, nawet karton po piwie :)21
Czymkolwiek osłonisz przednią część podwozia będzie lepiej niż fabryka, zależy też czego oczekujesz, atak na pokrzywy, czy taranowanie młodnika (to drugie niemile widziane przez leśników :)11 )
Osłona intercollera ma priorytet, wybierz taką, która ma w tym miejscu wzmocnienie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Gene » wt mar 31, 2015 7:59 am

Podobają mi się komentarze Galika. Dostrzega zalety i wady. Świadomość możliwości danego auta powoduje, że może pocieszymy sie nim dłużej. :wink:
Fabryczne P4 to auto do turystyki i w lekki teren. Większość "grubszych" wypadów skończy się wklejką bądź/i uszkodzeniem samochodu. Stosunkowo długi tył podobnie jak w P3 narażony jest na obcierki a w ostateczności na urwanie zderzaka. Jednak komfort podróżowania jest wysoki i jeśli ktoś chce zabrać familie na Desert de Agriates to V80/90 da rade. Czwórki z P.O.C. dały. :D
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » sob maja 23, 2015 8:39 am

Zibi pisze:Żeby pojeździć na wyprawy bo do tego to jest auto idealne. Do fabrycznego zawieszenia nie załadujesz tego co potrzebujesz na 2-3 tygodnie w lesie bo sprężyny tylne mięciutkie bardzo i po załadowaniu bagazy hak leży na ziemi. A że duże i ciężkie auto to i dyskretnie schowany winch się przyda.
Zibi, jak zrobiliście lift.. to klient finalnie dawał większe koła, czy pozostał przy serii ?

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » sob maja 23, 2015 8:41 am

a przy okazji, może ktoś podać jaką ma prędkość na zegarach w P4 na 5 biegu i 2000 obrotów ?

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Zibi » sob maja 23, 2015 9:48 am


Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » sob maja 23, 2015 11:20 am

link nie działa albo nie mam dostępu

w tym działającym linku z poprzedniej strony... to wstawione były sprężyny HD na tył.. i na przód ?
jak to wpłynęło na prowadzenie auta ?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Adas » ndz maja 24, 2015 8:15 pm

Sygma pisze:a przy okazji, może ktoś podać jaką ma prędkość na zegarach w P4 na 5 biegu i 2000 obrotów ?
Pajero V88 3,2; 200 kM; piaty bieg; manual ... wycisnąłem nim 200km/h obrotomierz był już przed czerwonym.

Obrazek

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » ndz maja 24, 2015 8:19 pm

serdecznie dziękuję :)
w automacie jest podobnie ?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Adas » ndz maja 24, 2015 8:29 pm

Sygma pisze:serdecznie dziękuję :)
w automacie jest podobnie ?
mam Pajero III w automacie i tu jest ciężko ustalić, jaki bieg jest przy tych obrotach, ale będzie ciut szybciej.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » sob maja 30, 2015 7:44 am

przymierzał ktoś może większe koło na tylne drzwi do P4 ?
dużo większe od serii tam wejdzie (w osłonę) ?

seryjnie chyba jest 32"x10.5

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Galik » ndz maja 31, 2015 6:12 pm

jakieś niecałe 2200 obrotów jest przy 120.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Flor » pn lip 20, 2015 3:37 pm

Sygma pisze: seryjnie chyba jest 32"x10.5
seria to 31"X 10,5 X18 a właściwie 265x 60x 18 " :)21

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: gebels » wt lip 21, 2015 9:29 am

Flor pisze:
Sygma pisze: seryjnie chyba jest 32"x10.5
seria to 31"X 10,5 X18 a właściwie 265x 60x 18 " :)21

Flor ty żyjesz :)21 myślałem że to twój duch posta spłodził :)21
Czwarte serce :cry:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » wt lip 21, 2015 10:13 am

Flor pisze:
Sygma pisze: seryjnie chyba jest 32"x10.5
seria to 31"X 10,5 X18 a właściwie 265x 60x 18 " :)21
racja :)21
liczenie mnie zawiodło :oops:

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Flor » wt lip 21, 2015 9:31 pm

gebels pisze: :)21
Flor ty żyjesz :)21 myślałem że to twój duch posta spłodził :)21
:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości