Pajero IV -3.2
Moderator: Kosiarz
Re: Pajero IV -3.2
Przód to jest na podciśnienie odłączany. Jak podciśnienia braknie to się zapnie sam na amen. Dobre rozwiązanie.
Re: Pajero IV -3.2
Wóz niby git, ale....
Spód badziewnie ukształtowany, w subaru outback jest podobny wykrzyż i prześwit - kiedyś na jakimś rajdzie potrzebowałem dojechać do odcinka bardziej ambitną szutrówką z koleinami, ale nie był to tak na prawdę teren - kolega dojechał viano 4x4 bez scen, ja jechałem zestresowany 5 km/h bo strasznie haczylem spodem, a jest co urwać
trochę obciach czuć się jak w plaskaczu i patrzeć jak lokalesi pycą golfem 2 na sprężynach z pasata, a ja zestresowany czy chlodniczki bądź czujniczka nie urwę
Silnik - koszmar, nie wiem co sie stało, ale auto od nowości w rodzinie, obecnie 60 tys km, od ok 20 tys strasznie zamulony, mocy brak kompletnie, nikt nie potrafi sobie z tym poradzić, gwarant umywa ręce, swoją drogą nie mam czasu się tym zająć, kultura pracy silnika żałosna, zakres obrotów użytecznych podobnie. Od prawie początku tak miał, że miewał humory i przebłyski dynamiki - czasem super, dało sie na prawdę dynamicznie jechać i czuło sie 200km, a innym razem zamuła, obecnie zamulony non stop. Pali rzadko kiedy poniżej 12 litrów przy normalnej jeździe, przy dynamicznej, po górach, trochę delikatnego terenu z reduktorem itd. 14-15 to norma, ok 10 przy równej jeździe na trasie przy ok 110 km/h.
Fajna pakowność, funkcjonalność wnętrza ( wygodnie się śpi )napęd, zawias fajnie wybiera na szutrówkach, samochód ma w sobie coś, co sprawia, że da się go lubić.... na chwilę, natomiast używanie tego cuda przez dłużej utwierdza mnie w przekonaniu, że disco 2 td5 z 2004 roku jest przyjemniejszym i sprawniejszym samochodem niż pajero 2011. Może jakby zmienić zawias, dać jakieś osłony to auto byłoby sprawnym wozem turystycznym, ale bez wielkich ambicji offroadowych.
Spód badziewnie ukształtowany, w subaru outback jest podobny wykrzyż i prześwit - kiedyś na jakimś rajdzie potrzebowałem dojechać do odcinka bardziej ambitną szutrówką z koleinami, ale nie był to tak na prawdę teren - kolega dojechał viano 4x4 bez scen, ja jechałem zestresowany 5 km/h bo strasznie haczylem spodem, a jest co urwać


Silnik - koszmar, nie wiem co sie stało, ale auto od nowości w rodzinie, obecnie 60 tys km, od ok 20 tys strasznie zamulony, mocy brak kompletnie, nikt nie potrafi sobie z tym poradzić, gwarant umywa ręce, swoją drogą nie mam czasu się tym zająć, kultura pracy silnika żałosna, zakres obrotów użytecznych podobnie. Od prawie początku tak miał, że miewał humory i przebłyski dynamiki - czasem super, dało sie na prawdę dynamicznie jechać i czuło sie 200km, a innym razem zamuła, obecnie zamulony non stop. Pali rzadko kiedy poniżej 12 litrów przy normalnej jeździe, przy dynamicznej, po górach, trochę delikatnego terenu z reduktorem itd. 14-15 to norma, ok 10 przy równej jeździe na trasie przy ok 110 km/h.
Fajna pakowność, funkcjonalność wnętrza ( wygodnie się śpi )napęd, zawias fajnie wybiera na szutrówkach, samochód ma w sobie coś, co sprawia, że da się go lubić.... na chwilę, natomiast używanie tego cuda przez dłużej utwierdza mnie w przekonaniu, że disco 2 td5 z 2004 roku jest przyjemniejszym i sprawniejszym samochodem niż pajero 2011. Może jakby zmienić zawias, dać jakieś osłony to auto byłoby sprawnym wozem turystycznym, ale bez wielkich ambicji offroadowych.
Re: Pajero IV -3.2
selim pisze:DPF....ja pierd....
sądziłem ,że w 2008 tego gówna nie ma (jeszcze -nie ma )
Jeszcze nie ma w 2008roku? Ja w Peugeot 307 miałem już to gówno w 2001 roku! Oczywiście pare lat temu wycięte, przeprogramowany sterownik silnika i od tamtej pory zero problemów.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero IV -3.2
LennyZDW pisze:selim pisze:DPF....ja pierd....
sądziłem ,że w 2008 tego gówna nie ma (jeszcze -nie ma )
Jeszcze nie ma w 2008roku? Ja w Peugeot 307 miałem już to gówno w 2001 roku! Oczywiście pare lat temu wycięte, przeprogramowany sterownik silnika i od tamtej pory zero problemów.
Bo sa samochody i peugeot kontra reszta swiata

Czwarte serce 

Re: Pajero IV -3.2
ktoś zna albo korzystał ? http://allegro.pl/usuwanie-dpf-mitsubis ... 26028.html
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl
http://www.bandzior4x4.pl
Re: Pajero IV -3.2
Dopisze jeszcze kilka słów o wozie:
W końcu jeździ, przepływka okazała się być walnięta.
I chciałem dodać, że auto ma bardzo dobrze skonfigurowaną kontrolę trakcji i stabilizację jazdy. Dzisiaj to ładnie potestowałem przy podjeździe na Hrobaczą Łąkę w zimowych warunkach. Na 4h pilnuje, żeby wóz szedł grzecznie tam gdzie ma iść, bez uślizgów, jazdy bokami i zrywania przyczepności. Na ośnieżonym podjeździe przy 4h trzeba tc wyłączyć bo zamula. Na zablokowanym dyfrze tc opóźnia swoje działanie i w na prawdę niebezpiecznych momentach prostuje wóz, przy stromych podjazdach nie zamula tylko pomaga wykorzystać przyczepność. Pokatowałem dziś trochę po ośnieżonych, górskich drogach i napęd jest naprawdę git
W końcu jeździ, przepływka okazała się być walnięta.
I chciałem dodać, że auto ma bardzo dobrze skonfigurowaną kontrolę trakcji i stabilizację jazdy. Dzisiaj to ładnie potestowałem przy podjeździe na Hrobaczą Łąkę w zimowych warunkach. Na 4h pilnuje, żeby wóz szedł grzecznie tam gdzie ma iść, bez uślizgów, jazdy bokami i zrywania przyczepności. Na ośnieżonym podjeździe przy 4h trzeba tc wyłączyć bo zamula. Na zablokowanym dyfrze tc opóźnia swoje działanie i w na prawdę niebezpiecznych momentach prostuje wóz, przy stromych podjazdach nie zamula tylko pomaga wykorzystać przyczepność. Pokatowałem dziś trochę po ośnieżonych, górskich drogach i napęd jest naprawdę git

Re: Pajero IV -3.2
Odświeżę temat:
chciałem założyć jakieś osłony, z przodu zaraz pod zderzakiem jest zylion przewodów, badziewnych wytłoczek i innych plastisiów, które można urwać. Ktoś coś poleca, czy po prostu wybrać jakiegoś gotowca typu: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/140/10268.html + osłona na drążki przód? Czy przykutwić i pójść w coś takiego:
http://allegro.pl/off-road-pajero-iii-i ... 78035.html
Nie ukrywam, że jak mam wydawać zylion an komplet osłon z asfira to wole kupić coś tańszego a zaoszczędzoną kasę wydać w knajpie
chciałem założyć jakieś osłony, z przodu zaraz pod zderzakiem jest zylion przewodów, badziewnych wytłoczek i innych plastisiów, które można urwać. Ktoś coś poleca, czy po prostu wybrać jakiegoś gotowca typu: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/140/10268.html + osłona na drążki przód? Czy przykutwić i pójść w coś takiego:
http://allegro.pl/off-road-pajero-iii-i ... 78035.html
Nie ukrywam, że jak mam wydawać zylion an komplet osłon z asfira to wole kupić coś tańszego a zaoszczędzoną kasę wydać w knajpie

- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Pajero IV -3.2
Ta od Mitsustyle ma poważną zaletę - wzmocnienie pod intercooler. Obie w zasadzie osłaniają tyle samo. Alu troszkę lżejsze, ale to można pominąć. Jak nie chcesz wydać zyliona, to utocz sobie sam. Koszt materiału (arkusz alu 6mm, i troszkę stali) cirka 300-350pln. Przydaje się dostęp do krawędziówki bo alu 6mm ciężko się gnie i spawarki. Z arkusza wyjdą osłony co najmniej do reduktora i jeszcze trochę zostanie. W sieci znajdziesz różne osłony pokazane na fotach i w auto cad, można coś podpatrzeć. np:
https://www.youtube.com/watch?v=XfuhK2zdgnI
https://www.youtube.com/watch?v=XfuhK2zdgnI
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Pajero IV -3.2
Dzięki za info.
Dzisiaj wóz był na przeglądzie i za śmieszne pieniądze ( ktoś zamówił i zrezygnował) mogą mi zaproponować coś takiego:
http://www.steeler.pl/pl/produkty/marki ... a/345.html
Masz może jakąś opinie na temat tych osłon?
Dzisiaj wóz był na przeglądzie i za śmieszne pieniądze ( ktoś zamówił i zrezygnował) mogą mi zaproponować coś takiego:
http://www.steeler.pl/pl/produkty/marki ... a/345.html
Masz może jakąś opinie na temat tych osłon?
Re: Pajero IV -3.2
Ja miałem takie blachy w P3 - bez tragedii, wytrzymały sporo, ale zostało wzmocnione ich przednie mocowanie. Myślę, że mocniejsze od fabrycznej, szczególnie że zestaw sięgnie aż za reduktor. Pod zbiornikiem miałem alu.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Pajero IV -3.2
Od fabrycznej, to wszystko jest mocniejsze, nawet karton po piwiealfik pisze:...Myślę, że mocniejsze od fabrycznej

Czymkolwiek osłonisz przednią część podwozia będzie lepiej niż fabryka, zależy też czego oczekujesz, atak na pokrzywy, czy taranowanie młodnika (to drugie niemile widziane przez leśników

Osłona intercollera ma priorytet, wybierz taką, która ma w tym miejscu wzmocnienie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Pajero IV -3.2
Podobają mi się komentarze Galika. Dostrzega zalety i wady. Świadomość możliwości danego auta powoduje, że może pocieszymy sie nim dłużej.
Fabryczne P4 to auto do turystyki i w lekki teren. Większość "grubszych" wypadów skończy się wklejką bądź/i uszkodzeniem samochodu. Stosunkowo długi tył podobnie jak w P3 narażony jest na obcierki a w ostateczności na urwanie zderzaka. Jednak komfort podróżowania jest wysoki i jeśli ktoś chce zabrać familie na Desert de Agriates to V80/90 da rade. Czwórki z P.O.C. dały.

Fabryczne P4 to auto do turystyki i w lekki teren. Większość "grubszych" wypadów skończy się wklejką bądź/i uszkodzeniem samochodu. Stosunkowo długi tył podobnie jak w P3 narażony jest na obcierki a w ostateczności na urwanie zderzaka. Jednak komfort podróżowania jest wysoki i jeśli ktoś chce zabrać familie na Desert de Agriates to V80/90 da rade. Czwórki z P.O.C. dały.

Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl
www.pajero.org.pl
Re: Pajero IV -3.2
Zibi, jak zrobiliście lift.. to klient finalnie dawał większe koła, czy pozostał przy serii ?Zibi pisze:Żeby pojeździć na wyprawy bo do tego to jest auto idealne. Do fabrycznego zawieszenia nie załadujesz tego co potrzebujesz na 2-3 tygodnie w lesie bo sprężyny tylne mięciutkie bardzo i po załadowaniu bagazy hak leży na ziemi. A że duże i ciężkie auto to i dyskretnie schowany winch się przyda.
Re: Pajero IV -3.2
a przy okazji, może ktoś podać jaką ma prędkość na zegarach w P4 na 5 biegu i 2000 obrotów ?
Re: Pajero IV -3.2
w tym były duże kółka https://www.facebook.com/escape.offroad ... =3&theater
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Pajero IV -3.2
link nie działa albo nie mam dostępu
w tym działającym linku z poprzedniej strony... to wstawione były sprężyny HD na tył.. i na przód ?
jak to wpłynęło na prowadzenie auta ?
w tym działającym linku z poprzedniej strony... to wstawione były sprężyny HD na tył.. i na przód ?
jak to wpłynęło na prowadzenie auta ?
Re: Pajero IV -3.2
Pajero V88 3,2; 200 kM; piaty bieg; manual ... wycisnąłem nim 200km/h obrotomierz był już przed czerwonym.Sygma pisze:a przy okazji, może ktoś podać jaką ma prędkość na zegarach w P4 na 5 biegu i 2000 obrotów ?

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Pajero IV -3.2
serdecznie dziękuję 
w automacie jest podobnie ?

w automacie jest podobnie ?
Re: Pajero IV -3.2
mam Pajero III w automacie i tu jest ciężko ustalić, jaki bieg jest przy tych obrotach, ale będzie ciut szybciej.Sygma pisze:serdecznie dziękuję
w automacie jest podobnie ?
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Pajero IV -3.2
przymierzał ktoś może większe koło na tylne drzwi do P4 ?
dużo większe od serii tam wejdzie (w osłonę) ?
seryjnie chyba jest 32"x10.5
dużo większe od serii tam wejdzie (w osłonę) ?
seryjnie chyba jest 32"x10.5
Re: Pajero IV -3.2
jakieś niecałe 2200 obrotów jest przy 120.
Re: Pajero IV -3.2
seria to 31"X 10,5 X18 a właściwie 265x 60x 18 "Sygma pisze: seryjnie chyba jest 32"x10.5

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero IV -3.2
Flor pisze:seria to 31"X 10,5 X18 a właściwie 265x 60x 18 "Sygma pisze: seryjnie chyba jest 32"x10.5
Flor ty żyjesz


Czwarte serce 

Re: Pajero IV -3.2
racjaFlor pisze:seria to 31"X 10,5 X18 a właściwie 265x 60x 18 "Sygma pisze: seryjnie chyba jest 32"x10.5

liczenie mnie zawiodło

Re: Pajero IV -3.2
gebels pisze:![]()
Flor ty żyjeszmyślałem że to twój duch posta spłodził

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości