"Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

krosnianin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
Lokalizacja: Crosno

"Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: krosnianin » śr sty 02, 2013 1:29 pm

Powitać,
Mam taką zagadkę nad którą się zastanawiam.

Od około pół roku w moim miśku 2,5TD Gdzieś z przodu w momencie gdy jest 4x4 pod górke lub po prostu przy skręcie przy dodaniu mocno gazu słychać "trzask".
Coś jakby młotkiem uderzyć o grubą deskę. (taki głuchy, krótki)
Jak dam dłużej po garach to czasami kilka razy "kliknie".

Poza tym nic złego się nie dzieje.

Zapewne ktoś z forum wie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy.

Jak ktoś wie to proszę o poradę.
Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2013 3:50 pm przez krosnianin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: Adas » śr sty 02, 2013 1:45 pm

prawdopodobnie łańcuch
Zapnij reduktor na 4L i ostro z buta rusz do tyłu, jak będzie chrupać to łańcuch

Stu
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:40 am
Lokalizacja: Częstochowa

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: Stu » śr sty 02, 2013 5:30 pm

da się skrócić, ale musi być już mocno rozciągnięty - inaczej nie złożysz reduktora do kupy.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: lukas 78 » śr sty 02, 2013 5:46 pm

jak z przodu i przy skręcaniu to przegub
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: piotr-stihl » śr sty 02, 2013 8:25 pm

oczywiście że przegub

od 1.5 roku wiem że prawy mam do wymiany - olać to
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

krosnianin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
Lokalizacja: Crosno

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: krosnianin » czw sty 03, 2013 8:13 am

Przeguby sprawdziłem organoleptycznie wczoraj.
Problem z przegubami raczej bym od razu zidentyfikował jak sądzę. Bo źródło dźwięku obok koła.
A tu wygląda na to że dźwięk dochodzi trochę bardziej z pod fotela kierowcy.

Zrobiłem test jak kolega Adas zaproponował. Zadałem 4L + wsteczny + but = klik,klik,klik ...
Także "delikatnie" skłaniałbym się w stronę łańcucha reduktora.

krosnianin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
Lokalizacja: Crosno

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: krosnianin » czw sty 03, 2013 8:19 am

I pojawia się pytanie. Czy łańcuch od superselecta (miśki lata 90') będzie pasował do zwykłego reduktora z lat 80' ? (tylko łańcuch od superselecta znalazłem od ręki)

Jeśli ktoś ma wiedzę co do powyższego + jakie dodatkowe elementy muszę dokupić do takiej roboty jak wymiana łańcucha reduktora to ślicznie proszę o info.

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: Heilsberg » czw sty 03, 2013 10:13 am

Nie będzie pasował bo od SS jest szerszy.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: Adas » czw sty 03, 2013 5:21 pm

krosnianin pisze:...
Zrobiłem test jak kolega Adas zaproponował. Zadałem 4L + wsteczny + but = klik,klik,klik ...
Także "delikatnie" skłaniałbym się w stronę łańcucha reduktora.
to przerób auto na SS, dużo łatwiej z częściami do reduktora, wymieniasz reduktor, lub skrzynie i reduktor, dorabiasz wały i po temacie, łańcuch z SS jest dużo mocniejszy, i nie oszczędzaj na oleju do reduktora musi być syntetyk GL-5

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: Heilsberg » czw sty 03, 2013 10:04 pm

Adaś, zapomniałeś o moście przednim.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: Adas » czw sty 03, 2013 10:42 pm

most może zostać ze sprzęgiełkami

krosnianin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
Lokalizacja: Crosno

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: krosnianin » pn sty 14, 2013 3:57 pm

reduktor rozebrany. Stan samego reduktora nadzwyczaj dobry. Łożyska tryby wszystko jak nówka.
Sam łańcuch za to ewidentnie nadaje się do wymiany.
I tu brak K...wa takiego łańcucha na rynku.
Za oryginał w serwisie Mitsu zaśpiewali ... uwaga uwaga Trzy tysiące siedemset PLN.... :o

Chyba kupie po prostu używany cały reduktor

guzik1125
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: pn lip 18, 2011 3:45 pm
Lokalizacja: łagodzin/ k Gorzowa Wlkp

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: guzik1125 » pn sty 14, 2013 4:05 pm

skróć łancuch :D

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: jarekstryszawa » pn sty 14, 2013 8:05 pm

Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

krosnianin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
Lokalizacja: Crosno

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: krosnianin » wt sty 15, 2013 8:47 am

z tematu który dałeś linka jarekstryszawa wynika, że:
"
Skracanie łańcucha to ZAWSZE jest pomysł z doopy. łańcuch się bowiem nie naciąga (mimo że tak się zwyczajowo to określa), bo nie jest z plasteliny. Wyciągnięty łańcuch ma po prostu już wytarte sworznie - wszystkie, na każdym ogniwie. A to oznacza tyle, że jego podziałka jest już większa niż nominalna, i taki łańcuch - nawet jak skrócisz - nie będzie poprawnie siedział na kołach.

A to oznacza dwie rzeczy - przyspieszone zużycie zębów kół (więc i brokat metalowy pojawiający się w oleju i załatwiający przekładnię tak, że już nie ma czego ratować), i osłabienie samego łańcucha, zwiększające szansę jego zerwania (a zerwany łańcuch robi już bardzo fajną demolkę).

Na szyi se zawieś taki łańcuch, a do auta wkładaj zdrowy . :)21

"

Ktośtam miał dobry pomysł coby obdzwonić firmy zajmujące się produkcją łańcuchów. Ponoć jakaś firma może dorobić tyle, że koleś nie pamięta nazwy tej firmy.

Pajero ta auto genialne :)2 . Ale brak części zamiennych do starszych typów to spisek i hańba

czorcik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob sie 25, 2012 1:20 pm

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: czorcik » wt sty 15, 2013 10:47 am

Skracanie łańcucha to ZAWSZE jest pomysł z doopy. łańcuch się bowiem nie naciąga (mimo że tak się zwyczajowo to określa), bo nie jest z plasteliny. Wyciągnięty łańcuch ma po prostu już wytarte sworznie - wszystkie, na każdym ogniwie. A to oznacza tyle, że jego podziałka jest już większa niż nominalna, i taki łańcuch - nawet jak skrócisz - nie będzie poprawnie siedział na kołach.
Łańcuch jest ze stali, która tak jak i plastelina odkształca się plastycznie (w pewnym zakresie). Taki łańcuch nie przypomina rowerowego, sworznie nie są okrągłe, nie wycierają się, a odkształcają - plastycznie (kto widział rozkuty łańcuch będzie wiedział).
A to oznacza dwie rzeczy - przyspieszone zużycie zębów kół (więc i brokat metalowy pojawiający się w oleju i załatwiający przekładnię tak, że już nie ma czego ratować), i osłabienie samego łańcucha, zwiększającae szansę jego zerwania (a zerwany łańcuch robi już bardzo fajną demolkę).
Koła zużywają się razem z łańcuchem, podobnie jak w rowerze. Dlatego wymiana samego łańcucha, przy zbyt zużytych kołach nie gwarantuje pełnego sukcesu i idealnej pracy.

Szukaj używanego reduktora.

A jak chcesz koniecznie nowy łańcuch - można dobrać znając jego charakterystykę (przynajmniej do PIII). Koszt ok 800 zł.
Kontakt na PW jak chcesz.

krosnianin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
Lokalizacja: Crosno

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: krosnianin » śr sty 16, 2013 11:37 am

Sprawa z łańcuchami ma się tak.

Znalazłem dwie firmy, które potraktowały moje zapytanie o łańcuch poważnie.
Jedną produkcyjną drugą handlową.

Firma handlowa MA ten łańcuch w cenie 320PLN/1m ale niestety zostało im tylko 20cm...
Można domówić ale trzeba czekać 3m-ce... :o

Firma produkcyjna wyceniła wyprodukowanie tego łańcucha na zamówienie (na podstawie zdjęcia i wymiarów łańcucha podanych przez email) . Cena 690,00 zł/ odcinek + VAT.
Czyli 848,7PLN za łańcuch + transport 20PLN. Czas produkcji 5-7 dni


To jest mniej więcej cena całego reduktora używki.

Uważam, że jeśli sprzedający reduktor daje gwarancje rozruchową to chyba będzie to ciut lepszym rozwiązaniem niż zamawiać łańcuch za 850PLN.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: lukas 78 » śr sty 16, 2013 11:48 am

Ameryki nie odkryłeś
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

krosnianin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
Lokalizacja: Crosno

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)

Post autor: krosnianin » wt sty 29, 2013 12:55 pm

HAPPY END
"nowy" używany reduktor zamontowany. Afto śmiga aż miło. Nie ma już "chrup" :lol: nawet na 4L + wsteczny + but...

Oszywiście nie obyło się bez problemów. "nowy" stary reduktor był niestarannie zdemontowany co skutkowało piachem w jego wnętrzu. Rozbiórka, oczyszczenie, nowy olej, przy okazji nowy krzyżak na tylnym wale i jest GIT 8)

Pozdrawiam i dzięki za WSZYSTKIE sugestie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość