"Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
- Lokalizacja: Crosno
"Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
Powitać,
Mam taką zagadkę nad którą się zastanawiam.
Od około pół roku w moim miśku 2,5TD Gdzieś z przodu w momencie gdy jest 4x4 pod górke lub po prostu przy skręcie przy dodaniu mocno gazu słychać "trzask".
Coś jakby młotkiem uderzyć o grubą deskę. (taki głuchy, krótki)
Jak dam dłużej po garach to czasami kilka razy "kliknie".
Poza tym nic złego się nie dzieje.
Zapewne ktoś z forum wie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy.
Jak ktoś wie to proszę o poradę.
Mam taką zagadkę nad którą się zastanawiam.
Od około pół roku w moim miśku 2,5TD Gdzieś z przodu w momencie gdy jest 4x4 pod górke lub po prostu przy skręcie przy dodaniu mocno gazu słychać "trzask".
Coś jakby młotkiem uderzyć o grubą deskę. (taki głuchy, krótki)
Jak dam dłużej po garach to czasami kilka razy "kliknie".
Poza tym nic złego się nie dzieje.
Zapewne ktoś z forum wie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy.
Jak ktoś wie to proszę o poradę.
Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2013 3:50 pm przez krosnianin, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
prawdopodobnie łańcuch
Zapnij reduktor na 4L i ostro z buta rusz do tyłu, jak będzie chrupać to łańcuch
Zapnij reduktor na 4L i ostro z buta rusz do tyłu, jak będzie chrupać to łańcuch
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
da się skrócić, ale musi być już mocno rozciągnięty - inaczej nie złożysz reduktora do kupy.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
jak z przodu i przy skręcaniu to przegub
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
oczywiście że przegub
od 1.5 roku wiem że prawy mam do wymiany - olać to
od 1.5 roku wiem że prawy mam do wymiany - olać to
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
- Lokalizacja: Crosno
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
Przeguby sprawdziłem organoleptycznie wczoraj.
Problem z przegubami raczej bym od razu zidentyfikował jak sądzę. Bo źródło dźwięku obok koła.
A tu wygląda na to że dźwięk dochodzi trochę bardziej z pod fotela kierowcy.
Zrobiłem test jak kolega Adas zaproponował. Zadałem 4L + wsteczny + but = klik,klik,klik ...
Także "delikatnie" skłaniałbym się w stronę łańcucha reduktora.
Problem z przegubami raczej bym od razu zidentyfikował jak sądzę. Bo źródło dźwięku obok koła.
A tu wygląda na to że dźwięk dochodzi trochę bardziej z pod fotela kierowcy.
Zrobiłem test jak kolega Adas zaproponował. Zadałem 4L + wsteczny + but = klik,klik,klik ...
Także "delikatnie" skłaniałbym się w stronę łańcucha reduktora.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
- Lokalizacja: Crosno
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
I pojawia się pytanie. Czy łańcuch od superselecta (miśki lata 90') będzie pasował do zwykłego reduktora z lat 80' ? (tylko łańcuch od superselecta znalazłem od ręki)
Jeśli ktoś ma wiedzę co do powyższego + jakie dodatkowe elementy muszę dokupić do takiej roboty jak wymiana łańcucha reduktora to ślicznie proszę o info.
Jeśli ktoś ma wiedzę co do powyższego + jakie dodatkowe elementy muszę dokupić do takiej roboty jak wymiana łańcucha reduktora to ślicznie proszę o info.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
Nie będzie pasował bo od SS jest szerszy.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
to przerób auto na SS, dużo łatwiej z częściami do reduktora, wymieniasz reduktor, lub skrzynie i reduktor, dorabiasz wały i po temacie, łańcuch z SS jest dużo mocniejszy, i nie oszczędzaj na oleju do reduktora musi być syntetyk GL-5krosnianin pisze:...
Zrobiłem test jak kolega Adas zaproponował. Zadałem 4L + wsteczny + but = klik,klik,klik ...
Także "delikatnie" skłaniałbym się w stronę łańcucha reduktora.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
Adaś, zapomniałeś o moście przednim.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
most może zostać ze sprzęgiełkami
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
- Lokalizacja: Crosno
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
reduktor rozebrany. Stan samego reduktora nadzwyczaj dobry. Łożyska tryby wszystko jak nówka.
Sam łańcuch za to ewidentnie nadaje się do wymiany.
I tu brak K...wa takiego łańcucha na rynku.
Za oryginał w serwisie Mitsu zaśpiewali ... uwaga uwaga Trzy tysiące siedemset PLN....
Chyba kupie po prostu używany cały reduktor
Sam łańcuch za to ewidentnie nadaje się do wymiany.
I tu brak K...wa takiego łańcucha na rynku.
Za oryginał w serwisie Mitsu zaśpiewali ... uwaga uwaga Trzy tysiące siedemset PLN....

Chyba kupie po prostu używany cały reduktor
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 95
- Rejestracja: pn lip 18, 2011 3:45 pm
- Lokalizacja: łagodzin/ k Gorzowa Wlkp
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
skróć łancuch 

- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
- Lokalizacja: Crosno
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
z tematu który dałeś linka jarekstryszawa wynika, że:
"
Skracanie łańcucha to ZAWSZE jest pomysł z doopy. łańcuch się bowiem nie naciąga (mimo że tak się zwyczajowo to określa), bo nie jest z plasteliny. Wyciągnięty łańcuch ma po prostu już wytarte sworznie - wszystkie, na każdym ogniwie. A to oznacza tyle, że jego podziałka jest już większa niż nominalna, i taki łańcuch - nawet jak skrócisz - nie będzie poprawnie siedział na kołach.
A to oznacza dwie rzeczy - przyspieszone zużycie zębów kół (więc i brokat metalowy pojawiający się w oleju i załatwiający przekładnię tak, że już nie ma czego ratować), i osłabienie samego łańcucha, zwiększające szansę jego zerwania (a zerwany łańcuch robi już bardzo fajną demolkę).
Na szyi se zawieś taki łańcuch, a do auta wkładaj zdrowy .
"
Ktośtam miał dobry pomysł coby obdzwonić firmy zajmujące się produkcją łańcuchów. Ponoć jakaś firma może dorobić tyle, że koleś nie pamięta nazwy tej firmy.
Pajero ta auto genialne
. Ale brak części zamiennych do starszych typów to spisek i hańba
"
Skracanie łańcucha to ZAWSZE jest pomysł z doopy. łańcuch się bowiem nie naciąga (mimo że tak się zwyczajowo to określa), bo nie jest z plasteliny. Wyciągnięty łańcuch ma po prostu już wytarte sworznie - wszystkie, na każdym ogniwie. A to oznacza tyle, że jego podziałka jest już większa niż nominalna, i taki łańcuch - nawet jak skrócisz - nie będzie poprawnie siedział na kołach.
A to oznacza dwie rzeczy - przyspieszone zużycie zębów kół (więc i brokat metalowy pojawiający się w oleju i załatwiający przekładnię tak, że już nie ma czego ratować), i osłabienie samego łańcucha, zwiększające szansę jego zerwania (a zerwany łańcuch robi już bardzo fajną demolkę).
Na szyi se zawieś taki łańcuch, a do auta wkładaj zdrowy .

"
Ktośtam miał dobry pomysł coby obdzwonić firmy zajmujące się produkcją łańcuchów. Ponoć jakaś firma może dorobić tyle, że koleś nie pamięta nazwy tej firmy.
Pajero ta auto genialne

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
Łańcuch jest ze stali, która tak jak i plastelina odkształca się plastycznie (w pewnym zakresie). Taki łańcuch nie przypomina rowerowego, sworznie nie są okrągłe, nie wycierają się, a odkształcają - plastycznie (kto widział rozkuty łańcuch będzie wiedział).Skracanie łańcucha to ZAWSZE jest pomysł z doopy. łańcuch się bowiem nie naciąga (mimo że tak się zwyczajowo to określa), bo nie jest z plasteliny. Wyciągnięty łańcuch ma po prostu już wytarte sworznie - wszystkie, na każdym ogniwie. A to oznacza tyle, że jego podziałka jest już większa niż nominalna, i taki łańcuch - nawet jak skrócisz - nie będzie poprawnie siedział na kołach.
Koła zużywają się razem z łańcuchem, podobnie jak w rowerze. Dlatego wymiana samego łańcucha, przy zbyt zużytych kołach nie gwarantuje pełnego sukcesu i idealnej pracy.A to oznacza dwie rzeczy - przyspieszone zużycie zębów kół (więc i brokat metalowy pojawiający się w oleju i załatwiający przekładnię tak, że już nie ma czego ratować), i osłabienie samego łańcucha, zwiększającae szansę jego zerwania (a zerwany łańcuch robi już bardzo fajną demolkę).
Szukaj używanego reduktora.
A jak chcesz koniecznie nowy łańcuch - można dobrać znając jego charakterystykę (przynajmniej do PIII). Koszt ok 800 zł.
Kontakt na PW jak chcesz.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
- Lokalizacja: Crosno
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
Sprawa z łańcuchami ma się tak.
Znalazłem dwie firmy, które potraktowały moje zapytanie o łańcuch poważnie.
Jedną produkcyjną drugą handlową.
Firma handlowa MA ten łańcuch w cenie 320PLN/1m ale niestety zostało im tylko 20cm...
Można domówić ale trzeba czekać 3m-ce...
Firma produkcyjna wyceniła wyprodukowanie tego łańcucha na zamówienie (na podstawie zdjęcia i wymiarów łańcucha podanych przez email) . Cena 690,00 zł/ odcinek + VAT.
Czyli 848,7PLN za łańcuch + transport 20PLN. Czas produkcji 5-7 dni
To jest mniej więcej cena całego reduktora używki.
Uważam, że jeśli sprzedający reduktor daje gwarancje rozruchową to chyba będzie to ciut lepszym rozwiązaniem niż zamawiać łańcuch za 850PLN.
Znalazłem dwie firmy, które potraktowały moje zapytanie o łańcuch poważnie.
Jedną produkcyjną drugą handlową.
Firma handlowa MA ten łańcuch w cenie 320PLN/1m ale niestety zostało im tylko 20cm...
Można domówić ale trzeba czekać 3m-ce...

Firma produkcyjna wyceniła wyprodukowanie tego łańcucha na zamówienie (na podstawie zdjęcia i wymiarów łańcucha podanych przez email) . Cena 690,00 zł/ odcinek + VAT.
Czyli 848,7PLN za łańcuch + transport 20PLN. Czas produkcji 5-7 dni
To jest mniej więcej cena całego reduktora używki.
Uważam, że jeśli sprzedający reduktor daje gwarancje rozruchową to chyba będzie to ciut lepszym rozwiązaniem niż zamawiać łańcuch za 850PLN.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: wt lis 08, 2011 11:31 am
- Lokalizacja: Crosno
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
HAPPY END
"nowy" używany reduktor zamontowany. Afto śmiga aż miło. Nie ma już "chrup"
nawet na 4L + wsteczny + but...
Oszywiście nie obyło się bez problemów. "nowy" stary reduktor był niestarannie zdemontowany co skutkowało piachem w jego wnętrzu. Rozbiórka, oczyszczenie, nowy olej, przy okazji nowy krzyżak na tylnym wale i jest GIT
Pozdrawiam i dzięki za WSZYSTKIE sugestie.
"nowy" używany reduktor zamontowany. Afto śmiga aż miło. Nie ma już "chrup"

Oszywiście nie obyło się bez problemów. "nowy" stary reduktor był niestarannie zdemontowany co skutkowało piachem w jego wnętrzu. Rozbiórka, oczyszczenie, nowy olej, przy okazji nowy krzyżak na tylnym wale i jest GIT

Pozdrawiam i dzięki za WSZYSTKIE sugestie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości