Silnik wycieraczek

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Silnik wycieraczek

Post autor: HAndy » pn kwie 14, 2008 9:58 am

Wydawało mi się że temat był poruszany ale nie mogę nic znaleźć, bo albo silnikach ale tych na benzynę albo w dziale oddam o piórach.

Mój silniczek (oznaczenie M1c ) ma przez jeden otwór wyprowadzone trzy przewody.
Zielony- idzie na zacisk na silniczku
Żółty - jak na niego podam plus a minus na obudowę to silniczek zaczyna kręcić
Czerwony - o trochę mniejszej średnicy od zielonego i żółtego. Jak na niego podam plus to jest mały pobór prądu ale nic się nie dzieje Do czego on jest ?
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » wt kwie 15, 2008 7:53 pm

Nikt nie zna się na elektryce? Czy są ludzie którzy mają oryginalne wycieraczki ?

Dzisiaj po przejrzeniu kilku instrukcji zorientowałem się że wyłącznik wycieraczek jest przy samym silniczku. W miejscu gdzie wyłącznik był mocowany do silniczka chyba mam ubytek materiału.
Zielony przewód o którym pisałem że idzie na zacisk przy silniczku to prawdopodobnie masa , żółty przez przełącznik do plusa a czerwony też do przełącznika ? Czy włącznik wycieraczek to jakiś specjalny przełącznik czy tylko podaje plus na żółty przewód ? A co wtedy z czerwonym ?
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » wt kwie 15, 2008 8:00 pm

Ja mam oryginalny silniczek i tam są tylko dwa przewody :o
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » wt kwie 15, 2008 8:10 pm

ale włącznik jest przy silniczku i...też mam 2 przewody :)21
masa i tak idzie ramką, plusowy do włącznika i dalej do silniczka
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » wt kwie 15, 2008 8:52 pm

Czy jesteście pewni że tam są dwa przewody ?
Czy na pewno macie oryginalny silniczek wycieraczek ?

To fragment rysunku z katalogu części zamiennych strona 158 rys. 56

Obrazek

Chyba że źle interpretuję ten rysunek. Lepszego nie znalazłem.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » wt kwie 15, 2008 9:01 pm

A może ilość przewodów zależy od roku produkcji , mój z 1971 tak przynajmniej tak mam w dowodzie rejestracyjnym.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » wt kwie 15, 2008 9:07 pm

Mój jest rocznik '70, silniczek na oko jest taki sam czyli oryginał i jestem na 100% pewien, że u mnie wychodzą dwa przewody.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt kwie 15, 2008 9:22 pm

ja tez mam dwa ( masa i + ) i na wszystkich schematach elektrycznych tez jest dwa przewody


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » wt kwie 15, 2008 10:00 pm

Witam Mag69
Na schematach elektrycznych nie widziałem trzech przewodów bo dałoby się rozczytać jak je podłączyć.
U mnie w realu tak jak w katalogu.

Obrazek

Dzisiaj rozmawiałem z panem który sprzedaje na allegro ładnego gazika. http://moto.allegro.pl/item340888142_gaz_69.html Poszedł do garażu i potwierdził że ma trzy przewody. Wg niego jeden idzie na masę a dwa do przełącznika. Ale nie wiedział jak wygląda przełącznik w środku.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
mkozak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mkozak » wt kwie 15, 2008 10:21 pm

Może była wersja z dwoma prędkościami wycieraczek i to by pasowało.
GAZ 69M rocznik 1968 :)
Suzuki Jimny 1.3 16V

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt kwie 15, 2008 10:30 pm

Jutro przejdę się do garażu i dokładnie sprawdzę


a tez Gazik z Allegro :)22



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » wt kwie 15, 2008 10:36 pm

cena też niczego sobie...ale z drugiej strony robotę (zwłaszcza dobrą) się ceni !! :)
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » wt kwie 15, 2008 10:48 pm

mkozak pisze:Może była wersja z dwoma prędkościami wycieraczek i to by pasowało.
Może ? a może to silniczek z wyłącznikiem krańcowym ? Ale wtedy przełącznik musiałby być specjalny nie taki w którym po przełaczeniu zwierają się dwa styki. Nie bardzo wiem jak to wymierzyć a nie chce rozbierać bo trudno złożyć żeby dobrze chodził.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr kwie 16, 2008 7:20 am

może być ze z 2 prędkościami bo taki ja mam ale nie pamiętam ile tam jest przewodów, sprawdzę jutro i powiem.
Gazy 69

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » sob kwie 19, 2008 12:34 pm

I co koledzy . Ktoś dotarł do garażu ? Ale najważniejsze żeby rozczytał jak to jest podłączone. Chyba ten mój silniczek nie jest unikalny w skali użytkowników tego forum.
A może jednak jest jeden jedyny... to zamienię go na dolniaczka :)2
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
terenowiec69
 
 
Posty: 197
Rejestracja: wt sie 02, 2005 9:51 pm
Lokalizacja: Chełm woj. lubelskie

Post autor: terenowiec69 » śr kwie 23, 2008 8:39 pm

Trzeba zwrócic uwage bo silniczki od żuka i warszawy mają kilka kabelków i czesto sie zdarza że takie "grube silniczki" są zamiennie zakładane.
terenowiec69,GAZ 69 AM 1964r,GAZ 69 M 1971r,

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » czw kwie 24, 2008 9:22 am

Myślę że mój jest ruski. Czy od gaza nie wiem.
Na przekładni napisy są w słusznym dla tego wyrobu języku. Na korpusie jest tylko oznaczenie M1c które w jednym i drugim alfabecie wygląda tak samo.
Czy ktoś wie jak wyglądał a raczej jak przełączał oryginalny wyłącznik. cały czas mam na myśli wyłącznik, który współpracował z silniczkiem o trzech wyprowadzonych przewodach.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw kwie 24, 2008 11:36 am

HAndy.... wysyłam @.... zobacz, może się przyda.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw kwie 24, 2008 11:57 am

GAZik ma mieć z silniczka 2 przewody. Pasują inne silniczki, np. z Zaporożca, nagrzewnicy koparki Białoruś, jakiś polski(cynkowany, nie malowany na czarno). Wszystkie wygladają właściwie identycznie i można je zamontować. Różnią się oznaczeniami i tym, że maja 3 kabelki. Dwa z nich trzeba ze sobą połaczyć i nie ma żadnej różnicy względem takiego z 2 przewodami. :)2
UWAGA, była seria GAZików z lat 67-71 z innymi mniejszymi silnikami wycieraczek. Silnik taki miał mniejszą średnicę, długość, nie był skręcany z 2 połówek tylko ze znalowej podstawki i czarnej blaszanej pokrywki. W niektórych UAZach też taki występował.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » czw kwie 24, 2008 1:43 pm

Dzięki Koledzy za pomoc szczególnie JA'JACKOWI za zdjęcia.
Zrobię tak jak pisze Piter69A połączę dwa przewody razem i na nie podam + przez przełącznik. Sugerowałem się tym że jeden z tych przewodów jest cieńszy i może służy do specjalnych celów.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw kwie 24, 2008 7:16 pm

Piter69A pisze:(...)
UWAGA, była seria GAZików z lat 67-71 z innymi mniejszymi silnikami wycieraczek. (...)
Piotrze, a jak byś sklasyfikował ten model....?

Obrazek
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt kwie 25, 2008 8:17 am

JA'JACEK pisze:
Piter69A pisze:(...)
UWAGA, była seria GAZików z lat 67-71 z innymi mniejszymi silnikami wycieraczek. (...)
Piotrze, a jak byś sklasyfikował ten model....?

Obrazek
To jest duży silniczek, najczęściej spotykany :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » pt kwie 25, 2008 11:01 pm

Wreszcie zamontowałem silniczek i wycieraczki. Wyszło że przełącznik nieoryginalny i do tego w nie najlepszym stanie.
Czy mógłby ktoś zrobić fotki oryginalnego pióra. Chodzi mi o połączenie pióro ramię.
Na allegro widzę tylko do Uaza. Ja mam współczesne mocowane do ramion sposobem :)3
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Silnik wycieraczek

Post autor: konrad1983nr1 » wt lut 17, 2009 10:53 am

jak ktoś sie zastanawia jak zrobić dwie predkości to rozwikłałem zagadke, przynajmniej z moim, sa 3 przewody w tym jeden grubszy, na ten grubszy podajemy +, dwa ciensze do przełącznika który załancza mase (-), jeden przewód na mase szybszy bieg, oby dwa na mase wolniejszy, powodzenia :)2
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

klon
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:53 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Ziemia Lubuska

Re: Silnik wycieraczek

Post autor: klon » śr lut 18, 2009 9:27 pm

a może tam powinien być włącznik od dmuchawy z drutowym rezystorem w okrągłej rurce

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości