Zestaw naprawczy zacisku przod

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

sigreg
 
 
Posty: 141
Rejestracja: pn lip 25, 2005 11:24 am
Lokalizacja: Zabrze

Zestaw naprawczy zacisku przod

Post autor: sigreg » sob gru 13, 2008 5:14 pm

Witam,

Przednie lewe kolo zaczelo sie blokowac, na razie bez dramatu ale jest to wyczuwalne na kierownicy, pozatym nawet po 2 kilometrach kiedy wszystkie hamulce sa chlodne lewy przod juz parzy.
Trzeba sie przygotowac do "odswiezenia" zaciskow, od razu chce zrobic obie strony. Poszukuje w zwiazku z powyzszym zestawow naprawczych do frotki i ni cholery .... google wywala mi strony gdzie jest brak albo kieruje wogole gdzies w buraki. Gdzie mozna zanabyc takie zestawy ? A moze podpasuja uszczelki z innego modelu ? Frotka A 2.0. Z gory dzieki za pomoc.

Grzesiek

MaRaS.S
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:10 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MaRaS.S » sob gru 13, 2008 5:55 pm

W InterCarsie dostaniesz bez problemu zestaw naprawczy do zaciskow hamulcowych koszt okolo 18zl w zestawie brak tloczka hamulcowego same gumki. Tloczek ladnie oczyscic i bedzie hulać. Sam przerabialem to dwa razy.
Opel Frontera Sport 2.2 16V 1999R + sekwencja

sigreg
 
 
Posty: 141
Rejestracja: pn lip 25, 2005 11:24 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg » wt gru 16, 2008 10:08 am

Jaaaa .. w Intercarsie Panie zakup okazal sie nad wyraz problematyczny :)21
Po podaniu modelu, roku produkcji i pojemnosci silnika pan sprzedawca zastrzelil mnie pytaniem - jaka ma pan srednice tloczka ? Bo sa 60 cos tam i 40 cos tam. No kurde, zeby to sprawdzic musialbym hamulce rozebrac, tylko wtedy nie byloby jak dojechac do intercarsu. Pytanie mnie zaskoczylo zupelnie bo raz - bylem pewien ze froty A 2.0 mialy hamulce identyczne przez caly okres produkcji, a dwa, myslalem ze takie rzeczy pan w intercarsie moze sprawdzic w katalogu.
Rezygnuje z zakupu zestawow naprawczych, prosze o klocki hamulcowe przod. Wiec pan sprzedawca zadaje kolejne pytanie - a jaki ksztalt maja pana klocki ? Bo byly 3 rozne uklady hamulcowe i klocki sie roznia ... No zesz karwa. Frota A Sport to jednak bylo bardzo skomplikowane auto, w samych hamulcach tyle opcji ! Strach pomyslec o bardziej zlozonych czesciach jak np. uszczelka pod glowice albo dywaniki !

W efekcie zakupilem ... olej. Czekalem tylko az zapyta "a jaki ma pan kolor silnika ? Bo wie pan, silniki 2.0 byly w 4 wersjach ..."

Poratujcie i napiszcie please jaka srednice maja tloczki hamulcowe we frotce A 2.0 '94, bo bez tego zakup okazuje sie niemozliwy. I jakiego producenta uklad hamulcowy mam ? Bo chcialbym kupic jednak te klocki ...

Grzesiek

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » wt gru 16, 2008 3:00 pm

jakos nigdy nie było problemu u mnie z doborem klocków(podawałem rocznik,silnik i zawsze pasowało)-zaś zestaw naprawczy stawiam na 60
ale sprawdź jednak przecież to tylko zdjecie koła i odkręcenie jednej śruby zacisku--po co potem masz na mnie psy wieszać
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt gru 16, 2008 5:40 pm

Frota A do modelu "przejściowego" miała mniejsze zaciski, zwrotnice, tarcze hamulcowe
natomiast przejściówka po 1996 roku miała to wszystko większe.

Nie chce mi się wymiarów podawać ... bo musiałbym schodzić do piwnicy a tam zimno, nie ma nic do picia itd :)21
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

MaRaS.S
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:10 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MaRaS.S » wt gru 16, 2008 9:12 pm

To fakt, że są dwa rodzaje też to przerabiałem ale nie pamietam jaki miałem. Co do klocków jak ja kupowałem to były dwa rodzaje :D w kształcie grzybka albo w kształcie hmm banana.
Opel Frontera Sport 2.2 16V 1999R + sekwencja

sigreg
 
 
Posty: 141
Rejestracja: pn lip 25, 2005 11:24 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg » śr gru 17, 2008 8:56 am

A wydawalo sie z pozoru ze fota to taka prosta konstrukcja ;)

Dzieki panowie, pozatym wojtekk, Fazi, dobrze Was tu widziec :)2
Fazi, Ty mię nie slab, Ty idz do tej piwnicy i pomierz to cudo w wersji "przedprzejsciowej", cieplo dzisiaj jest ! Oszczedzisz mi w ten sposob wielu przeklenstw a napoje wszelakie obiecuje przy najblizszej wspolnej okazji :)21

Grzesiek

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr gru 17, 2008 3:30 pm

Tu masz wygląd jednego i drugiego zacisku. Klocek jest z "przejsciówki" dla starego modelu nie mam na półce.
[img][img]http://img208.imageshack.us/img208/5661 ... gc5.th.jpg[/img][/img]
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Balkandriver
Posty: 343
Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Balkandriver » śr gru 17, 2008 4:15 pm

Jest problem z doborem zestawu naprawczego, i w Inter Carsie i w ogóle.
Gumowe uszczelniacze dostaniesz w salonie za ... ok. 200zł
Kup uszczelki (oring+ manszet zewnętrzny) firmy Autofren. Ale musisz dobierać po rozmiarach tłoczka, bo nawet w katalogu Autofrenu nie ma podanego opla frontery, tylko wymiary.
Mam gdzieś w garażu pudełka po uszczelkach, ale, wiesz, zimno, mokro, brak płynów itd.
Na pociechę podam Ci wymiar tłoczków w przodzie: 60,25x46mm.
I problem jest właśnie w tych 0,25mm.
Pozdro

BALKANDRIVER
Frontera Long 2.8 TDi
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.

sigreg
 
 
Posty: 141
Rejestracja: pn lip 25, 2005 11:24 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg » śr gru 17, 2008 8:58 pm

Panowie, mozna na Was liczyc ! :)2 W weekend zobacze co uda sie zakupic i wymotac.

Pozdrawiam
Grzesiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość