Kupuję Fronterę - pytania laika

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: Damiankulak » ndz sty 19, 2014 12:02 am

Chcę kupić fronterę B z rocznika około 2000. Raczej 5 drzwiowa.
Widzę, że większość ma albo 2.0 DTI albo 3.2 V6 benzynkę. Jak z jazdą z poszczególnymi silnikami i jak ze spalaniem?
Jak rozwiązane jest przeniesienie napędu? Tył na stałe a przód dołączany? Czy 4x4 można używać tylko na luźnej nawierzchni?
Samochód nie będzie katowany w ciężkim terenie, raczej lajtowe wyprawy na ryby po szutrach.

Awatar użytkownika
bart322
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pn cze 25, 2012 11:47 am
Lokalizacja: Kobielice

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: bart322 » ndz sty 19, 2014 1:00 am

Damiankulak pisze:Chcę kupić fronterę B z rocznika około 2000. Raczej 5 drzwiowa.
Widzę, że większość ma albo 2.0 DTI albo 3.2 V6 benzynkę.
We frocie nie ma 2.0, tylko 2.2.
Damiankulak pisze:Jak rozwiązane jest przeniesienie napędu? Tył na stałe a przód dołączany? Czy 4x4 można używać tylko na luźnej nawierzchni?
Tak.

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: Damiankulak » ndz sty 19, 2014 11:36 am

Literówka - chodziło mi właśnie o 2.2
Jak ze spalaniem?

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: RudeBoy » ndz sty 19, 2014 11:46 am

Seryjna na seryjnych szosowych oponach:
po Krakowie w korach - 9,5l
na trasie przy jeździe 90km/h - 7,2l

na oponach MT 32" 265/75R16 z liftem, bagażnikiem dachowy, snorklem, wyciągarką

po Krakowie w korach - ok. 11,8
na trasie przy jeździe 90km/h - ok. 9
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Markon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt lis 16, 2010 1:10 pm
Lokalizacja: Pajęczno woj ŁÓDZKIE

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: Markon » ndz sty 19, 2014 12:37 pm

moja 2,2 na MT w około komina w błocie za 100zł wlane robi 120km jak stała trasa to 200km
na zwykłych w około komina 160 w błocie nic nie robię a na trasie do 220 cena paliwa 5,29

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: Damiankulak » ndz sty 19, 2014 8:54 pm

A jak z awaryjnością?
Jak wypada Frotka z rocznika >2000 w porównaniu do Suzuki Grand Vitary z tego rocznika. Oba diesle.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: RudeBoy » ndz sty 19, 2014 9:10 pm

2.2dti sam słupek silnika, głowica, wtryski, turbina są wieczne.
Problem jaki trapi ten silnik to nieszczęsna pompa wtryskowa Bosch VP44. Trza dbać o szczelność układu paliwowego. Nienawidzi pracować na nawet lekko zapowietrzającym się układzie paliwowym. Drastycznie spada jej i tak nie zbyt duża żywotność.
Poza tym silnik prosty w budowie i ogarnie go każdy mechanik. Nie bez znaczenia jest to, że silniki te pchane były w tylu autach że na rynku jest masa szpejów, nowych i używanych i ceny ich są przystępne.
Wersja 116KM bardziej godna polecenia bo ma:
- zwykły prosty zawór EGR zamiast elektrycznego chłodzonego wodą
- nie ma przepustnicy elektronicznej z czujnikami nastręczającymi problemów
- ma zwykłe bardzo żywotne turbo zamiast GTV

Różnica w osiągach praktycznie niezauważalna.

Jak się to ma do diesli z Vitary nie wiem nie jeździłem nigdy Vitką z tych lat z dieslem. Tam było 1.9 TDi i 2.0TD. Nic o nich nie wiem.
Ale masz świadomość, że Frota jest znacznie większa od Vitary.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: RudeBoy » ndz sty 19, 2014 9:16 pm

Jak chodzi o cała resztę.
Układ napędowy we frocie B jest zupełnie bezproblematyczny. Zarówno skrzynia i reduktor raczej niezawodne. Reduktor na kołach zębatych identyczny jak w Trooperach IIgen.
Mosty napędowe znoszą spokojnie duże agresywne koła. Jedynie nie możesz się spodziewać cudów po mechnizmie LSD w tylnym moście. Tylny most we frocie B to DANA44HD z mechanizmem Trac-Lok znanym z amerykańców. Licho robi to LSD.

Zawieszenie przednie. W moim odczuciu bardziej atomowe niż w terrano. Poza przekładnią kierowniczą, która jest największą moim zdaniem wadą tego auta. Frota ma przekładnie listwową.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: Damiankulak » ndz sty 19, 2014 9:31 pm

a zabezpieczenie antykorozyjne?
Bo zastanawiam się nad Vitarą/GV a Fronterą do 20 tysięcy. Tylko i wyłącznie diesle.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: RudeBoy » ndz sty 19, 2014 9:34 pm

Damiankulak pisze:a zabezpieczenie antykorozyjne?
Bo zastanawiam się nad Vitarą/GV a Fronterą do 20 tysięcy. Tylko i wyłącznie diesle.
Rama we frocie nie gnije.
Blacha niby ocynk ale ogólnie blacha w tym aucie jest cieniutka jak bibuła. Z korozją dramatu nie ma ale są miejsca które ruda lubi.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: Damiankulak » ndz sty 19, 2014 9:59 pm

A co dokładnie sprawdzić przed kupnem w sprawie napędów czy wszystko ok?

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: RudeBoy » ndz sty 19, 2014 10:28 pm

No jak w każdym aucie terenowym.
Czy przód się zapina. We frocie system SOTF. Nie ma sprzęgiełek w piastach ale jest za to pneumatycznie rozpinana jedna półoś przednia.
Zapiąć przód zapiać reduktor. Zobaczyć czy przy ostrym butowaniu na reduktorze nie wypada na nieistniejące położenie NEUTRAL w reduktorze.
Posłuchać czy całość nie wydaje jakiś dziwnych dźwięków. Jak każde auto z napędem 4x4.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: Damiankulak » ndz sty 19, 2014 11:19 pm

Głupie pytanko na koniec dnia :D Czy da się jakoś inaczej sprawdzić napęd niż po przez zryw?

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: RudeBoy » pn sty 20, 2014 8:58 am

Jedź w konkret błoto.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: Damiankulak » pn sty 20, 2014 2:14 pm

A jak z obsługa napędów w czasie jazdy?
Mogę w czasie jazdy z 2H na 4H ?
Mogę z 4L na 4H?

Awatar użytkownika
bart322
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pn cze 25, 2012 11:47 am
Lokalizacja: Kobielice

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: bart322 » pn sty 20, 2014 3:11 pm

2H na 4H mozesz podczas jazdy, bodajze do 90 km/h
4H na 4L musisz sie zatrzymac.

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: Damiankulak » pn sty 20, 2014 7:06 pm

a 4L na 4H?

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Kupuję Fronterę - pytania laika

Post autor: RudeBoy » pn sty 20, 2014 8:13 pm

Nie wolno przełączać reduktora w czasie jazdy.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości