Czy warto zamienić Troopera na: Rodeo, Montereya, Fronterę

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Grzesiek1977
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Czy warto zamienić Troopera na: Rodeo, Montereya, Fronterę

Post autor: Grzesiek1977 » pn sty 24, 2005 11:55 pm

Witam Forumowiczów po raz pierwszy :D

Aktualnie posiadam Troopera 2.6i 5-d w idealnym stanie, którym sporo jeżdżę po asfalcie (sporadycznie w terenie), choć normalna jazda po wielu polskich drogach wymusza używanie auta terenowego :wink:

Przeszkadza mi w nim słabe przyspieszenie (16.5 do 100km/h) i chcę sprzedać i kupić coś szybszego.

Zastanawiam się nad Isuzu Rodeo, Montereyem - z silnikiem 3.2 V6 lub Fronterą 2.2.

Co wg Was warto kupić - chcę wydać do 20 tys. ?

Lubię działać przy aucie, więc nie przeszkadza mi, że będzie trzeba trochę przy nowym starym pogrzebać.

Aktualnie znalazłem:
- Rodeo 1992 za 14 tys. przebieg 240 tys.km - doprowadzenie do b.dobrego stanu będzie kosztowało około 2-2.5 tys. (cieknie olej spod aparatu zapł., świece, kable, opony, wydech, przednia szyba do wymiany), niestety brak elektryki - nawet centralnego zamka, no i licznik w milach
- Monterey 1993 za 15.5tys. przebieg 210 tys.km - nowszy silnik, b.dobry stan, pełna elektryka, ale niestety automat - skrzynia po remoncie na gwarancji - kilka drobnych poprawek za jakieś 500 PLN i będzie super
- Frontera 2.2 1996 za 20 tys. stan bdb, pełna elektryka

Wszystkie auta z LPG.

Co tu wybrać ???

PS jakby ktoś miał problem z Trooperem chętnie pomogę (w moim rozłożyłem i złożyłem po kolei prawie wszystko i mam na cd serwisówkę po angielsku)

Awatar użytkownika
Marcos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: sob lip 10, 2004 11:43 am
Lokalizacja: Poznań

Wybór

Post autor: Marcos » wt sty 25, 2005 11:03 am

Gdybym miał wybierać - wziąłbym Fronterę (bo sam mam :lol: ), chociaż cena jak za ten rocznik jakoś dziwnie niewielka. Są i zwolennicy Montereya. Problemy jakie występują znajdziesz opisane na forum, ale: 1. nie spodziewaj się przyspieszeń kosmicznych, 2. będą problemy z niektórymi częściami, 3. na teren ekstremalny to się Fro nie nadaje (chyba, że po większych przeróbkach). Pozdrawiam
Marcos

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt sty 25, 2005 3:31 pm

no to z tych aut raczej nie wybierzesz nic szybszego same muły,
kupiłem teraz rodeo 3,1 full wypas ameryka niby 170 kucy pod maską a trzeba uwarzać żeby jakiś plaskacz marki CC/SC cie na światłach nie zostawił no jak się już napędzi jest super troperem też miałem okazje się pobujać więc rużnica jest tylko w gabarytach zewnętrznych bo troper wysoki i kanciasty. jeździ się podobnie.
frotke to bym sobie z urzędu odpuścił nie wiem dlaczego może temu że dwóch sąsiadów ma i strasznie narzekają,
rodeo niby identyczne ale mosty są całkiem inne wyglądają na bardziej masywne i pod maską też jakoś lepiej :wink:

ja bym brał jakiegoś jeepa z dużym piecem pod maską bo szybsze na bank a w teren tak nie jeździsz więc się może nie popsuje :)21

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt sty 25, 2005 3:49 pm

o to, to !

tylko czirok 4.0 zadowoli Cię pod względem przyspieszeń, i pod maskę da Ci szanse zajżeć, same zalety :)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sty 26, 2005 11:33 am

kazde wymienionych przez ciebie aut ma rózne opinie obiegowe :)21 Moi koledzy ostanio kupili sobie 4,0 cziroki z klima skóra elektryka etc etc za 2300 € w polsce ...naprawde zadbane auta sprowadzili a zpier....niczaja jak złe :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Grzesiek1977
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Dzięki za podpowiedzi co wybrać :-)

Post autor: Grzesiek1977 » śr sty 26, 2005 5:38 pm

Mam jeszcze kilka spostrzeżeń i trochę danych.

Co do Cherokee to przejechałem się tym 4.0 i przyspieszenie miał gorsze od Rodeo, dopiero Grand Cherokee 5.2 V8 był szybszy, ale spalanie ogromne (koło 20) i zegar do 110 mil/godzinę - czyżby wyciągał tylko tyle ?

Mój Trooper jak go rozpędzę na autostradzie spokojnie wyciąga 160, a jak było lekko z górki doszedł do 180 (mam wąskie opony szosowe tzn. 215R15) :D

Rodeo w katalogu ma przyspieszenie do 100 w 10.7s, Cherokee 10.9, Grand Cherokee 9.5s, Cherokee HO (High Output) jest lepszy tzn 7.5s, a Grand 5.9 ma 6.9s - dane znalezione w internecie.

Za to Frontera po 1996 3.2V6 ma 7.3, a przy tym pali tylko 12l/100 - no i szkoda, że nie stać mnie na Troopera 3.5V6 - ten to dopiero wymiata :D

Myślę mocno nad tym Montereyem, choć martwi mnie trochę ten automat, ale z drugiej strony wyposażenie rewelacyjne - muszę podczas oglądania zmierzyć ile ma do 100.

Pozdrawiam

Grzesiek :)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr sty 26, 2005 5:50 pm

To Ty chcesz kupić terenowy czy sportowy. Jak sportowy to kup sobie BMW x5 lub innego ścigacza z napedem na 4x4.

Sorka ale mnie osłabiłeś..... cyt. "zobaczę ile ma 100km/h"
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » śr sty 26, 2005 5:59 pm

jakoś curwa nie wierze w te dane bo mnie ostatnio oprawił jakiś sporting czy inny sej.
fakt blat bym może przymknoł z przepaści :wink:
ze spalaniem to też bym się wstrzymał bo z 15l/100km to bidnie zejść.
a wogule to mam to w dupie bo fajne auto tylko te sprzęgi atomatyczne wywale i zapodam manuale :)3

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr sty 26, 2005 6:17 pm

Temat do bani :)3
Po co ci w takim razie takie auto? Nikt normalny nie jezdzi terenowkami z predkosciami powyzej 120-140kmh. To po prostu glupota, brak wyobrazni i narazanie zycia innych ludzi (rozumiem, ze o swoje sie nie troszczysz).
Pojezdzij troche kaszlem, moze przestaniesz sie spieszyc :)21

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » śr sty 26, 2005 6:21 pm

fakt dałbym mu moją suke na kilka dni żeby po czarnym pojeździł zaraz by mu przeszło ściganie się od świateł :)21

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » śr sty 26, 2005 6:23 pm

marki gablot jakie wymieniles sa :)3

zostaw se tupera - szkoda zmieniac trupa na trupa


zaatakuj klase wyzej

Nissan terano - chcesz szybko ? V6 3.0 155 KM 170 km/h przy 31' okolo 180-190 ;-))))))

lup jeepy cirokezy 4,0 10 s do sety lepiej niz niejedna osobowka
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » śr sty 26, 2005 6:28 pm

Koyot pisze:marki gablot jakie wymieniles sa :)3

zostaw se tupera - szkoda zmieniac trupa na trupa


zaatakuj klase wyzej

Nissan terano - chcesz szybko ? V6 3.0 155 KM 170 km/h przy 31' okolo 180-190 ;-))))))

lub jeepy cirokezy 4,0 10 s do sety !! lepiej niz niejedna osobowka
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sty 26, 2005 7:22 pm

Misiek Bielsko pisze:Temat do bani :)3
Po co ci w takim razie takie auto? Nikt normalny nie jezdzi terenowkami z predkosciami powyzej 120-140kmh. To po prostu glupota, brak wyobrazni i narazanie zycia innych ludzi (rozumiem, ze o swoje sie nie troszczysz).
Pojezdzij troche kaszlem, moze przestaniesz sie spieszyc :)21
Swieta racja :)2 :)2 :)2

Najpier piszez ze chcesz dynamiczne auto OK to moge zrozumiec ale zeby syfem i to do tego 10/15 letinm zapier....160/180 km /h to jakis morderczy pomysł :)3 :)3 :)3
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Grzesiek1977
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Re

Post autor: Grzesiek1977 » pt sty 28, 2005 10:38 pm

Dziękuję wszystkim, którzy odpowiedzieli na moje pytania - szczególnie tym, którzy mieli coś do powiedzenia, a nie tylko starali się mnie pojechać i wytknąć mi, że powinienem lubić coś innego niż lubię.

Poniżej odpowiadam kilku osobom.

Fazi.
Cyt. „Sorka ale mnie osłabiłeś..... cyt. "zobaczę ile ma 100km/h" – Fazi – czy znasz inny sposób na sprawdzenie dynamiki auta bez użycia hamowni ?
Niby lepiej np. od 80 do 120 na 4 biegu, ale tych danych nie znajdę w internecie, a poza tym muszę porównać automata z manualem.
Poza tym nie "zobaczę ile ma 100km/h" tylko muszę podczas oglądania zmierzyć ile ma do 100 – skoro się czepiasz to chociaż nie pisz po „polskiemu”.

Misiek Bielsko.
Czy napisałem, że jeżdżę terenówką 120-140 km/h ?
Chyba nie.
Czy nikt normalny nie jeździ – wątpię – jechałeś kiedyś autostradą do Holandii - 850km ?
Może wtedy przydałoby się chociaż 140 – nie uważasz, że tak ?
Na kaszla najwyraźniej się nadajesz, bo pewnie od razu pomyślałeś, że próbuję osiągać maksymalne prędkości w centrum miasta i na oponach terenowych – no cóż jak to mówią głodnemu chleb na myśli.

Leszek.
Co do ścigania się do świateł to uderzasz do niewłaściwej osoby – nie o to mi chodzi.

Koyot
Monterey do bani ???
Naprawdę uważasz, że Terrano 155kM będzie bardziej dynamiczny od Montereya z silnikiem Isuzu 178 kM ??

Eskapada
Nie każde auto 10-15-letnie to syf – zależy kto jak o nie dba – nie oglądałeś mojego Troopera, więc nie znasz jego stanu.
Normalnie nie przekraczam nim 100, ale chodzi mi o możliwości np. na autostradzie, bo u mnie w Trooperze maksymalna prędkość podróżna to 140km/h lub mniej gdy jadę z 3 osobami.
Nie raz w Niemczech minął mnie Grand, który jechał około 170km/h – do Holandii byłoby o wiele szybciej.


Dla czego chcę auto terenowe z takimi osiągami ?

Dużo lepiej jeździ się w zimie i można dojechać tam, gdzie osobowym nie ma szans.

Sporo jeżdżę – głównie po Polsce, ale czasem też dalej.

Trooper już się sprawdził – jeden super kierowca jadący 90 w mieście gdy zarzuciło go na koleinie rozorał o moje przednie orurowanie cały bok 3-letniej Laguny.
Inny gigant rozbił przód Yarisa o tylny hak (nawet nie zdarł mi farby) :-)

Cenię życie swoje i innych, ale jak na razie po wielu drogach w Polsce ze względu na dziury najlepiej jeździć terenówką, a poza tym dresiarze w BMW nie wyskakują teraz na zderzenie czołowe wyprzedzając w ostatniej chwili co zdarzało się często jak jeździłem osobówką.

Po co mi lepsze przyspieszenie ?
Do wyprzedzania TIR-ów itp.

Jeśli ktoś tu założył, że jestem gówniarzem, któremu rodzice kupują kolejne auta, a on tylko je rozp... to się bardzo pomylił.

Na każde auto, które miałem uczciwie i nie raz ciężko pracując zarobiłem sam.
Nie stać mnie na razie na nowsze auto terenowe, a poza tym lubię w wolnym czasie coś naprawić – przy starszym aucie zawsze jest coś do zrobienia.

Tym, którzy będą chcieli się przyczepić odpowiadam z góry: łatwo jest wyśmiewać kogoś i jego marzenia, lecz czasem może Wam być smutno gdy zorientujecie się, że nie macie swoich.

Proszę o radę tych, którzy mają coś do powiedzenia, a nie tych, którzy potrafią tylko napisać: jesteś głupi, bo tyle się nie jeździ takim autem, kup sobie BMW i dres w paski itp. – ci drudzy niech nie zaśmiecają forum swoimi uwagami, lepiej poczatujcie sobie na kanale Bluzgi w Irc-u.

Na koniec jeszcze raz dziękuję za rady tym, którzy napisali konkretnie i na temat.

Pozdrawiam

Grzesiek

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Dzięki za podpowiedzi co wybrać :-)

Post autor: Misiek Bielsko » pt sty 28, 2005 10:55 pm

Grzesiek1977 pisze:Mam jeszcze kilka spostrzeżeń i trochę danych.

Co do Cherokee to przejechałem się tym 4.0 i przyspieszenie miał gorsze od Rodeo, dopiero Grand Cherokee 5.2 V8 był szybszy, ale spalanie ogromne (koło 20) i zegar do 110 mil/godzinę - czyżby wyciągał tylko tyle ?

Mój Trooper jak go rozpędzę na autostradzie spokojnie wyciąga 160, a jak było lekko z górki doszedł do 180 (mam wąskie opony szosowe tzn. 215R15) :D

Rodeo w katalogu ma przyspieszenie do 100 w 10.7s, Cherokee 10.9, Grand Cherokee 9.5s, Cherokee HO (High Output) jest lepszy tzn 7.5s, a Grand 5.9 ma 6.9s - dane znalezione w internecie.

Za to Frontera po 1996 3.2V6 ma 7.3, a przy tym pali tylko 12l/100 - no i szkoda, że nie stać mnie na Troopera 3.5V6 - ten to dopiero wymiata :D

Myślę mocno nad tym Montereyem, choć martwi mnie trochę ten automat, ale z drugiej strony wyposażenie rewelacyjne - muszę podczas oglądania zmierzyć ile ma do 100.

Pozdrawiam

Grzesiek :)

Przeczytaj, co i jak powyzej napisales i przestan sie dziwic, dlaczego zostales odebrany, jako gowniarz.
To forum off-roadowe, malo kto z nas zastanawia sie, czy dojedzie do Holandii dwie godziny predzej, albo czy grand 5.9 ma rzeczywiscie 6.9s do setki. Tyle ode mnie. Acha, nie jestem glodny, co sugerujesz :wink:

Grzesiek1977
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Re: Dzięki za podpowiedzi co wybrać :-)

Post autor: Grzesiek1977 » pt sty 28, 2005 11:14 pm

Misiek Bielsko pisze:
Przeczytaj, co i jak powyzej napisales i przestan sie dziwic, dlaczego zostales odebrany, jako gowniarz.
To forum off-roadowe, malo kto z nas zastanawia sie, czy dojedzie do Holandii dwie godziny predzej, albo czy grand 5.9 ma rzeczywiscie 6.9s do setki. Tyle ode mnie. Acha, nie jestem glodny, co sugerujesz :wink:
OK masz rację - to faktycznie mogło tak wyglądać.

Co do głodnego :)2 :D - nie ma to jak poczucie humoru

Miłego weekhendu

Grzesiek

Awatar użytkownika
ANDRZEJ M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wrocław

Re: Dzięki za podpowiedzi co wybrać :-)

Post autor: ANDRZEJ M » sob sty 29, 2005 12:23 am

Grzesiek1977 pisze:
Mój Trooper jak go rozpędzę na autostradzie spokojnie wyciąga 160, a jak było lekko z górki doszedł do 180 (mam wąskie opony szosowe tzn. 215R15)


Grzesiek :)

No właśnie, a jak byś mial koła np255/75/15 to ilebyś wyciągnął? Bez urazy ale wydaje mi się że te pomiary prędkości z licznika to o dupe potłuc, same liczniki kantują o kilka procent, koła mają różne wymiary a i katalogi kit żenią czasami[szczególnie jak chodzi o zużycie paliwa].Na papierze to Polska była wlatach siedemdziesiątych 10 potęgą na świecie, a jak było faktycznie to każdy pamięta :lol:
Powodzenia w szukaniu wozu.
pozdr andrzej

PS 215/15 to chyba troszkę zamałe koła do montereya? spróbuj kiedy większych.

Grzesiek1977
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Niestety nie mam szerszych opon, żeby sprawdzić.

Post autor: Grzesiek1977 » sob sty 29, 2005 2:04 pm

Ale na 100% byłoby sporo mniej.
W Monterey-u, którego mam na oku są opony 31x10.5.

A ile wyciąga Twoja Fro i na jakich oponach ?

Pozdrawiam

Grzesiek

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » sob sty 29, 2005 4:58 pm

Ustalmy dokładność (ile miejsc po przecinku) - to może mże być ważne. Nie wiem czy napisałem po polsku. Jak ktoś nie rozumie to na onecie jest słownik.

To malutka dygresja do kolegi "precyzyjnego". Czesiek by sie tu przydał :-)
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
ANDRZEJ M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wrocław

Re: Niestety nie mam szerszych opon, żeby sprawdzić.

Post autor: ANDRZEJ M » sob sty 29, 2005 5:58 pm

Grzesiek1977 pisze:
A ile wyciąga Twoja Fro i na jakich oponach ?



Grzesiek
Wiencej niż 120-130 nie jechałem, hałas, wibracje, czarny dym oraz strach zaglądający w oczy nie pozwoliły :wink:
Wszystko to na wymiarze 31/75/15 [mniejsze zamałe, a na większe brak mocy]
POzdr andrzej

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » sob sty 29, 2005 6:23 pm

Kup Musso 3,2 220 kucy. Tym siê ¶miga 200km/h a do steki ok. 10. Nio pozdrawiam i autko ca³kiem przyjemnie jak chcesz czesto grzebaæ :D. Starsi mieli autko mi sie podoba³o gdyby nie ta jako¶æ wykoñczenia wnêtrza, a tak serio to autko jest :)2 .
Gaz 69

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob sty 29, 2005 8:06 pm

koreański smieciowóz :)3
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Grzesiek1977
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Gri74 - masz rację.

Post autor: Grzesiek1977 » sob sty 29, 2005 11:25 pm

Znajomy miał nowego Musso - więcej naprawiał niż jeździł.
Kupił Granda i jest szczęśliwy.

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Re: Niestety nie mam szerszych opon, żeby sprawdzić.

Post autor: leszek » ndz sty 30, 2005 10:37 am

Grzesiek1977 pisze: opony 31x10.5.

A ile wyciąga Twoja Fro i na jakich oponach ?
mój też ma takie opony i wczoraj wyciągnoł

długiego GRa z rowu :)21

Grzesiek1977
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

No no niezły wynik, pomyślę nad tym :-)))

Post autor: Grzesiek1977 » ndz sty 30, 2005 11:09 am

:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości