Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: bassman » sob lis 23, 2013 10:40 pm

Witam.

Postanowiłem założyć nowy temat, bo poprzednie pytania, na temat moich rozmyślań, przepadły w czeluściach tematu "Szybkie pytanie".
Więc ponawiam:

Zrodził się zamysł zaszczepienia silnika V6 do Czerwonego Gruza.
Pytanie jest następujące, może ktoś podobną ulepe widział na własne oczy i napisze jak to było robione:
Silnik rzędowy w Heńku jest umieszczony asymetrycznie - czy Vka wejdzie w to samo miejsce (tak by była w oryginalnej osi skrzynki biegów), czy trzeba (może nie trzeba, ale lepiej to zrobić...) przesunąć silnik i skrzynię na środek kiosku i modelować nowe miejsce wajchamentu do biegów? Wiem, że długość wału się zmieni i kształt miski olejowej także.

Generalnie uważam że najlepiej zacząć od tej właśnie przeróbki (muszę mieć większą moc silnika) bo czas spędzony na dojechaniu z punktu "A" do punktu "B" muszę mierzyć kalendarzem, a chciałbym zwykłym budzikiem.

W dalszym, odległym etapie może zajmę się mostami - jeśli te nie wytrzymają - ale na teraz silnik.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: vandall_jr » sob lis 23, 2013 10:56 pm

A ile Ty koni chcesz tam wsadzić ??
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: vandall1 » sob lis 23, 2013 11:08 pm

Celować w mocniejsze rzędówki raczej.
V-ka ci nabroi przy wydechach i układzie kierowniczym,możliwe że przy pedalerii też.
Pomierzyć musisz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
tasior
Posty: 320
Rejestracja: pt lut 15, 2008 3:40 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: tasior » ndz lis 24, 2013 8:14 am

http://tablica.pl/oferta/tarpan-4011-ho ... e3a99569b5
Tu masz link do ogłoszenia Honkera z silnikiem2.9l v6 Forda i jest zdjęcie komory silnika z tym silnikiem
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d

Awatar użytkownika
Wrzos
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 30, 2012 2:27 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: Wrzos » ndz lis 24, 2013 5:04 pm

bassman pisze: Generalnie uważam że najlepiej zacząć od tej właśnie przeróbki (muszę mieć większą moc silnika) bo czas spędzony na dojechaniu z punktu "A" do punktu "B" muszę mierzyć kalendarzem, a chciałbym zwykłym budzikiem.
Nie jest tak źle z tym naszym polskim samochodem terenowym. Ja ze swoją prędkością podróżną w okolicy 70-80 km/h nie mierze dni kalendarzem. Tak dla przykładu przejechanie 500km przez Polskę w dzień zajmuje mi 7h a Honkerem 2 godziny dłużej. Da się żyć tylko trzeba przełknąć większe spalanie wozu.

Awatar użytkownika
sgt.sly
Posty: 355
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 12:31 pm
Lokalizacja: Woking GB

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: sgt.sly » ndz lis 24, 2013 7:39 pm

Nie wiem czym ty jeździsz ale na codzien mam auto co pali wiecej niż Honker :) Taka praca

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: bassman » ndz lis 24, 2013 9:48 pm

Widzę ożywienie w temacie -cieszę się i dziękuję z góry za odpowiedzi.

Jeśli chodzi o moc to celuję w silniki od 160KM w górę. Moimi typami są silniki Opla Omegi (prosta budowa, mnóstwo części na polskim rynku, co chwila się jakiś rozbija - od cholery tego jeździ po Polsce).
Silnik Opla dlatego, że udało mi się kupić skrzynkę biegów z Tczewa z obudową sprzęgła pod silnik Holdena (z Lublina 3), gdzie pasuje to idealnie do większości silników Opla.
Zamysł był taki by silnik wkładać bez rzeźby przy mocowaniu skrzynki (dzięki temu nie ruszałbym wału skrzynia/reduktor).
Silnik musi być benzynowy, więc aby uzyskać jakąś moc, to trzeba celować w wyższe pojemności - R4 w benzynie to maks do 2,2 litra są, więc pozostaje Vka.
Pojemności to 2,5 - 170KM; 2,6 - 180KM; 3,0 - 211KM; 3,2 218KM z tym że 2,6 oraz 3,2 chciałbym wykreślić z powodu przesadzonej ilości sond lambda.
Ale z tego co widzę to bez ustawienia tego silnika idealnie w osi symetrii auta się chyba nie da...

Jeśli chodzi o wydech, to wiem że sobie poradzę (coś się ulepi), cenna uwaga z pedalerią - dziękuję - tego nie brałem pod uwagę... Układ kierowniczy - jeszcze jest bez wspomagania, więc przekładnię i tak będę zmieniał, może coś się uda innego dobrać by działało.

Chętnie bym też celował w mocniejsze rzędówki, ale do tego samochodu potrzebny jest dobry moment obrotowy już od dolnych obrotów.
Chciałem rzędówkę w ośmiu zaworach z dobrą pojemnością, ale nic sensownego z oploskich nie ma... A kupno oryginalnego Holdena z Lublina, graniczy z objawieniem świętego przy obiedzie.

Tego Honkera z tablicy już rozkminiam dłuższy czas - od momentu jak się pojawił - mam trochę napięty grafik, bo bym sam pojechał i obejrzał, telefonicznie handlarzowi nie chciało się ze mną współpracować - miał ważniejsze sprawy. Ze zdjęć niewiele wywnioskowałem.
Silnik Forda też jest dla mnie ciekawym rozwiązaniem, ale mam już skrzynkę pod silnik Opla... W sumie nie jest to powód aby Fordoski silnik przekreślać, ale trzeba wiedzieć jaką skrzynię i z jakimi przełożeniami zaadoptować aby to sensownie jeździło - tu nie zdobyłem jeszcze żadnej wiedzy.
Jeśli Ktoś mi opowie, udowodni że warto, to na tym etapie mogę wejść w Forda.

Z Naszym polskim samochodem terenowym nie jest źle - zgadzam się, ale jeśli ma silnik Andorii, ja w swoim Gruzie mam silnik S-21 i skrzynię trójkę, to wszystko z najwolniejszymi mostami jakie były.
W terenie robi wystarczająco, ale asfalt z szybkością maksymalną 75 km/h przy 4500obr/min to jest coś nie do opisania :D

Jeśli chodzi o spalanie - chcąc włożyć Vkę licze się że nie będzie palił mało - niech nie pali więcej niż teraz (25l/100km) i będę zadowolony.

Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi, sugestie.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
Wrzos
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 30, 2012 2:27 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: Wrzos » pn lis 25, 2013 12:11 am

sgt.sly pisze:Nie wiem czym ty jeździsz ale na codzien mam auto co pali wiecej niż Honker :) Taka praca
Na codzień jeżdżę kia soul w dizlu. Auto jak auto dobre do jeżdzenia i pali około 6 litrów, Honki przynajmniej dwa razy więcej. Koledze od przeróbki to ja nic nie doradzę, bo Honkera przerabiać nie mam zamiaru i za bardzo się na tym nie znam. W każdym razie jak widzę i ile roboty wymaga Honker przy normalnej jeździe a nie przeróbkach to mogę tylko podziwiać ludzi którzy się za takie rzeczy biorą. Na szczęście sam kupiłem nowszego i przerabiać nic nie musiałem aby cieszyć się z jazdy tym magicznym cudem.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: Szarbia » pn lis 25, 2013 9:07 am

Tu masz temat o wkladaniu 3.0 Omegi do Froty:

http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=14&t=12954

Mozesz napodkac podobne problemy np. z miska albo z dolotem.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: bassman » pn lis 25, 2013 9:53 pm

Szarbia, dzięki za link - przeczytałem cały wątek. Dużo cennych wskazówek i wiedzy od strony praktycznej.

Jeszcze się trochę douczę, pomierzę dokładnie kiosk i muszę pomierzyć gdzieś taki silnik, który luzem będzie leżał.

Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: Szarbia » wt lis 26, 2013 12:24 pm

V6 Omegi to bardzo kompaktowy silnik w porownaniu do innychi V6 DOHC.
Byl robiony dla Vectry w poprzek (nietypowy kat rozwidlenia 54 stopnie).
Trudno o mniejszy.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: lbl78 » wt lis 26, 2013 12:49 pm

albo 2,5V6 z omegi wiązka i komp na silniku razem z immo więc nie problem, masz od razu wszytko w komplecie nie trzeba kminić nic, pasuje pod skrzynie z froty praktycznie bez przeróbek
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: sebeks » wt lis 26, 2013 7:52 pm

V6 z omy musi wejść pod maskę Honka skoro wchodzi pod maskę Poloneza bez kombinacji :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: JuloKrk » wt lis 26, 2013 11:16 pm

To chyba dość hmmm, na wyrost stwierdzenie. Ile kolega zna takich pierdolonezów, bo ja nie bardzo...
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: sebeks » śr lis 27, 2013 7:55 pm

jednego osobiście ( tyle że odkąd zmienił właściciela to już auta nie widziałem) oraz dwa inne można bez problemu odszukać na necie :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: JuloKrk » czw lis 28, 2013 1:25 pm

A nie ze Scorpio? Silnik ze złomegi musiał by mieć łapy do mocowania wzdłużnie, a w to nieco śmiem wątpić, w dodatku musiała by być dostępna skrzynia biegów do tylnego napędu, a tego to już całkiem nie widzę.
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: Kabal » czw lis 28, 2013 1:28 pm

JuloKrk pisze:A nie ze Scorpio? Silnik ze złomegi musiał by mieć łapy do mocowania wzdłużnie, a w to nieco śmiem wątpić, w dodatku musiała by być dostępna skrzynia biegów do tylnego napędu, a tego to już całkiem nie widzę.
a niby jak jest umiejscowiony silnik i zrealizowany napęd w omedze?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: JuloKrk » czw lis 28, 2013 1:52 pm

Nie zdążyłem odszczekać :) Solidnie mnie zaćmiło :)
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: sebeks » czw lis 28, 2013 8:19 pm

Z omy to najmniejsza V6 jaką znajdziesz. Kąt rozwarcia jeśli mnie pamięć nie myli 60 stopni. No chyba że potrzebujesz jeszcze mniej, to można iść w VR6 ( też do Poloneza bez pierdnięcia wchodzi :wink: )
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: lbl78 » czw lis 28, 2013 8:43 pm

Kabal pisze:
JuloKrk pisze:A nie ze Scorpio? Silnik ze złomegi musiał by mieć łapy do mocowania wzdłużnie, a w to nieco śmiem wątpić, w dodatku musiała by być dostępna skrzynia biegów do tylnego napędu, a tego to już całkiem nie widzę.
a niby jak jest umiejscowiony silnik i zrealizowany napęd w omedze?
pomijając już ten oczywisty fakt, nie trzeba kombinować z reduktorem bo masz skrzynie pasującą z reduktorem na niej :)2 co mocno skraca cały zestaw i uwalnia od wielu problemów :)21 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: bassman » pt lis 29, 2013 7:19 am

I właśnie o ten aspekt mi chodziło - aby było jak najmniej części własnego autorstwa. Im mniej takich wydumek, tym łatwiejszy serwis auta w przyszłości. Ale coś mi się wydaje że plan ze skrzynką od Lublina 2,2 Holden, nie rozwiąże sprawy. Bo jeśli muszę przesunąć silnik i skrzynię na środek budy, to wał skrzynia/reduktor i tak muszę dorobić inny... Chciałem tego uniknąć.
A jeśli mam tak zrobić to nie wiem czy by skrzynki z Omegi też nie wsadzić, muszę zobaczyć jakie tam są przełożenia.
Przy tej okazji zapytam Kolegów, jak samochody terenowe z automatyczną skrzynką biegów sobie radzą na czarnym, w gnoju, terenie?

Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: Szarbia » pt lis 29, 2013 3:52 pm

A tak sie zapytam co jest takiego ciekawego w tej skrzyni Holdena?
To chyba jakis wynalazek jest.
A skrzyn Omegi czy Froty wbrod wszedzie pelno i po taniosci.
lbl78 pisze:
Kabal pisze:
JuloKrk pisze:A nie ze Scorpio? Silnik ze złomegi musiał by mieć łapy do mocowania wzdłużnie, a w to nieco śmiem wątpić, w dodatku musiała by być dostępna skrzynia biegów do tylnego napędu, a tego to już całkiem nie widzę.
a niby jak jest umiejscowiony silnik i zrealizowany napęd w omedze?
pomijając już ten oczywisty fakt, nie trzeba kombinować z reduktorem bo masz skrzynie pasującą z reduktorem na niej :)2 co mocno skraca cały zestaw i uwalnia od wielu problemów :)21 :)2
W przypadku gdy z przodu jest most to przyblizanie doń reduktora moze byc jednak problematyczne,
zwłaszcza w szczudlatowatym Honkerze :)21
(moze niestarczyc kątów walu)

Ja bym zostawil oddzielny reduktor Honka i zapodal silnior ze skrzynia Omegi - prosta sprawa.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: bassman » pt lis 29, 2013 5:22 pm

To nie jest skrzynka Holdena, tylko z Lublina z silnikiem Holdena. Zatem jest to poczciwe TS5-21 z obudową sprzęgła do silnika GM.
W środku wszystko jest identyczne - dla mnie jest plusem prosta budowa, łapy i belka już w samochodzie, jeszcze dobry dostęp do nowych, tanich części i pasujący bez przeróbek wał skrzynia/reduktor. Ale z tego co widzę to te ostatnie kwestie pójdą w chmurę, jeśli silnik ze skrzynią pójdzie na środek.
Teraz jest dylemat, czy kupić Omegę w automacie, czy w manualu?...

Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: Szarbia » sob lis 30, 2013 9:44 am

Automat Omegi chodzi prawdopodobnie we Frocie i tam jest slabawy.

Jesli manual to najlepiej ori z 3.0 bo jest wzmocniony (R28)
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6

Post autor: lbl78 » ndz gru 01, 2013 12:49 am

Ta skrzynia holdena to nie przypadkiem skrzynoa troopera? Czyli podobna (o ile nie ta sama) co froty?
A przesuniecie reduktora względem przedniego mostu będzie nieznaczne, skrzynia honkera jest dosc krotka ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości