Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Moderator: Marcin-Kraków
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Witam.
Postanowiłem założyć nowy temat, bo poprzednie pytania, na temat moich rozmyślań, przepadły w czeluściach tematu "Szybkie pytanie".
Więc ponawiam:
Zrodził się zamysł zaszczepienia silnika V6 do Czerwonego Gruza.
Pytanie jest następujące, może ktoś podobną ulepe widział na własne oczy i napisze jak to było robione:
Silnik rzędowy w Heńku jest umieszczony asymetrycznie - czy Vka wejdzie w to samo miejsce (tak by była w oryginalnej osi skrzynki biegów), czy trzeba (może nie trzeba, ale lepiej to zrobić...) przesunąć silnik i skrzynię na środek kiosku i modelować nowe miejsce wajchamentu do biegów? Wiem, że długość wału się zmieni i kształt miski olejowej także.
Generalnie uważam że najlepiej zacząć od tej właśnie przeróbki (muszę mieć większą moc silnika) bo czas spędzony na dojechaniu z punktu "A" do punktu "B" muszę mierzyć kalendarzem, a chciałbym zwykłym budzikiem.
W dalszym, odległym etapie może zajmę się mostami - jeśli te nie wytrzymają - ale na teraz silnik.
Postanowiłem założyć nowy temat, bo poprzednie pytania, na temat moich rozmyślań, przepadły w czeluściach tematu "Szybkie pytanie".
Więc ponawiam:
Zrodził się zamysł zaszczepienia silnika V6 do Czerwonego Gruza.
Pytanie jest następujące, może ktoś podobną ulepe widział na własne oczy i napisze jak to było robione:
Silnik rzędowy w Heńku jest umieszczony asymetrycznie - czy Vka wejdzie w to samo miejsce (tak by była w oryginalnej osi skrzynki biegów), czy trzeba (może nie trzeba, ale lepiej to zrobić...) przesunąć silnik i skrzynię na środek kiosku i modelować nowe miejsce wajchamentu do biegów? Wiem, że długość wału się zmieni i kształt miski olejowej także.
Generalnie uważam że najlepiej zacząć od tej właśnie przeróbki (muszę mieć większą moc silnika) bo czas spędzony na dojechaniu z punktu "A" do punktu "B" muszę mierzyć kalendarzem, a chciałbym zwykłym budzikiem.
W dalszym, odległym etapie może zajmę się mostami - jeśli te nie wytrzymają - ale na teraz silnik.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
A ile Ty koni chcesz tam wsadzić 

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Celować w mocniejsze rzędówki raczej.
V-ka ci nabroi przy wydechach i układzie kierowniczym,możliwe że przy pedalerii też.
Pomierzyć musisz.
V-ka ci nabroi przy wydechach i układzie kierowniczym,możliwe że przy pedalerii też.
Pomierzyć musisz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
http://tablica.pl/oferta/tarpan-4011-ho ... e3a99569b5
Tu masz link do ogłoszenia Honkera z silnikiem2.9l v6 Forda i jest zdjęcie komory silnika z tym silnikiem
Tu masz link do ogłoszenia Honkera z silnikiem2.9l v6 Forda i jest zdjęcie komory silnika z tym silnikiem
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
Tarpan Honker 2.5d
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Nie jest tak źle z tym naszym polskim samochodem terenowym. Ja ze swoją prędkością podróżną w okolicy 70-80 km/h nie mierze dni kalendarzem. Tak dla przykładu przejechanie 500km przez Polskę w dzień zajmuje mi 7h a Honkerem 2 godziny dłużej. Da się żyć tylko trzeba przełknąć większe spalanie wozu.bassman pisze: Generalnie uważam że najlepiej zacząć od tej właśnie przeróbki (muszę mieć większą moc silnika) bo czas spędzony na dojechaniu z punktu "A" do punktu "B" muszę mierzyć kalendarzem, a chciałbym zwykłym budzikiem.
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Nie wiem czym ty jeździsz ale na codzien mam auto co pali wiecej niż Honker
Taka praca

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Widzę ożywienie w temacie -cieszę się i dziękuję z góry za odpowiedzi.
Jeśli chodzi o moc to celuję w silniki od 160KM w górę. Moimi typami są silniki Opla Omegi (prosta budowa, mnóstwo części na polskim rynku, co chwila się jakiś rozbija - od cholery tego jeździ po Polsce).
Silnik Opla dlatego, że udało mi się kupić skrzynkę biegów z Tczewa z obudową sprzęgła pod silnik Holdena (z Lublina 3), gdzie pasuje to idealnie do większości silników Opla.
Zamysł był taki by silnik wkładać bez rzeźby przy mocowaniu skrzynki (dzięki temu nie ruszałbym wału skrzynia/reduktor).
Silnik musi być benzynowy, więc aby uzyskać jakąś moc, to trzeba celować w wyższe pojemności - R4 w benzynie to maks do 2,2 litra są, więc pozostaje Vka.
Pojemności to 2,5 - 170KM; 2,6 - 180KM; 3,0 - 211KM; 3,2 218KM z tym że 2,6 oraz 3,2 chciałbym wykreślić z powodu przesadzonej ilości sond lambda.
Ale z tego co widzę to bez ustawienia tego silnika idealnie w osi symetrii auta się chyba nie da...
Jeśli chodzi o wydech, to wiem że sobie poradzę (coś się ulepi), cenna uwaga z pedalerią - dziękuję - tego nie brałem pod uwagę... Układ kierowniczy - jeszcze jest bez wspomagania, więc przekładnię i tak będę zmieniał, może coś się uda innego dobrać by działało.
Chętnie bym też celował w mocniejsze rzędówki, ale do tego samochodu potrzebny jest dobry moment obrotowy już od dolnych obrotów.
Chciałem rzędówkę w ośmiu zaworach z dobrą pojemnością, ale nic sensownego z oploskich nie ma... A kupno oryginalnego Holdena z Lublina, graniczy z objawieniem świętego przy obiedzie.
Tego Honkera z tablicy już rozkminiam dłuższy czas - od momentu jak się pojawił - mam trochę napięty grafik, bo bym sam pojechał i obejrzał, telefonicznie handlarzowi nie chciało się ze mną współpracować - miał ważniejsze sprawy. Ze zdjęć niewiele wywnioskowałem.
Silnik Forda też jest dla mnie ciekawym rozwiązaniem, ale mam już skrzynkę pod silnik Opla... W sumie nie jest to powód aby Fordoski silnik przekreślać, ale trzeba wiedzieć jaką skrzynię i z jakimi przełożeniami zaadoptować aby to sensownie jeździło - tu nie zdobyłem jeszcze żadnej wiedzy.
Jeśli Ktoś mi opowie, udowodni że warto, to na tym etapie mogę wejść w Forda.
Z Naszym polskim samochodem terenowym nie jest źle - zgadzam się, ale jeśli ma silnik Andorii, ja w swoim Gruzie mam silnik S-21 i skrzynię trójkę, to wszystko z najwolniejszymi mostami jakie były.
W terenie robi wystarczająco, ale asfalt z szybkością maksymalną 75 km/h przy 4500obr/min to jest coś nie do opisania
Jeśli chodzi o spalanie - chcąc włożyć Vkę licze się że nie będzie palił mało - niech nie pali więcej niż teraz (25l/100km) i będę zadowolony.
Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi, sugestie.
Jeśli chodzi o moc to celuję w silniki od 160KM w górę. Moimi typami są silniki Opla Omegi (prosta budowa, mnóstwo części na polskim rynku, co chwila się jakiś rozbija - od cholery tego jeździ po Polsce).
Silnik Opla dlatego, że udało mi się kupić skrzynkę biegów z Tczewa z obudową sprzęgła pod silnik Holdena (z Lublina 3), gdzie pasuje to idealnie do większości silników Opla.
Zamysł był taki by silnik wkładać bez rzeźby przy mocowaniu skrzynki (dzięki temu nie ruszałbym wału skrzynia/reduktor).
Silnik musi być benzynowy, więc aby uzyskać jakąś moc, to trzeba celować w wyższe pojemności - R4 w benzynie to maks do 2,2 litra są, więc pozostaje Vka.
Pojemności to 2,5 - 170KM; 2,6 - 180KM; 3,0 - 211KM; 3,2 218KM z tym że 2,6 oraz 3,2 chciałbym wykreślić z powodu przesadzonej ilości sond lambda.
Ale z tego co widzę to bez ustawienia tego silnika idealnie w osi symetrii auta się chyba nie da...
Jeśli chodzi o wydech, to wiem że sobie poradzę (coś się ulepi), cenna uwaga z pedalerią - dziękuję - tego nie brałem pod uwagę... Układ kierowniczy - jeszcze jest bez wspomagania, więc przekładnię i tak będę zmieniał, może coś się uda innego dobrać by działało.
Chętnie bym też celował w mocniejsze rzędówki, ale do tego samochodu potrzebny jest dobry moment obrotowy już od dolnych obrotów.
Chciałem rzędówkę w ośmiu zaworach z dobrą pojemnością, ale nic sensownego z oploskich nie ma... A kupno oryginalnego Holdena z Lublina, graniczy z objawieniem świętego przy obiedzie.
Tego Honkera z tablicy już rozkminiam dłuższy czas - od momentu jak się pojawił - mam trochę napięty grafik, bo bym sam pojechał i obejrzał, telefonicznie handlarzowi nie chciało się ze mną współpracować - miał ważniejsze sprawy. Ze zdjęć niewiele wywnioskowałem.
Silnik Forda też jest dla mnie ciekawym rozwiązaniem, ale mam już skrzynkę pod silnik Opla... W sumie nie jest to powód aby Fordoski silnik przekreślać, ale trzeba wiedzieć jaką skrzynię i z jakimi przełożeniami zaadoptować aby to sensownie jeździło - tu nie zdobyłem jeszcze żadnej wiedzy.
Jeśli Ktoś mi opowie, udowodni że warto, to na tym etapie mogę wejść w Forda.
Z Naszym polskim samochodem terenowym nie jest źle - zgadzam się, ale jeśli ma silnik Andorii, ja w swoim Gruzie mam silnik S-21 i skrzynię trójkę, to wszystko z najwolniejszymi mostami jakie były.
W terenie robi wystarczająco, ale asfalt z szybkością maksymalną 75 km/h przy 4500obr/min to jest coś nie do opisania

Jeśli chodzi o spalanie - chcąc włożyć Vkę licze się że nie będzie palił mało - niech nie pali więcej niż teraz (25l/100km) i będę zadowolony.
Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi, sugestie.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Na codzień jeżdżę kia soul w dizlu. Auto jak auto dobre do jeżdzenia i pali około 6 litrów, Honki przynajmniej dwa razy więcej. Koledze od przeróbki to ja nic nie doradzę, bo Honkera przerabiać nie mam zamiaru i za bardzo się na tym nie znam. W każdym razie jak widzę i ile roboty wymaga Honker przy normalnej jeździe a nie przeróbkach to mogę tylko podziwiać ludzi którzy się za takie rzeczy biorą. Na szczęście sam kupiłem nowszego i przerabiać nic nie musiałem aby cieszyć się z jazdy tym magicznym cudem.sgt.sly pisze:Nie wiem czym ty jeździsz ale na codzien mam auto co pali wiecej niż HonkerTaka praca
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Tu masz temat o wkladaniu 3.0 Omegi do Froty:
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=14&t=12954
Mozesz napodkac podobne problemy np. z miska albo z dolotem.
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=14&t=12954
Mozesz napodkac podobne problemy np. z miska albo z dolotem.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Szarbia, dzięki za link - przeczytałem cały wątek. Dużo cennych wskazówek i wiedzy od strony praktycznej.
Jeszcze się trochę douczę, pomierzę dokładnie kiosk i muszę pomierzyć gdzieś taki silnik, który luzem będzie leżał.
Pozdrawiam.
Jeszcze się trochę douczę, pomierzę dokładnie kiosk i muszę pomierzyć gdzieś taki silnik, który luzem będzie leżał.
Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
V6 Omegi to bardzo kompaktowy silnik w porownaniu do innychi V6 DOHC.
Byl robiony dla Vectry w poprzek (nietypowy kat rozwidlenia 54 stopnie).
Trudno o mniejszy.
Byl robiony dla Vectry w poprzek (nietypowy kat rozwidlenia 54 stopnie).
Trudno o mniejszy.
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
albo 2,5V6 z omegi wiązka i komp na silniku razem z immo więc nie problem, masz od razu wszytko w komplecie nie trzeba kminić nic, pasuje pod skrzynie z froty praktycznie bez przeróbek
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
V6 z omy musi wejść pod maskę Honka skoro wchodzi pod maskę Poloneza bez kombinacji 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
To chyba dość hmmm, na wyrost stwierdzenie. Ile kolega zna takich pierdolonezów, bo ja nie bardzo...
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
jednego osobiście ( tyle że odkąd zmienił właściciela to już auta nie widziałem) oraz dwa inne można bez problemu odszukać na necie 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
A nie ze Scorpio? Silnik ze złomegi musiał by mieć łapy do mocowania wzdłużnie, a w to nieco śmiem wątpić, w dodatku musiała by być dostępna skrzynia biegów do tylnego napędu, a tego to już całkiem nie widzę.
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
a niby jak jest umiejscowiony silnik i zrealizowany napęd w omedze?JuloKrk pisze:A nie ze Scorpio? Silnik ze złomegi musiał by mieć łapy do mocowania wzdłużnie, a w to nieco śmiem wątpić, w dodatku musiała by być dostępna skrzynia biegów do tylnego napędu, a tego to już całkiem nie widzę.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Nie zdążyłem odszczekać
Solidnie mnie zaćmiło 


Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Z omy to najmniejsza V6 jaką znajdziesz. Kąt rozwarcia jeśli mnie pamięć nie myli 60 stopni. No chyba że potrzebujesz jeszcze mniej, to można iść w VR6 ( też do Poloneza bez pierdnięcia wchodzi
)

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
pomijając już ten oczywisty fakt, nie trzeba kombinować z reduktorem bo masz skrzynie pasującą z reduktorem na niejKabal pisze:a niby jak jest umiejscowiony silnik i zrealizowany napęd w omedze?JuloKrk pisze:A nie ze Scorpio? Silnik ze złomegi musiał by mieć łapy do mocowania wzdłużnie, a w to nieco śmiem wątpić, w dodatku musiała by być dostępna skrzynia biegów do tylnego napędu, a tego to już całkiem nie widzę.



Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
I właśnie o ten aspekt mi chodziło - aby było jak najmniej części własnego autorstwa. Im mniej takich wydumek, tym łatwiejszy serwis auta w przyszłości. Ale coś mi się wydaje że plan ze skrzynką od Lublina 2,2 Holden, nie rozwiąże sprawy. Bo jeśli muszę przesunąć silnik i skrzynię na środek budy, to wał skrzynia/reduktor i tak muszę dorobić inny... Chciałem tego uniknąć.
A jeśli mam tak zrobić to nie wiem czy by skrzynki z Omegi też nie wsadzić, muszę zobaczyć jakie tam są przełożenia.
Przy tej okazji zapytam Kolegów, jak samochody terenowe z automatyczną skrzynką biegów sobie radzą na czarnym, w gnoju, terenie?
Pozdrawiam.
A jeśli mam tak zrobić to nie wiem czy by skrzynki z Omegi też nie wsadzić, muszę zobaczyć jakie tam są przełożenia.
Przy tej okazji zapytam Kolegów, jak samochody terenowe z automatyczną skrzynką biegów sobie radzą na czarnym, w gnoju, terenie?
Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
A tak sie zapytam co jest takiego ciekawego w tej skrzyni Holdena?
To chyba jakis wynalazek jest.
A skrzyn Omegi czy Froty wbrod wszedzie pelno i po taniosci.
zwłaszcza w szczudlatowatym Honkerze
(moze niestarczyc kątów walu)
Ja bym zostawil oddzielny reduktor Honka i zapodal silnior ze skrzynia Omegi - prosta sprawa.
To chyba jakis wynalazek jest.
A skrzyn Omegi czy Froty wbrod wszedzie pelno i po taniosci.
W przypadku gdy z przodu jest most to przyblizanie doń reduktora moze byc jednak problematyczne,lbl78 pisze:pomijając już ten oczywisty fakt, nie trzeba kombinować z reduktorem bo masz skrzynie pasującą z reduktorem na niejKabal pisze:a niby jak jest umiejscowiony silnik i zrealizowany napęd w omedze?JuloKrk pisze:A nie ze Scorpio? Silnik ze złomegi musiał by mieć łapy do mocowania wzdłużnie, a w to nieco śmiem wątpić, w dodatku musiała by być dostępna skrzynia biegów do tylnego napędu, a tego to już całkiem nie widzę.co mocno skraca cały zestaw i uwalnia od wielu problemów
![]()
zwłaszcza w szczudlatowatym Honkerze

(moze niestarczyc kątów walu)
Ja bym zostawil oddzielny reduktor Honka i zapodal silnior ze skrzynia Omegi - prosta sprawa.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
To nie jest skrzynka Holdena, tylko z Lublina z silnikiem Holdena. Zatem jest to poczciwe TS5-21 z obudową sprzęgła do silnika GM.
W środku wszystko jest identyczne - dla mnie jest plusem prosta budowa, łapy i belka już w samochodzie, jeszcze dobry dostęp do nowych, tanich części i pasujący bez przeróbek wał skrzynia/reduktor. Ale z tego co widzę to te ostatnie kwestie pójdą w chmurę, jeśli silnik ze skrzynią pójdzie na środek.
Teraz jest dylemat, czy kupić Omegę w automacie, czy w manualu?...
Pozdrawiam.
W środku wszystko jest identyczne - dla mnie jest plusem prosta budowa, łapy i belka już w samochodzie, jeszcze dobry dostęp do nowych, tanich części i pasujący bez przeróbek wał skrzynia/reduktor. Ale z tego co widzę to te ostatnie kwestie pójdą w chmurę, jeśli silnik ze skrzynią pójdzie na środek.
Teraz jest dylemat, czy kupić Omegę w automacie, czy w manualu?...
Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Automat Omegi chodzi prawdopodobnie we Frocie i tam jest slabawy.
Jesli manual to najlepiej ori z 3.0 bo jest wzmocniony (R28)
Jesli manual to najlepiej ori z 3.0 bo jest wzmocniony (R28)
Re: Honker - projekt Czerwony Gruz V6
Ta skrzynia holdena to nie przypadkiem skrzynoa troopera? Czyli podobna (o ile nie ta sama) co froty?
A przesuniecie reduktora względem przedniego mostu będzie nieznaczne, skrzynia honkera jest dosc krotka
A przesuniecie reduktora względem przedniego mostu będzie nieznaczne, skrzynia honkera jest dosc krotka

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości