Głowica od Wołgi

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Głowica od Wołgi

Post autor: Paweł93 » czw mar 29, 2012 8:30 pm

Witam mam dostęp do głowicy razem z kolektorem i gaźnikiem od Wołgi a jako że u siebie muszę gaźnik wymienić to tak myślę gdyby tą głowicę zamienił razem z kolektorem i gaźnikiem (chociaż kolektor taki sam, ale jak już by zamieniał to po co kombinować) tylko mam takie pytanie czy taka wymiana przyniesie jakieś odczuwalne efekty bo jedni piszą że z głowicą od wołgi to zupełnie inny silnik a inni że nie ma różnicy itp. :wink: ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: benes » pt mar 30, 2012 12:18 pm

konstrukcja taka sama ale nie wiem czy nie jest grubsza

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: kb-autostyle » pt mar 30, 2012 4:52 pm

Paweł93 pisze: czy taka wymiana przyniesie jakieś odczuwalne efekty bo jedni piszą że z głowicą od wołgi to zupełnie inny silnik a inni że nie ma różnicy itp. :wink: ?
poczytaj z tłumaczem (lub bez :) ) ten watek:
http://forum.uazbuka.ru/showthread.php?t=74278

tam piszą o blokach 417 i różnych głowicach ( 24 wołga tez miała 2 różne głowice) .
To, że niektórzy odczuli różnicę lub nie zależy jaki mają blok 417.. z wystającymi gilzami czy bez i jaka głowica.. różne stopnie sprężania wtedy wychodzą.
W linku Rosjanie rozważają wszystkie opcje.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: Paweł93 » pt mar 30, 2012 5:14 pm

kb-autostyle pisze:
poczytaj z tłumaczem (lub bez :) ) ten watek:
http://forum.uazbuka.ru/showthread.php?t=74278

tam piszą o blokach 417 i różnych głowicach ( 24 wołga tez miała 2 różne głowice) .
To, że niektórzy odczuli różnicę lub nie zależy jaki mają blok 417.. z wystającymi gilzami czy bez i jaka głowica.. różne stopnie sprężania wtedy wychodzą.
W linku Rosjanie rozważają wszystkie opcje.

Dzięki wielkie postaram się to jako tako rozszyfrować bo z ruskim to u mnie cieniutko a i z tymi tłumaczeniami nieraz cyrki wychodzą, ale jakoś dam rade :)21

Jak coś to moge zapodać zdjęcia tej głowicy od Wołgi i bloku UAZowego do któego miała by ona być dołączona :wink:
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: carinus » pt mar 30, 2012 7:36 pm

Mniejszy stopień spręzania można sobie poprawić,jednak wołga miała wieksze średnice gniazd zaworowych,nie wiem jednak czy we wszystkich modelach.Tego brakuje mi w mojej głowicy z kwadraciakami,mozna by wtedy jeszcze zwiekzyć osiągi silnika.Koledzy są zdziwieni idealną kulturą pracy silnika na wolnych porównywalną do diesla,ale boję się bardziej doprężać ten silnik z obawy o trwałosć układu korbowego.Lepsza głowica byłaby bardzo pomocna.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: chester 469 » pn kwie 02, 2012 8:44 am

wtrące się w temat co się bardziej opłaca remontować silnik wołgi żeby zwiększyć jego moc czy składać od nowa uazo wołgę? wołga jęździ u mnie w aucie a uazowski mogę mieć zadbany za małą kase
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

Awatar użytkownika
sylwekszu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn cze 16, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: radziejowice

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: sylwekszu » pn kwie 02, 2012 11:11 am

chester 469 pisze:wtrące się w temat co się bardziej opłaca remontować silnik wołgi żeby zwiększyć jego moc czy składać od nowa uazo wołgę? wołga jęździ u mnie w aucie a uazowski mogę mieć zadbany za małą kase
Ja remontowałem wołge....mocy nie brakuje....ale z gratami mały problem..do tej pory nie moge dostać pompy oleju..a stara robi byle jak
emerytowany pilot

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: bobbik » pn kwie 02, 2012 1:25 pm

Carinus a ile zdjąłeś ze swojej głowicy?

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: kb-autostyle » pn kwie 02, 2012 4:15 pm

sylwekszu pisze:
chester 469 pisze:wtrące się w temat co się bardziej opłaca remontować silnik wołgi żeby zwiększyć jego moc czy składać od nowa uazo wołgę? wołga jęździ u mnie w aucie a uazowski mogę mieć zadbany za małą kase
Ja remontowałem wołge....mocy nie brakuje....ale z gratami mały problem..do tej pory nie moge dostać pompy oleju..a stara robi byle jak
jak pompy oleju nie możesz dostać, w kraju nie ma ?
pisz na PW coś ci znajdę.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: carinus » pn kwie 02, 2012 7:19 pm

bobbik pisze:Carinus a ile zdjąłeś ze swojej głowicy?
Nie przeginałem i poszło -2,5mm.Do tego obróbka wszystkich kanałów dolotu i wydechu w głowicy i kolektorach,separacja podgrzewacza kol.ssącego.Zimny i ciepły zachowuje wzorową kulturę pracy,spalanie na trasie 16l LPG.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: chester 469 » wt kwie 03, 2012 9:24 am

jak z waszego doświadczenia wychodzi czy silnik wołgi po remoncie będzie mocniejszy od uazo wołgi po remoncie?
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: carinus » wt kwie 03, 2012 6:52 pm

chester 469 pisze:jak z waszego doświadczenia wychodzi czy silnik wołgi po remoncie będzie mocniejszy od uazo wołgi po remoncie?
Nie mam doświadczenia praktycznego z silnikiem wołgi,ale patrząc na osiągane moce przez wołgę powinna wytrzymać wieksze obciążenia na korbach.Można więc więcej podkręcić ten silnik i uzyskać dodatkowe Nm bez ryzyka wysypania się dołu.Wieksze średnice gniazd zaworowych pozwalają na wyższe osiągi a kolektory wprowadzają mniejsze opory przepływu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: bobbik » wt kwie 03, 2012 9:28 pm

carinus pisze: Nie przeginałem i poszło -2,5mm.Do tego obróbka wszystkich kanałów dolotu i wydechu w głowicy i kolektorach,separacja podgrzewacza kol.ssącego.Zimny i ciepły zachowuje wzorową kulturę pracy,spalanie na trasie 16l LPG.
gdzieś na Uazbuce czytałem że można do -3,5 ale ja słabo czitaju pa ruski i mogłem zdjełać oszybku. Na przyszłą zimę mam zamiar wyjąć motor i się nim zająć , pewnie zaryzykuję i zrobię -3.

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: Paweł93 » śr kwie 04, 2012 12:17 pm

Mam jeszcze do Was pytanie jak rozpoznać głowicę wołgi od głowicy uazowej bo te nowsze uazowe też miały przecież okrągłe kolektory i dwugardzielowy gaźnik ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
dmuchawiec
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: dmuchawiec » śr kwie 04, 2012 2:02 pm

Paweł93 pisze:Mam jeszcze do Was pytanie jak rozpoznać głowicę wołgi od głowicy uazowej bo te nowsze uazowe też miały przecież okrągłe kolektory i dwugardzielowy gaźnik ?
po numerach?? mam takie głowice jak znajdę czas popatrzę
mój uaz z 1987-go miał oryginalnie okrągłe kolektory i gaźnik jednogardzielowy
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: Paweł93 » śr kwie 04, 2012 3:08 pm

Tu jest głowica od Wołgi Obrazek

Nie chodzi tu przypadkiem o te 24, tak mi się wydaje bo Wołga to chyba GAZ-24 ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: bobbik » śr kwie 04, 2012 3:28 pm

a wystarczy zebrać te 2,5 mm czy trzeba też gniazda zaworów pogłębić?

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: carinus » śr kwie 04, 2012 7:05 pm

bobbik pisze:a wystarczy zebrać te 2,5 mm czy trzeba też gniazda zaworów pogłębić?

Nie ma potrzeby pogłebiac,wystarczy podocierac wszystko jak nalezy żeby zwiększyć szczelność.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: kb-autostyle » śr kwie 04, 2012 9:25 pm

Paweł93 pisze:
Nie chodzi tu przypadkiem o te 24, tak mi się wydaje bo Wołga to chyba GAZ-24 ?
to głowa pod 76 (80) oktanowe paliwo (masz rację od wołgi).
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
tomek79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 6:26 pm
Lokalizacja: Jarocin "Słowików"

Re: Głowica od Wołgi

Post autor: tomek79 » czw kwie 05, 2012 5:02 pm

Witam głowica od wołgi jest grubsza to fakt musiałem szpilki zmienic popychacze też cos tam były nie tak ale zmieniony mam tez wałek rozrządu czyli w silniku uaza założony wałek wołgi . uazik idzie jak należy mocy nie brakuje silnik pracuje równo jest miodek
:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości