jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
Artur

- Posty: 562
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
- Lokalizacja: Piła
Post
autor: Artur » wt lut 21, 2006 1:56 pm
Małe pytanko odnosnie silnika benzynowego gaznikowego dwugardzielowego z dyszami fabrycznymi. Problem jest nastepujący :
silnik po przejechaniu 500kilometrów niszczy swiece kompletnie nie nadają sie doniczego iskra bije wewnątrz swiecy zjawisko to nastepuje na wszystkich cylindrach jednakowo

dodam ze ciepłota swiec dobrana według zaleceń producenta cisnienie oleju i temperatura silnika w normie. Gdzie szukać przyczyny

-
Bartmann

- Posty: 1833
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartmann » wt lut 21, 2006 2:06 pm
Silnik UAZ, Wołga czy UAZoWołga??
Który gaźnik?? "elektronik" czy nie??
-
KUbutek

- Posty: 583
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KUbutek » wt lut 21, 2006 2:35 pm
Wszystkie od razu padają ?
Ja tak miałem jak kupiłem sobie oryginalne ruskie świece. Usz nie kupuje .

-
Jerry
-

- Posty: 4554
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno
Post
autor: Jerry » wt lut 21, 2006 3:05 pm
Madrale forumowe jak to madrale...
swoje wiedza i innym nie powiedza

Disco 300 ES
-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » wt lut 21, 2006 6:14 pm
przyczyna jest .........prosta,
masz za mocną iskrę.....i to wcale nie jest żart

(przyznaj się .....co to za cewka?,z czym współpracuje

)
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » wt lut 21, 2006 6:50 pm
o nastepny madrala sie odezwal

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
maruda

- Posty: 497
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: maruda » wt lut 21, 2006 7:27 pm
Nic nie piszesz o kolorze i wyglądzie świec, więc nie ma się na czym oprzeć, ale zacząłby od zmiany świec na np. NGK i kontroli poziomu paliwa w gaźniku.
-
KUbutek

- Posty: 583
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KUbutek » wt lut 21, 2006 7:39 pm
Jerry pisze:Madrale forumowe jak to madrale...
swoje wiedza i innym nie powiedza

Mądrale powinny powiedzieć ......
Wiemy ale nie powiemy !

-
Mieszko
-

- Posty: 182
- Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: Świdnica
Post
autor: Mieszko » wt lut 21, 2006 8:09 pm
a stopien sprezania jest "fabryczny"???
bo jak glowica planowana, lub wymieniona (wolga do UAZa) to trzeba brac swiece od tego "mocniejszego"....
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » wt lut 21, 2006 8:17 pm
Co 450km zmieniać świece i po kłopocie

A wypala olej może być go za dużo w filtrze

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
Maciej_20
-

- Posty: 275
- Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: TCZEW
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Maciej_20 » wt lut 21, 2006 8:47 pm
tez kiedys mialem taki przypadek w Uazie , zminilem sinilk na FORD V6

-
STAS
-

- Posty: 1384
- Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
- Lokalizacja: Olsztyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: STAS » wt lut 21, 2006 9:47 pm
też kiedyś miałem taki przypadek, zmieniłem swiece...

"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."
-
Andreos
-

- Posty: 200
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Andreos » wt lut 21, 2006 11:29 pm
klucz13 pisze:Co 450km zmieniać świece i po kłopocie

A wypala olej może być go za dużo w filtrze

Mi NGK padły po ...

100 km.
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"
-
Artur

- Posty: 562
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
- Lokalizacja: Piła
Post
autor: Artur » śr lut 22, 2006 7:26 am
Wszystko jest oryginał nic nie kombinowane zapłon mechaniczny stykowy cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry były potem champion a teraz jakieś MGK zobaczymy na ile to pomorze. Świece padają równocześnie na wszystkich cylindrach tozn zaczyna najpierw przerywać potem po przejechaniu jeszcze 5kim staje się coraz słabszy aż do końcowego umarcia

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » śr lut 22, 2006 9:49 am
Andreos pisze:klucz13 pisze:Co 450km zmieniać świece i po kłopocie

A wypala olej może być go za dużo w filtrze

Mi NGK padły po ...

100 km.
bo NGK tez juz klepia gdzies w Czechach - jedynie co zostalo z dobrych swiec to Beru

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
jac.uaz

- Posty: 506
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
- Lokalizacja: Elbląg
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jac.uaz » śr lut 22, 2006 11:01 am
Artur pisze:cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry :
Cewka zwykła. Zwykła cewka w Uazie z aparatem ze stykiem mechanicznym powinna w obwodzie nieć 3,2 ohma rezystancji. Jeżeli jest inna, czyli przystosowana do zapłonu elektronicznego to ma mniejszą rezystancję i dawałaby większe napięcie. Nie wiem czy to by tak szybko niszczyło świece ale może to jest możliwe. Druga sprawa, którą mi podpowiedział kolega to głowica. Zdażyło się tak, że jednemu z naszych kolegów co chwilę padały świece, okazało się że przyczyną była uszkodzona głowica. Auto co prawda osobowe ale przyczyna może być podobna.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B
-
KUbutek

- Posty: 583
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KUbutek » śr lut 22, 2006 11:31 am
jac.uaz pisze:Artur pisze:cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry :
Cewka zwykła. Zwykła cewka w Uazie z aparatem ze stykiem mechanicznym powinna w obwodzie nieć 3,2 ohma rezystancji. Jeżeli jest inna, czyli przystosowana do zapłonu elektronicznego to ma mniejszą rezystancję i dawałaby większe napięcie. Nie wiem czy to by tak szybko niszczyło świece ale może to jest możliwe. Druga sprawa, którą mi podpowiedział kolega to głowica. Zdażyło się tak, że jednemu z naszych kolegów co chwilę padały świece, okazało się że przyczyną była uszkodzona głowica. Auto co prawda osobowe ale przyczyna może być podobna.
A w którym miejscu była uszkodzona ta głowica ?

-
jac.uaz

- Posty: 506
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
- Lokalizacja: Elbląg
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jac.uaz » śr lut 22, 2006 12:16 pm
Była pęknięta. Ale jak i gdzie to nie wiem.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B
-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » śr lut 22, 2006 7:12 pm
mój kolega mając awarię cewki na ukrainie w" tarpanie" otrzymał zastępczą.........szlag wie z czego......po przejechaniu kilkunastu kilometrów
wypalił się aparat zapłonowy okazało się że musi ona współpracować z odpowiednim kondensatorem (a nawet ich zespołem....),tak dla ciekawości.........

-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » czw lut 23, 2006 8:08 am
jac.uaz pisze:Artur pisze:cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry :
Cewka zwykła. Zwykła cewka w Uazie z aparatem ze stykiem mechanicznym powinna w obwodzie nieć 3,2 ohma rezystancji. Jeżeli jest inna, czyli przystosowana do zapłonu elektronicznego to ma mniejszą rezystancję i dawałaby większe napięcie. Nie wiem czy to by tak szybko niszczyło świece ale może to jest możliwe. Druga sprawa, którą mi podpowiedział kolega to głowica. Zdażyło się tak, że jednemu z naszych kolegów co chwilę padały świece, okazało się że przyczyną była uszkodzona głowica. Auto co prawda osobowe ale przyczyna może być podobna.
A może nie masz tego rezystora w szereg z uzwojeniem pierwotnym oryginalnej cewki? A może przekaźnik go nie załącza, tylko puszcza 12V bezpośrednio na cewkę, tak jak podczas rozruchu?[/u]
-
markoss
- jestem tu nowy...

- Posty: 26
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 1:18 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: markoss » sob lut 25, 2006 11:12 pm
Artur

, myślę że zanim tu wszadłeś z zapytaniem

- to wszystko z elektryki po drodze wymieniłeś. Może jest to zbyt długie iskrzenie świec podczas każdego suwu sprężania , wymienił bym kompletny aparat zapłonowy .
-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » sob lut 25, 2006 11:48 pm
kiedy mialem taki problem to zmienilem............syfa

, a tak powaznie to zmotaj cewke vw zwykla i sproboj na tym powinno dzialac
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
Artur

- Posty: 562
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
- Lokalizacja: Piła
Post
autor: Artur » pn lut 27, 2006 7:33 am
Sparawa już rozwiązana uszkodzona głowica mikroszczeliny po nagzaniu silnika mało wyczuwalne ubytki płynu proces spalania go w komorze powodował niszczenie świec
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pn lut 27, 2006 1:43 pm
jac.uaz pisze:Była pęknięta. Ale jak i gdzie to nie wiem.
Bravo

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości