Pytanie do mądrali forumowych

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Pytanie do mądrali forumowych

Post autor: Artur » wt lut 21, 2006 1:56 pm

Małe pytanko odnosnie silnika benzynowego gaznikowego dwugardzielowego z dyszami fabrycznymi. Problem jest nastepujący :
silnik po przejechaniu 500kilometrów niszczy swiece kompletnie nie nadają sie doniczego iskra bije wewnątrz swiecy zjawisko to nastepuje na wszystkich cylindrach jednakowo :-? dodam ze ciepłota swiec dobrana według zaleceń producenta cisnienie oleju i temperatura silnika w normie. Gdzie szukać przyczyny ?? ?? 8)

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt lut 21, 2006 2:06 pm

Silnik UAZ, Wołga czy UAZoWołga??
Który gaźnik?? "elektronik" czy nie??
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » wt lut 21, 2006 2:35 pm

Wszystkie od razu padają ?

Ja tak miałem jak kupiłem sobie oryginalne ruskie świece. Usz nie kupuje . :lol:

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt lut 21, 2006 3:05 pm

Madrale forumowe jak to madrale...
swoje wiedza i innym nie powiedza :)21
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt lut 21, 2006 6:14 pm

przyczyna jest .........prosta, masz za mocną iskrę.....i to wcale nie jest żart :)2 (przyznaj się .....co to za cewka?,z czym współpracuje 8) )
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lut 21, 2006 6:50 pm

o nastepny madrala sie odezwal :)21 :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » wt lut 21, 2006 7:27 pm

Nic nie piszesz o kolorze i wyglądzie świec, więc nie ma się na czym oprzeć, ale zacząłby od zmiany świec na np. NGK i kontroli poziomu paliwa w gaźniku.

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » wt lut 21, 2006 7:39 pm

Jerry pisze:Madrale forumowe jak to madrale...
swoje wiedza i innym nie powiedza :)21
Mądrale powinny powiedzieć ......

Wiemy ale nie powiemy ! :lol:

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » wt lut 21, 2006 8:09 pm

a stopien sprezania jest "fabryczny"???
bo jak glowica planowana, lub wymieniona (wolga do UAZa) to trzeba brac swiece od tego "mocniejszego"....
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt lut 21, 2006 8:17 pm

Co 450km zmieniać świece i po kłopocie :)21 A wypala olej może być go za dużo w filtrze :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » wt lut 21, 2006 8:47 pm

tez kiedys mialem taki przypadek w Uazie , zminilem sinilk na FORD V6 :lol:

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt lut 21, 2006 9:47 pm

też kiedyś miałem taki przypadek, zmieniłem swiece... :roll:
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » wt lut 21, 2006 11:29 pm

klucz13 pisze:Co 450km zmieniać świece i po kłopocie :)21 A wypala olej może być go za dużo w filtrze :)21
Mi NGK padły po ... :o 100 km.
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr lut 22, 2006 7:26 am

Wszystko jest oryginał nic nie kombinowane zapłon mechaniczny stykowy cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry były potem champion a teraz jakieś MGK zobaczymy na ile to pomorze. Świece padają równocześnie na wszystkich cylindrach tozn zaczyna najpierw przerywać potem po przejechaniu jeszcze 5kim staje się coraz słabszy aż do końcowego umarcia :roll:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr lut 22, 2006 9:49 am

Andreos pisze:
klucz13 pisze:Co 450km zmieniać świece i po kłopocie :)21 A wypala olej może być go za dużo w filtrze :)21
Mi NGK padły po ... :o 100 km.
bo NGK tez juz klepia gdzies w Czechach - jedynie co zostalo z dobrych swiec to Beru :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 22, 2006 9:53 am

uwaga trudne słowo: kuńdensator?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » śr lut 22, 2006 11:01 am

Artur pisze:cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry :
Cewka zwykła. Zwykła cewka w Uazie z aparatem ze stykiem mechanicznym powinna w obwodzie nieć 3,2 ohma rezystancji. Jeżeli jest inna, czyli przystosowana do zapłonu elektronicznego to ma mniejszą rezystancję i dawałaby większe napięcie. Nie wiem czy to by tak szybko niszczyło świece ale może to jest możliwe. Druga sprawa, którą mi podpowiedział kolega to głowica. Zdażyło się tak, że jednemu z naszych kolegów co chwilę padały świece, okazało się że przyczyną była uszkodzona głowica. Auto co prawda osobowe ale przyczyna może być podobna.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » śr lut 22, 2006 11:31 am

jac.uaz pisze:
Artur pisze:cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry :
Cewka zwykła. Zwykła cewka w Uazie z aparatem ze stykiem mechanicznym powinna w obwodzie nieć 3,2 ohma rezystancji. Jeżeli jest inna, czyli przystosowana do zapłonu elektronicznego to ma mniejszą rezystancję i dawałaby większe napięcie. Nie wiem czy to by tak szybko niszczyło świece ale może to jest możliwe. Druga sprawa, którą mi podpowiedział kolega to głowica. Zdażyło się tak, że jednemu z naszych kolegów co chwilę padały świece, okazało się że przyczyną była uszkodzona głowica. Auto co prawda osobowe ale przyczyna może być podobna.
A w którym miejscu była uszkodzona ta głowica ? :D

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » śr lut 22, 2006 12:16 pm

Była pęknięta. Ale jak i gdzie to nie wiem.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr lut 22, 2006 7:12 pm

mój kolega mając awarię cewki na ukrainie w" tarpanie" otrzymał zastępczą.........szlag wie z czego......po przejechaniu kilkunastu kilometrów wypalił się aparat zapłonowy okazało się że musi ona współpracować z odpowiednim kondensatorem (a nawet ich zespołem....),tak dla ciekawości......... 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw lut 23, 2006 8:08 am

jac.uaz pisze:
Artur pisze:cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry :
Cewka zwykła. Zwykła cewka w Uazie z aparatem ze stykiem mechanicznym powinna w obwodzie nieć 3,2 ohma rezystancji. Jeżeli jest inna, czyli przystosowana do zapłonu elektronicznego to ma mniejszą rezystancję i dawałaby większe napięcie. Nie wiem czy to by tak szybko niszczyło świece ale może to jest możliwe. Druga sprawa, którą mi podpowiedział kolega to głowica. Zdażyło się tak, że jednemu z naszych kolegów co chwilę padały świece, okazało się że przyczyną była uszkodzona głowica. Auto co prawda osobowe ale przyczyna może być podobna.
A może nie masz tego rezystora w szereg z uzwojeniem pierwotnym oryginalnej cewki? A może przekaźnik go nie załącza, tylko puszcza 12V bezpośrednio na cewkę, tak jak podczas rozruchu?[/u]

markoss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pt lis 05, 2004 1:18 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: markoss » sob lut 25, 2006 11:12 pm

Artur :) , myślę że zanim tu wszadłeś z zapytaniem :D - to wszystko z elektryki po drodze wymieniłeś. Może jest to zbyt długie iskrzenie świec podczas każdego suwu sprężania , wymienił bym kompletny aparat zapłonowy .

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob lut 25, 2006 11:48 pm

kiedy mialem taki problem to zmienilem............syfa :)21 , a tak powaznie to zmotaj cewke vw zwykla i sproboj na tym powinno dzialac
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn lut 27, 2006 7:33 am

Sparawa już rozwiązana uszkodzona głowica mikroszczeliny po nagzaniu silnika mało wyczuwalne ubytki płynu proces spalania go w komorze powodował niszczenie świec

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn lut 27, 2006 1:43 pm

jac.uaz pisze:Była pęknięta. Ale jak i gdzie to nie wiem.
Bravo 8) :)2
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości