problem z kardanem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt paź 21, 2005 11:52 pm

Otóz:
1/Zostaw patrole
2/Nie wstawiaj homokinetyka od półosi w wał napędowy.Przy tych predkościach obrotowych nie zdzierży/zgrzeje się na pewno/
3/Widełki można spoko podszlifować-robiłem to wielokrotnie.Naturlich bez przesady.
4/Rozważ:przesunięcie siln do przodu,schowanie chłodnicy w atrapę itepe duperele
5/Rozważ:lekkie skoszenie całego zespołu
6/Jeśli masz postojowy w mostach-to bęben z reduktora wywal,jako zbedne obciążenie.Długosci Ci to nie da,bo na flanszy bebna masz odwrotny zamek i trza dać specjal pierścień.
7/Podwójne krzyzaki przy wejściu do tylnego mostu to olej,bo chyba grozi to przeciążeniem ataku i wymiałem.
Będę miał podobny problem w nowej zmocie,ale juz wydłużyłem ramę-u Ciebie to chyba juz nie racjonalne.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob paź 22, 2005 12:03 am

ja mialem ten sam problem

podszlifowac lekko widelki
obrocic lekko most coby patrzyl w strone redaktora (tylko bez przesady)
zastosowac dluzszy wieloklin walu (oryginalny uazowski nie wyrabia)
ustawic caly zestaw lekko pod katem (tzn silnik wyzej - reduktor nizej)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 12:12 am

Bart,ale z tego co ja zrozumiałem,to west ma problem na boki,a nie góra-dół.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob paź 22, 2005 12:23 am

przeciez grucha patrola nie jest az tak przesumnieta zeby podszlifowany wal nie wyrobil :wink:

notabene trzeba bylo z GR-a zapodac to by bylo po problemie :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 12:29 am

Niby tak,ale wiesz:wstawiamy często co sie trafi i raczej nie chadzamy po sklepach z mostami :)21 A potem mamy gwożdzia :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob paź 22, 2005 12:38 am

wiem cos o tym :wink:

a tak przy okazji west- dales d.. z ta skrzynia uaza - bedziesz klnal cale zycie ze zostawiles uazowska skrzynie - wierz mi ja to juz przerabialem w jednym z wczesniejszych wynalazkow i powiedzialem sobie - nigdy wiecej. Nalatasz sie ta galka a nic nie powalczysz - bo zbyt krotkie i do tego tylko 3,4 synchronizowane.

Ale jak to mowia : "uczymy sie na bledach" :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » sob paź 22, 2005 8:17 am

Dzisiaj podszlifuje widełki i myślę że to wyda i będzie git :)2 Jeśli chodzi o zkantowanie silnika już to zrobiłem oczywiście na ile łapa pozwoliły !!

Problem się pojawił dlatego że silniki był ustawiany pod mosty uazowe a w nissanie oprócz tygo że grucha na boku to w dodatku dłuższa w kier skrzyni i jest d..ka :o

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » sob paź 22, 2005 8:29 am

Jeśli chodzi o skrzynie biegów to cały czas żyje naiwną nadzieją że wytrzyma :)2

A jak by co to mam już upatrzoną orginalną od tego modelu za bardzo małą kase !!

A tak z doświadczenia to jakie skrzynie polecacie (do ścigania) ?? ?? ??

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob paź 22, 2005 9:19 am

no ja bym na twoim miejscu zapodal z BMW - mialbys komplet i zero problemow
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » sob paź 22, 2005 9:23 am

Bart03 pisze:no ja bym na twoim miejscu zapodal z BMW - mialbys komplet i zero problemow
Sądzisz że skrzynia od bmw wytrzyma takie przeciążenia ??

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob paź 22, 2005 9:45 am

ja nie sadze - ja to wiem :lol:

paru moich znajomych ma wlasnie takie rozwiazanie i startuja w RMPST i jeszcze zaden nie mial defektu skrzyni :lol:
znajomy natomiast kiedys zapodal 2,8 Z BMW i do tego skrzynie i reduktor uaza i ze skrzynia byly same problemy a do tego te zestopniowanie biegow uaza jest koszmarne :)3
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 11:00 pm

Preferuję skrzynie mb,uaz do ścigania to porazka.
Jak jednak wrzucisz oryginał /od bumy np/-będziesz musiał krótki wałek zapodać-no i wtedy dopiero bedziesz miał problem :o
Ostatnio zmieniony sob paź 22, 2005 11:04 pm przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 11:02 pm

west pisze:2 Jeśli chodzi o zkantowanie silnika już to zrobiłem oczywiście na ile łapa pozwoliły !!
łapy to też sie nowe robi jak trzeba :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » sob paź 22, 2005 11:04 pm

vandall1 pisze:Preferuję mb,uaz do ścigania to porazka.
Z uaza została rama , dowód ,maska,i narazie skrznia b

Mi się tęż podoba mb ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :wink:

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 11:07 pm

Nie mówię tu o całym samochodzie akurat,ale mniejsza z tym.
Rama uazowska- :)2 Wszystko z nią zrobisz.
Tak jak wróciłem do pierwszego Twojego postu,to wydaje mi się,że z układem rzedowej szóstki,oryg sb,krótkim wałkiem i red od uaziora to sie nie wyrobisz....
1/Albo wydłuzyć ramę i zacząć wszystko od nowa,
2/Zapodać rzedową czwórkę z j.ebnieciem /nie turbo tylko/
Ostatnio zmieniony sob paź 22, 2005 11:12 pm przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » sob paź 22, 2005 11:09 pm

Pewnie chodzi o mosty ??

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » sob paź 22, 2005 11:20 pm

vandall1 pisze:Nie mówię tu o całym samochodzie akurat,ale mniejsza z tym.
Rama uazowska- :)2 Wszystko z nią zrobisz.
Tak jak wróciłem do pierwszego Twojego postu,to wydaje mi się,że z układem rzedowej szóstki,oryg sb,krótkim wałkiem i red od uaziora to sie nie wyrobisz....
1/Albo wydłuzyć ramę i zacząć wszystko od nowa,
2/Zapodać rzedową czwórkę z j.ebnieciem /nie turbo tylko/
Silnik mieści się ładnie włazi do kabiny ale to było zamierzone (wyważenie) auta.

Mogł bym go dać 15-20 cm do przodu ale za dużo było zabawy z dorabianiem łap i zrobiłem jak podpowiedziałeś podszlifowałem widełki i jest git :)2

Generalnie nie widzę potrzeby przedłużania ramy miejsca jest wystarczająco

Jak dam rade to podeśle fotki

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 11:25 pm

No pewnie wszyscy chetnie zobaczą :)2
A ten motor to jest cały alu?Czy tylko głowica?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » ndz paź 23, 2005 12:17 am

Tylko głowica.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 23, 2005 9:32 am

teraz jak juz silnik wsadziles to skrzyni zabardzo dluzszej nie zapodasz bo uazowa jest skrecana z reduktorem i jest krotka. Jak bedziesz chceal albo z MB albo z innego auta to jak pisal vandall nie wyrabisz sie za cholere z tylnym walem

west trzeba bylo wczesniej siasc przy piwku przed kompem i z nami pogadac to bys mial pelny obraz jak to zrobic a teraz to juz po herbacie

pospawales i dupa blada
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » ndz paź 23, 2005 9:45 am

Siema.
U mnie jest silnik Bmw 3,5 + skrzynia manual od bmw połączona z przerobionym reduktorem uazowym za pomoca sprzegł agumowego bmw.
Całośc ustawiona lekko pod kątem w dół. potem jest wał starowski z krzyzakami uazowymi i dyfer wycelowany w reduktor. do mostów nie zaglądałem od wiosny, kiedy to na rykach zmieliło blokadę i poskręcało delikatnie półośki. Od tamtej poty zrobiłem prawie 10 tys km i nic nie zaglądałem ( wstawiłem dwa miesiace temu nową blokadę przerobioną ).
Teraz przed wczorajszym wertepem dolałem płynu hamulcowego i jazda :).
Cały rajd bezproblemowo, silnik lux, mosty lux ( 8/37), rozszczelnione koło i troche wilgoci w kopułce ( 8 minut roboty).
2 miejsce :D
Ps. tylko jedną półośkę tylną ukręciłem w życiu , kilka lat temu na orginalnym silniku. Przednią też raz, na hopie- z mojej winy bo nie odpuściłem gazu.
pozdrawiam
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 23, 2005 9:54 am

duzo ludzi przyjechalo na wertep ?? kurde dawno nie bylem ale jak zrobie syfa to juz sobie obiecalem ze pierwsze co to na wertep wyskocze :)2 .
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » ndz paź 23, 2005 10:24 am

Bart03 pisze:teraz jak juz silnik wsadziles to skrzyni zabardzo dluzszej nie zapodasz bo uazowa jest skrecana z reduktorem i jest krotka. Jak bedziesz chceal albo z MB albo z innego auta to jak pisal vandall nie wyrabisz sie za cholere z tylnym walem

west trzeba bylo wczesniej siasc przy piwku przed kompem i z nami pogadac to bys mial pelny obraz jak to zrobic a teraz to juz po herbacie

pospawales i dupa blada
Generalnie to miejsce z przodu jeszcze jest :)2 jak dorosnę do innej skrzyni do wiadomo gumoweczka spawareczka pare piwek i miejsce się znajdzie :wink:

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » ndz paź 23, 2005 11:47 am

W klasyfikacju jest ponoć 57 aut. Pełne wyniki będą ponoć dzisiaj wieczorem na stronce wertepu.
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » ndz paź 23, 2005 11:54 am

tomekuaz możesz podesłac jakieś foty jak zmotałeś skrzynie z reduktorem ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość