Remont silnika wołgowskiego

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: kb-autostyle » pn lut 11, 2013 9:15 pm

klucz13 pisze:
kb-autostyle pisze:aby był sens wkładać wałek, trzeba poprawić głowice, tam siedzi 20-30% mocy.
oraz wydech też usprawnić.
Wypolerowanie głowicy a przynajmniej przetarcie to podstawa przy każdym remoncie i bez tego bezsensowne staje się zebranie paru mm z grubości
ja bardziej patrze w kierunku poszerzenie kanałów dolotu i wydechu, wydech można polerować, prowadnice spróbować obrobić aby nie stawiały oporów, zgranie przelotów z głowicy z kolektorem, pociągniecie porządnego wydechu rurą 51-60 mm.
sprężanie podnieść, odelżyć zawory, ewentualnie dać większe zawory, poprawić komore dla lepszego napełniania i wentyalcji, wałek do tego dać mocniejszy , gaźnik dostroić i ogień :)21

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: carinus » pn lut 11, 2013 11:13 pm

Z głowicą trzeba ostrożnie i z głową.Nie mozna przecholować z obrabianiem komory spalania ale roboty jest w cholore i trochę.Wydech sobie poradzi z usunięciem spalin gorzej z zassaniem odpowiednio dużej dawki powietrza i odpowiednie sprężenie mieszanki przed zapłonem.Swóją głowicę robiłem dobre pół tygodnia zanim udało sie wyprowadzić wszystkie kanały ssące w idealne kształty i wypolerowałem wnetrze.Wydech też został poprawiony i usunołem sporo nadlewek i nierówności z kanałów.Po tej robocie została spora górka opiłków aluminiowych.Podstawa pod gaźnikiem dostała większą średnicę.Głowica została obniżona o 2.5mm a efekt jest zarypisty,silnik chodzi perfekcyjnie moc wzrosła dosyć znacznie.Znacznie lepsze kolektory są w głowicy wołgowskiej,te UAZ-owe mają zbyt ostre załamania i małe przekroje.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » śr lut 13, 2013 3:00 pm

ciąg dalszy zmagań z silnikiem, głowica i wał oddane do szlifu, jednak okazało się że w wał jest krzywy i co teraz? kupić nowy? za robocizne głowicy powiedzieli mi 280zł tj. wymiana prowadnic i docieranie zaworów, sprawdzenie szczelności i szlif głowicy. Jednak największy problem jest z wałem.
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » śr lut 13, 2013 3:15 pm

ps u mnie w uazie stacjonuje taki silnik co to za typ? gaz 24?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f3 ... f7d88.html
Po prostu Seba

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: Lorado » śr lut 13, 2013 3:36 pm

Jako żywo jest to GAZ 24.A co to znaczy krzywy wał?Z tego co wiem to szlifierz puka w wał i słucha czy nie jest pęknięty,ewentualnie robi pomiar.Czego trzeba dokonać żeby skrzywić wał korbowy?Moja rada rozglądać się za innym.Mógł bym może pomóc,ale tylko na miejscu bez oczekiwania na zapłatę.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » śr lut 13, 2013 4:39 pm

Nie mam pojęcia czemu krzywy, oddałem go do zakładu który cieszy się dobrą opinią. Teraz zastanawiam się co robić, A silnik Uaza jaki ma symbol? czy będzie pasował do silnika Gaz 24? Lorado jak byś mogł mi pomóc?
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: kb-autostyle » śr lut 13, 2013 4:51 pm

sprawdź co masz na bloku wybite (odlane)

np.:
http://www.uazbuka.ru/engine.htm#dvmod

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » śr lut 13, 2013 5:02 pm

kb-autosyle jaki by był koszt nowego wału do mojego silnika? (zobacz foto w moim poście wyżej)
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: kb-autostyle » śr lut 13, 2013 5:25 pm

jeśli to jest motor ZMZ (on i wołga 2410) i na taki wygląda.
to wał z 24-j wołgi z panewkami = koszt 662 złotych (zakup) + dostawa.

jeśli blok aluminiowy UMZ 417 (tuleje żeliwo wystają nad blok, uszczelnienie wału pod sznur) to wał z panewkami UMZ - cena zakupu około 630 zł

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » śr lut 13, 2013 5:56 pm

Pójdę potem do warszatu to sprawdzę jakie ma oznaczenie blok. na pewno jest aluminiowy i ma tuleje wewnątrz.
Po prostu Seba

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: Lorado » śr lut 13, 2013 6:15 pm

Ten silnik u anabola ktoś wsadził dla picu bo z relacji użytkownika wynika że to był kompletny szrot.Na bank to jest Gaz 24 i tutaj anabol musisz przeprowadzić kalkulację co się bardziej opłaca.Ja mogę zaproponować wał może nawet nominał ale do szlifu bo lekko skorodował.A tak w ogóle to przy takich nakładach musisz ten remont wykonać tak jak należy.Wał mamy już rozpoznany,a co z blokiem,tym mostkiem z obróconą panewką?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: vandall1 » śr lut 13, 2013 7:32 pm

Lorado pisze:......Czego trzeba dokonać żeby skrzywić wał korbowy?Moja rada rozglądać się za innym.......
Wystarczy go upuscić na ziemię...To nie jest pancerny element.Daje się wyprostować,ale lepiej wstawić drugi,prosty.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » śr lut 13, 2013 8:10 pm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/974 ... baefb.html tylko tyle napisane jest na tym bloku niestety niektóre cyfry odlane są nie wyraźnie. Co do bloku i do tej podpory będę prawdopodobnie potrzebował dwie podpory, Jasne że jak już się bawie to zrobić to porządnie.

PS> kb-autostyle jaki jest koszt nowego bloku?
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » śr lut 13, 2013 8:12 pm

chłopaki a te silniki występowały w oryginale w uazie? Uaz był kupiony ze straży.
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: kb-autostyle » śr lut 13, 2013 8:48 pm

anabol pisze: PS> kb-autostyle jaki jest koszt nowego bloku?
blok masz typowy wołgowski.

blok 417-ty, nowego typu pod simering wału (nie sznur), w opisie jest pompa i termostat (chyba sa w komplecie) zakup 2330 zł (w rosji).
Jak już iść w nowy blok i takie wydatki to lepiej na autogiełdzie brać "blok w sbore" czyli uzbrojone, z wałem, tłokami, złożony, bez głowicy i bez miski. Ceny na autogiełdzie w Moskwie sa przystępniejsze niż w motoryzacyjnym, bo handlarze biorą bezpośrednio w Ulyanovsku.

myśl, kalkuluj.

dla porównania , kompletny motor w uazo-bazie :
http://www.uazobaza.ru/goods/?kod=27779&skod=611

zakup 7200 zł.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » śr lut 13, 2013 9:02 pm

nie no tak ostro to raczej nie pójdę chyba jednak zostanę przy starym bloku. Na razie czekam a głowicę, i zastanawiam się co z tym wałem zrobić. KB-autosytle tak czy tak będę składal u Ciebie zamówienie na niektóre szpeje.
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » śr lut 13, 2013 9:05 pm

PS a co to za bloki co sprzedaja a allegro za 500?

http://allegro.pl/blok-silnika-do-uaza- ... 05261.html
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: kb-autostyle » śr lut 13, 2013 9:31 pm

blok silnika 24-ty (on i УМЗ) na pierwszy rzut oka, widoc od stonu pompki paliwa i rozrusznika (lewa strona bloku).
leżak magazynowy z epoki prl , cena super <ok> - brać :)

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: Balu-Balu » czw lut 14, 2013 9:41 am

a chcesz silnik po remoncie, mały przebieg ?? Kolega wymienił na silnik od Volvo z turbiną bo szukał więcej jadu. Jest kompletny. Sam robił remont a mogę gwarantować, że się zna na tym co robi. Jest serwisantem w Volvo i radzi sobie z trudnymi tematami jak mało kto. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » czw lut 14, 2013 11:49 am

Balu kwestia ceny i odległości, kurde a kiedyś miałem okazje kupić zapasowy silnik z wojska do agregatu prądotwórczego za grosze :-?
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » czw lut 14, 2013 12:49 pm

Chłopaki czy dostane Panewki główne na 4 szlif?
Po prostu Seba

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: Lorado » czw lut 14, 2013 3:13 pm

ten blok który anabol zapodał na foto jest na 100% od UAZa.Widać to po kształcie miski olejowej (wiem że jej nie ma ) i łapie od mocowania do ramy.Dla anabola to żadna pociecha bo inne detale od jego motora nie pasują.Jeżeli anabol pójdzie w całkowity remont swojego to mże wdepnąć.Z opisu wynika że zarówno wał jak i blok to złom.Ten krzywy ??? wał wybił mostki od panewek.Od dziesięcioleci obserwuję takie postępowanie:młody człowiek nie zna się zbytnio na samochodach kupuje pierwszy lepszy chłam i myśli że sobie pojeździ.Rozterka przychodzi po pierwszej poważnej awarii,bo myśli że naprawi za grosze.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: kb-autostyle » czw lut 14, 2013 3:43 pm

anabol pisze:Chłopaki czy dostane Panewki główne na 4 szlif?

jeśli szlify liczyć po 0,25mm to powinienem mieć panewki główne 1,00mm

http://img38.imageshack.us/img38/6067/img1674z.jpg

ze 4-5 takich "kup" leży, problem w tym, że jakieś 1350 km ode mnie.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: anabol » czw lut 14, 2013 4:32 pm

Żeby była jasność to jest moj drugi UAZ kupiłem go z tego względu że ma idealny stan blacharski, jak go kupowałem silnik nie chodził, jednak po wymianie gaźnika na oryginalny Uazowski chodził znośnie jednak stan silnika nie był idealny, aż w końcu jak już w ukladzie chłodzenia pojawiła się nie szczelność i nie chcial chodzić na gazie zmuszony byłem do remontu, kolejną sprawą było już dość ostre wycieki ze sznura wału. Wał już jako taki se załatwiłem, niestety na 4 szlif. co do mostków to jeszcze nie wiem co robić. Lorado dostałeś moja wiadmomość na prv?

PS> silnik na gazie chodzi od 2 lat bo sam go zakładałem.
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wołgowskiego

Post autor: Balu-Balu » pt lut 15, 2013 10:26 am

anabol pisze:Balu kwestia ceny i odległości, kurde a kiedyś miałem okazje kupić zapasowy silnik z wojska do agregatu prądotwórczego za grosze :-?

Sądzę, ze bardziej odległości :( :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość