XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Zbowid » czw lis 15, 2012 9:17 pm

@Rudwboy idiotami są managerowie Fiata, Alfa Romeo, Jeepa i wielu innych marek... :)9 :)21 Silniki te na prawdę mają bardzo ciekawe parametry, ale nie znoszą druciarstwa i bele jakiego traktowania. Jak ktoś kupuje jeepa nawet z niezniszczalnym 4,0 i o niego nie dba, to też szlag go trafi. Nie da się pójść na skróty w pewnych sytuacjach.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: RudeBoy » czw lis 15, 2012 9:25 pm

Zbowid pisze:@Rudwboy idiotami są managerowie Fiata, Alfa Romeo, Jeepa i wielu innych marek... :)9 :)21 Silniki te na prawdę mają bardzo ciekawe parametry, ale nie znoszą druciarstwa i bele jakiego traktowania. Jak ktoś kupuje jeepa nawet z niezniszczalnym 4,0 i o niego nie dba, to też szlag go trafi. Nie da się pójść na skróty w pewnych sytuacjach.

Oczywiście, że tak...
Większość ludzi jest idiotami i projektanci powinni brać to pod uwagę :)21
Silnik owszem parametry ma przyzwoite ale co z tego skoro jego serwis drenuje kieszeń. A ten serwis wcześniej czy później będzie niezbędny.
Durna konstrukcja silnika powoduje zwiększone koszty napraw...

Silnik zaprojektowany do łodzi.
Miał być szybko naprawialny. Jebła głowica, to się ją podmieniało na nową. 1 z 4 :) Choć biorąc pod uwagę to, że śruby trzymają również sąsiednią głowicę jakoś tego nie widzę w praktyce...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Zbowid » czw lis 15, 2012 10:01 pm

I tu jest pies pogrzebany. To jest problem tego silnika - kultura techniczna. Zwykle zakłady mechaniczne nie mają pojęcia za co się biorą i wychodzą jaja...inną kwestią są koszty... właściciele nie chcą ponosić kosztów i idą na skróty. A później są frustracje.
To samo było z silnikami Junaka - jak nie cieknie to znaczy, że brak oleju :)23 To samo było z rusłanami...ale jak się dobrze zrobiło, to konstrukcje były "niezniszczalne" !! Ale to już inna historia.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: kulkagsx1200 » czw lis 15, 2012 10:38 pm

a gowno prawda , inne silniki tez byly produkowane w tym samuym czasie , byly tez katowane przez nie znajacych kultury technicznej majstrufff i zyja , tyle ze tamte silniki byly konstruowane do aut , czyli do pracy w roznych warunkach i obciazeniach . VMnatomiast od podstaw byl skonstruowany jako jednostka stacjonarna przeznaczona do napedu agregatow pradotworczych czy cos w tym stylu na statkach a co za tym stoi ? ano to ze ten silnik mial pracowac w okreslonym scisle zakresie obrotow z ta sama predkoscia i tym samym obciazeniem . kiedy tak ppracowal napedzajac cos tam to byl praktycznie niezniszczalny . w autach warunki sa zmienne , i te silniki nie zdaja egzaminu bo ich trwalosc w tych warunkach spada na leb na szyje . jednak zdazaly sie silniki ktore spotykalo sie nawet z przebiegami ok 300kkm . sam mam kumpla ktory kupil jeepa w holandii z orginalnym przebiegiem 100kkm i potem uzywal go w trasie , polska holandia az dobil prawie do 300kkm i zaczely problemy, a wlasciwie to silnik poprostu sie zuzyl
przeczytalem ze te silniki w autach , eksploatowane w taki sposob dozywaja wlasnie max 300kkm co przyznac musice ze jak na diesla to niezbyt wiele .
w normalnych warunkach , uzywane na codzien do codziennych przemieszczen na krotkich iodcinkach korkach itp itd nie daja rady poprostu .
i qwa nie przekona mnie nikt do tego syfu jakim jest VM i tyle :)21
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Sygma » czw lis 15, 2012 11:37 pm

RudeBoy pisze:
Sygma pisze:
Zbowid pisze:Silnik po prostu wymaga większej kultury technicznej, niż nawszystkoodporny piec jeepa.
dokładnie
jak się go zrobi raz a dobrze, potem ma zawsze dobry olej... to służy długo i bezproblemowo

Znaczy się twierdzisz, że skonstruowany jest całkiem dobrze a to jego użytkownicy i mechanicy są debilami...
No proszę Cie...
twierdzę, że konstrukcję ma nie do końca udaną/przemyślaną..
ale przy odpowiednim traktowaniu i serwisowaniu jest to sprawny silnik

na pewno nie jest idioto-odporny
i na pewno nie gorszy niż silniki diesla produkcji Opla

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: gri74 » czw lis 15, 2012 11:56 pm

a zrobienie go na tip top to około 10 tysiaków
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Sygma » pt lis 16, 2012 12:02 am

no proszę cię..
wcale nie drożej niż inny silnik jak się dobrze wysra

na forum XJ jest chłopak co remontował od podstaw
silnik działa pięknie... i jest opis co zrobił i ile kosztowało
fakt, na eksploatacji nie zaoszczędzisz... bo np. zalejesz słaby olej i coś się wysypie

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: RudeBoy » pt lis 16, 2012 12:19 am

Sygma pisze: i na pewno nie gorszy niż silniki diesla produkcji Opla
Nie będę polemizował specjalnie...
...ale diesle od opla przynajmniej mają logiczną typową budowę... i typowe awarie...
...i klasyczne jest ich usuwanie... koszty takie same jak każdego innego diesla...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Plush
 
 
Posty: 259
Rejestracja: śr sie 16, 2006 7:20 pm
Lokalizacja: Chełm

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Plush » pt lis 16, 2012 7:31 am

A ja popieram Zbowida, też miałem ten silnik tyle że w XJ i przez 70 tys km wygenerował może 1/4 kosztów które zdążył wygenerować o 7 lat młodszy KJ z niezniszczalnym amerykańskim silnikiem V6 przez niecałe 10 tys....

Jak coś jest w dobrym stanie i się o to dba to się jeździ i tyle...
Pozdrawiam
Plush
GG: 12108
Vitara '91 1,6B Fedima 31/10.5/15

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Sygma » pt lis 16, 2012 7:54 am

RudeBoy pisze: Nie będę polemizował specjalnie...
...ale diesle od opla przynajmniej mają logiczną typową budowę... i typowe awarie...
...i klasyczne jest ich usuwanie... koszty takie same jak każdego innego diesla...
no i dodaj częstotliwość tych awarii
w VMach raz dobrze zrobiony (podkreślić trzeba słowo DOBRZE) i zalewany dobrym olejem z właściwym serwisem (na czas) będzie mniej awaryjny niż silnik Opla

na pewno więcej mechaników ogarnia silniki Opla... niż VMa

Mauricio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn lis 12, 2012 10:44 pm
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Mauricio » pt lis 16, 2012 10:30 am

Zadzwoniłem do 2 warsztatów robiących typowo silniki VM i naprawa w cenie 2-3 tyś zł.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: gri74 » pt lis 16, 2012 10:51 am

naprawa czego >

uszczelki dekla ? :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Mroczny » pt lis 16, 2012 10:53 am

no to w sumie okazja jest

bierz furę, wydasz 2 klocki na pakiet startowy i masz spokojnie 100 tys przed sobą

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Kabal » pt lis 16, 2012 11:00 am

Jak ja zazdroszczę optymistom :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Sygma » pt lis 16, 2012 11:13 am

ja bym wolał 4.0 bo ma moc i dobry automat
ale jak by VM był z tym automatem... to poważnie bym się zastanawiał czy go nie kupić, zainwestować 2-3 k na dobre zrobienie... a potem mieć problem z głowy

przyznaję, że też kiedyś pisałem tylko negatywnie..
ale widziałem już kilka zrobionych i bezawaryjnie działających VM'ów
więc i zdanie zmieniłem :wink:

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 16, 2012 11:19 am

Osobiscie, nie widzialem rozwalonego VMa, ale slyszalem o nich wiele zlego.

Widzialem za to dwa 2.1 Renault, w XJ zwybuchowane, z czego jednego sam gasilem na trasie, bo zobaczylem dymiacego Jeepa, a tam ogien i dziura w bloku :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: XJ 2.5 Diesel VM - uszczelka pod głowicą

Post autor: Sygma » pt lis 16, 2012 11:27 am

jeżeli chodzi o płonące Jeepy...
to chyba 2 dni temu Straż Graniczna usiłowała takowego zatrzymać (z silnikiem V8 pod maską) i chłopaki poszli Jeepem czołowo w bok Defa...
trochę o rozwalili.. a sami wpadli do rowu i wywrotka na bok.

Jeep zapłoną jak w amerykańskich filmach... :o fajki się wysypały
a kierowca dał nogę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości