Rozdzial momentu.

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 02, 2005 4:23 pm

swoja droga ciekawe czy taki przeszczep NV231 => NV242
jest mozliwy np. w TJ. seryjnie TJ nie jest oferowany z select-trac,
a jedynie z command-trac.
LRD3

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » śr lut 02, 2005 4:25 pm

Jest mozliwe.
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lut 02, 2005 4:36 pm

Dobrze, że tak późno to wszystko przeczytałem, bo znowu cisnęło mi się coś pod palce. Panowie (a zwłaszcza Panowie nowi na forum), nie można kategorycznie opisywać konkretnych rozwiązań w odniesieniu do wszystkich modeli i roczników mając za podstawę tylko własnego Jeepa. W Jeepie co roku zawsze coś zmieniali (niekoniecznie na lepsze) więc proponuję więcej cierpliwości w szukaniu w materiałach źródłowych niż taką pseudo pewność wziętą z jednego egzemplarza lub manuala jednego rocznika i modelu, bo to niekiedy innych może wprowadzić w błąd i powoduje ogólny ferment. No :)21

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 02, 2005 4:47 pm

probowalem znalezc jakies strony mowiace o TJ z NV242, ale bez skutku.
wyglada na to, ze zmiana z NV231 na 242 nie jest popularnym zabiegiem wsrod posiadaczyTJ-ow.
LRD3

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lut 02, 2005 4:52 pm

Widziałem kiedyś artykuł o tym, mam może nawet gdzieś linka, ale po kiego grzyba szukać tego dla TJ-ta jak się ma XJ-ta? Panie Boczku !!

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 02, 2005 5:01 pm

bo sie chce kiedys miec TJa do kompletu.
no i pytam przez ciekawosc. nie zaszkodzi wiedziec :wink:
LRD3

Awatar użytkownika
KOBRA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KOBRA » czw lut 03, 2005 7:12 pm

WJ JEEP napisał:"Tak, ale podciśnieniowe odłączanie przodu jest bardzo wybuchowe. Kiedyś pięknie to opisał Wiktor. Jak najszybciej należy się pozbyć tego rozwiązania, żeby potem nie ubliżać tej wspaniałej marce"

Sam mam podciśnieniowe odłączanie w przodzie i stąd moje pytanie: Czy mogę bez obaw dołączać napęd przedni w czasie jazdy ?? Na razie wolę się zatrzymywać i wtedy włączać 4x4. Kiedy to ulega awarii? Co w ogóle powoduje ten wodzik sterowany ciśnieniem? Przód załącza reduktor, a co robi podciśnienie? :o [/quote]

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lut 03, 2005 8:12 pm

rozlaczenie jest o tyle wybuchowe ze po czasie sie sypie.

w przypadku asfaltowca nie gra roli powiedział bym, wybuchowosc dotyczy offrołdowców

z czasem robi sie problem, załącza i nie rozłącza, rozłącza a nie załącza.

można puche odwrócic i miec cały czas załączone.

a do 100km/h mozesz załączać i odłączać do woli.

jest synchronizacja i nic sie nie stanie

reduktor natomiast tylko przy wylnej przedkosci ponizej 10km/h

wszystko na luzie "N"

ja załączam reduktor nawet do 40 i jeszcze nic nie wybuchło
:)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw lut 03, 2005 9:28 pm

PKi pisze: ja załączam reduktor nawet do 40 i jeszcze nic nie wybuchło
:)21
jeszcze ....... !!!!!! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » czw lut 03, 2005 9:28 pm

PKi pisze:ja załączam reduktor nawet do 40 i jeszcze nic nie wybuchło
:)21
Kiedyś się nie załączy, tylko chrupnie, zgrzytnie, piardnie i dowiesz się ile ten badziew kosztuje :)21

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lut 03, 2005 10:43 pm

wiem ile kosztuje i wiem ile ich mam, czekam az sie skonczy zeby wstawic mocny 242 w wersji DODGE :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
KOBRA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KOBRA » czw lut 03, 2005 11:29 pm

A czy ktos może mi napisac po jaka cholerę jest ta pneumatyka? Co ona dokładnie rozłącza i co powoduje jej włączenie w sensie technicznym? Ma to oszczędzać napędy, paliwo? Czy po odłączeniu przodu wał główny sie nie kręci dzieki niej czy coś innego powoduje?

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » czw lut 03, 2005 11:43 pm

KOBRA pisze:A czy ktos może mi napisac po jaka cholerę jest ta pneumatyka?
Po taka cholere zeby mialo co wybuchac.
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt lut 04, 2005 8:03 am

KOBRA pisze:A czy ktos może mi napisac po jaka cholerę jest ta pneumatyka?
Rozlacza dluzsza (prawa polos) mniej wiecej w polowie, czyli prawe kolko w ogole nie jest polaczone z dyfrem. Zastepuje sprzegielka w piastach. Teoretycznie sluzy to oszednosci dyfra i paliwa.
Ale ja mam pewna watpliwosc - przeca lewa polos i tak kreci dyfrem, to gdzie ta osczednosc?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » pt lut 04, 2005 8:20 am

Witam.
Czy moglibyście mi wyjaśnic jak dokładnie dział quadradrive?
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lut 04, 2005 9:19 am

DanielF pisze:
KOBRA pisze:A czy ktos może mi napisac po jaka cholerę jest ta pneumatyka?
Rozlacza dluzsza (prawa polos) mniej wiecej w polowie, czyli prawe kolko w ogole nie jest polaczone z dyfrem. Zastepuje sprzegielka w piastach. Teoretycznie sluzy to oszednosci dyfra i paliwa.
Ale ja mam pewna watpliwosc - przeca lewa polos i tak kreci dyfrem, to gdzie ta osczednosc?
satelity sie kreca, dyfer stoi, wał stoi. troche oszczednosci jest, jesli nie w paliwie to jest zdecydowanie ciszej w syfie !!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt lut 04, 2005 9:26 am

A dokladal ktos sprzegielka do Dany 30 z rozlaczaniem? Po zablokowaniu rozlaczania oczywisice.
A co myslicie o zrobieniu takiego patentu (gdzies widzialem do kupienia), zeby rozlaczanie zrobic na linke zamiast podcisnienie?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt lut 04, 2005 9:48 am

DanielF pisze:A dokladal ktos sprzegielka do Dany 30 z rozlaczaniem? Po zablokowaniu rozlaczania oczywisice.
A co myslicie o zrobieniu takiego patentu (gdzies widzialem do kupienia), zeby rozlaczanie zrobic na linke zamiast podcisnienie?
A po co rozlaczac - dla lepszego samopoczucia?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lut 04, 2005 11:19 am

juz raz pisałem

piękna sprawa

można załączyć reduktor a odłączyć przód wtedy linką, bądż też co za problem na podcisnienie przełącznik jakiś w kabine i git.

oczywiscie odwracamy całe to główno ze w razie czego zostaje załączone, a podcisneiniem bądź linką odłączasz.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt lut 04, 2005 1:19 pm

No wlasnie o to mi chodzi. Robil ktos cus takiego? Duzo roboty?
A duzo roboty jest z samym odwroceniem zalaczania?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lut 04, 2005 2:11 pm

na ruskich stronach sa fotki, zreszta na usa tez

podnosisz most na jedna strone tak zeby olej ci nie wylecial, odkreczasz na 4 srubach to całe bedziewie.

wtedy zobaczysz jak jest zbudowane i jak łatwo przerobic na linke, nie wiem od czego, od motoru moze 8)

potem przykrecasz odwrocone o 180stopni do mostu tak ze bedzie caly czas zalaczone, a jak pociagniesz to odlaczy półos.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
reso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn gru 20, 2004 12:43 pm
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: reso » pt lut 04, 2005 3:14 pm

danielpoz pisze:a co bedzie jak w ZJ staniemy przednia osia na lodzie a tyl na czarnym??? i odwrotnie tyl.na lodzie a ........?
Wlasnie?? tam jest ALLTIME

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » czw mar 03, 2005 11:15 pm

Witam,
Podepne się pod ten temat, żeby nowego nie zakładać.... (sorki za lamerkę, ale przygoda trwa od niedawna :) )

Mam dwa pytania:
1. Zaparkowałem dzisiaj mojego peepa (manual, 2.1TD) tak, że tył stał na lodzie a przód na glebie. Wchodzę, odpalam, daje 4H i wsteczny. No i tył mi się kręci w miejscu a auto stoi. To samo na 4L. To samo do przodu. Wrzucam wsteczny, noga z gazu i wysiadka (tył się kręci). Patrze pod spód i widzę, że przedni wał się kręci, ale przednie koła stoją jak zaczarowane. Bujnąłem peepa i wyjechałem. Wjechałem potem w śnieg i sytuacja dokładnie taka sama (4 właczyłem jak samochód już stał w śniegu) - pytanie; czy to tak działa (przód powinien chyba złapać), czy to problemy z załączaniem przednich półosi (LSD) ?
2. Czy wspomniane przekładanie "skrzynki" w celu stałego załączenia przednich półosi dotyczy tego elementu:
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/chassi ... _motor.jpg ?

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw mar 03, 2005 11:18 pm

Nie no z przodu nie ma LSD. Jak się kręci wał, a koła stoją to znaczy, że masz padnięte podciśnieniowe dołączanie przodu, zatem napęd jedynie 2WD.

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » czw mar 03, 2005 11:39 pm

Upss, a ja myślałem, że to to samo :oops: Trzeba się jeszcze douczyć.

A czy podciśnieniowe załączanie przodu to właśnie ten gadżet z fotki ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości