OBD-brak
Moderator: Mroczny
jest gniazdo do podłączenia komputera i jest ono przy komputerze...
jak zlokalizujesz komputer to musi wychodziż gdzieś z wiązki w prawo od komputera w stronę aparatu zapłonowego prawie pod firewall'em... też się kiedyż naszukałem jak nie będziesz mógł znależć to postaram się jutro albo pojutrze zrobić zdjęcie
jak zlokalizujesz komputer to musi wychodziż gdzieś z wiązki w prawo od komputera w stronę aparatu zapłonowego prawie pod firewall'em... też się kiedyż naszukałem jak nie będziesz mógł znależć to postaram się jutro albo pojutrze zrobić zdjęcie

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
ZJ 95' V8 4,5"up
daje radę mastertech robi... niedawno był do sprzedania cały z oprogowaniem do 98 roku bodajżePKi pisze:zapomnij i to najlepjej całkiem szybkoRadek666 pisze:Gdyby gdzies mozna bylo dorwac protokol tego zlacza diagnostycznego to nie bylo by problemuPKi pisze:Starsze syfy mają DRBDo tego spec tool potrzebny, praktycznie tylko chrysler ma.

PS jutro zamieszczę zdjęcia bo zostawiłem aparat w samochodzie

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
ZJ 95' V8 4,5"up
przepraszam, ze tak długo to trwało ale ostatnio nie mam czasu się podrapać po d...
www.transam.neostrada.pl/DSC00039.JPG
pod rurą prowadzącą coolant do reduktora ( to metalowe) widać tą wtyczkę... ona wychodzi z tej takiej lekko poszarpanej wiązki a po lewej widzimy komputer i zbiornik coolantu
www.transam.neostrada.pl/DSC00039.JPG
pod rurą prowadzącą coolant do reduktora ( to metalowe) widać tą wtyczkę... ona wychodzi z tej takiej lekko poszarpanej wiązki a po lewej widzimy komputer i zbiornik coolantu
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
ZJ 95' V8 4,5"up
hallo panowie!
Troszkę postaram się tu wam coś podpowiedzieć.
OBD o które zapewne wam chodzi to standard od 1996 roku ale niektóre marki miały go wcześniej. Dokładnie to sie nazywa OBDII i jeśli auto ma taką złączkę to jest ona standardowa ( taka sama we wszystkich markach) i musi być w ŚRODKU auta (najczęściej pod kierownicą) Ale... mimo to OBDII amerykańskie może sie różnić od europejskiego typem protokołu danych , tak, że przyrządzik europejski często nie czyta amerykanów i japończyków.
Następną sprawą jest to że tańsze czytniki ( skanery) mogą wejść tylko w kody usterek czasem w niektóre parametry silnika. Za to nie słyszałem o możliwości zdiagnozowania skrzyń ABSu itd. To mogą skanery profesjonalne
Jeśli chodzi przykładowo o grupę CHrysler ( Jeep) to wszystko może zrobić przyrządzik zwany" DRB" trochę mniej mogą porządne skanery uniwersalne jak np"Snap-on" Radzę zapomnieć o poważnej diagnostyce "laptopem z kabelkiem i programikiem" Jak już to do laptopa trzeba dołączyć specjalny moduł ( niezbyt tani np KTS Bosch520 + program = ok 20 000zł)
Ale w amerykanach akurat Bosch= totalna lipa.
Jeśli auto jest przed 1996 rokiem to każda marka miała swoją złączkę diagnostyczną i znajduje się ona w komorze silnika.
Jeśli ktoś będzie w okolicach Wrocławia to zapraszam na diagnostykę bo akurat tym się też zajmuję.
mój tel 602 291 292 email doartura@poczta.fm
Troszkę postaram się tu wam coś podpowiedzieć.
OBD o które zapewne wam chodzi to standard od 1996 roku ale niektóre marki miały go wcześniej. Dokładnie to sie nazywa OBDII i jeśli auto ma taką złączkę to jest ona standardowa ( taka sama we wszystkich markach) i musi być w ŚRODKU auta (najczęściej pod kierownicą) Ale... mimo to OBDII amerykańskie może sie różnić od europejskiego typem protokołu danych , tak, że przyrządzik europejski często nie czyta amerykanów i japończyków.
Następną sprawą jest to że tańsze czytniki ( skanery) mogą wejść tylko w kody usterek czasem w niektóre parametry silnika. Za to nie słyszałem o możliwości zdiagnozowania skrzyń ABSu itd. To mogą skanery profesjonalne
Jeśli chodzi przykładowo o grupę CHrysler ( Jeep) to wszystko może zrobić przyrządzik zwany" DRB" trochę mniej mogą porządne skanery uniwersalne jak np"Snap-on" Radzę zapomnieć o poważnej diagnostyce "laptopem z kabelkiem i programikiem" Jak już to do laptopa trzeba dołączyć specjalny moduł ( niezbyt tani np KTS Bosch520 + program = ok 20 000zł)
Ale w amerykanach akurat Bosch= totalna lipa.
Jeśli auto jest przed 1996 rokiem to każda marka miała swoją złączkę diagnostyczną i znajduje się ona w komorze silnika.
Jeśli ktoś będzie w okolicach Wrocławia to zapraszam na diagnostykę bo akurat tym się też zajmuję.
mój tel 602 291 292 email doartura@poczta.fm

...a jeszcze jedno
system diagnostyki OBD (OBDI) różni się od OBDII właśnie wtyczkami
bo OBD stare przed 96 dopuszczało "wolną amerykankę"jeśli chodzi o wtyczki i odczyt danych natomias OBDII narzuca właśnie standard rozmieszczenia i kształtu wtyczki oraz ustala rozmieszczenie niektórych "pinów" we wtyczce. 3 z 16 muszą zawierać w każdej marce te same "szyny danych" natomiast inne są przydzielane wg widzimisię producenta i właśnie dlatego tanie skanery i kabelki nie czytają np ABSu bo tak naprawde mają aktywne 3 z 16 pinów we wtyczce.
a skrót znaczy
"on board diagnostic"

system diagnostyki OBD (OBDI) różni się od OBDII właśnie wtyczkami
bo OBD stare przed 96 dopuszczało "wolną amerykankę"jeśli chodzi o wtyczki i odczyt danych natomias OBDII narzuca właśnie standard rozmieszczenia i kształtu wtyczki oraz ustala rozmieszczenie niektórych "pinów" we wtyczce. 3 z 16 muszą zawierać w każdej marce te same "szyny danych" natomiast inne są przydzielane wg widzimisię producenta i właśnie dlatego tanie skanery i kabelki nie czytają np ABSu bo tak naprawde mają aktywne 3 z 16 pinów we wtyczce.
a skrót znaczy
"on board diagnostic"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość