OBD-brak

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

OBD-brak

Post autor: danielpoz » pn cze 06, 2005 9:12 pm

gdzie jest gniazdo OBD w ZJ 94/95

szukali pod maska,szukali pod kierownica i niegdzie tego nie ma!!!!
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn cze 06, 2005 9:30 pm

A kto ci mówił że jest ?? :o
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pn cze 06, 2005 9:43 pm

jest gniazdo do podłączenia komputera i jest ono przy komputerze...
jak zlokalizujesz komputer to musi wychodziż gdzieś z wiązki w prawo od komputera w stronę aparatu zapłonowego prawie pod firewall'em... też się kiedyż naszukałem jak nie będziesz mógł znależć to postaram się jutro albo pojutrze zrobić zdjęcie 8)
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn cze 06, 2005 10:04 pm

to poprosze z tym ze ja mam 4.0l wiec moze tez byc jakos inaczej rozmieszczone


PKI od pewnego roku OBD jest obowiazkowe
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pn cze 06, 2005 10:38 pm

nie wiem czy w 4.0 jest w tym samym miejscu komp ale sfotografuję tylko nie obiecuję czy jutro dam radę :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn cze 06, 2005 10:43 pm

danielpoz pisze:to poprosze z tym ze ja mam 4.0l wiec moze tez byc jakos inaczej rozmieszczone


PKI od pewnego roku OBD jest obowiazkowe
sprzeadne od 1. stycznia 1996.

konektor nie dalej niż 3 stopy od fotela kierowcy i dostepne bez zadnych narzedzi :)2
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn cze 06, 2005 10:52 pm

no to moj jest za stary i nie lapie sie na te przepisy
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pn cze 06, 2005 10:54 pm

mój najwyraźniej też ale np mam T/A z 93 i ma obok nóg OBD II a starsze fbody z lat 80tych też tak mają... jakiś inny ten chrysler :lol: :wink:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt cze 07, 2005 8:31 am

Starsze syfy mają DRB !! Do tego spec tool potrzebny, praktycznie tylko chrysler ma.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt cze 07, 2005 8:49 am

PKi pisze:Starsze syfy maj± DRB !! Do tego spec tool potrzebny, praktycznie tylko chrysler ma.
Gdyby gdzies mozna bylo dorwac protokol tego zlacza diagnostycznego to nie bylo by problemu :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » wt cze 07, 2005 8:51 am

u mnie jest konektor obok kompa ale to właśnie sie nazywa chyba DRB a nie OBD :roll:
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt cze 07, 2005 1:04 pm

Radek666 pisze:
PKi pisze:Starsze syfy mają DRB !! Do tego spec tool potrzebny, praktycznie tylko chrysler ma.
Gdyby gdzies mozna bylo dorwac protokol tego zlacza diagnostycznego to nie bylo by problemu :-)
zapomnij i to najlepjej całkiem szybko :evil:
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt cze 07, 2005 4:33 pm

Juz zapomnialem...... tym bardziej ze mam obd II :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt cze 07, 2005 8:32 pm

PKi pisze:
Radek666 pisze:
PKi pisze:Starsze syfy mają DRB !! Do tego spec tool potrzebny, praktycznie tylko chrysler ma.
Gdyby gdzies mozna bylo dorwac protokol tego zlacza diagnostycznego to nie bylo by problemu :-)
zapomnij i to najlepjej całkiem szybko :evil:
daje radę mastertech robi... niedawno był do sprzedania cały z oprogowaniem do 98 roku bodajże 8)

PS jutro zamieszczę zdjęcia bo zostawiłem aparat w samochodzie :x
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt cze 07, 2005 9:03 pm

bede dzwieczny :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw cze 09, 2005 10:07 pm

przepraszam, ze tak długo to trwało ale ostatnio nie mam czasu się podrapać po d...
www.transam.neostrada.pl/DSC00039.JPG
pod rurą prowadzącą coolant do reduktora ( to metalowe) widać tą wtyczkę... ona wychodzi z tej takiej lekko poszarpanej wiązki a po lewej widzimy komputer i zbiornik coolantu
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw cze 09, 2005 10:47 pm

dzieki serdeczne :) jutro to obadam okiem i troche pomacam :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw cze 09, 2005 11:00 pm

aha zapomniałem ona u mnie jest wpięta w taką zaślepkę która jest przymocowana do głównej wiązki... do zdjęcia ją wypiąłem
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » czw cze 23, 2005 9:09 am

czy 1992 XJ ma obd 1 , 2 czy drb? ??
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw cze 23, 2005 10:04 am

drb
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
moa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr maja 12, 2004 7:27 am
Lokalizacja: konstancin-jeziorna
Kontaktowanie:

Post autor: moa » pt cze 24, 2005 10:24 am

Radek666 pisze:Juz zapomnialem...... tym bardziej ze mam obd II :-)
a co do obd, to gdzie i jaki interfejs kupić? bo soft to chyba niezły darmowy jest. ma ktoś jakieś doświadczenia?
pozdrówki,
moa http://niedzwiedzianorka.blogspot.com
tj´98 4.0 aut. "lowrider"

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » pt cze 24, 2005 10:32 am

mam ten sam problem, z drb :lol:
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt cze 24, 2005 10:44 am

moa pisze:
Radek666 pisze:Juz zapomnialem...... tym bardziej ze mam obd II :-)
a co do obd, to gdzie i jaki interfejs kupiæ? bo soft to chyba niez³y darmowy jest. ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia?
Allegro :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Mleczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 27, 2005 10:38 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mleczyk » wt cze 28, 2005 8:51 pm

hallo panowie!
Troszkę postaram się tu wam coś podpowiedzieć.
OBD o które zapewne wam chodzi to standard od 1996 roku ale niektóre marki miały go wcześniej. Dokładnie to sie nazywa OBDII i jeśli auto ma taką złączkę to jest ona standardowa ( taka sama we wszystkich markach) i musi być w ŚRODKU auta (najczęściej pod kierownicą) Ale... mimo to OBDII amerykańskie może sie różnić od europejskiego typem protokołu danych , tak, że przyrządzik europejski często nie czyta amerykanów i japończyków.

Następną sprawą jest to że tańsze czytniki ( skanery) mogą wejść tylko w kody usterek czasem w niektóre parametry silnika. Za to nie słyszałem o możliwości zdiagnozowania skrzyń ABSu itd. To mogą skanery profesjonalne

Jeśli chodzi przykładowo o grupę CHrysler ( Jeep) to wszystko może zrobić przyrządzik zwany" DRB" trochę mniej mogą porządne skanery uniwersalne jak np"Snap-on" Radzę zapomnieć o poważnej diagnostyce "laptopem z kabelkiem i programikiem" Jak już to do laptopa trzeba dołączyć specjalny moduł ( niezbyt tani np KTS Bosch520 + program = ok 20 000zł)
Ale w amerykanach akurat Bosch= totalna lipa.

Jeśli auto jest przed 1996 rokiem to każda marka miała swoją złączkę diagnostyczną i znajduje się ona w komorze silnika.

Jeśli ktoś będzie w okolicach Wrocławia to zapraszam na diagnostykę bo akurat tym się też zajmuję.

mój tel 602 291 292 email doartura@poczta.fm :lol:

Mleczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 27, 2005 10:38 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mleczyk » wt cze 28, 2005 9:07 pm

...a jeszcze jedno
system diagnostyki OBD (OBDI) różni się od OBDII właśnie wtyczkami
bo OBD stare przed 96 dopuszczało "wolną amerykankę"jeśli chodzi o wtyczki i odczyt danych natomias OBDII narzuca właśnie standard rozmieszczenia i kształtu wtyczki oraz ustala rozmieszczenie niektórych "pinów" we wtyczce. 3 z 16 muszą zawierać w każdej marce te same "szyny danych" natomiast inne są przydzielane wg widzimisię producenta i właśnie dlatego tanie skanery i kabelki nie czytają np ABSu bo tak naprawde mają aktywne 3 z 16 pinów we wtyczce.


a skrót znaczy
"on board diagnostic"
:roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość