czyli wszystko o wszystkim...
Moderator: Misiek Bielsko
-
montero
-

- Posty: 8975
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » wt lip 16, 2019 10:19 pm
misman pisze: ↑wt lip 16, 2019 9:15 pm
montero pisze: ↑wt lip 16, 2019 12:01 pm
Do usług . Podziękujesz później.
Ty lepiej powiedz jeszcze, czy warto zakładać przedni błotnik od SM - wydaje się mniej podatny na wiatr przy dużych prędkościach, ale z kolei trochę mniej osłania koło i przód od syfu. Zakładać?
Nie wiem.Raczej w błocku może rzucać błotem.Wiatr na błotniku przereklamowany.
Lepiej wymyśl jakiś dobry składany deflektor , żeby mniej wiało.
-
montero
-

- Posty: 8975
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » wt lip 16, 2019 10:21 pm
@Purti to może ttr600 a silnik z rozrusznikiem i kopką .
To by miało sens.
-
montero
-

- Posty: 8975
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » wt lip 16, 2019 11:01 pm
misman pisze: ↑wt lip 16, 2019 9:15 pm
montero pisze: ↑wt lip 16, 2019 12:01 pm
Do usług . Podziękujesz później.
Ty lepiej powiedz jeszcze, czy warto zakładać przedni błotnik od SM - wydaje się mniej podatny na wiatr przy dużych prędkościach, ale z kolei trochę mniej osłania koło i przód od syfu. Zakładać?
W ogóle proszę wymyśleć całą aerodynamikę do wysokiego enduro ,.
Pewne próby już czyniłem , niektóre były obiecujące.
-
lysy76
-

- Posty: 3676
- Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
- Lokalizacja: Halupy Kozelin
Post
autor: lysy76 » wt lip 16, 2019 11:05 pm
Ależ to proste...
wystarczy jechać 1,5m za naczepą ciężarówki.

Wujek Dobra Rada

-
montero
-

- Posty: 8975
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » wt lip 16, 2019 11:20 pm
lysy76 pisze: ↑wt lip 16, 2019 11:05 pm
Ależ to proste...
wystarczy jechać 1,5m za naczepą ciężarówki.
Kiedyś tak jechałem w Sandomierzu .
Kurka wodna nagły zakręt i prawie na krawężniku gleba .
Mała szybkość była na szczęście.
-
Mroczny
-

- Posty: 40594
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » śr lip 17, 2019 6:15 am
montero pisze: ↑wt lip 16, 2019 10:21 pm
@Purti to może ttr600 a silnik z rozrusznikiem i kopką .
To by miało sens.
do turystyki?
chyba na przyczepce za oplem
s3R pisze: ↑wt lip 16, 2019 7:43 pm
Dzizasie... dokąd zmierza dyskusja ta
jest irytująco merytoryczna. Nie umiem tak
Najbardziej w toyocie lubię to, że nie muszę mieć o niej cienia pojęcia.
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » śr lip 17, 2019 6:43 am
montero pisze: ↑wt lip 16, 2019 10:21 pm
@Purti to może ttr600 a silnik z rozrusznikiem i kopką .
To by miało sens.
W przyszłym tygodniu jadę się przymierzyć do TT600E z zawieszeniem od TTR. Kolega ma to już od paru lat i kawał europy na tym zwiedził na kołach. Podobno nawet chce sprzedać. Masa już lepsza niż TTR bo kole 150 kg, więc liczę na większą stabilność.
Co do prędkości podróżnej to dla mnie między 80-100 km/h jest super, a tutaj większość sprzętów ogarnia. Ważne, żeby nie było dzikich obrotów przy tej V.
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
Mroczny
-

- Posty: 40594
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » śr lip 17, 2019 6:46 am
a nie jesteś za duży na tę geometrię?
do siedzenia w siodle tydzień po 8h dziennie to raczej nie jest pojazd
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » śr lip 17, 2019 8:15 am
Dlatego chcę pojeździć na jego. A że mamy do siebie 30 km...
Pewnie stanie na czymś doroślejszym i nauką odpuszczania terenu, gdy jest za grubo.
Ostatnio zmieniony śr lip 17, 2019 8:15 am przez
purti, łącznie zmieniany 1 raz.
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
montero
-

- Posty: 8975
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » śr lip 17, 2019 8:15 am
purti pisze: ↑śr lip 17, 2019 6:43 am
montero pisze: ↑wt lip 16, 2019 10:21 pm
@Purti to może ttr600 a silnik z rozrusznikiem i kopką .
To by miało sens.
W przyszłym tygodniu jadę się przymierzyć do TT600E z zawieszeniem od TTR. Kolega ma to już od paru lat i kawał europy na tym zwiedził na kołach. Podobno nawet chce sprzedać. Masa już lepsza niż TTR bo kole 150 kg, więc liczę na większą stabilność.
Co do prędkości podróżnej to dla mnie między 80-100 km/h jest super, a tutaj większość sprzętów ogarnia. Ważne, żeby nie było dzikich obrotów przy tej V.
Obroty to tylko zębatki.Pewnie 2 szt załatwią długa trasa/teren.
I na pewno przełożenie uniwersalne będzie też w miarę dobre.
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » śr lip 17, 2019 8:30 am
purti pisze: ↑śr lip 17, 2019 8:15 am
Dlatego chcę pojeździć na jego. A że mamy do siebie 30 km...
Pewnie stanie na czymś doroślejszym i nauką odpuszczania terenu, gdy jest za grubo.
Ja się cały czas z tym biję i nie wiem czy to nie jest słuszny kierunek. Od marca zrobiłem ok 3 tys km. Z tego może 20 w terenie i to lekkim... Większość tego dałbym radę przejechać na Super Tenere. Poległbym na kilku piaszczystych dróżkach. Na jednej sromotnie. Realna prędkość podróżna XT to 120 km/h na autostradzie i 90-100 poza nią. Z drugiej strony nie mam w planach dalekich ekskursji, a te nieplanowane od bidy też da się odpękać. Gdyby XT miała lepsze zawieszenie i o 20 km/h większą prędkość to byłoby nieźle. 3AJ wydaje się przytomnym pomysłem. Rozwiązuje temat zawieszenia, wysokości (XT jest ciut przymałe dla mnie, dla Marcina jeszcze bardziej) i wiatru, choć brak owiewki ma swoje zalety. Szkoda, że na sprzedaż są 3 sztuki w tym momencie...
Co do smażenia jaj - zaliczyłem trasę w największy tegoroczny upał i nie czułem zbyt dużego smażenia od dołu. Gorąco było i już. Problemem był grzejący się przy 130 silnik.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » śr lip 17, 2019 8:34 am
Temu się zastanawiam nad tą propozycją zamiany na Transalpa..brzydkie to i troche gumowe, ale przecież ślubu z tym brał nie będę. Opone agresywniejsza dać i zobaczyć. Stefan sporo tym już najeździł.
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » śr lip 17, 2019 8:53 am
Jak trampek to 600.
Pozycja stojąca dużo lepsza i najlżejszy jest.
Dynamika i zawias to samo a nie ma immo itp jak 650.
Zawias przedni da sie troche upgreadować sprężyną zaworową z andorii
Mniej buja wtedy.
Tył można podnieść trochę na kościach.
Tak sie poskładało życie że trzy takie miałem w sumie.
Zdrapek i poharatka
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » śr lip 17, 2019 8:56 am
Własnie na takiego xl600V( PD10 1997 rok, już 2 tarcze) koleszka chce się wymienić za moje hard enduro

@SER Jak bym tam założył jakaś dualowa kostke to sprzęt się ogarnie w lekkim terenie ?
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
Adamo
-

- Posty: 8254
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » śr lip 17, 2019 9:27 am
Zanim dojdziecie do jakiś wniosków to już nie będzie gdzie w teren zjechać i szosówka będzie najlepszym wyborem

-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » śr lip 17, 2019 9:33 am
O to też już zadbałem...
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
Videlec
-

- Posty: 4114
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » śr lip 17, 2019 9:35 am
A ja tam podziwiam każdego, kto ma odwagę jeździć na moto po naszych drogach. Z roku na rok jest większa dziadówka i chamówa, trudno nawet autem a na moto... hmmm, to jak lecieć na golasa przez pole kaktusów z opaską na oczach

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » śr lip 17, 2019 9:40 am
Gorzej jest na rowerze, serio..niby do roboty mam 7 km z czego 3 km szutrem, to odcinek asfaltu jest przerażający..Najgorsi są kierowcy zawodowi, wczoraj autobus i wywrotka.
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » śr lip 17, 2019 9:59 am
Adamo pisze: ↑śr lip 17, 2019 9:27 am
Zanim dojdziecie do jakiś wniosków to już nie będzie gdzie w teren zjechać i szosówka będzie najlepszym wyborem
Ale wiesz, ta akademicka dyskusja nie przeszkadza jeździć tym co się ma

Jak ustalimy świętego Graala to nie będziemy w stanie wsiąść nań samodzielnie

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
Adamo
-

- Posty: 8254
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » śr lip 17, 2019 10:00 am
Po zastanowieniu... zamiast kupować nowe moto w stylu scramblera to może sobie wydłubię takie z Bandziora, którego już mam
Przynajmniej będzie solidny kawał żelaza, który będzie fajnie jeździł po czarnym i objedzie większość lekkiego terenu jaki odwiedzają duże advenczery

-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » śr lip 17, 2019 10:01 am
purti pisze: ↑śr lip 17, 2019 8:56 am
Własnie na takiego xl600V( PD10 1997 rok, już 2 tarcze) koleszka chce się wymienić za moje hard enduro

@SER Jak bym tam założył jakaś dualowa kostke to sprzęt się ogarnie w lekkim terenie ?
Ogarnie.
Zawias jest tapczanowaty ale jak trochę przód wzmocnisz andorią a tył trochę podniesiesz to polatasz spokojnie.
Popatrz sobie na na necie jak ludzie po świecie jeżdżą starymi trampkami.
Na takiego TET jak my byliśmy to trampek da radę bez problemu.
Fajne jest to w trampku że na 1 biegu możesz bez gazu pyrkać jak na reduktorze samochodem bo moment Vki jest dość duży.
Zdrapek i poharatka
-
Adamo
-

- Posty: 8254
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » śr lip 17, 2019 10:02 am
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » śr lip 17, 2019 10:11 am
Mi się XT600 marzy w takim wydaniu:

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » śr lip 17, 2019 10:11 am
s3R pisze: ↑śr lip 17, 2019 10:01 am
purti pisze: ↑śr lip 17, 2019 8:56 am
Własnie na takiego xl600V( PD10 1997 rok, już 2 tarcze) koleszka chce się wymienić za moje hard enduro

@SER Jak bym tam założył jakaś dualowa kostke to sprzęt się ogarnie w lekkim terenie ?
Ogarnie.
Zawias jest tapczanowaty ale jak trochę przód wzmocnisz andorią a tył trochę podniesiesz to polatasz spokojnie.
Popatrz sobie na na necie jak ludzie po świecie jeżdżą starymi trampkami.
Na takiego TET jak my byliśmy to trampek da radę bez problemu.
Fajne jest to w trampku że na 1 biegu możesz bez gazu pyrkać jak na reduktorze samochodem bo moment Vki jest dość duży.
Tyle, że ta Stefanowa zupełnie mi nie podeszła...może 600 będzie lepsza.
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » śr lip 17, 2019 10:14 am
Na szczęście to nie żona, nie podejdzie to za dwa miesiące sprzedasz

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości