M207 uszczelniacz wału

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » śr lip 22, 2015 8:52 pm

Witam po dłuższej przerwie.
Zabrałem się za uszelnienie silnika bo poci sie z pompy paliwa, misy, z dekielka za rozdzielaczem i :)11 z uszczelniacza wału przy skrzyni. Tu mam pytanie jaki wymiar ma ten uszczelniacz? Może wiecie gdzie go dostać?

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: Lorado » czw lip 23, 2015 7:02 pm

Sprawa nie jest taka prosta
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » czw lip 23, 2015 9:16 pm

Z dostępnością czy wymianą?

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: Lorado » pt lip 24, 2015 8:02 am

Z dostępnością to no problem,ale wymiana sznura to problem.Praktycznie powinno się rozebrać niemal cały silnk.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » pt lip 24, 2015 10:28 am

:)11 no to pozamiatane.

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: Lorado » pt lip 24, 2015 2:52 pm

Jeden dzień roboty
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » pt lip 24, 2015 8:44 pm

To jak dla mnie pewnie bity tydzień zejdzie :)21
A idzie dopasować od czegoś uszczelke pokrywki zaworów i filtr oleju?

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: Lorado » sob lip 25, 2015 10:21 am

Uszczelkę możesz u mnie.A jaki masz filtr oleju?Jeżeli wkład papierowy to też mam.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: Lorado » sob lip 25, 2015 10:22 am

Uszczelkę możesz u mnie.A jaki masz filtr oleju?Jeżeli wkład papierowy to też mam.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » sob lip 25, 2015 2:22 pm

Poszło PW.

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » sob sie 08, 2015 10:53 pm

:)11 Poskładałem wszystko i dupa, wywaliło olej spod filtra. Stara uszczelka posypała się przy demontażu a że nie znalazłem nigdzie takiej to dałem duży oring a filtr dobrałem od jakiegoś ciągnika. Odpaliłem i usłyszałem dziwny świst, popracował może z trzy sekundy a pod autem plama oleju o średnicy 50cm :)11
Tą że tak nazwę podstawkę filtra oleju można wykręcić bez poważnych konsekwencji, może jak dam oring z obu stron to będzie dobrze? Chyba że jest jakaś uszczelka od czegoś tam która pasuje albo można gdzieś oryginał dorwać?

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz sie 09, 2015 10:18 pm

WITAJCIE NIEDZIELNIE :D
Mam obawy o to, że masz coś przytkane,......
Nie może Ci wywalić od tak uszczelki - nawet jeżeli to oring ?
Sprawdzałeś drożność magistrali motora ?
To znaczy nie wiem co dokładnie robiłeś przy silniku, ale powiedzmy,
że ciśnienie wytworzone przez pompę smarującą silnik wynosi około 6 atmosfer,
to co powoduje, że wywala uszczelki spod filtra- tak zrozumiałem ??
Zakładam, że zawór w pompie jest prawidłowo ustawiony- nie zaślepiony czy zablokowany
przez jakiegoś motacza cudotwórcę,bo następną awarią będzie rozwalenie napędu pompy...... ??
Chyba, ze sam filtr(mega nie pasujący) ma swoją konstrukcję uniemożliwiającą współpracę z
obudową,podstawką,króćcem na który jest nakręcony,,.......

POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » ndz sie 09, 2015 11:15 pm

Oringu na zewnątrz mi nie wywalilo, nie był on dopasowany idealnie i pewnie nie uszczelnił dobrze. Filtr dobrałem po rozmiarze i nie miał on z jednej strony dziurki więc ją zrobiłem tak by śruba przeszła. Teraz myślę że to pewnie był mój błąd :)11
Moje prace polegały na zdjęciu misy i dokładnym jej wyczyszczeniu ze szlamu z dna. Pompy oleju nie ruszałem bo tam jest sucho.
Jak sprawdzić drożność magistrali olejowej?

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » śr sie 19, 2015 12:47 pm

Wyciek oleju był spowodowany podwinięciem oringu, naprawione.
:)11 poci się mocno aż kapie z uszczelki miski. Dałem tam starą bo wyglądała na dobrą ale najwyraźniej taka nie była.
Kombinować nową oryginalną uszczelkę czy dorobić z jakiegoś materiału a może tylko na silikon złożyć?

Awatar użytkownika
bodo735
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr sie 17, 2011 11:07 am
Lokalizacja: DW

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: bodo735 » śr sie 19, 2015 5:15 pm

wyciąć nowa uszczelkę np. z korka do uszczelek, i przed montażem przesmarować delikatnie "sylikonem" (specjalnym robiacym za uszczelkę)

Obrazek

Obrazek

w d127 zastosowali juz simmerringi, jedyny problem przy uszczelnianiu to "polksiezyce" miedzy miska a blokiem

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » czw sie 20, 2015 9:31 am

ok a jaką grubość korka wybrać bo widzę że są od 1mm do 20mm nawet.

Awatar użytkownika
bodo735
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr sie 17, 2011 11:07 am
Lokalizacja: DW

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: bodo735 » czw sie 20, 2015 4:56 pm

najwazniejsze wedlug mnie jest to w jakim stanie jest twoja miska i czy plaszczyzna ktora bedzie przylegac do bloku jest rowna, nie jest to tzw "fala dunaju", jezeli jest ok to nie ma sensu dawac nic grubego, nie wiesz jak jest w oryginale? ja bym dal cos ok 1,5-2mm
wazne zeby byl to korek techniczny olejoodporny

nawet cena nie jest zla, masz np tu gumokorek

http://allegro.pl/plyta-gumokorkowa-cpg ... 37662.html

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » pt sie 21, 2015 11:11 am

Dzięki.
Co do miski to jest raczej ok. Ma ona przetłoczenia na rancie między otworami na sruby który styka się z blokiem silnika. Stara uszczelka to nie wiem z czego była, wyglądała mi na skórzaną i przy dokrecaniu miski strasznie się rozlazła na boki.
A jakim momentem dokręcić śruby miski bo dwa gwinty uwaliłem.

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: M207 uszczelniacz wału

Post autor: dzelo23 » sob wrz 05, 2015 9:08 pm

:)21
Drakula śmiga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość