diesel mercedes

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

diesel mercedes

Post autor: Bury » sob lut 05, 2005 11:32 pm

... w muscelu któryś z silników mercedesa W123 (mam na myśli diesel'e) będzie fajnie działał, w sumie 3 litrowy jest ładny. Ale chodzi mi o to, że te silniki nie mają zbyt wygórowanej mocy (co z kolei nadrabiają żywotnością, jak wiadomo)... co o tym myslicie?

Matisiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 8:01 pm
Lokalizacja: ze stolycy....... górnego śląska

Post autor: Matisiek » ndz lut 06, 2005 11:20 am

diesel z mietka to chyba najlepsze rozwiązanie tani ,wytrzymały no zalety i wady dobrze są zane wszystkim od lat najlepsza bedzie 300 a w ostateczności 240 ale mam nadzieje że nie chcesz kumplować tego ze skrzynią biegów muscla????bo to wtedy jechać nie bedzie chciało kumpel kupił tak zmotanego muscla i po pierwszym wyjezdzie w teren wywalił to wszystko i wsadził silnik ze skrzynią z uaza
dorosnąć??????ale po co??????

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz lut 06, 2005 11:41 am

Matisiek pisze:....... mam nadzieje że nie chcesz kumplować tego ze skrzynią biegów muscla????bo to wtedy jechać nie bedzie chciało kumpel kupił tak zmotanego muscla i po pierwszym wyjezdzie w teren wywalił to wszystko i wsadził silnik ze skrzynią z uaza

Matisiek co ty pier.....

chyba nie widziałeś muscela dyzla z oryginalną skrzynią .

zapraszam do kowboji z Boru,zobaczysz jak chodzi dyzel w muscelu.

a jesli masz na myśli Płaskiego i jego muscela ,to masz rację,jemu to nie chodziło .



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lut 06, 2005 11:43 am

warzywniok do muscela...błe...
:)3
#noichuj

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz lut 06, 2005 11:51 am

jak sie nie ma,co sie lubi to............

a do tego dochodzi jeszcze barak biletów nbp to wiesz..



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lut 06, 2005 11:53 am

żeby jezdzić warzywniokiem z pod płotu co ma zylion kilometrów i jest tani w zakupie to trza mieć szelestów od chuja ....ciągle sie na coś wydaje
:)21
#noichuj

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz lut 06, 2005 12:00 pm

czesław&jarząbek pisze:co ma zylion kilometrów
no i właśnie dlatego myślałem nad tymi silnikami... - bo potrafią tyle przejechać

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lut 06, 2005 12:02 pm

"...ziew..."
:)21
#noichuj

Matisiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 8:01 pm
Lokalizacja: ze stolycy....... górnego śląska

Post autor: Matisiek » ndz lut 06, 2005 12:33 pm

Tak mam na myśli muscla Płaskiego.Ale mniejsza oto moim zdaniem wykonująć taką przeróbke jak wymiana silnika to przy okazji uporał bym sie z największą bolączką muscla jaką jest brak reduktora
dorosnąć??????ale po co??????

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz lut 06, 2005 2:05 pm

Panie Czesławie :) Zastanawiałem się nad paroma silnikami, które mogę stotunkowo niedrogo nabyc... skoro silnik od 123 niee, to jaki ? Konkretnie cóś prosze...:D

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz lut 06, 2005 4:00 pm

pewnie vm z rr :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lut 06, 2005 4:52 pm

andoria+skrzynia z reduktorem z aro 243
#noichuj

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz lut 06, 2005 6:08 pm

i to wszystko spokojnie spasuje ?

Matisiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 8:01 pm
Lokalizacja: ze stolycy....... górnego śląska

Post autor: Matisiek » ndz lut 06, 2005 9:21 pm

Nie no silnik z andori to raczej ciężki i toporny jest. Doładowany jeszcze ujdzie aha i żeby tani w zakupie to on był a skrzynia z 243to może i mocna ale żeby jakoś wybitnie trwała to ona nie jest .Wydaje mi sie że diesel z mietka ze skrzynią (lepsze sa z busianki mniejsze przełożenie 1biegu)i jakiś wolno wiszący reduktor jest wiele lepszym rozwiązaniem i ze strony technicznej i ekonomicznej
dorosnąć??????ale po co??????

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz lut 06, 2005 11:32 pm

one w większości chyba występują z turbiną (nie spotkałem chyba bez), a plusem jest to, że silnik i skrzynia bez problemu pasują do siebie.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn lut 07, 2005 2:05 am

czesław&jarząbek pisze:andoria+skrzynia z reduktorem z aro 243
to jest duzo lepsze rozwiazanie. jezdzi juz troche tak spyconych aut i pracuje to fajnie . tylko ze jest przepasc pomiedzy doladowanym silnikiem a tym ...drugim :)21
a zamontowanie, nie trudniejsze jak tego motorka z mesia.
w mercedesie kazda pierdolka kosztuje duzo ( mam silnik mesia w dobrym stanie , a i tak trzeba bylo doinwestowac, tu 90 tam 120 i sie robi wieksza kwota)

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 15, 2005 5:35 pm
Lokalizacja: Kościerzyna ''Kaszuby 4x4''

merc w aro

Post autor: Ml_Kruszka » śr lut 16, 2005 1:37 am

mam aro przerobione troszeczke jak widac na zdjeciu z silnikiem merca busa... i ta 300tka nieźle sobie radzi na poczatku mialem za slabe chlodzenie i silnik przezył 3 gotowanka az do wystrzałów przewodów i dalej dziala bez zarzutu do tego na rajdach nie jest oszczedzany... :D :D :D

Mariusz1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 21, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mariusz1 » sob maja 21, 2005 8:41 pm

Ma może ktoś jakieś fotki jak wygląda połączona skrzynka z muscela z silnikiem mb 240D ? bo właśnie zacząłem rozbierać beczkę i muscela

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » sob maja 21, 2005 10:40 pm

Mariusz1 pisze:Ma może ktoś jakieś fotki jak wygląda połączona skrzynka z muscela z silnikiem mb 240D ? bo właśnie zacząłem rozbierać beczkę i muscela
Ja właśnie przerabiam ten sam temat lecz narazie mam wsadzoną skrzynie od Wołgi z dołączoną skrzynką rozdzielczą. Mam nawet zrobione kilka fotek tego zestawu, jak chcesz to mogę przesłać. docelowo chcę wstawić spowrotem skrzynkę z Muscela ale nie mogę znaleść zakładu, który przerobi mi wałek sprzęgłowy.

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » sob maja 21, 2005 10:48 pm

[quote="Mariusz1"]Ma może ktoś jakieś fotki jak wygląda połączona skrzynka z muscela z silnikiem mb 240D ? bo właśnie zacząłem rozbierać beczkę i muscela[/quot

Jeśli chodzi o mietka to rwij wszystko. Ja terz kupiłem całego Mercedesa i na szrot oddałem tylko budę z wnętrzem i kołami. Wiele części odkręcałem nie mając przekonania czy się przydadzą, ale jak włożyłem silnik do Muscela okazało sie że wiele można wykorzystać (tak mała rada)

Pozdrawiam
Marcin

Mariusz1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 21, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mariusz1 » ndz maja 22, 2005 2:40 pm

rozebrałem sprzęty i po dokonaniu małych pomiarów będę próbował dopasować skrzynkę muscla do obudowy sprzęgła mb , pomiędzy skrzynkę a obudowę sprzęgła włożę 2 cm dystans do którego przykręcę skrzynkę ponieważ wałek w muscelu jest o 2 cm dłuższy niż w mb myslałem też o przerobieniu wałka sprzęgłowego ale najpierw zrobię tarczę sprzęgłową do tarczy mb wnituję frez z muscela muszę tylko poszukać odpowiedniego łożyska wyciskowego. czy ktoś to może tak przerabiał?

Mariusz1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 21, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mariusz1 » ndz maja 22, 2005 2:42 pm

mam nadzieję że uda mi się też przełożyć wspomaganie

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » ndz maja 22, 2005 9:57 pm

Mariusz1 pisze:mam nadzieję że uda mi się też przełożyć wspomaganie
Ja wspomaganie przełożyłem lecz zrobił się problem z przekładnią, ale to opisałem w oddzielnym temaciku.

Zdięcia skrzynki już poszły

Pozdrawam
Marcin

Awatar użytkownika
olowaty
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 9:30 am

Post autor: olowaty » pn maja 23, 2005 2:41 pm

a może 2,5 litra z peugeota? porządny silnik, zywotność ja w mercy no imniej dojechane. są jeszcze 2,3 litra ze sierry ( silnk peugota) ale one nie są już tak smerfastyczne. :P
TYLKO NISSAN! 100NX ŻONKI + TERRANO MÓJ

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » sob wrz 24, 2005 11:41 am

Witam. Kolego ja bym wrzucał tego mesia 300D ja mam pozytywną opinie o tym silniku jest co prawda trochę ciężki ale ok. :)2 :D
Tak jak kolega z Kościerzyny napisał 300 d z turbinką był by leprzy ale ciężko go zdobyć. :(
~ 4x4 Tczew ~

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość