szarpnięcie w GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Hermanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt sie 29, 2008 8:10 pm
Lokalizacja: Brzeźnica (dolnośląskie)

szarpnięcie w GR

Post autor: Hermanek » czw sty 07, 2010 10:31 pm

W moim Patrolu czasami po ruszeniu z miejsca na biegu pierwszym,drugim(najczęściej po dłuższym postoju)słyszę zgrzytanie w okolicy przedniej osi.Gdy zwolnię do prędkości "toczenia się auta" następuje mocne szarpnięcie i auto zaczyna jechać normalnie.Zaznaczę że występuje to gdy napęd jest włączony na 2H.Przy napędzie na 4H zjawisko to nie ma miejsca.Gdzie szukać,co wymienić.Ciężko jest mi coś stwierdzić gdyż występuje to sporadycznie a nie chcę żeby rozleciało mi się coś na trasie.Dziękuję z góry za wskazówki.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: Igor V8 » czw sty 07, 2010 10:33 pm

Zacznij od sprzęgiełek ...
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: ramzes » czw sty 07, 2010 10:34 pm

krzyżaki na tylnym wale :)21 ... :)2



słyszysz z przodu a naprawde stuki dochodzą z tyłu ...

ale sprzęgiełka też mogą być :roll:
Ostatnio zmieniony czw sty 07, 2010 10:35 pm przez ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: N2O » czw sty 07, 2010 10:35 pm

Olej w reduktorze kiedy wymieniany?
Czy jak przełączysz sprzęgiełka na lock to problem też występuje?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: Igor V8 » czw sty 07, 2010 10:35 pm

ramzes pisze:krzyżaki na tylnym wale :)21 ... :)2
W okolicach przedniej osi ??

:)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: N2O » czw sty 07, 2010 10:36 pm

ramzesowe patrole są inne.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: ramzes » czw sty 07, 2010 10:36 pm

toć pisze że może sie koledze wydawać ze nap****la z przodu :roll:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: Igor V8 » czw sty 07, 2010 10:37 pm

ramzes pisze:toć pisze że może sie koledze wydawać ze nap****la z przodu :roll:
Ramzes ....

Przestań jeździć na wstecznym :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: chera » czw sty 07, 2010 10:37 pm

Igor909 pisze:
ramzes pisze:krzyżaki na tylnym wale :)21 ... :)2
W okolicach przedniej osi ??

:)21
Rezonują....

:)21

A może to przegub...?

:roll:

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: mayer » pt sty 08, 2010 10:09 am

sprzęgiełka. zdjąć wyczyścić przesmarować założyć zapomnieć.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Hermanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt sie 29, 2008 8:10 pm
Lokalizacja: Brzeźnica (dolnośląskie)

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: Hermanek » pt sty 08, 2010 1:10 pm

No wielkie dzięki Panowie.Sprawdzę(wyczyszczę) na początek sprzęgiełka.Jeżeli nic to nie da wymienię.A czy to jest prawda że po każdym jeżdżeniu na 4H lub 4L do przodu w momencie przełączenia na 2H należy cofnąć do tyłu żeby rozłączyć te sprzęgiełka?U mnie tak robię i wyraźnie słyszę kliknięcie z jednej drugiej strony.

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: daniel b » pt sty 08, 2010 2:40 pm

Sprawdź najpierw luzy z przodu w kołach ,a dopiero później sprzęgiełka :D
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40601
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: Mroczny » pt sty 08, 2010 2:53 pm

sprzęgiełka.. ale byc może przez luzy na piastach
:)21

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: daniel b » pt sty 08, 2010 3:09 pm

żadko to się bierze z winy sprzęgów przyczyna przeważnie jest w piaście ,ale było już 1000000000000000000000razy :)21
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: montero » pt sty 08, 2010 8:50 pm

Sprzegi 200% . Wywalić .
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: mayer » pt sty 08, 2010 9:57 pm

daniel b pisze:żadko to się bierze z winy sprzęgów przyczyna przeważnie jest w piaście ,ale było już 1000000000000000000000razy :)21
Daniel - jak bedzie miał podjechane automaty to właśnie bedzie miał takie "pierd..niecia" w przednim moscie po kilku metrach jazdy. Ostre jedno - dwa szarpniecia i cisza.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: daniel b » sob sty 09, 2010 4:38 pm

mayer pisze:
daniel b pisze:żadko to się bierze z winy sprzęgów przyczyna przeważnie jest w piaście ,ale było już 1000000000000000000000razy :)21
Daniel - jak bedzie miał podjechane automaty to właśnie bedzie miał takie "pierd..niecia" w przednim moscie po kilku metrach jazdy. Ostre jedno - dwa szarpniecia i cisza.
Zadko automat sam z siebie się rozjedzie :D przyczyną przeważnie jest luz na piascie ,czasami pękni blaszka przytrzymująca zębatke z spręrzyną ,ale 99 procęt to luz .Przegub w piascie wewnątrznej(sworzeń) ma bardzo mały luz ,wiekszy luz na piascie zewnętrznej powoduje dość duże naprężenia na sprzęg ,mechanizm w środku się wygina (obiawy zaczyna terkotać ,załączać sie samo ,przy olaniu sprawy łożysko rozbija bierznie wewnętrzną ,u mnie poprostu piasta się zapaliła i rozpieprzyło sprzęg)wyczerpująco czy jeszcze rozszerzyć ?? ?? ?? ?? ?? :)21 :)21
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: mayer » sob sty 09, 2010 8:15 pm

Bardzo obrazowo.
Co nie zmienia faktu ze jak ma umierające sprzegiełka albo zasyfiałe to bedą miały tendencje do zapinania sie.
Jedno nie wyklucza drugiego. Oba tematy do sprawdzenia. :)21
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Hermanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt sie 29, 2008 8:10 pm
Lokalizacja: Brzeźnica (dolnośląskie)

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: Hermanek » sob sty 09, 2010 9:32 pm

krzychooxxx pisze:wiem jak to jest bo mam to samo i do wiosny musze przejezdzic, wystarczy ze postoi jeden dzien i ruszajac do przodu zaczyna dziwnie pstrykac kolatac itp od jakichs 20 km/h i w pewnym momencie jebut i wskakuje.
Dokładnie to samo jest u mnie.

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: denior » ndz sty 10, 2010 10:38 pm

daniel b pisze:
mayer pisze:
daniel b pisze:żadko to się bierze z winy sprzęgów przyczyna przeważnie jest w piaście ,ale było już 1000000000000000000000razy :)21
Daniel - jak bedzie miał podjechane automaty to właśnie bedzie miał takie "pierd..niecia" w przednim moscie po kilku metrach jazdy. Ostre jedno - dwa szarpniecia i cisza.
Zadko automat sam z siebie się rozjedzie :D przyczyną przeważnie jest luz na piascie ,czasami pękni blaszka przytrzymująca zębatke z spręrzyną ,ale 99 procęt to luz .Przegub w piascie wewnątrznej(sworzeń) ma bardzo mały luz ,wiekszy luz na piascie zewnętrznej powoduje dość duże naprężenia na sprzęg ,mechanizm w środku się wygina (obiawy zaczyna terkotać ,załączać sie samo ,przy olaniu sprawy łożysko rozbija bierznie wewnętrzną ,u mnie poprostu piasta się zapaliła i rozpieprzyło sprzęg)wyczerpująco czy jeszcze rozszerzyć ?? ?? ?? ?? ?? :)21 :)21
Daniel o jakim luzie piszesz? na dużych łożyskach koła czy na łożyskach zwrotnicy a może na łożysku półosi czy wreszcie łożysku w sprzęgiełku? U mnie nie ma żadnych luzów na kole, sprzęgiełka wyczyszczone i lekko przesmarowane a problem jak był tak jest, zastanawiałem się nawet czy niewielka ilośc smaru w niskiej temperaturze nie gęstnieje na tyle żeby się zapieło ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyć
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: daniel b » pn sty 11, 2010 11:01 am

Daniel o jakim luzie piszesz? na dużych łożyskach koła czy na łożyskach zwrotnicy a może na łożysku półosi czy wreszcie łożysku w sprzęgiełku? U mnie nie ma żadnych luzów na kole, sprzęgiełka wyczyszczone i lekko przesmarowane a problem jak był tak jest, zastanawiałem się nawet czy niewielka ilośc smaru w niskiej temperaturze nie gęstnieje na tyle żeby się zapieło ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyć[/quote]



Piasta to piasta ,a nie zwrotnica :D A próbowałeś kiedyś ręcznie wycisnąć mechanizm sprzęgiełka ?? to spróbuj zobaczysz ile siły trzeba aby wycisnąć.Obiawem luzu jest też brak na sprzęgiełku tarczki z napisem auto/lock i rantu aluminiowego ze strzałkami :D
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: mayer » pn sty 11, 2010 11:28 am

daniel b pisze:Obiawem luzu jest też brak na sprzęgiełku tarczki z napisem auto/lock i rantu aluminiowego ze strzałkami :D
Że co?????
Tego to cie chyba "na mogiłkach" nauczyli.... :)21
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: daniel b » pn sty 11, 2010 11:50 am

mayer pisze:
daniel b pisze:Obiawem luzu jest też brak na sprzęgiełku tarczki z napisem auto/lock i rantu aluminiowego ze strzałkami :D
Że co?????
Tego to cie chyba "na mogiłkach" nauczyli.... :)21

nie mnie tego na mogiłkach akurat nie uczyli :)21

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f0 ... 17be7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e61 ... fb8ea.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34f ... dd98b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/312 ... 80f4e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f0 ... 17be7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/151 ... 5acf6.html
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: denior » pn sty 11, 2010 12:48 pm

No to u mnie nie ma tego problemu, co na zdjęciach, sprzęgiełka po wyczyszczeniu wyglądały jak nowe, niemniej jednak problem zapinania sie przy nizszych temperaturach jest, podejrzewam pierwszą podkładke z takim wystającym rantem i zespół zębów mocowany do piasty z takim drutem który ma jakiś związek z podkładką ale jeszcze nie wiem jak to działa dokładnie
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: Lecho » pn sty 11, 2010 10:27 pm

denior pisze:No to u mnie nie ma tego problemu, co na zdjęciach, sprzęgiełka po wyczyszczeniu wyglądały jak nowe, niemniej jednak problem zapinania sie przy nizszych temperaturach jest, podejrzewam pierwszą podkładke z takim wystającym rantem i zespół zębów mocowany do piasty z takim drutem który ma jakiś związek z podkładką ale jeszcze nie wiem jak to działa dokładnie
Właśnie ta podkładka z wypustkami jest przyczyna niedokładnego zapinania bądź odpinania sprzęgiełek. Wytarły sie wypustki, są cieńsze niż cały pierścień. Chciałem kiedyś nowe zamówić w Nissanie, ale zaśpiewali 500zetów... nie pamiętam już - za jedną czy za dwie :)21
Kupiłem AVM-y.
Sposób działania sprzęgiełek gdzieś juz kiedyś opisałem dokładnie, ale dawno i ... :(
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości