...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: piotr e38 » wt lut 09, 2010 9:11 pm

Właśnie odnalazłem temat z tym odpowietrzeniem i w nim była mowa, że w 160 tce odpowietrzenie biegnie razem z przewodami paliwowymi po prawej stronie ramy i wychodzi w komorze silnika, zakończone plastikowym kapturkiem(pewnie jest to zaworek zwrotny)
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt lut 09, 2010 9:13 pm

Zaworek jest na zbiorniku, odpowietrzenie dobrze gdzieś wyżej wyprowadzić, np na wysokość maski.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » wt lut 09, 2010 9:22 pm

nie doczytałem o jaki model Patrola pytanie jest i stąd fopa... warto uzupełnić opis w profilu....
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » wt lut 09, 2010 9:30 pm

w temacie trza byc :)21 ,w profilu niema obowiazku pisywania czym sie jezdzi :wink:

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » wt lut 09, 2010 11:19 pm

A szkoda. :)3

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: strzelmiś » śr lut 10, 2010 12:45 am

Przekopałem wszystkie działy związane z amortyzatorami i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, czy przy minimalnym lifcie zawieszenia w Parchu (2-3 cm) i wrzuceniu opon 33x10,5 lub 33x12,5 należałoby wymienić sprawne seryjne amorki na inne? Czy 2-3 centymetry podniesienia sprężyn kwalifikuje się by kupować amortyzatory przeznaczone do liftu +50, bo takich +20 czy +30 to w sprzedaży nikt nie oferuje. Masa nieresorowana w porównaniu z seryjnymi oponkami sporo się zmieni, ale skok zawiechy raczej niewiele.
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » śr lut 10, 2010 1:14 am

seryjne na początek stykną długością, potem se wymienisz jak kasy uzbierasz
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » śr lut 10, 2010 8:48 am

strzelmiś pisze:Przekopałem wszystkie działy związane z amortyzatorami i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, czy przy minimalnym lifcie zawieszenia w Parchu (2-3 cm) i wrzuceniu opon 33x10,5 lub 33x12,5 należałoby wymienić sprawne seryjne amorki na inne? Czy 2-3 centymetry podniesienia sprężyn kwalifikuje się by kupować amortyzatory przeznaczone do liftu +50, bo takich +20 czy +30 to w sprzedaży nikt nie oferuje. Masa nieresorowana w porównaniu z seryjnymi oponkami sporo się zmieni, ale skok zawiechy raczej niewiele.
Seryjne amortyzatory z biedą , ale dadzą radę ogarnąć lift do 2".
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40603
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » śr lut 10, 2010 9:24 am

strzelmiś pisze:Przekopałem wszystkie działy związane z amortyzatorami i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, czy przy minimalnym lifcie zawieszenia w Parchu (2-3 cm) i wrzuceniu opon 33x10,5 lub 33x12,5 należałoby wymienić sprawne seryjne amorki na inne? Czy 2-3 centymetry podniesienia sprężyn kwalifikuje się by kupować amortyzatory przeznaczone do liftu +50, bo takich +20 czy +30 to w sprzedaży nikt nie oferuje. Masa nieresorowana w porównaniu z seryjnymi oponkami sporo się zmieni, ale skok zawiechy raczej niewiele.
a co ja pisałem stronę wcześniej?

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » śr lut 10, 2010 10:16 am

Mroczny pisze: a co ja pisałem stronę wcześniej?
bo to panie trudno czytać ze zrozumieniem :)21 orzecież ten temat to chyba już 3 albo 4 raz omawiamy :)3
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wowos » śr lut 10, 2010 5:16 pm

lbl78 pisze: ten temat to chyba już 3 albo 4 raz omawiamy :)3
w tym tygodniu :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: strzelmiś » śr lut 10, 2010 9:57 pm

U mnie to głupia sprawa z tym liftem. Bo ani to standard, ani 2". Pójdzie do góry 30mm. Stąd boję się, aby amortyzatora +2" nie złamało jak koło pójdzie mocno do góry. Nie znam po prostu skoków tych urządzeń i zapasu jaki mają. Co do Masy nieresorowanej, to właśnie Mroczny w oparciu o Twoje zdanie myślę o mocniejszej wersji. Zresztą i tak już przepadłem. Chcąc parcha dobrze zrobić, grosz trzeba więcej niż myślałem i na Allegro wystawiłem nerkę (grupa krwi BRh-). Zapraszam do licytacji...
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » śr lut 10, 2010 10:30 pm

oryginały porobią ale krócej(przednie, tylne lataja bez zmian), a z +2 to wystarczy popytać sprzedawców o parametry (długość złożonego/rozłożonego) i dobrać odpowiedni :)2 a max dobicie ograniczyć odpowiednim odbojem :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: strzelmiś » śr lut 10, 2010 11:21 pm

Waśnie, przecież co jakiś czas jest tu mowa o poduchach od stara - byczych jajach. Sprawa jasna. Dzięki.
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

HubertN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 10, 2010 11:55 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: HubertN » czw lut 11, 2010 12:12 am

Mam pytanie do posiadaczy patroli. Jestem w posiadaniu nissana patrola k-260 2.8d hiszpan z podwyzszonym dachiem. Probelm jest taki wymieniłem ostatnio sprzęgi na avm, po wymianie działały napędy sprzodu. Po tygodniu wybrałem się znowu i nie miłe miałem zaskoczenie kiedy przód nie ciągnoł. Reduktor podawał obroty na wał przedni ale koła się nie kręciły. Co moglo sie stac. Rowniez poszukuje osoby ktora jest dosc obeznana w patrolach w okolicach Ostroleki, Lomzy

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » czw lut 11, 2010 8:34 am

HubertN pisze:Mam pytanie do posiadaczy patroli. Jestem w posiadaniu nissana patrola k-260 2.8d hiszpan z podwyzszonym dachiem. Probelm jest taki wymieniłem ostatnio sprzęgi na avm, po wymianie działały napędy sprzodu. Po tygodniu wybrałem się znowu i nie miłe miałem zaskoczenie kiedy przód nie ciągnoł. Reduktor podawał obroty na wał przedni ale koła się nie kręciły. Co moglo sie stac. Rowniez poszukuje osoby ktora jest dosc obeznana w patrolach w okolicach Ostroleki, Lomzy
Wiem, że to głupie pytanie, ale nie mogłem się oprzeć, żeby nie zapytać: zapiąłeś sprzęgiełka? AVMy zapina się ręcznie - nie mają pozycji "AUTO" jak w seryjnych patrolowskich. Czyli trzeba wysiąść z auta i przestawić je z 4x2 na 4x4. Innej przyczyny trudno mi się dopatrzeć. Zakładałem AVMy do Y60 miesiąc temu i szczerze mówiąc nie bardzo mogę sobie wyobrazić sytuację, w której by nie działały. Musiałbyś ukręcić półosie. albo zęby na nich lub w sprzęgiełkach. Z tym że jakoś mi się wydaje, że to Ci się raczej nie wydarzyło :wink:

/edit: literówka/
Ostatnio zmieniony czw lut 11, 2010 8:41 am przez decc, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » czw lut 11, 2010 8:40 am

HubertN pisze:Mam pytanie do posiadaczy patroli. Jestem w posiadaniu nissana patrola k-260 2.8d hiszpan z podwyzszonym dachiem. Probelm jest taki wymieniłem ostatnio sprzęgi na avm, po wymianie działały napędy sprzodu. Po tygodniu wybrałem się znowu i nie miłe miałem zaskoczenie kiedy przód nie ciągnoł. Reduktor podawał obroty na wał przedni ale koła się nie kręciły. Co moglo sie stac. Rowniez poszukuje osoby ktora jest dosc obeznana w patrolach w okolicach Ostroleki, Lomzy
Aha i jeszcze jedno: widzę dopiero teraz że to Twój pierwszy post na tym forum, a tu jest taki zwyczaj, że należy się najpierw przywitać i przedstawić, zanim zacznie się pytać o cokolwiek. Wiesz, elementarne zasady współżycia społecznego i takie tam. Jest do tego celu odpowiedni wątek, nazywa się "TU WITAMY NOWYCH". Radziłbym Ci jak najszybciej naprawić swój błąd, a że jest to błąd przekonasz się wkrótce :wink: hehe :)21
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

RX01
 
 
Posty: 263
Rejestracja: sob lip 28, 2007 7:08 am
Lokalizacja: Laskowice

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: RX01 » czw lut 11, 2010 3:15 pm

Pany - padł mi wał napędowy przedni, znaczy zrobił się luz na wieloklinie i wibruje.
Teraz pytanie czy lepiej regenerować (ktoś wie gdzie we Wrocławiu regenerują), czy gdzieś szukać używanego (tu nie wiem co mi przyślą i w jakim stanie).
Pytanie nr dwa, to takie, że nie wiem jaki mam wał - tzn. auto miało RD2,8T a teraz ma TD42 - niby wały pokazuje takie same, ale pewności nie mam.

Za odpowiedzi z góry dziękuję :)
GR long :)
Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów :D

HubertN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 10, 2010 11:55 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: HubertN » czw lut 11, 2010 8:50 pm

Były zapięte.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » czw lut 11, 2010 8:52 pm

Zdejmij sprzęgiełka i zobacz czy czasem ich nie nasmarowałeś smarem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

HubertN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 10, 2010 11:55 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: HubertN » czw lut 11, 2010 8:57 pm

Nie wolno :oops: Wielkie dzięki za Pomoc

HubertN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 10, 2010 11:55 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: HubertN » pt lut 12, 2010 7:46 am

Kolejne pytanie dotyczące Patrola. Czy to prawda, że mosty można przełożyć pod resory i jedyno modyfikacją jest zmiana amortyzatorów?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40603
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pt lut 12, 2010 8:40 am

Nie

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » pt lut 12, 2010 12:10 pm

Hi.

Kończąc mój wątek (przygodę-wcześniejsze moje posty) z układem chłodzenia (czyt. głowicą) nie mogę jeszcze nie poruszyć tematu przyczyn tej usterki.
Dwie wersje chodzą mi po głowie:
- nie dogrzany tył głowicy ( 4,5,6 - okazały się spalone świece), a zimno było znacząco ( -20stopni)
- zbyt długo grzała świeca ( zawieszony przekaźnik, sterownik przez zimno) a głowica solidnie schłodzona ( zima ostra) - to wersja, przypuszczenie gościa, który spawał głowicę (pęknięcie pod komorą spalania, w miejscu świecy żarowej 6-go cylindra).

Co o tym sądzicie ( na koniec mojej przygody z głowicą)??? Mam nadzieje, że przynajmniej na rok ma spokój!!!

Pozdrawiam.

pinczoff

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: seburaj » pt lut 12, 2010 2:20 pm

eeee, teoria naciągana
robok rzępoli w harapuciu

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość